Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28144034]Kuulostaa siltä, että haluat varattuja miehiä siksi, että olet sitoutumiskammoinen. Toisaalta ymmärrän sinua näin paremmin. Moni toinen nainen kuvittelee, että saa miehensä loppujenlopuksi itselleen ja on parempi, että perhe eroaa. Sinulla ei sentään ole sitä ajatusta takanasi. Kun mies on varattu, ei jää yhtä helposti ikävöimään, kun kuitenkin on tehnyt koko ajan "väärin". Sinkkujen kanssa kun voi helposti joutua oikeaan suhteeseen. Tiedän erään miehen, joka tuli tuttuni työpaikallekin, kun ei vastannut puhelimeen. Samainen tuttu(nainen) panee myös varattuja ja nauraa niille naisille, että "luulee, että se mies on ylitöissä". Tuskinpa haluaa oikeaa suhdetta enää koskaan. Sellainen oli, mutta hajosi, joten todennäköisesti ei vaan osaa enään luottaa kehenkään ja kokee, että mikä itselle on tehty, voi sen toiselle tehdä (häntä petettiin).[/QUOTE]

Lueppas mun ihan ensimmäinen kirjoitus tästä aiheesta ajan ja ajatuksen kanssa..taisin mainita että me ollaan yhteisesti sovittu että voidaan pitää hauskaa mutta se ei tule vaikuttamaan nykyisiin suhteisiin (en muista sanamuotoa tarkkaan). Minulla on oma perhe, oma puoliso, omat lapset vaikka ovatkin jo isoja, kotikaupungissani. Toisessa kaupungissa olen muutaman päivän kuukaudesta opiskelun takia

Lueppas mun ihan ensimmäinen kirjoitus tästä aiheesta ajan ja ajatuksen kanssa..taisin mainita että me ollaan yhteisesti sovittu että voidaan pitää hauskaa mutta se ei tule vaikuttamaan nykyisiin suhteisiin (en muista sanamuotoa tarkkaan). Minulla on oma perhe, oma puoliso, omat lapset vaikka ovatkin jo isoja, kotikaupungissani. Toisessa kaupungissa olen muutaman päivän kuukaudesta opiskelun takia

Teetkö mielestäsi väärin puolisoasi kohtaan? No sitten en ihmettele, ettet välitä siitä toisesta naisesta, jos et välitä edes omasta miehestäsi ja kohtele häntä hyvin.

Viimeksi muokattu:
Mies on syyllinen ilman muuta ja vastuussa parisuhteesta. Mutta on yllättävänkin monia pettämisiä joissa haarojen levittelijä on ollut petetyn sisko, ystävä, kaveri, serkku tms. Silloin on tullut tavallaan tuplapetetyksi.

Minä tiedän että suhteemme on jossain vaiheessa ohi, en minä siitä pysyvää haluakaan. Voihan myös olla että mies tulee vanhaksi ja minä vaihdan nuorempaan. Aion kuitenkin nauttia täysillä niin kauan kuin sitä kestää.

Sinun syytöksesi ei paljoa minua rasita.
Teen itse omat päätökseni ja omat ratkaisuni ja mulle on aivan se ja sama mitä sinä siitä olet mieltä. Vaikka sitten hengailisin sun miehesi kanssa. Sitähän me ei kumpikaan tiedetä

Ymmärrätkö, että tämä rasittamattomuus ei auta perustelemaan kantaasi, vaan päin vastoin vähentää sen arvoa meille, joiden mielestä olet tuhoava välinpitämättömyydessäsi? Se vain osoittaa, että ilmeisesti pitäisi olla lakeja joiden mukaan sinua voitaisiin sakottaa piittaamattomuudestasi.

Modernin yhteiskunnan ongelma on moraalinen vapaamatkustajuus ehkä enemmän kuin taloudellinen sellainen - meillä on joka tapauksessa varaa ruokkia lusmutkin, ja voidaan toivoa että heidän touhunsa ei lopulta ole kovin paljon meiltä muilta pois. Mutta välinpitämättömien ihmisten levittämä piittaamattomuus on kuin syöpä. Kaltaistesi haavoittamat lapset ja petetyt puolisot saattavat laittaa vahingon kiertämään. Ainakin heidän kärsimyksensä kuluttaa yhteiskunnan voimia ja altistaa kaikki kyynisyydelle, kun kärsimystä on enemmän kuin voidaan kestää.

