Miten suhtaudutte lapsenne alkoholimyrkytykseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja äiti hyväksyy kun käytöshäiriöinen nuori haluaa hengata ulkomailla, mun opiskelu suomessa ei kiinnosta "kun säät ovat niin huonot". Jessus.. no päivänselvää tässä tarinassa on se miksi nuori on käytösongelmainen - täydellinen kasvatuksen ja rajojen puute!

• Tykkää
Reactions: fortunate
En oikeasti ap yhtään ihmettele sitä kun sanoit että paskaa sataa niskaan tytän isältä ja isovanhemmilta...

Lasta EI VOI jättää noin heitteille!! Sinä olet nyt niin väärässä kuin väärässä voi olla. Mitä enemmän tyttö oikuttelee sitä löysemmälle sinä päästät hihnan, ja katsot vielä että se on hyvä asia...

Aivan kamala tilanne!! :(

Eikö se tytön isä ole yhtälailla vastuussa lapsestaan? Hakisi isä pois ja kasvattaisi paremmin. Ja isovanhempien sabotointi rangaistuksissa (annetaan tytölle rahaa jos ap ei anna), ei varmastikaan tilannetta helpota.

[QUOTE="vieras";28147930]Eikö se tytön isä ole yhtälailla vastuussa lapsestaan? Hakisi isä pois ja kasvattaisi paremmin. Ja isovanhempien sabotointi rangaistuksissa (annetaan tytölle rahaa jos ap ei anna), ei varmastikaan tilannetta helpota.[/QUOTE]

On, mutta oletan kirjoituksista päätellen että ap ei anna, tai pistää ainakin hanttiin aika lujaa. Ja ehkä isovanhemmat eivät muuhun pysty. Eivät hekään voi ilman vanhempien lupaa lasta pois hakea...

On, mutta oletan kirjoituksista päätellen että ap ei anna, tai pistää ainakin hanttiin aika lujaa. Ja ehkä isovanhemmat eivät muuhun pysty. Eivät hekään voi ilman vanhempien lupaa lasta pois hakea...

Kyselisitko sinä lupia mieheltäsi, jos hän tekee mielestäsi huonoja kasvatuspäätöksiä ennenkuin puuttuisit niihin muutenkin kuin haukkumalla?

Ei isovanhemmat pois voi hakea, mutta olisivat sitten tukena niissä rangaistuksissa joita vanhempi antaa.

Ei herranen aika!! Ei ole tytöllä mitään hätää, yhteydessä ollaan ihan riittävän usein ja tiedän että kertoisi jos oikeasti olisi hätä. Enkä ole todellakaan ainoa joka hänen kanssaan on yhteydessä, liiallisella yhteydenotolla tehdään varmasti vain haittaa. Kyllä tytöstä välitetään ja rakastetaan, uskon että kasvaa ulkomailla kun joutuu ottamaan myös vastuuta ja hoitamaan asioita itsekin. Kuinka moni vanhemmista oikeasti tietää mitä teininsä touhuaa vaikka olisi kuinka lähellä??? Itse en nuorena päässyt haluamaani määrää reissaamaan ja haluan antaa lapsilleni mahdollisuuden siihen. Kuten sanoin, yritän etsiä jonkun aikuisen äidin joka raportoisi minulle. Tätä ennenkin on jo joutunut lähettämään kuvia todisteeksi missä luuraa ja puuhaa, tätä keinoahan ei Suomessa kukaan joudu noudattamaan. Takaisin se sieltä tulee viimeistään ennen kesää eli hyvin pian ja kauniisti ruskettuneena sekä hyvin tyytyväisenä. Olen aivan varma siitä. Sen jälkeen päätetään jatkosta, paikka jossa on on turvallinen. En taatusti olisi päästänyt minne hyvänsä, olen itsekin käynyt siellä.

[QUOTE="vieras";28147983]Kyselisitko sinä lupia mieheltäsi, jos hän tekee mielestäsi huonoja kasvatuspäätöksiä ennenkuin puuttuisit niihin muutenkin kuin haukkumalla?

Ei isovanhemmat pois voi hakea, mutta olisivat sitten tukena niissä rangaistuksissa joita vanhempi antaa.[/QUOTE]

Sinä sentään ymmärrät tilannetta, kiitos sinulle siitä. Muuten tuntuu kyllä hyvin tuomitulta teet niin tai näin....

