Miehelle rakkauden/hellyydenosoitus = seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja martta anja esteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

martta anja esteri

Vieras
Kerroin tässä jonkin aikaa sitten miehelle kuinka ikävää onkaan kun meillä on tuo hellyyden ja rakkauden osoittaminen aikalailla loppunut kokonaan. No lopputulos onkin nyt sitten se että mies kähmii mua aina tilaisuuden tullen.. kähmii peppua, koskettelee rintojani, haluaa seksiä lähes joka päivä... Sekö nyt sitten on sitä hellyyttä ja rakkautta? Mun mielestä toi on seksiä ja kiimaa.... *voi saakeli tätä elämää, auttakaa!!!*

kermit.gif

Miehen ei ole hyvä nähdä naista seksiobjektina. Tähän voi nainen itsekin hieman vaikuttaa tosin. Jos naista katsoessa hyppää silmille "seksiseksiseksi", kohtelukin on monesti sen mukaista. Naista tulee kohdella laajemmin ihmisenä, mutta itsestään tämä ei nykyisin tule. Ironista on, että entisaikaan, vaikka naisen oikeudet olivat pienemmät, naista ei katsottu tällä tavalla.

Miten tän voi sitte estää ettei mies pidä seksiobjektina?

1. Suhteeseen pitäisi saada muutakin sisältöä kuin suoranainen seksi. Ehkä olette aika äkkiä alkaneet seksin, jolloin mieheltä ei ole vaadittu vaivannäköä, haastetta ja kunnioittavaa lähestymistä sen "palkinnon" eteen. Tämä on yllättävän yleinen virhe Suomessa ja uskoakseni iso selittävä tekijä isojen erolukemien takana. Suhde ei ole päässyt monipuolistumaan eli muu oheistoiminta ja tunne-elämä, haaveet, kuvitelmat, etenemisten ja puolustamisten leikki, sanallinen ja sanaton viestiminen, on jäänyt vähemmälle. Teillä ei ole "henkistä" ulottuvuutta, joka olisi laadullisesti tosi tärkeä ihmissuhteissa. Seksi toimituksena ajateltuna pitäisi minun mielestäni olla pelkkä kirsikka tämän kakun päällä: tärkeä, muttei itse sisältö.

2. Omat arvot, oma pukeutuminen, oma käytös ja viestintä. Voimme itse vaikuttaa siihen, jossain määrin, mitä muut ajattelevat meistä ihmisinä näillä. Millainen on arvomaailma, miten pukeutuu, miten käyttäytyy, miten puhuu ja elehtii. Vuorovaikutuksessa on koko ajan kyse tulkinnasta. Vaikka kukaan ei tulkitse samalla tavalla, tiettyjä yhtäläisyyksiä esiintyy saman kulttuurin sisällä. Pitivät feministit siitä tai eivät, edelleenkään naiset eivät ole niin vapaita, että he voisivat avoimesti ilmaista seksuaalisuuttaan JA samaan aikaan tulla kohdelluiksi kokonaisina ja tasaveroisina ihmisinä. Sama pätee varmasti myös miehiin eli ehkä kyse on näennäisongelmasta: mies, joka käyttäytyy tai pukeutuu seksuaalisesti voimakkaasti, tulee todennäköisesti yhtä lailla kohdelluksi käytöksensä eikä muiden ominaisuuksiensa tai ihmisyytensä mukaan ensi sijaisesti.

Kahden lapsen äitinä pukeutumi en on ainaki kaukana seksistisestä.
Paitsi tietty jos villahousut, legginsit täynnä reikiä nuhjunen tpaita ja likaiset hiukset on seksikästä. :D

Mutta joo meidän välillä on aina ollu joku järjettömän suuri fyysinen vetovoima.
Mutta kyllä me ehdittiin tuntea useampi vuosi ennenku seurusteluksi muuttui tosin siitä sitte pian seksiä olikin.

mies usein seksualisoi tunteensa.. mun mies ei pahemmin puhu tunteistaan, osoittaa kyl, saan jalkahieronnan liki päivittäin ja kaappaa kainaloon julkisestikin. ja haluaa seksiä päivittäin.. mut so, niin haluan minäkin

mies usein seksualisoi tunteensa.. mun mies ei pahemmin puhu tunteistaan, osoittaa kyl, saan jalkahieronnan liki päivittäin ja kaappaa kainaloon julkisestikin. ja haluaa seksiä päivittäin.. mut so, niin haluan minäkin

Mies itse asiassa ymmärtää myös sen, mikä ero on kosketuksella/hellyydellä ja suoraviivaisuudella. On aika paljon eri asia silittää hiuksia kuin kouria persettä. Molempia tarvitaan, mutta ei ole mikään selitys, paitsi ehkä itselle, että mies ei muka ymmärtäisi tätä eroa, koska on mies.

Kahden lapsen äitinä pukeutumi en on ainaki kaukana seksistisestä.
Paitsi tietty jos villahousut, legginsit täynnä reikiä nuhjunen tpaita ja likaiset hiukset on seksikästä. :D

Mutta joo meidän välillä on aina ollu joku järjettömän suuri fyysinen vetovoima.
Mutta kyllä me ehdittiin tuntea useampi vuosi ennenku seurusteluksi muuttui tosin siitä sitte pian seksiä olikin.

Niin. Ehkä teillä kuitenkaan kauneuden, tunteiden ja nautinnon ulottuvuus ei ole niin iso tekijä. Vaan enemmän on sitä yksinkertaista panemista. Vakka kantensa valitsee toisaalta.

Yhteistyössä