"vieras"
Ihan kamalaa.Nainen oli ollut miehensä kanssa pyöräilemässä. En uskalla kyllä matkustaa intiaan koskaan. Naisen asema niin paska ja miehet joukkoraiskaavat herkästi.
Kyllä, raiskatun vika. Selkeästi.Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä;28208561:Kerro saman tien kaikki oleelliset yksityiskohdat eli pariskunta oli yöpynyt metsässä teltassa. Veikkaan että kyseessä ei ollut edes leirintäalue, koska sitä ei jutussa mainittu. Minun maalaisjärkeni sanoo, että tuossa on kaivettu verta nenästä yöpymällä teltassa vieraassa maassa, joka on tunnettu raiskauksista.
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.Kyllä, raiskatun vika. Selkeästi.
Ja tosiaan minuakin naurattaa aina ihan kamalasti tällaiset raiskausuutiset.
:headwall:
Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.
Kyse on siitä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Lällättäminen kamalasta tapauksessa kertovassa ketjussa ei ole sopivaa. Totta hemmetissä saa puhua ihmisen vastuusta omista teoistaan, mutta mielellään ei spekuloitaisi minkään yksittäistapauksen kohdalla, kuinka uhri itse varmistikin teki sitä ja tätä ja "kerjäsi sitä". Tuo nyt vaan menee yli. Etenkään kun kyseessä ei juuri koskaan ole pelkkä muistutus siitä, kuinka oikeasti kannattaa varoa, vaan sellaiset "itsepä kerjäs" tai "mitäs läksi" -asenteet tulevat aika suoraan ilmi.Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan. Ärsyttää vaan, kun tämänkin ketjun aloittaja halusi herättää kauhistelua, että mitä kamalaa on tapahtunut, mutta jättää mainitsematta noin oleellisen asian, että omalla varomattomuudella on ollut vahva osuus tässä tapahtumassa. Minuakin säälittää tuo nainen, mutta mietin myös sitä, että pariskunna ei olisi missään tapauksessa pitänyt yöpyä metsässä vieraassa maassa.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Minusta tuntuu vaan, että vaikka ohjeita annettaisiin koska, niin aina noustaan takajaloilleen. Minä en ole kyllä huomannut missään "itsepä kerjäsit"-asennetta, vaikka olen jonkun verran lukenut asiaa koskevia keskusteluja. Sen sijaan olen nähnyt vedottavan terveeseen järkeen, mutta sekin herättää valtavat vastareaktiot, mutta ehkä se tulee siitä tunnekuohusta mikä on päällä ja ehkä sellaisten neuvojen paikka ei tosiaan ole siinä yhteydessä.Kyse on siitä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Lällättäminen kamalasta tapauksessa kertovassa ketjussa ei ole sopivaa. Totta hemmetissä saa puhua ihmisen vastuusta omista teoistaan, mutta mielellään ei spekuloitaisi minkään yksittäistapauksen kohdalla, kuinka uhri itse varmistikin teki sitä ja tätä ja "kerjäsi sitä". Tuo nyt vaan menee yli. Etenkään kun kyseessä ei juuri koskaan ole pelkkä muistutus siitä, kuinka oikeasti kannattaa varoa, vaan sellaiset "itsepä kerjäs" tai "mitäs läksi" -asenteet tulevat aika suoraan ilmi.
Pisteet tälle. Jokaisella on kyllä tosiaan oikeutensa, mutta on ihmisiä, jotka paskat veisaavat oikeuksistasi. Joten itsekin pitää ottaa vähän vastuuta itsestään. Ja ei, tämä ei tarkoita, että raiskaaminen on oikeutettua, jos nainen on humalassa ja minihame yllään, tai että se olisi naisen syy. Raiskaaja on itse vastuussa teostaan, mutta mahdollisen uhrin kannalta olisi järkevää olla provosoimatta. En tarkoita sitäkään, että naisen tarvitsisi vetää ylleen burhka ja pysytellä iäti kotona piilossa mahdollisilta raiskaajilta, eikä burkhakaan ole tae siitä, ettei kukaan käy päälle. Mutta oikeasti, vähän tilannetajua. Joskus kannattaa harkita, onko tosiaan viisasta pyrkiä "seksikkyyteen" aina ja kaikkialla.Tämä on yksi vihoviimeinen tabu. Siitä saa kirjoittaa, että humalaisen miehen ei kannattaisi liikkua öisin yksin kaupungilla varsinkaan ulkomailla, kun voi joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Kukaan ei ala vouhkata siitä, mutta naisesta ei saa sanoa, että ei kannattaisi liikkua humalassa ollessaan yksin kaupungilla, koska voi joutua ryöstetyksi tai raiskatuksi. Kyllä minusta tyhmemmänkin pitäisi tajuta, että raiskaus on väärin ja törkeä rikos, olivat olosuhteet mitkä tahansa, mutta tavallisen naisen/miehen olisi oman itsensä takia hyvä olla varovainen ja käyttää maalaisjärkeä, vaikka hänellä on täysi oikeus tehdä ihan mitä vaan.
Ensimmäinen vastaukseni oli tällaiseen esimerkkiin. Ei ihan pahimmasta päästä, mutta selkeästi tuohon suuntaan:Tuossa olet kyllä oikeassa, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Minusta tuntuu vaan, että vaikka ohjeita annettaisiin koska, niin aina noustaan takajaloilleen. Minä en ole kyllä huomannut missään "itsepä kerjäsit"-asennetta, vaikka olen jonkun verran lukenut asiaa koskevia keskusteluja. Sen sijaan olen nähnyt vedottavan terveeseen järkeen, mutta sekin herättää valtavat vastareaktiot, mutta ehkä se tulee siitä tunnekuohusta mikä on päällä ja ehkä sellaisten neuvojen paikka ei tosiaan ole siinä yhteydessä.
Olen nähnyt huomattavasti törkeämpiäkin viestejä suurinpiirtein jokaisessa raiskausketjussa, mitä olen sattunut täällä lukemaan.Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä;28208561:Kerro saman tien kaikki oleelliset yksityiskohdat eli pariskunta oli yöpynyt metsässä teltassa. Veikkaan että kyseessä ei ollut edes leirintäalue, koska sitä ei jutussa mainittu. Minun maalaisjärkeni sanoo, että tuossa on kaivettu verta nenästä yöpymällä teltassa vieraassa maassa, joka on tunnettu raiskauksista.
No joo, tuo on vähän siinä ja siinä, mutta otti vaan jotenkin niin päähän, kun ap aloittaa tällaisen kauhisteluketjun... En edelleenkään osaa nähdä keskustelunaloitusta "Intiassa raiskattu sveitsiläinen nainen" yleisenä keskusteluna naisen asemasta vaan onnettoman yksittäistapauksen kauhisteluna.Ensimmäinen vastaukseni oli tällaiseen esimerkkiin. Ei ihan pahimmasta päästä, mutta selkeästi tuohon suuntaan:
Olen nähnyt huomattavasti törkeämpiäkin viestejä suurinpiirtein jokaisessa raiskausketjussa, mitä olen sattunut täällä lukemaan.