[QUOTE="vieras";28147983]Kyselisitko sinä lupia mieheltäsi, jos hän tekee mielestäsi huonoja kasvatuspäätöksiä ennenkuin puuttuisit niihin muutenkin kuin haukkumalla?

Ei isovanhemmat pois voi hakea, mutta olisivat sitten tukena niissä rangaistuksissa joita vanhempi antaa.[/QUOTE]

Vastuu lapsesta on 50-50 vanhemmilla. Ei välttämättä ole mahdollisuutta isällä puuttua, varsinkin tuollaisen ap:n silmät-kiinni-kaikelta-pahalta-asenteen takia.

Mit rangaistuksia vanhemmat ovat asettaneet? Eihän ap:kaan ole rahahanoja lapselta kiinni laittanut, miksi sitten isovanhempien pitäisi??

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28147831:
Mikä älynväläys on päästää jo tiettävästi käytöshäiriöinen lapsi ilman valvontaa ulkomaille?? Kuulostaa siltä että lapsesta on vaan haluttu eroon..

Ei ole haluttu eroon, vaan tavallaan antaa aikaa. Ei toista voi vangita, eikä ne asiat Suomessa ainakaan paremmin mene. Siinä kohtaa se tuntui parhaalta ratkaisulta, varmaan sitten huono älynväläys. Tuomitseminen on aina helppoa...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28148191:
Ei ole haluttu eroon, vaan tavallaan antaa aikaa. Ei toista voi vangita, eikä ne asiat Suomessa ainakaan paremmin mene. Siinä kohtaa se tuntui parhaalta ratkaisulta, varmaan sitten huono älynväläys. Tuomitseminen on aina helppoa...

Tuomitseminen siitä että vanhemmat heivaavat vastuunsa mahdollisimman kauan silmistä on todella helppoa!!

Vastuu lapsesta on 50-50 vanhemmilla. Ei välttämättä ole mahdollisuutta isällä puuttua, varsinkin tuollaisen ap:n silmät-kiinni-kaikelta-pahalta-asenteen takia.

Mit rangaistuksia vanhemmat ovat asettaneet? Eihän ap:kaan ole rahahanoja lapselta kiinni laittanut, miksi sitten isovanhempien pitäisi??

Jos vastuu on 50-50, niin miksi ei olisi.

"Menee hakemaan sympatiaa isovanhemmiltaan ja tiedän että vaikka laittaisin rahahanat itse kiinni niin sieltä saa aina rahaa kielloista huolimatta. Turhauttavaa niille mitään yrittää selittää..."

[QUOTE="vieras";28148214]Jos vastuu on 50-50, niin miksi ei olisi.

"Menee hakemaan sympatiaa isovanhemmiltaan ja tiedän että vaikka laittaisin rahahanat itse kiinni niin sieltä saa aina rahaa kielloista huolimatta. Turhauttavaa niille mitään yrittää selittää..."[/QUOTE]

Vaikka laittaisin, eli ei ole edes yritetty... Eli isovanhemmat eivät ole tehneet vielä mitään väärää. Sen sijaan en ihmettele yhtään että arvostelevat ap:ta, niin teen minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28148021:
Ei herranen aika!! Ei ole tytöllä mitään hätää, yhteydessä ollaan ihan riittävän usein ja tiedän että kertoisi jos oikeasti olisi hätä. Enkä ole todellakaan ainoa joka hänen kanssaan on yhteydessä, liiallisella yhteydenotolla tehdään varmasti vain haittaa. Kyllä tytöstä välitetään ja rakastetaan, uskon että kasvaa ulkomailla kun joutuu ottamaan myös vastuuta ja hoitamaan asioita itsekin. Kuinka moni vanhemmista oikeasti tietää mitä teininsä touhuaa vaikka olisi kuinka lähellä??? Itse en nuorena päässyt haluamaani määrää reissaamaan ja haluan antaa lapsilleni mahdollisuuden siihen. Kuten sanoin, yritän etsiä jonkun aikuisen äidin joka raportoisi minulle. Tätä ennenkin on jo joutunut lähettämään kuvia todisteeksi missä luuraa ja puuhaa, tätä keinoahan ei Suomessa kukaan joudu noudattamaan. Takaisin se sieltä tulee viimeistään ennen kesää eli hyvin pian ja kauniisti ruskettuneena sekä hyvin tyytyväisenä. Olen aivan varma siitä. Sen jälkeen päätetään jatkosta, paikka jossa on on turvallinen. En taatusti olisi
päästänyt minne hyvänsä, olen itsekin käynyt siellä.