Viime kädessä tällaisella voi olla ihan konkreettisia seurauksia eikä vain niitä "henkisiä". Myös itsellesi. Joku uupuneen ja katkeran yh:n kieroonkasvanut poika voi raiskata ja tappaa sinut tai läheisesi. Ehkä et itse ollut hänen vanhempiensa eron syynä, mutta joku toinen kaltaisesi saattoi olla. En silti toivoisi sitä sinulle, koska koen empatiaa myös tuntemattomia kohtaan.

[QUOTE="hmmmmm";28144050]Öööö, sekö olisi jotenkin lohduttavampaa että mies vain haluaisi pettää muttei pettäisi koska ei löytyisi ketään jonka kanssa pettää? Että jos miehesi sanoisi sulle 'mä haluan vierasta naista ja tuikkaisin heti jos joku tarjoutuisi mutta harmi kun ei ketään löydy' se olisi sulle ok mutta jos hän sanoisi 'petin sua naapurin Irman kanssa' niin se ei olisi ok?[/QUOTE]

pettämistä ei olisi olemassakaan ilman henkilöitä, jotka siihen suostuvat. Tottakai olisin yhtä vihainen siitä, että mieheni haluaisi vierasta naista, vaikka ei saisikaan. Moni mies ajautuu pettämään, kun parisuhteessa on huono kausi. Voi olla masennusta, ei oikeen ajatus kulje ja menee pettämään. Jos mies mieluummin jäisi korjaamaan suhteen vikaa, kun ei ole mahdollisuuttakaan hakea mitään lohtua toiselta naiselta, niin tottakai maailma olisi parempi paikka. Nykyään kun on ongelmana, että mennään vieraisiin tai ihan vaan erotaan ja otetaan joku korvike tuosta vaan, koska helpolla sellaisen saa, ksoka on siihen mahdollisuus. Lapset kärsii vanhempien erosta. Tutkimusten mukaan myös parisuhteessa olevat ovat onnellisiempia kuin sinkut. Ihmisten tulisi tehdä jotain parisuhteidensa eteen, eikä yritä korjata ongelmia vaikka pettämällä. Jos seksiä ei ole suhteessa, siitä tulisi keskustella, eikä heti mennä vieraisiin. Yleensä tosin tätäkään ei tarvita siihen, että petetään vaan miehellä voi olla vaikka vaan tylsä kausi ja haluaa jännitystä.

Ymmärrätkö, että tämä rasittamattomuus ei auta perustelemaan kantaasi, vaan päin vastoin vähentää sen arvoa meille, joiden mielestä olet tuhoava välinpitämättömyydessäsi? Se vain osoittaa, että ilmeisesti pitäisi olla lakeja joiden mukaan sinua voitaisiin sakottaa piittaamattomuudestasi.

Modernin yhteiskunnan ongelma on moraalinen vapaamatkustajuus ehkä enemmän kuin taloudellinen sellainen - meillä on joka tapauksessa varaa ruokkia lusmutkin, ja voidaan toivoa että heidän touhunsa ei lopulta ole kovin paljon meiltä muilta pois. Mutta välinpitämättömien ihmisten levittämä piittaamattomuus on kuin syöpä. Kaltaistesi haavoittamat lapset ja petetyt puolisot saattavat laittaa vahingon kiertämään. Ainakin heidän kärsimyksensä kuluttaa yhteiskunnan voimia ja altistaa kaikki kyynisyydelle, kun kärsimystä on enemmän kuin voidaan kestää.

Viime kädessä tällaisella voi olla ihan konkreettisia seurauksia eikä vain niitä "henkisiä". Myös itsellesi. Joku uupuneen ja katkeran yh:n kieroonkasvanut poika voi raiskata ja tappaa sinut tai läheisesi. Ehkä et itse ollut hänen vanhempiensa eron syynä, mutta joku toinen kaltaisesi saattoi olla. En silti toivoisi sitä sinulle, koska koen empatiaa myös tuntemattomia kohtaan.

