Intiassa raiskattu sveitsiläinen nainen :(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihan kamalaa.Nainen oli ollut miehensä kanssa pyöräilemässä. En uskalla kyllä matkustaa intiaan koskaan. Naisen asema niin paska ja miehet joukkoraiskaavat herkästi.
 
ei ikinä
[QUOTE="vieras";28208517]Ihan kamalaa.Nainen oli ollut miehensä kanssa pyöräilemässä. En uskalla kyllä matkustaa intiaan koskaan. Naisen asema niin paska ja miehet joukkoraiskaavat herkästi.[/QUOTE]

Kerro saman tien kaikki oleelliset yksityiskohdat eli pariskunta oli yöpynyt metsässä teltassa. Veikkaan että kyseessä ei ollut edes leirintäalue, koska sitä ei jutussa mainittu. Minun maalaisjärkeni sanoo, että tuossa on kaivettu verta nenästä yöpymällä teltassa vieraassa maassa, joka on tunnettu raiskauksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä;28208561:
Kerro saman tien kaikki oleelliset yksityiskohdat eli pariskunta oli yöpynyt metsässä teltassa. Veikkaan että kyseessä ei ollut edes leirintäalue, koska sitä ei jutussa mainittu. Minun maalaisjärkeni sanoo, että tuossa on kaivettu verta nenästä yöpymällä teltassa vieraassa maassa, joka on tunnettu raiskauksista.
Kyllä, raiskatun vika. Selkeästi.

Ja tosiaan minuakin naurattaa aina ihan kamalasti tällaiset raiskausuutiset.
:headwall:
 
"vieras"
Ottakaa immeiset huomioon, että Intiassa on MILJARDI + sen päälle 200 000 ihmistä eli eiköhän sinne joukkoraiskaajia mahdu vähän enemmän kuin tänne. En suosittele edes miehiä telttailemaan Intiassa, kun elintaso on niin erilainen ja Intia tosiaan on kehitysmaa.
 
"eee"
Tyhmä turistit - heidän vika. Maassa maan tavalla - joukkoraiskaukset on heidän kultuuriaan ja jokainen voineen miettiä henkkoht mikä on oikein ja mikä väärin.

...ei vaan, boikottiin tuo maa. Valitettavasti kovin paljoa hyvää ei voi tuossa nähdä. Mitenkähän suu pannaan kun alkaa tursimi kaikota tuosta maasta...eiköhän sitten paikalliset ala itse teloittaa nämä idiootti laumat, koska varaa menettää turistien rahoja ei ole.
 
"vieras"
No eipä nuo joukkoraiskaukset niin yleisiä ole, kun katsoo miten paljon Intiassa on väkiluku ja miten paljon turisteja siellä käy. Ja misään ei ole sanottu,e ttä joukkoraiskaukset ovat osa kulttuuria. Niistä vaan uutisoidaan sen yhden tapauksen vuoksi enemmän.
 
ristiin vaan
Kyllä, raiskatun vika. Selkeästi.

Ja tosiaan minuakin naurattaa aina ihan kamalasti tällaiset raiskausuutiset.
:headwall:
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";28208595]No eipä nuo joukkoraiskaukset niin yleisiä ole, kun katsoo miten paljon Intiassa on väkiluku ja miten paljon turisteja siellä käy. Ja misään ei ole sanottu,e ttä joukkoraiskaukset ovat osa kulttuuria. Niistä vaan uutisoidaan sen yhden tapauksen vuoksi enemmän.[/QUOTE]

Mä taas kyseisessä maassa työnpuolesta useasti käyneenä uskalla sanoa että noita tapauksia on paikallisten keskuudessa paljon. MUTTA ne jäävät pimentoon. Häpeä, nöyryytys jne ovat niin suuria ettei näistä puhuta ja mahdolliset uhrit "katoaa" jäljettömiin.

Tursiteihin tuskin niin hevillä uskaltavat koskea, pelkona se että läntiset maat kääntää selän - niin bisnes kuin tursimimielessä. Mun mielestä meidän pitäisi todellakin kääntää ainakin bisnesmaailmassa selkä näille maille joissa ihmisoikeudet on poljettu maahan. Mutta ehei - eihän sitä tehdä, ollaan vaan onnellisia että saadaan käyttää halpatyövoimaa...Jokainen voi itsekin miettiä tuota omassa kulutuskultuurissaan...kuinka paljon me rahoitetaan noiden hullujen touhuja?

