Rennot, kiireettömät aamut... joopa joo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhia

Vieras
Osaatteko nauttia niistä? Meillä on lasten kanssa tänään vapaapäivä, ei töitä ei tarhaa ja ajatuksena oli, että otetaan rennosti. Ei kiireitä, ei paineita, ollaan vaan. No herättiin siinä vähän ennen 8 ja kello on nyt tuon verran. Just saatiin aamupala syötyä, ei olla vielä pesty edes hampaita, yövaatteissa ollaan. Lapset on katsellut telkkaa, pelannut pleikkaa, leikkinyt kylppärissä vesileikkejä ja mä oon palstaillut ja lukenut rauhassa lehtiä. Eikä tämä ole minusta rentoa ja mukavaa!! Stressaa hirveesti se, että mitään ei olla saatu vielä aikaiseksi, kello on JO NOIN PALJON ja edes hampaita ei olla pesty päivävaatteista puhumattakaan. Miten te muut osaatte ottaa rennosti tällaiset ei-tehdä-mitään päivät? Mulla on pinna jo aivan kireellä kun on sellainen tunne, että ollaan myöhässä (ei tiedä mistä) ja tuhlataan aikaa (kun ei tehdä mitään järkevää vaikka olisi ainakin 100 asiaa listalla mitä voisi hoitaa nyt kun on mahdollisuus). Mä en kestä! Kamalaa tällainen pakollinen rentoutuminen!!

meillä on melkein joka aamu ns. kiireettömiä, herätään kuin herätään ja tehdään mitä tehdään
toki on tiettyjä juttuja joita pitää tehdä, kuten ruuat ja toisinaan pyykkiäkin pitää pestä mutta paineita mistään ei ole.
joutaa niitä kotitöitä tekemään myöhemminkin ja keittiön siivous häviää 10-0 lapsen kanssa pelatulle uno pelille..
kannattaa nauttia niistä päivistä kun ei ole pakko saada porukkaa liikkeelle ja ulos talosta klo 8 mennessä

Meillä hoidetaan kuitenkin hammaspesut ja aamupalat normaalin rytmin mukaan heti herätessä. Sitten ei tarvitse stressata niistä vaan voi vaan olla. Rentoutuminen onnistuu parhaiten kun ei ole mitään mitä täytyy tehdä, siksi on hyvä hoitaa kaikki alta pois :)

Meillä on kans muksun kanssa kotona möllöttäessä "sääntö", että lounaspöytään viimeistään puetaan päivävaatteet. Nyt mulla on "jo" päivävaatteet päällä ja kaikki kunnossa, mut muksu haluaa olla pyjamassa, pukee sit lounaalle, lounaan jälkeen se lähteekin kerhoon, joten varmaan panostetaan hiusten laittoon tänään sit lounaan jälkeen. Muksun toiveesta meillä on joskus kokonaan pyjamapäiviä.

[QUOTE="ahaa";28155835]Meillä hoidetaan kuitenkin hammaspesut ja aamupalat normaalin rytmin mukaan heti herätessä. Sitten ei tarvitse stressata niistä vaan voi vaan olla. Rentoutuminen onnistuu parhaiten kun ei ole mitään mitä täytyy tehdä, siksi on hyvä hoitaa kaikki alta pois :)[/QUOTE]

Miksi pitäs ressata vaikkei vapaapäivänä eläkään kellon mukaan? Miksi vapaallakin täytyy tehä aina samallailla?

Miksi pitäs ressata vaikkei vapaapäivänä eläkään kellon mukaan? Miksi vapaallakin täytyy tehä aina samallailla?

Heh :D Luuletko että jotkut päättävät / haluavat stressata? Ei ole kyse siitä, vaan siitä mistä ap puhui, eli tuntuu koko ajan kuin olisi myöhässä. Se tulee siis jostain alitajunnasta se stressi. Eikö silloin ole parempi tehdä kuten sanoin jos siitä on apua?

[QUOTE="ahaa";28155887]Heh :D Luuletko että jotkut päättävät / haluavat stressata? Ei ole kyse siitä, vaan siitä mistä ap puhui, eli tuntuu koko ajan kuin olisi myöhässä. Se tulee siis jostain alitajunnasta se stressi. Eikö silloin ole parempi tehdä kuten sanoin jos siitä on apua?[/QUOTE]

Mutta siinä on miettimistä näille ressajille. Miksi?

Mä teen lyhennetyn työviikon vapaapäivänä niin, ettei kello ole herättämässä klo 6:00 kuten yleensä, vaan nukutaan juuri niin pitkään kuin lapset jaksaa, vaihtelee yleensä 7:30-9. Pikkukoululaiset lähtee itsekseen kouluun. Sitten ei kiirehditä pukemaan eikä pesemään hampaita, juon rauhassa kahvit ja luen lehteä, keitän rauhassa puuron ja lapset katsoo lastenohjelmaa, sitten syödään jne. Saatetaan lukea, tehdä palapelejä, mä katson hömppäohjelmaa telkusta, pesen ehkä pyykit ja laitan tiskit jne.. Sitten puetaan pestään hampaat, tehdään tavaroiden järkkäystä, viedään matot ulos ja vähän ulkoillaan. ehkä klo 13 syödään helppo lounas, pikkukoululaiset tulee koulusta ja lapset leikkivät yhdessä. Siivoan sillä aikaa loppuun. Käydään yhdessä kaupassa tai sitten ehkä kylässä tai mäessä tai jotain, sitten tehdään kunnon ruoka, isä tulee kotiin ja viikonloppu voi alkaa. Tää on vaan esimerkki, mutta yleensä ei juuri kelloa katsella, siivoillaan omaan tahtiin yhdessä jne. Ihanan luksusta!

Yhteistyössä