Uusi suhde liian nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja hullaantunut
  • Ensimmäinen viesti
hullaantunut
Tilanne siis se että erosin lapseni isästä vähän aikaa sitten ja "löysin" heti itselleni uuden, mies siis piiritti minua jo ennen kuin ero oli selvä. Tarkoitus oli elää lapsen kanssa ihan vain kahdestaan ja ehkä kevyesti vain tapailla tätä miestä, mutta jotenkin hän on lähes päätynyt asumaan luokseni. Hän huomioi minut, tiskaa, siivoaa, tekee ruokaa, käy kaupassa, leikkii lapseni kanssa... Tämä uusi "arki" on siis jotain aivan mahtavaa verrattuna edelliseen, mutta silti mietityttää etenenkö liian nopeasti? Olisiko minulla pitänyt olla jokin "suruaika" tässä välissä? En ole edes kertonut tästä uudesta kuin vain parhaalle ystävälleni. Nyt sitten mietin että miten hidastaa tahtia menettämättä miestä..

edesmennyt rinsessa
Toimittaja:
Rakstuito ensi simäyksellä?

"rinsessa"
Ei siihen meni 2 minuuttia

Älä kysy muilta, elää hetkessä

Niin minäkin tein ja kuvio lähes sama( ex petti ) 10 v takana ja 2 lasta

"viima"
Mikäs siinä jos hyvin menee. Toisaalta voi lapselle olla shokki et isi vaihtui tuntemattomaan mieheen kuin lennossa mut muuten ihan ok. itselläni ei ollut lasta aikoinaan mutta sama tilanne et löysin uuden todella nopeaan. olikohan erosta kulunut 3päivä. ei sille vain voi mitään et joku tuntuu niin tutulta ja hyvältä heti ensihetkestä lähtien. mies muutti suoraan mun luo ja nyt ollaan yhdes oltu 7vuotta. onnellinen yhden lapsen perhe.

hullaantunut
Noh, mun lapsi tykkää tästä miehestä tosi paljon, ainakin tämä mies on aidosti läsnä eikä vain istu tietokoneella kotona ollessaan. Lapsi tosin on pieni vielä, eikä puhu kunnolla (joten ei voi kertoa isille että äidillä on uusi). Narsistia tästä miehestä ei kyllä saa tekemälläkään, vaikka kuulostaakin liian hyvältä ollakseen totta. On vain joutunut aikuistumaan ja ottamaan vastuuta nuorena, sekä hyvin kasvatettu.

"mies"
[QUOTE="vieras";28228761]Tuota, jos mies on liian hyva ollakseen totta, niin kylla se on narsisti tms.[/QUOTE]

Onko tuo varmasti terve lähestymistapa? Eikös ihastuminen edellytä sitä, että toisen kokee olevan muihin nähden erityinen? Eli jos pitää toista taviksena, eihän hänen seuransa voi olla sen kummempaa kuin kenen tahansa muunkaan. Jos minäkin alkaisin seurustella kenen vaan kanssa, minun pitäisi seurustella aina eri ihmisen kanssa.

Musta enemmän pointti on löytää ne jyvät akanojen joukosta. Enkä minä ala ajatella, että tällainen jyvä on narsisti, koska on jyvä, vaan juuri päinvastoin jyvän on PAKKO olla jyvä, jotta se on jyvä. En pysty yhtään käsittää tuollaista ajatuskuviota kuin esität.

hullaantunut
Ja tosiaan, ollaan miehen kanssa tunnettu pidempään, mutta mulla kiinnostus heräsi vasta kun näin miten hyvin hän tuli toimeen lapseni kanssa. Eli lapsenikin tutustui häneen ennen suhteen aloittamista.

"mies"
Uskokaa naiset oikeesti rakkauteen. Jättäkää psykologisoinnit ja narsupelot vähän vähemmälle. Teette vaan omasta maailmastanne hankalamman paikan elää ja karhunpalveluksen sellaiselle miehelle, jolla ei tällaisia pelkoja ja varautuneisuuden tiloja ole.

