M
"mamma88"
Vieras
"Siis": Olen ihan samaa mieltä. Noin meidän pitäisi sanoa. Tässä on nyt kyse vaan mun luonteesta ja miehen luonteesta. Minä oon "kiltti tyttö", mut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. En oo koskaan joutunut tällaiseen tilanteeseen, missä pitäis yhtäkkiä olla töykeä. Ja asiaa ei helpota se, että anoppi tietää mun olevan kiltti, joten hän käyttää sitä hyväkseen mahdollisimman paljon. Mies taas on ärsyyntynyt, mutta ei halua loukata äitiään. Hän on ehkä vähän mammanpoika, aina myötäilee äitiään ja sitten jälkeenpäin myöntää minulle, että ei ollut edes samaa mieltä äitinsä kanssa. Ja tää tilanne on siinäkin mielessä outo, että tämä anopin kontrolloiva luone on paljastunut mulle vasta nyt kun ollaan muutettu tänne. Aikaisemmin hän oli mun mielestä ihan normaali, vaikkakin aika etäinen.
Ja mielestäni me ollaan sanottu miehen kanssa hyvin selkeästi EI hyvin monta kertaa. Anoppi kyllä sanoo usein, että ok ja vaikuttaa että ymmärtää, mutta sitten sama juttu alkaa alusta. Itsepäinen luonne. Sillä ei-sanalla ei tunnu olevan joissain asioissa mitään virkaa. Jotakin asioita se on uskonut. Esim. kun sanoin hänelle että en halua hänen pesevän meidän pyykkejä (kerran erehtyi pesemään ilman lupaa), koska minua ahdistaa, jos joku tuntematon kaivelee meidän pyykkikoria. Sen hän uskoi kerrasta eikä ole toista kertaa mennyt pesemään.
Mutta siis kyllä, ihan oikeassa olet. Pitää sanoa seuraavalla kerralla niin selkeästi, ehkä parin ärräpään kera, niin jospa se uppoiaisi anopin paksuun kalloon. Jos ei, niin sitten nostan kädet pystyyn ja alan oikeesti miettiä muuttoa muualle.
Ja mielestäni me ollaan sanottu miehen kanssa hyvin selkeästi EI hyvin monta kertaa. Anoppi kyllä sanoo usein, että ok ja vaikuttaa että ymmärtää, mutta sitten sama juttu alkaa alusta. Itsepäinen luonne. Sillä ei-sanalla ei tunnu olevan joissain asioissa mitään virkaa. Jotakin asioita se on uskonut. Esim. kun sanoin hänelle että en halua hänen pesevän meidän pyykkejä (kerran erehtyi pesemään ilman lupaa), koska minua ahdistaa, jos joku tuntematon kaivelee meidän pyykkikoria. Sen hän uskoi kerrasta eikä ole toista kertaa mennyt pesemään.
Mutta siis kyllä, ihan oikeassa olet. Pitää sanoa seuraavalla kerralla niin selkeästi, ehkä parin ärräpään kera, niin jospa se uppoiaisi anopin paksuun kalloon. Jos ei, niin sitten nostan kädet pystyyn ja alan oikeesti miettiä muuttoa muualle.