Oi että olet ihana ihminen, puolessa tunnissa olet onnistunut saamaan minut baarin kautta syylliseksi koko Suomen nuorison mielenterveysongelmiin :-D ehkä vähän kaukaa haettua mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, paras sunnuntai aikoihin. Suurella jännityksellä odotan mihin tästä vielä edetään. Nyt mut on jo tapettu tekojeni vuoksi joten helvettiin kai tästä joutaa ikuiseen tuleen?

Ei suinkaan olla väännetty turhaan, mä olen nauttinut joka hetkestä kun olen katsellut miten sun piposi kiristyy viesti viestiltä. Ettei jo ohimosuonikin pullistuisi? Paras sunnuntaiajanviete aikoihin!

Oi että olet ihana ihminen, puolessa tunnissa olet onnistunut saamaan minut baarin kautta syylliseksi koko Suomen nuorison mielenterveysongelmiin :-D ehkä vähän kaukaa haettua mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, paras sunnuntai aikoihin. Suurella jännityksellä odotan mihin tästä vielä edetään. Nyt mut on jo tapettu tekojeni vuoksi joten helvettiin kai tästä joutaa ikuiseen tuleen?

Joku voisi hyvinkin sanoa, että olet yksi nuorison mielenterveysongelmien aiheuttajista. Nykään erot ja pettäminen ovat todella yleisiä. erot johtuu usein pettämisestä. Lapset kärsivät erosta ja siitä, että todennäköisesti vanhemmat riitelevät paljon eron jälkeen. Tottakai lapsi kärsii siitä, että elää vanhempien riitojen välissä ja heitetään kodista kotiin. Siihen tulee vielä vieraita puolisoja ja ehkä jopa vieraita lapsia samaan perheeseen. Mahdollisesti myös yksi syy siihen, että lapsista on tullut levottomampia.

Ei suinkaan olla väännetty turhaan, mä olen nauttinut joka hetkestä kun olen katsellut miten sun piposi kiristyy viesti viestiltä. Ettei jo ohimosuonikin pullistuisi? Paras sunnuntaiajanviete aikoihin!

Mun pipo ei ole ollenkaan kireä. :) Toivon, että joskus huomaat itsekin, miten ihanaa ja onnellista elämä on, kun kohtelee hyvin sekä itseään että muita. Voi arvostaa itseään ja tekojaan, kun tekee parhaansa jotta myös ympärillä olevilla olisi hyvä olla. Tuskin ymmärrät mitään ketjussa esittämiäni pointteja, jos et pyri kohtelemaan hyvin ja kunnioittavasti edes omia läheisiäsi. Miksi sitten välittäisit tuntemattomista. Minusta pettäminen on henkistä väkivaltaa ja hyvinkin verrattavissa vaikka koulukiusaamiseen. Sillä erotuksella, että ensimmäisessä on tekijänä aikuinen ihminen, jolta voi jo odottaa enemmän.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28144172]Joku voisi hyvinkin sanoa, että olet yksi nuorison mielenterveysongelmien aiheuttajista. Nykään erot ja pettäminen ovat todella yleisiä. erot johtuu usein pettämisestä. Lapset kärsivät erosta ja siitä, että todennäköisesti vanhemmat riitelevät paljon eron jälkeen. Tottakai lapsi kärsii siitä, että elää vanhempien riitojen välissä ja heitetään kodista kotiin. Siihen tulee vielä vieraita puolisoja ja ehkä jopa vieraita lapsia samaan perheeseen. Mahdollisesti myös yksi syy siihen, että lapsista on tullut levottomampia.[/QUOTE]

Nyt hypit vähän asioiden edelle. Kukaan ei ole eronnut, riidellyt tai heitellyt lasta kodista toiseen. Jos joku nuori lukee tämän ketjun ja ahdistuu tai katkeroituu, sinä olet ihan yhtä syyllinen.