"mies"
[QUOTE="Kiira";28228986]Niin, että mitä väliä lapsella. Tai lapsilla sun tapauksessa.[/QUOTE]

Enemmän omiin unelmiin uskomista, vähemmän muiden ihmisten reaktioiden tarkkailemista ja huolta niistä. Se on onnen ja vapauden tärkeä osatekijä.

Pelokkaat naiset eivät saa ymmärrystäni ja elävät kokonaisuudessaan sisältököyhempää elämää kuin sydämensä ääntä kuuntelevat.

Olen itse esim. tavannut naisen, joka ei uskaltanut olla kanssani vakavasti, koska pelkäsi mitä muut sanovat, vaikka sydän ja tunteet sykkivät minulle intuition tasolla ja meidän oli hyvä olla. Pidän tällaista maanläheisyyttä todella surullisena ihmiskohtalona, ihminen on kuin näkymättömissä kahleissa.

Jos se on ihanaa niin nauti siitä. Ainoat asiat, jotka sinun täytyy muistaa on se, että lapsi tulee kuitenkin ensin, eli jos lapsen ja miehen välillä on jotain skismaa, niin ollaan lapsen puolella ja tarvittaessa heitetään vaikka se äijä mäkeen (teillä ei kuitenkaan tuntunut olevan mitään tällaisia ongelmia, hyvä juttu).

Toinen asia on se, että elä jättäydy tämän miehen varaan. Ole valmistautunut siihen, että ihastus saataa hiipua ja suhde päättyä (niinkuin mikä tahansa parisuhde yleensäkin). Tämä tarkoittaa lähinnä vain sitä, että pidät huolen omaisuudestasi ja oikeuksistasi, eikä niin, että miehen nimiin nyt kaikki ja mies on kyllä niin ihana että huolehtii raha-asiatkin jne. Tälläkin palstalla ollaan nähty aivan liian monta kertaa se, kuinka nainen on hoitanut miehen perhettä ja miehen kotia ja on tyhjän päällä eron sattuessa. Ei ole varallisuutta eikä välttämättä edes ammattia. Rakastua saa ja heittäytyä, mutta muista aina myös oma itsesi.

"Kiira"
[QUOTE="mies";28229025]Enemmän omiin unelmiin uskomista, vähemmän muiden ihmisten reaktioiden tarkkailemista ja huolta niistä. Se on onnen ja vapauden tärkeä osatekijä.

Pelokkaat naiset eivät saa ymmärrystäni ja elävät kokonaisuudessaan sisältököyhempää elämää kuin sydämensä ääntä kuuntelevat.

Olen itse esim. tavannut naisen, joka ei uskaltanut olla kanssani vakavasti, koska pelkäsi mitä muut sanovat, vaikka sydän ja tunteet sykkivät minulle intuition tasolla ja meidän oli hyvä olla. Pidän tällaista maanläheisyyttä todella surullisena ihmiskohtalona, ihminen on kuin näkymättömissä kahleissa.[/QUOTE]

Mä en ole pelokas ja kuuntelen sydämeni ääntä siinä, että en esittele ketään miestä lapselle liian nopeasti. Haluan ensin varmistua, että suhde miehen kanssa toimii. Ei ole mitään lapsen etua, että tulee vaihtuvia kumppaneita vanhemmalla. Eikä elämäni ole mitään sisältököyhää enkä elä missään kahleissa. Mulla vain on elämässä muutakin ajateltavaa kuin oma napa, nimittäin rakas lapsi jota en halua satuttaa.

Älä taas tee jotakin ihmeellisiä oletuksia suomalaisista naisista.