Niinpä, saattaapi olla, että tulee sieltä kauniisti ruskettuneena ja arkkussa- tai kauniisti ruskettuneena ja raskaana.. Matkustelu nuorena on ihan jees, silloin kun nuori osaa huolehtia ja kantaa vastuun itsestään, eli ei joudu alkoholimyrkytyksessä sairaalaan. Ja mieluiten olisi täyttänyt sen 18v. myöskin. Tuohan on ihan laitonta laittaa alaikäinen maailmalle noin pitkäksi aikaa ilman valvontaa. Vaihto-oppilaillakin on aina isäntäperheet jotka huolehtivat. Mutta kuten sanottu tytön perhetausta ja äitisuhde kuullostavat kummalliselta, selittänee tytön ongelmatkin.

Vaikka laittaisin, eli ei ole edes yritetty... Eli isovanhemmat eivät ole tehneet vielä mitään väärää. Sen sijaan en ihmettele yhtään että arvostelevat ap:ta, niin teen minäkin.

Ja oletko nyttodella sitä mieltä että ainoat tässä väärässä olevat ovat isä ja isovanhemmat??

Minusta he ovat ainoita jotka tajuavat että jokin on pahasti vialla samaan aikaan kun ap vaan itsepäisesti junttaa että ketään ei voi sitoa ja tyttö sieltä tulee ihan kohta kauniisti ruskettuneena takaisin...

Jätit pois tarkoituksella sen tiedän tuosta edestä pois? Eli asia ilmeisesti todettu muussa yhteydessä.

Jos kyseessä olisi oma tyttäresi, et myöskään hakisi pois jos miehesi kieltäisi?

Ja oletko nyttodella sitä mieltä että ainoat tässä väärässä olevat ovat isä ja isovanhemmat??

Minusta he ovat ainoita jotka tajuavat että jokin on pahasti vialla samaan aikaan kun ap vaan itsepäisesti junttaa että ketään ei voi sitoa ja tyttö sieltä tulee ihan kohta kauniisti ruskettuneena takaisin...

Ihmettelin vain sitä, että isä, tytön toinen vanhempi siis, on sinusta jotenkin vähemmän vastuussa lapsestaan ja oikeutettu haukkumaan tytön äitiä. Tekisi itse jotain. Siis muutakin kuin arvostelee.

Ja isovanhemmat ovat väärässä siinä, että kävelevät vanhemman yli rangaistuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28148021:
Ei herranen aika!! Ei ole tytöllä mitään hätää, yhteydessä ollaan ihan riittävän usein ja tiedän että kertoisi jos oikeasti olisi hätä. Enkä ole todellakaan ainoa joka hänen kanssaan on yhteydessä, liiallisella yhteydenotolla tehdään varmasti vain haittaa....

Hohhoh ja voivoi. Kuulut ilmeisesti näiden sinisilmäisten höpsöjen joukkoon, jotka uskoo kaiken. On myös olemassa nuoria, jotka eivät tajua olevansa pulassa.

Tuttavan tytär oli myös halukas ulkomaille ja kaverinsa kanssa sinne lähtikin. Meni 3 kuukautta, niin käytiin hakemassa pois jostakin ryhmähostellista tai majatalosta. Siellä se asui miesten ja naisten kanssa sekaisin á 10€/yö isossa salissa, missä oli sänkyjä pitkä rivi. Rahaa ei ollut, vaatteet ja muu omaisuus oli kadonnut bileiden merkeissä.

Pitkän aikaa tuli niitä viestejä, että kaikki ok ja hauskaa on. Oli kai hauskaa, kun 24/7 huumeissa tai kännissä ja milloin kenenkin tykönä "yökylässä" pieniä palveluksia vastaan.

Ihmettelin vain, että kyllä voi kaunis nuori nainen pahasti rupsahtaa parin kuukauden aikana.

[QUOTE="vieras";28148301]Jätit pois tarkoituksella sen tiedän tuosta edestä pois? Eli asia ilmeisesti todettu muussa yhteydessä.

Jos kyseessä olisi oma tyttäresi, et myöskään hakisi pois jos miehesi kieltäisi?[/QUOTE]

Ei välttämättä ole. Itseasiassa uskon että ei ole. Itseasiassa, en usko enää tähän koko satuun.