Ha osaisivat kyllä omassa kultuurissaa hoitaa mätäpaiseet pois niskalaukauksella -jos länsimaat uhkaisivat/veisivät rahansa pois noista maista....
 
"vieras"
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.

ei tulkitsit minut täysin väärin! Halusin keskustella kuinka mies on täysi elukka intiassa ja mikä naisen asema on,en halunnut keskustella siitä olisiko naista syytettävä siitä,että nukkui noin alkeellisessa maassa metsässä teltassa.Totta kai olisi oltava itsekkin varoivainen,mutta fakta on nyt jossai muualla!!!
 
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.
Kyse on siitä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Lällättäminen kamalasta tapauksessa kertovassa ketjussa ei ole sopivaa. Totta hemmetissä saa puhua ihmisen vastuusta omista teoistaan, mutta mielellään ei spekuloitaisi minkään yksittäistapauksen kohdalla, kuinka uhri itse varmistikin teki sitä ja tätä ja "kerjäsi sitä". Tuo nyt vaan menee yli. Etenkään kun kyseessä ei juuri koskaan ole pelkkä muistutus siitä, kuinka oikeasti kannattaa varoa, vaan sellaiset "itsepä kerjäs" tai "mitäs läksi" -asenteet tulevat aika suoraan ilmi.
 
ristiin vaan
[QUOTE="vieras";28208616]ei tulkitsit minut täysin väärin! Halusin keskustella kuinka mies on täysi elukka intiassa ja mikä naisen asema on,en halunnut keskustella siitä olisiko naista syytettävä siitä,että nukkui noin alkeellisessa maassa metsässä teltassa.Totta kai olisi oltava itsekkin varoivainen,mutta fakta on nyt jossai muualla!!![/QUOTE]

"Intiassa raiskattu sveitsiläinen nainen :(

Ihan kamalaa.Nainen oli ollut miehensä kanssa pyöräilemässä. En uskalla kyllä matkustaa intiaan koskaan. Naisen asema niin paska ja miehet joukkoraiskaavat herkästi. ."

Tästä olisi pitänyt ymmärtää, että tarkoitus ei ollut kauhistella tuota kyseistä tapausta vaan käsitellä yleisesti naisen asemaa intiassa? Ainakin otsikosta olisi minusta kannattanut tehdä erilainen. Tuosta voisi jopa tulla sellainen olo, että yksittäisen länsimaisen naisen raiskaus on isompi asia kuin niiden lukuisten paikallisten naisten, jotka joutuvat kokemaan saman kauheuden.
 
ristiin vaan
Kyse on siitä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Lällättäminen kamalasta tapauksessa kertovassa ketjussa ei ole sopivaa. Totta hemmetissä saa puhua ihmisen vastuusta omista teoistaan, mutta mielellään ei spekuloitaisi minkään yksittäistapauksen kohdalla, kuinka uhri itse varmistikin teki sitä ja tätä ja "kerjäsi sitä". Tuo nyt vaan menee yli. Etenkään kun kyseessä ei juuri koskaan ole pelkkä muistutus siitä, kuinka oikeasti kannattaa varoa, vaan sellaiset "itsepä kerjäs" tai "mitäs läksi" -asenteet tulevat aika suoraan ilmi.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Minusta tuntuu vaan, että vaikka ohjeita annettaisiin koska, niin aina noustaan takajaloilleen. Minä en ole kyllä huomannut missään "itsepä kerjäsit"-asennetta, vaikka olen jonkun verran lukenut asiaa koskevia keskusteluja. Sen sijaan olen nähnyt vedottavan terveeseen järkeen, mutta sekin herättää valtavat vastareaktiot, mutta ehkä se tulee siitä tunnekuohusta mikä on päällä ja ehkä sellaisten neuvojen paikka ei tosiaan ole siinä yhteydessä.
 
rur
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan.
Pisteet tälle. Jokaisella on kyllä tosiaan oikeutensa, mutta on ihmisiä, jotka paskat veisaavat oikeuksistasi. Joten itsekin pitää ottaa vähän vastuuta itsestään. Ja ei, tämä ei tarkoita, että raiskaaminen on oikeutettua, jos nainen on humalassa ja minihame yllään, tai että se olisi naisen syy. Raiskaaja on itse vastuussa teostaan, mutta mahdollisen uhrin kannalta olisi järkevää olla provosoimatta. En tarkoita sitäkään, että naisen tarvitsisi vetää ylleen burhka ja pysytellä iäti kotona piilossa mahdollisilta raiskaajilta, eikä burkhakaan ole tae siitä, ettei kukaan käy päälle. Mutta oikeasti, vähän tilannetajua. Joskus kannattaa harkita, onko tosiaan viisasta pyrkiä "seksikkyyteen" aina ja kaikkialla.

