Syödäänkö teillä keitettyjä perunoita?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
Syödään kyllä, höyrytettynä, ei nyt kuitenkaan montaa kertaa viikossa.
Ehkä kerran viikossa höyrytettynä.
Lisäksi tehään perunamuussia, laatikoita, lohkoperunoita tai paistettuja perunoita vaihtelevasti, pastaa ja riisiä syödään myös.
 
Viimeksi muokattu:
Yxvaan
Todella usein. Sattuu nyt vaan olemaan niin, että lapset tykkää. Se on kyllä aika yllättävää, että 6- ja 4-vuotiaat ottaa mieluiten just keitettyjä perunoita. Meillä on suunnilleen puolet aterioista perunapohjaisia ja niistä puolet ihan vaan keitettyjä perunoita. Sitten välillä on muusia, ranskalaisia tms. Ei olla mitenkään tuputettu, mutta on sitten ajateltu, että parempi näin kuin esim. kauheen usein makaronia...
 
äippä vaan
Hyvin harvinaista jos koskaan. Perunaan on todella vaikea tehdä ruokaa, en osaa tehdä kastikkeita ja ilman kastikkeita sitä ei pysty syömään. Sitten sen mausta ei pidetä ja koska en muutenkaan ehdi tehdä päivittäin ruokia, niin potut on jääneet ruokavaliosta.
 
tuli mieleen
Tykkään enemmän perunoista kun makaronista, ja riisistä en tykkää ollenkaan kun en saa vaan siitä maistuvaa.

Paljon enemmän pitäisi syödä. Osaako teillä lapset kuoria perunoita, joilla ei sitä kotona ole?
 
"Mie"
Harvoin syömme semmosenaan. Yleensä teen muussin tai lohkoperunoita. Muistan kun meilläkin oli lapsuudenkodissa todella usein pelkkiä keitettyjä perunoita jonkun kastikkeen kera. Itse teen mieluummin muussin ja kastikkeen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28228315:
Hyvin harvinaista jos koskaan. Perunaan on todella vaikea tehdä ruokaa, en osaa tehdä kastikkeita ja ilman kastikkeita sitä ei pysty syömään. Sitten sen mausta ei pidetä ja koska en muutenkaan ehdi tehdä päivittäin ruokia, niin potut on jääneet ruokavaliosta.
Eli et tee koskaan esim.liha-lohilaatikoita? Kiusauksia? Valkosipuliperunoita tms?
 
Peyote
Ap kertoi syövänsä uusia perunoita kaksi kertaa kesässä, mutta keitettyjä perunoita ei ole koskaan valmistanut. Tuskin silti syönyt raakana niitä uusia pottuja.

Ja on hyvää.
Jaa. Mut perunahan pitää melkein aina keittää joka tapauksessa, vaikka tekis muusiakin.

Mä oon tehnyt uusista pikkuperunoista sellasta että oon laittanut siivuiksi ja paistanut vaan suoraan.
 
äippä vaan
[QUOTE="vieras";28228329]Eli et tee koskaan esim.liha-lohilaatikoita? Kiusauksia? Valkosipuliperunoita tms?[/QUOTE]

En, en osaa eikä niistä kuitenkaan pidettäisi. Muussia jauheesta on joskus tullut kokeiltua, ei ollut mitenkään erityisen hyvää minusta. Ihmettelen miten se joidenkin mielestä niin hyvää muka on...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28228350:
En, en osaa eikä niistä kuitenkaan pidettäisi. Muussia jauheesta on joskus tullut kokeiltua, ei ollut mitenkään erityisen hyvää minusta. Ihmettelen miten se joidenkin mielestä niin hyvää muka on...
Jauhemuussi nyt onkin ihan eriasia kun oma tekemä. Ja siihen kunnon voita vielä Nam!
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28228350:
En, en osaa eikä niistä kuitenkaan pidettäisi. Muussia jauheesta on joskus tullut kokeiltua, ei ollut mitenkään erityisen hyvää minusta. Ihmettelen miten se joidenkin mielestä niin hyvää muka on...
No eipä se jauhemuussi kenenkään mielestä hyvää olekaan. Hyi.
 
"äitee"
Monta kertaa viikossa. Keitän kuorilla tai ilman. Mikään ei ole parempaa kuin keitetty peruna ja uunilohi, nam. Peruna on ihan terveellinen vaihtoehto lisukkeeksi. Nyt olen innostunut juureksista yleensäkin.
 
tuli mieleen
Ap kertoi syövänsä uusia perunoita kaksi kertaa kesässä, mutta keitettyjä perunoita ei ole koskaan valmistanut. Tuskin silti syönyt raakana niitä uusia pottuja.

Ja on hyvää.
No kylläpä siellä viilataan pilkkua. Keitetyillä perunoilla tarkoitin muita kuin uusia perunoita, mutta jos et sitä ymmärtänyt niin tarkennetaan nyt vielä. Ja uudet perunat meillä keittää mies kun niitä haluaakin, joten en ole uusia perunoitakaan keittänyt.

Ei, lapset ei osaa perunoita kuoria. Ovat nyt 3v ja 1v, joten ehtinevät vielä opetella.
 
äippä vaan
Osaan keittää riisin riisinkeittimellä ja pastan. Sitten riisin kanssa yleensä paistan broileria ja lisään vihanneksia sekä kermaa. Pastan kanssa jauhelihaa tai tonnikalaa ja teen siihen tomaattikastikkeen puserretuista tomaateista ja ketsupista. Pastat osaan ainakin omasta mielestäni keittää al dente.
 
Sarkastinen
No kylläpä siellä viilataan pilkkua. Keitetyillä perunoilla tarkoitin muita kuin uusia perunoita, mutta jos et sitä ymmärtänyt niin tarkennetaan nyt vielä. Ja uudet perunat meillä keittää mies kun niitä haluaakin, joten en ole uusia perunoitakaan keittänyt.

Ei, lapset ei osaa perunoita kuoria. Ovat nyt 3v ja 1v, joten ehtinevät vielä opetella.
Ymmärsin kyllä, mutta huomasitko hymiön :D viestini perässä, sekä nimimerkkini... Anteeksi, tarkoitus ei ollut loukata! :)
 
"vieras"
Ehkä kerran pari viikossa. On paljon parempaa kuin riisi ja makaroni. Eikä mun mielestä tarvitse sen kanssa olla kastiketta. Mä syön perunaa vaikka laihdutan. Kymmenisen kiloa on pudonnut.
 

Yhteistyössä