Moikka,¨
Minulla otetiin Likvor näyte viime torstaina. Istualteen selkäkyyryssä. Toimenpide meni hyvin ja näyte saatiin ensi yrittämällä. Sattui vähemmän mitä ajattelin, enemmän tuntuu inhottavalta kuin sattuu. Varoittelivat, että kyseisenä päivänä voi olla vähän pääkipua ja sanoivat, että töihin takaisin vain. Onneksi jo kanttiinissa huomasin, että päänsärky alkaa ja tajusin mennä kotiin suoraan. Pääkipu on kestänyt nyt yhteensä 7päivää. toisena päivänä soitin neuropoliklinikalle ja kysyin, että kauan tämä kestää ja muten toimitaan. kehottivat tulemaan illalla Peijaksen päivystykseen jos ei mene ohi. Kipu oli itsellä 1-10 semmosta 8 luokkaa. Pystyin jonkin aikaa olemaan ylhäällä tai istualteen, mutta sitten kipu yltyi niin, että piti mennä makaamaan. (makuu asennossa kipu loppui) Kipu ei loppunut ja sitten pe iltana Peijaksen päivystykseen. Siellä pääsin tarkkailu osastolle pötköttelemään. Sain pe iltana kofeiini tipan ja la aamuna toisen. (laitetaan suoraa suoneen). Olin yötä peijaksessa. Lauantaina olo oli jo melko hyvä kipu 1-2 luokkaa. Pääsin kotiin, mutta su aamuna jyskytys taas alkoi. Soitin Peijakseen ja antoivat ma-ti sairaslomaa jos menisi levolla ja makoillen ohi. Tiiistaina kun edelleen kipu jatkui aaltoilevasti välillä tuntikin oli ilman kipua ja sitten taas alkoi. Aaltoillen 1-8. Keskiviikkona sitten taas Peijakseen ja veripaikka päätettiin laittaa. Tälläkertaa olin kyljellään selkäkippurassa. Veripaikan laitto oli mieluisampi kokemus kuin Likvor näytteen otto. Hetken vain nipisti ja se oli siinä. Kädestä otettiin verta, joka laitettiin selkään. Hetken tuntui painetta päässä ja tuli vihaisuja. Mutta noin tunnin päästä pää oli kivuton. Pääsin kotiin ja pää oli koko päivän kunnossa. Selkä taas oli niin kipeä ettei voinut kumartua, mutta tänään sekin on jo melkein kadonnut. Tänään on taas tuntunut pieniä kipuja päässä 1 luokkaa ja aivastaminen/ yskiminen sattuu. Toivon, että nämö on vain jotain loppu "järistyksiä" eikä toista veripaikkaa tarvita.