"mies"
[QUOTE="Kiira";28229091]Mä en ole pelokas ja kuuntelen sydämeni ääntä siinä, että en esittele ketään miestä lapselle liian nopeasti. Haluan ensin varmistua, että suhde miehen kanssa toimii. Ei ole mitään lapsen etua, että tulee vaihtuvia kumppaneita vanhemmalla. Eikä elämäni ole mitään sisältököyhää enkä elä missään kahleissa. Mulla vain on elämässä muutakin ajateltavaa kuin oma napa, nimittäin rakas lapsi jota en halua satuttaa.

Älä taas tee jotakin ihmeellisiä oletuksia suomalaisista naisista.[/QUOTE]

Totta, lapsen kanssa tilanne onkin eri. Siihen en ottanut kantaa. Puhuin yleisellä tasolla liikaa muiden huomioimista vastaan (väärässä kohdassa), se köyhdyttää ja latistaa oikeesti tosi paljon.

Teen oletuksia sen verran, että omaan intuitioonsa luottamattomat ja unelmointiin varovasti suhtautuvat suomalaisnaiset ovat ehkäpä aika yleinen ilmiö. Kun taas itse elän sitä hetkeä ja just niitä tunteita, täysin pelotta. Eli nautin ko. hetkestä enemmän heittäytymällä. Heittäytyminen ja toiseen uppoutuminen ei tunnu olevan niin yleistä meillä, vaikka siitä saa hirveän paljon.

"vieras"
[QUOTE="mies";28229125]Totta, lapsen kanssa tilanne onkin eri. Siihen en ottanut kantaa. Puhuin yleisellä tasolla liikaa muiden huomioimista vastaan (väärässä kohdassa), se köyhdyttää ja latistaa oikeesti tosi paljon.

Teen oletuksia sen verran, että omaan intuitioonsa luottamattomat ja unelmointiin varovasti suhtautuvat suomalaisnaiset ovat ehkäpä aika yleinen ilmiö. Kun taas itse elän sitä hetkeä ja just niitä tunteita, täysin pelotta. Eli nautin ko. hetkestä enemmän heittäytymällä. Heittäytyminen ja toiseen uppoutuminen ei tunnu olevan niin yleistä meillä, vaikka siitä saa hirveän paljon.[/QUOTE]

Mita ihmetta sina roikut talla palstalla? Luulisi, etta sinulla on asiat reilassa ja elamasi nainen jo katsottuna?

wut
[QUOTE="Kiira";28229091]Mä en ole pelokas ja kuuntelen sydämeni ääntä siinä, että en esittele ketään miestä lapselle liian nopeasti. Haluan ensin varmistua, että suhde miehen kanssa toimii. Ei ole mitään lapsen etua, että tulee vaihtuvia kumppaneita vanhemmalla. Eikä elämäni ole mitään sisältököyhää enkä elä missään kahleissa. Mulla vain on elämässä muutakin ajateltavaa kuin oma napa, nimittäin rakas lapsi jota en halua satuttaa.

Älä taas tee jotakin ihmeellisiä oletuksia suomalaisista naisista.[/QUOTE]

Kiellät tekemästä oletuksia, mutta itsekin oletat, että AP:lla olisi tulossa vaihtuvia kumppaneita... ilmeisesti satoja, joka päivälle eri?

Miksei lapsi saisi nähdä ihmisiä ympärillään? Onko ne jotenkin vaarallisia kehitykselle?

"Kiira"
Kiellät tekemästä oletuksia, mutta itsekin oletat, että AP:lla olisi tulossa vaihtuvia kumppaneita... ilmeisesti satoja, joka päivälle eri?

Miksei lapsi saisi nähdä ihmisiä ympärillään? Onko ne jotenkin vaarallisia kehitykselle?
Missä mä kirjoitin, että ap:lle on tulossa vaihtuvia kumppaneita? En yhtään missään.