En ole tossukka kuten ap:n mies näyttää olevan.

Minunkin mielestä huolestuttava merkki tuo, että ei ole yhteyksissä, eikä halua tulla käymään. Mä olin jo 20 kun lähdin ulkomaille opiskelemaan ja silti olin yhteyksissä vanhempiin lähes viikottain ja kävin lomilla Suomessa ja vanhemmat kävivät minun luonani.

Asia ymmärretty, isosisko lähtee moikkaamaan ja tuo siskonsa mukanaan jos siltä vaikuttaa. Menisin itse jos se olisi mahdollista, silti olen sitä mieltä että olette väärässä siinä että Suomessa mikään tae turvallisuudesta olisi tai ulkomailla välttämättä vaarallisempaa olisi. Ylikännääminen saattoi olla satunnainen virhe, muutan suhtautumistani, kai tässä on turtunut vuosien saatossa.

Isällä ja tytöllä ei ole muuta kuin rahalliset välit eli isä rahoittaa jonkin verran tytön elämää. Siitä asiasta en puhu sen enempää ja kyseessä molempien halu. Kaikki eivät tule toimeen keskenään.

Minusta minut syyllistetään ihan turhaan, en todellakaan ole edesvastuuton äitinä ja haluan lapsilleni vain parasta. Tämän henkilökohtaisen asian sijaan toivoin saavani mieluummin muiden kokemuksia ja heidän reaktioitaan lastensa alkoholimyrkytyksiin. Nyt kaikki menee vain siihen missä tyttö oleilee, voisihan hän mennä vaikka Rovaniemelle ja tehdä saman. Kyseessä ei ole edes mikään untuvikko matkaajana kun on ollut reilaamassakin. Nämä kännisekoilut huolestuttaa tapahtuu ne missä hyvänsä, tiedän myös ettei liiku yksin iltamyöhään kun ei tee sitä Suomessakaan. käytösongelmainen ei tarkoita samaa kuin ymmärtämätön, en ikimaailmassa olisi päästänyt ilman matkailukokemusta.

Kiittelen kerran vielä kaikkia kommentoineita oli ne miten ikäviä hyvänsä, opin tästä varmastikin sen että parannan ja lähennän suhdetta tyttöön jatkossa.

[QUOTE="vieras";28148694]Minunkin mielestä huolestuttava merkki tuo, että ei ole yhteyksissä, eikä halua tulla käymään. Mä olin jo 20 kun lähdin ulkomaille opiskelemaan ja silti olin yhteyksissä vanhempiin lähes viikottain ja kävin lomilla Suomessa ja vanhemmat kävivät minun luonani.[/QUOTE]

Yhteyksissä on varmaan päivittäin kaveriensa kanssa Suomessa ja muut melko tiheästi myös. Se miksi ei ole tullut pistäytymään johtuu talvesta.

Minusta tämä koko aihe meni pahasti överiksi ja ihmisten jotka pelottelevat toisia kaikenlaisilla hirveyksillä pitäisi myös miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28148828:
Yhteyksissä on varmaan päivittäin kaveriensa kanssa Suomessa ja muut melko tiheästi myös. Se miksi ei ole tullut pistäytymään johtuu talvesta.

Minusta tämä koko aihe meni pahasti överiksi ja ihmisten jotka pelottelevat toisia kaikenlaisilla hirveyksillä pitäisi myös miettiä.

Kaverien kanssa totta kai. Mutta on huolestuttavaa, jos ei ole vanhempiin yhteyksissä. Ja ei se talvi nyt oikeasti niin kamalaa ole, etteikö sitä paria päivää kestäisi, että näkee perhettä ja ystäviä. Kyllä minäkin kävin Suomessa jopa talvella.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;28148918:
Ei hyvää päivää. AP:lle vaan tiedoksi että lapsesi on luultavasti tuleva narkomaani. Olet jättänyt heitteille alaikäisen lapsesi.

Ja millähän perusteella????? Onko kaikista alkoholia juoneista tullut narkomaaneja??? Oletko itse narkomaani?? Enkä ole jättänyt lastani heitteille, tiedän että voi hyvin ja puhuin hänen kanssaan hetki sitten. Ilmoitus siskon tulosta oli vähemmän mieluinen uutinen ja oletan ettei siskonsa tarvitse edes mennä paikalle....

Yhteistyössä