Syödäänkö teillä keitettyjä perunoita?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
Hyvin harvoin. Karjalanpaistin kanssa tai keitossa. Tullut vähän limitti täyteen kun ekat 20vuotta sitä perunaa tungettu joka tuutista ja joka muodossa. Mies syö noita lisukkeita ruuan kanssa ja saa päättää ja valkkaa yleensä sitten makaronia. Itse voisin syödä joskus qvinoaa mutta yksin saan sitten syödä.
 
"Anne"
[QUOTE="viima";28229971]perunamuussi ja porkkana on hyvää ei sillä. mut täällä moni sanoo ettei syö perunaa laisinkaan. niin mihin ne sen kastikkeen dippaat. makarooniin?[/QUOTE]

Kasviksiin.
 
tuli mieleen
Tää näköjään jakaa aika paljon porukkaa. :)
Toisaalta mä en ymmärrä miks just perunaa pitäis aina syödä jos ei siitä tykkää, se on mun mielestä ihan turha lisuke. Muussi on ihan ok (enkä laita siihen kyllä rasvaa kun joku tuolla aikaisemmin ihmetteli miks tehdään "epäterveellistä") mut muuten peruna on mun mielestä mautonta. Eikä sovi mun vatsalle. Ja tulee hirvittävä karkkihimo aina kun on niin paljon hiilareita.
 
"eee"
[QUOTE="viima";28229038]eikös se perunakin ole juures? ja salaattia on aina ruualla. Ja usein myös muita vihanneksia höyrytettynä.

mä en vain oikein näe syömässä itseäni nakkikastiketta porkkanalla...[/QUOTE]

No en mä kyllä laita koskaan nakkikastikettakaan. :whistle:
 
nalkuttaja
n. kolme kertaa viikossa perunaa jossain muodossa!

te jotka pidätte perunaa huonona vaihtoehtona, niin tehkää edes lapsenne vuoksi useammin perunasta ruokaa. täyttää hyvin vatsaa ja terveellisempää kuin täysjyvämakaronit ja riisit! kasviksetkin on hyviä mutta potut ovat yhtä hyviä lapsille varsinkin jos isompi nälkä.
 
"vieras"
todellakin! viikotain, joskua myös muussina. ei lapset haluu aina makaronia/pastaa/nuudeleita/riisiä. urheilua harkkaavina pitää olla hiilareitakin mukuloille vaiika salaatti-illallinen/viikko jo käytännössä.
 
Määä
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28228997:
Miten niin muka??
no mietis nyt. Riisi ja pasta eivät ole pellosta pöytään-tuotteita, eikä niitä oikein kasva täällä, peruna menestyy pohjoista Suomea myöten.
Mä myös olen kyllä lisännyt ohrankin käyttöä, mutta yksinään on kyllä aika voimakkaan makuista, joten olen käytän sitä sekaisin riisin kanssa, ja yritän ajatella että parempi sekin kuin ei ollenkaan.
 
"viivi"
Hiven- ja kivennäisaineita tosiaan piisaa ja kesällä potut ovat aivan herkkua. Pienen voinokareen ja tillin kanssa maistuvat taivaalliselle. Viereen voi paistaa vaikka ruisjauhoissa ja suolaripauksessa pyöritettyjä ahvenfileitä tai lohifilettä. Kyllä meillä pottuja syödään 2-3 krt viikossa ja muussina ehkä 2 krt/kuussa. Lohkoperunoihin ei tarvitse muuta kuin 5-6 Rosamunda-perunaa, 2-3 rkl öljyä, 1 rkl kuivattua timjamia, vähän suolaa ja mustapippuria, 25-30 min. 200-225 asteessa uunissa. Nam!
 
"akka"
[QUOTE="vanha";28231822]Useampi kerta viikossa.
Mitä te sitten syötte, jos ei perunoita? Keitetty peruna on paljon paremman makuista kuin riisi tai makaroni.[/QUOTE]

Kasviksia, salaatteja syödään lihan ja kalan lisukkeena, ei perunaa,ei riisiä, ei pastaa.Pojat keittää itelleen nuudeleita aina välillä.
 

Yhteistyössä