On eri asia nähdä ihmisiä kuin ottaa eläämänsä uusi kumppani. Kyllä mulle ainakin kumppani on eri asia kuin tutut, kaverit ja ystävät. Kyllä lapsikin tajuaa eron näiden välillä kun on jo sen verran iso.

wut
[QUOTE="Kiira";28229192]Missä mä kirjoitin, että ap:lle on tulossa vaihtuvia kumppaneita? En yhtään missään.

On eri asia nähdä ihmisiä kuin ottaa eläämänsä uusi kumppani. Kyllä mulle ainakin kumppani on eri asia kuin tutut, kaverit ja ystävät. Kyllä lapsikin tajuaa eron näiden välillä kun on jo sen verran iso.[/QUOTE]

No kenelle niitä on tulossa?

hullaantunut
Lapsella on jo isä ja ihan hyvä sellainen vaikkei järin hyvä mies minulle ollut. Enkä etsi elättäjää, minulla on oma koti ja vakityö. Mutta onhan arki helpompaa jos on joku jonka kanssa homma toimii. Tekee mieli hidastella koska mietin mitä ihmiset sanoisivat jos tietäisivät että vaihdoin miestä lennossa.

"mies"
[QUOTE="vieras";28229134]Mita ihmetta sina roikut talla palstalla? Luulisi, etta sinulla on asiat reilassa ja elamasi nainen jo katsottuna?[/QUOTE]

:) Taas alkaa tuo ärtynyt puhetapa... :)

Olen palstalla koska suomalaisen naisen sielunelämä on morbidilla tavalla kiinnostava ja pidän väittelemisestä. Mutta toisaalta se, mitä luen täällä, on usein hyvin kamalaa tekstiä eikä ollenkaan sellaista, jonka itse liitän naiseen, ainakaan naisiin, joista itse olen kiinnostunut. Ehkä siinä on jonkinlaista shokkiarvoa. Jota sitten yritän kannanotoillani pureskella ja tutkia, myös kyseenalaistaa. Täällä olevien tarinoiden ja kommenttien rankkuus ja synkeys siis järkyttävät, säälittävät ja mietityttävät suuresti yhtä aikaa. Samalla vertaan näitä juttuja aiempiin kokemuksiin ja esim. ulkomaalaisiin naisiin, joista olen viime vuosina alkanut pitää ehkä enemmän osaltaan varmaan siksi, että he tuntuvat ymmärtävän minua paremmin. Heillä ei esim. ole tuollaisia pelkotiloja kuten "jos se on liian hyvä, se on varmaan narsu" koska heillä on keskimäärin varauksettomampi, iloisempi ja valoisampi suhtautuminen elämään ja kanssaihmisiin, josta itse suuresti pidän, mutta jota tosi tosi harvoin tapaan täällä.

Yritän siis jotenkin parantaa ymmärrystä itseni ja meikäläisten naisten välillä. Tosin välillä tuntuu, että olemme niin kaukana toisistamme, että tämä on vaikeaa. Yritän tavoittaa niitä tekijöitä, jotka ovat onnistuneen ymmärtämisen esteenä.

Minulla on asiat reilassa ja hieno nainen on katsottuna, kiitos vain. En tosin seurustele tällä hetkellä, seurustelen vain harvoin koska useimmat naiset eivät herätä minussa niin isoja tunteita, ulkomaalaiset enemmän.

wut
Lapsella on jo isä ja ihan hyvä sellainen vaikkei järin hyvä mies minulle ollut. Enkä etsi elättäjää, minulla on oma koti ja vakityö. Mutta onhan arki helpompaa jos on joku jonka kanssa homma toimii. Tekee mieli hidastella koska mietin mitä ihmiset sanoisivat jos tietäisivät että vaihdoin miestä lennossa.
Sinähän sitä elämääsi elät, eivät ne muut ihmiset. Jos sinulla on kaikki hyvin niin se on yksi hailee mitä ihmiset ajattelevat. Tärkeintä, että ystävät ovat oksalla, usein hyvät ystävät ovatkin.

Yhteistyössä