Taidat muuten olla provo? Tai sitten sulla on miehesi kanssa vapaa suhde tms. Ketju tolkulla väännät siitä, miten tämä varattu mies tekee väärin vaikka itse teet ihan samaa omalle puolisollesi.

No menipä vielä oudommaksi elämäsi. Oletko jo vanhemman puolinen, ehkä 60 vuoden iässä. Musitaakseni sanoit olevasi erittäin kuuma ja kaikkea muuta ja ajattelin, että olisit nuorempi, ehkä parikymppinen. Ymmärrän, että haet seksiä muualta, jos miehelläsi on lakannut seisomasta iän takia. En tosin sitä ymmärrä, että miksi varatulta perheelliseltä mieheltä. Toisaalta jos rakastat puolisoasi niin paljon, että koet olevasi onnellisempi, että olet miehesi kanssa, jonka kanssa et seksiä pysty harrastamaan ja olet sitten loukkaamatta häntä ja haet seksin muualta. Jos näin on, voisin ehkä ymmärtääkin, että miksi sinä petät puolisoasi. Lapsesi tuskin tästä enään kärsivät jos ovat vanhempia, mutta se että miksi varatun kanssa. Onko tämä varattu miehen vaimo myös kykenemätön seksiin? vaihdevuosien jälkeen tullut ongelmia, ei pysty nauttimaan tai muuta.

Taidat muuten olla provo? Tai sitten sulla on miehesi kanssa vapaa suhde tms. Ketju tolkulla väännät siitä, miten tämä varattu mies tekee väärin vaikka itse teet ihan samaa omalle puolisollesi.

Hetkinen, aikalisä! Minä en ole vääntänyt että mies tekee väärin puolisoaan kohtaan, vaan olen sanonut että puoliso on hänen päänsärkynsä, ei minun. Minun puolisoni on minun päänsärkyni, ei hänen. Äläpäs laita sanoja mun näppikselleni!

Mäkin vähän ihmettelen. Hänhän nimenomaan on näitä molempia. Sekä pettäjä, että toinen nainen. Onko mahdollista, että miehesi ei harrasta kanssasi seksiä, koska hänkin haluaa jotain uutta ja jännitystä ja hänellä myös samanlainen salarakas jossain päin. Teiltä on loppunut intohimo väliltänne, mutta muilta kyllä haluatte. Olette yhdessä vähän kuin tottumuksesta.

Hetkinen, aikalisä! Minä en ole vääntänyt että mies tekee väärin puolisoaan kohtaan, vaan olen sanonut että puoliso on hänen päänsärkynsä, ei minun. Minun puolisoni on minun päänsärkyni, ei hänen. Äläpäs laita sanoja mun näppikselleni!

Okei. Eli siis pettäminen ei ole mielestäsi väärin? Keitä kaikkia "saa" pettää? Onko kumppanin lisäksi ok valehdella ystävilleen, lapsilleen jne.? Mielenkiintoista, ettei luottamuksen pettäminen, huijaaminen ja valehtelu ole jonkun mielestä väärin.

Voitko rehellisesti sanoa, että rakastat puolisoasi? Mitä yhteistä teillä on puolisonne kanssa kuin yhteiset jo kasvaneet lapset ja ehkä haluatte olla yhdessä isovanhemmat. Haluat siis ehjän kulissiperheen.

[QUOTE="vieras";28144192]No menipä vielä oudommaksi elämäsi. Oletko jo vanhemman puolinen, ehkä 60 vuoden iässä. Musitaakseni sanoit olevasi erittäin kuuma ja kaikkea muuta ja ajattelin, että olisit nuorempi, ehkä parikymppinen. Ymmärrän, että haet seksiä muualta, jos miehelläsi on lakannut seisomasta iän takia. En tosin sitä ymmärrä, että miksi varatulta perheelliseltä mieheltä. Toisaalta jos rakastat puolisoasi niin paljon, että koet olevasi onnellisempi, että olet miehesi kanssa, jonka kanssa et seksiä pysty harrastamaan ja olet sitten loukkaamatta häntä ja haet seksin muualta. Jos näin on, voisin ehkä ymmärtääkin, että miksi sinä petät puolisoasi. Lapsesi tuskin tästä enään kärsivät jos ovat vanhempia, mutta se että miksi varatun kanssa. Onko tämä varattu miehen vaimo myös kykenemätön seksiin? vaihdevuosien jälkeen tullut ongelmia, ei pysty nauttimaan tai muuta.[/QUOTE]

Mikäs pakottava tarve sinulla on kategorioida minut? Onko ainoat vaihtoehdot 20v tai 60v? Millä perusteella puolisoni on impotentti? Mitähän 60v voisi vielä opiskella kun eläkeikä häämöttää parin vuoden päässä?