Ylläoleva ei varsinaisesti liity aloitukseen, muuten kuin siltä kantilta, että vaaralle ei kannata asettua alttiiksi muullakaan tavalla. Pakkotilanteita ja surullisia sattumuksia tulee aina olemaan, mutta pitäisi kuitenkin pyrkiä toimimaan viisaasti. Sveitsiläisnainen on tosin varmaan ajatellut olevansa turvassa, kun mies oli paikalla. Surullinen juttu kaikin puolin.

Miinusta annan kyllä sinänsä medialle ja lukijoille, että asiasta nousee kauhea kohu, kun raiskattu oli länsimaalainen. Tänäänkin joukkoraiskauksen uhriksi joutuu paljon naisia ja jopa lapsia, mutta meikäläinen lehdistö vaikenee asiasta sen arkipäiväisyyden vuoksi.
 
Tuossa olet kyllä oikeassa, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Minusta tuntuu vaan, että vaikka ohjeita annettaisiin koska, niin aina noustaan takajaloilleen. Minä en ole kyllä huomannut missään "itsepä kerjäsit"-asennetta, vaikka olen jonkun verran lukenut asiaa koskevia keskusteluja. Sen sijaan olen nähnyt vedottavan terveeseen järkeen, mutta sekin herättää valtavat vastareaktiot, mutta ehkä se tulee siitä tunnekuohusta mikä on päällä ja ehkä sellaisten neuvojen paikka ei tosiaan ole siinä yhteydessä.
Ensimmäinen vastaukseni oli tällaiseen esimerkkiin. Ei ihan pahimmasta päästä, mutta selkeästi tuohon suuntaan:

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä;28208561:
Kerro saman tien kaikki oleelliset yksityiskohdat eli pariskunta oli yöpynyt metsässä teltassa. Veikkaan että kyseessä ei ollut edes leirintäalue, koska sitä ei jutussa mainittu. Minun maalaisjärkeni sanoo, että tuossa on kaivettu verta nenästä yöpymällä teltassa vieraassa maassa, joka on tunnettu raiskauksista.
Olen nähnyt huomattavasti törkeämpiäkin viestejä suurinpiirtein jokaisessa raiskausketjussa, mitä olen sattunut täällä lukemaan.
 
"vieras"
Naisen raiskaus on aina hirveä asia,oli maa ja tekijät ketä tahansa. Olisiko se minun nyt pitänyt laittaa tuohon alotukseen? sveitsiläinen turisti on raiskattu intiassa. Piste.
 
ristiin vaan
Ensimmäinen vastaukseni oli tällaiseen esimerkkiin. Ei ihan pahimmasta päästä, mutta selkeästi tuohon suuntaan:

Olen nähnyt huomattavasti törkeämpiäkin viestejä suurinpiirtein jokaisessa raiskausketjussa, mitä olen sattunut täällä lukemaan.
No joo, tuo on vähän siinä ja siinä, mutta otti vaan jotenkin niin päähän, kun ap aloittaa tällaisen kauhisteluketjun... En edelleenkään osaa nähdä keskustelunaloitusta "Intiassa raiskattu sveitsiläinen nainen" yleisenä keskusteluna naisen asemasta vaan onnettoman yksittäistapauksen kauhisteluna.
 
"Mie"
Olen matkustellut Intiassa. Agra on eittämättä yksi pelottavimmista paikoista, missä olen ollut. Taj Mahal on upea, mutta ympäröivä kaupunki lähes slummia. Meillä oli autonkuljettaja, joka vei hotellille ja vannotti lähtemästä sieltä minnekään ilman häntä. Ei kyllä olisi tullut mieleenkään. Kannattaisi aina selvitellä hivenen paikallisia oloja ennen reissaamista. Intia ei ole niitä paikkoja, missä voisi telttailla huoletta.
 
"Vieras"
Uusi otsikko: Intiassa raiskataan naisia päivittäin.... Okei,ketään ei kiinnosta yksittäinen tapaus,sveitsiläinen nainen "maailmassa raiskataan niin monia" yms blaa blaa..."mitäs telttaili ja pitäs hänen tietää,et noin voi käydä" joo,no mä jätän tän aiheen ja ens alotuksessa kiertelen ja kaartelen kaukaa aiheesta ja puhun yleisellä tasolla.
 

Yhteistyössä