Siis miten hirveesti niitä Muumi-hahmoja on?? Listataanpa ne.

Olen 70-luvulla syntynyt ja 80-luvulla tiirasin telkkarista Pikku Kakkosta ja muita lastenohjelmia. En tiedä että mikä tauko silloin oli Muumeissa kun niitä ei missään näkynyt (tai sit meikäläinen kattoi aina väärää kanavaa...).
Omien lasten kautta olen Muumeihin tutustunut mutta huomaan etten pääse niihin enää sisälle vaikka haluaisinkin. Sitten tuntuu että niitä hahmoja on miljoona, ja juuri kun olen kaikki Nipsut ja Hipsut painanut mieleen niin eikös kohta pulpahda joku Hosuli...ja Sosuli. :O

Eli mitä mä muistan on...
- Muumipeikko. Siis se peruslöllerö jolla ei ole suuta.
- Muumimamma. Nätti esiliina mutta yläosa puuttuu.
- Joku Niiskuneiti joka on aina harja kädessä.
- Sit joku ad/hd-taivaanrannanmaalari Nuuskamuikkunen, joka aina häippäsee reissuun määräämättömäksi ajaksi (sori ad/hd:t...itse olen addi)
- Hattivatit. Vai onko ne Hattiwatit?
- Poliisipäällikkö
- Kenguru jonka nimi on ilmeisesti Nipsu?
-Näkymätön Ninni
- Sit se joku Hosuli ja Sosuli.

Tässäkö ne oli?

wikipedia kertoo näin

Mymmeli on erisnimen lisäksi myös lajinimi, samoin kuin esimerkiksi hemuli tai homssu.

Mymmelillä on lukuisia lapsia. Hänen luonnettaan kuvastaa, ettei hän itsekään tiedä tarkkaan lastensa lukumäärää – "kahdeksan-yhdeksäntoista" oli hänen oma arvionsa ennen Pikku Myyn syntymää.[2] Ainakin yhden lapsistaan hän on saanut Juksun kanssa.

Mymmelin lapsista kolme mainitaan nimeltä:

Nuuskamuikkunen,[3]
tytär, jota kutsutaan yksinkertaisesti nimellä Mymmelin tytär, joskus myös nimellä Mymmeli,[4]
Pikku Myy, lapsista kaikkein pienin.[5]

Runomuotoisessa kuvakirjassa Kuinkas sitten kävikään ja kirjoissa Vaarallinen juhannus ja Taikatalvi, samoin kuin ainakin joissain Muumi-sarjakuvissa ja piirrossarjassa, Mymmeli-nimitys viittaa useimmiten Mymmelin tyttäreen eikä äiti-Mymmeliä mainita. Animaatiosarjan Muumipapan muistelmista kertovissa jaksoissa esiintyvä luonteeltaan Pikku Myytä muistuttava hahmo kuitenkin esittäytyy juuri Mymmelin tyttärenä. Toisin kuin kirjoissa, animaatiossa hänen mainitaan olevan Pikku Myyn äiti, eikä isosisko.

wikipedia kertoo näin

Mymmeli on erisnimen lisäksi myös lajinimi, samoin kuin esimerkiksi hemuli tai homssu.

Mymmelillä on lukuisia lapsia. Hänen luonnettaan kuvastaa, ettei hän itsekään tiedä tarkkaan lastensa lukumäärää – "kahdeksan-yhdeksäntoista" oli hänen oma arvionsa ennen Pikku Myyn syntymää.[2] Ainakin yhden lapsistaan hän on saanut Juksun kanssa.

Mymmelin lapsista kolme mainitaan nimeltä:

Nuuskamuikkunen,[3]
tytär, jota kutsutaan yksinkertaisesti nimellä Mymmelin tytär, joskus myös nimellä Mymmeli,[4]
Pikku Myy, lapsista kaikkein pienin.[5]

Runomuotoisessa kuvakirjassa Kuinkas sitten kävikään ja kirjoissa Vaarallinen juhannus ja Taikatalvi, samoin kuin ainakin joissain Muumi-sarjakuvissa ja piirrossarjassa, Mymmeli-nimitys viittaa useimmiten Mymmelin tyttäreen eikä äiti-Mymmeliä mainita. Animaatiosarjan Muumipapan muistelmista kertovissa jaksoissa esiintyvä luonteeltaan Pikku Myytä muistuttava hahmo kuitenkin esittäytyy juuri Mymmelin tyttärenä. Toisin kuin kirjoissa, animaatiossa hänen mainitaan olevan Pikku Myyn äiti, eikä isosisko.
Jaa ei äippä itekään muista lastensa lukumäärää, melkoinen mutsi. Ja ainut todistettavissa oleva isä on joku Juksu. Ei kuulosta hyvältä. :|

Varmaan ainakin osa outouksista ja epäjohdonmukaisuuksista johtuu siitä että että samalla sopalla on ollu sen kymmenen kokkia. Kirjoissa kerrotaan että Nuuskamuikkunen ja Myy ois sisaruksia (puolia?). Mutta siellä todellakin sanotaan, ettei Mymmelin äitikään tarkalleen tiedä mistä ne kaikki lapset on tulleet :D

Animaatiosarja on taas ihan toiselta planeetalta, siinähän vilisee kaikkia uusia hahmojakin. Samaten ne vanhat sarjakuvat ovat suurimmalta osin kirjoista irrallisia tarinoita.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Jaa en tiennykään että ne sukulaisuussuhteet on siellä NIIN sekaisin. : / Parempi etten edes yritä saada niistä selvää, antaa muksujen vaan katsoa. Muumit jäävät mulle arvoitukseksi. Kiitos kaikille vastanneille.

"juupa juu"
Ap:lle : ei ole mitään Nipukkaa ja Hipsulia. Toisekseen Nuuska Muikkunen ei todellakaan ole mikään adhd -tyyppi, vaan äärimmäisen rauhallinen ja fiksu mietiskelijä.
Et todellakaan tiedä Muumeista mitään. Ja ei 80-luvulla tullut tv:stä Muumeja, vasta 90-luvulla alkoi uo piirrossarja (mikä ei ole aivan todenmukainen Janssonin Muumeihin nähden).

Yhteistyössä