Okei. Eli siis pettäminen ei ole mielestäsi väärin? Keitä kaikkia "saa" pettää? Onko kumppanin lisäksi ok valehdella ystävilleen, lapsilleen jne.? Mielenkiintoista, ettei luottamuksen pettäminen, huijaaminen ja valehtelu ole jonkun mielestä väärin.

Taas laitat sanoja näppikselleni. Sanoin että puolisot on kummankin oma päänsärky, missäs vaiheessa otin kantaa oikeaan tai väärään?

Mikäs pakottava tarve sinulla on kategorioida minut? Onko ainoat vaihtoehdot 20v tai 60v? Millä perusteella puolisoni on impotentti? Mitähän 60v voisi vielä opiskella kun eläkeikä häämöttää parin vuoden päässä?

Päättelin, että olet iäkkäämpi, jos lapsesi jo kasvaneet. Kysyin siis ikääsi ja että oletko kenties 60. Ei taida halua kertoa. Voit toki olla vaikka 50. Usein naiselle riittää yksi mies tyydyttämään. Sinä tarvitset enemmän. Siksi ajattelin, että puolisosi on impotentti tai ainakin seksi aika vähissä. 60 vuotias voi hyvinkin opiskella ihan omaksi ilokseen. Mahdollisesti joku työhön liittyvä lyhytkoulutus.

[QUOTE="vieras";28144234]Päättelin, että olet iäkkäämpi, jos lapsesi jo kasvaneet. Kysyin siis ikääsi ja että oletko kenties 60. Ei taida halua kertoa. Voit toki olla vaikka 50. Usein naiselle riittää yksi mies tyydyttämään. Sinä tarvitset enemmän. Siksi ajattelin, että puolisosi on impotentti tai ainakin seksi aika vähissä. 60 vuotias voi hyvinkin opiskella ihan omaksi ilokseen. Mahdollisesti joku työhön liittyvä lyhytkoulutus.[/QUOTE]

Jatka rauhassa päättelyäsi. Mieluusti vielä vääntäisin kanssanne mutta mun täytyy mennä laittamaan tekarit lasiin ja köpötellä nukkumaan että jaksan aamulla nousta palvelutalon aamuvellille, siellä on sitten mukavia nuoria miehiä puristeltavaksi!

Tuitui nassikat, kiitos piristävästä keskustelusta!

Nyt hypit vähän asioiden edelle. Kukaan ei ole eronnut, riidellyt tai heitellyt lasta kodista toiseen. Jos joku nuori lukee tämän ketjun ja ahdistuu tai katkeroituu, sinä olet ihan yhtä syyllinen.

Ja nyt alkaa logiikka pettää lopullisesti. Puolet porukasta tekee noita. Sinä et varmaankaan ole syyllinen kaikkiin suomalaislasten kärsimyksiin, mutta omalta osaltasi olet kuitenkin. Podet antikristuskompleksia, jos et voi kantaa omaa vastuutasi siksi, että sitten pitäisi olla vastuussa yksin koko maailmasta.

Ja jos joku nuori lukee tämän ketjun, hän luultavasti tekee sen koska aihe on koskettanut häntä jo. Toisten naisten kriitikot eivät tätä ketjua aloittaneet, ja luuletko että nuori ahdistuu enemmän siitä että on olemassa saalistajia, jotka eivät hänen maailmansa täydellisestä muutoksesta tunne minkäänlaista vastuuta, vaiko siitä, että jotkut sanovat tätä saalistajaa vastuuttomaksi?

Yhteistyössä