Laitoin palautetta Prisman myyjästä

mille instanssille me saadaa valittaa niistä asiakkaista jotka ei tervehdi, ei katsekontakstia ja mutisee jotain kun kertoo hintaa.. saattaa joskus se saatanaki sieltä kuulua..

ja juu mä oon ollu aspa-tehtävis koko mun työhistorian ja aina tervehdin ja hoen kiitosta välillä niin et unissanikin varmaan hoen kiitosta.
Joo, mutta kyllä ne hymyt ja kiitokset asiakkaaltakin irtoaa helpommin jos itse on jo alusta asti aloittanut asioinnin positiiviselta pohjalta. Tietty kaikki ei halua mitään ihmeempiä, mutta ne jotka haluaa on vaikea parissa minuutissa vaihtaa latua parempaan suuntaan jos ensimmäisenä on murahdus ja katse vaeltelee pitkin seiniä.

Kunnioitan kyllä asiakaspalvelijoita, etenkin jos he muistavat että yksittäin he luovat koko ammattikuntaa koskevaa mielikuvaa, niin tyhmä en ole että kuvittelen nyt kaikkien kassojen olevan epäkohteliaita, mutta kyllä se kolauksen aiheutti siihen upeaan käsitykseen joka tähän asti heistä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28124980:
No nytkö se kassa ei moikannutkaan eikä kertonut hintaa? Mistä ihmeestä se sitten puhui, kun puhui kuitenkin?
Kyllähän se hinnan kertoi ja kysyi laitetaanko muovipussiin purnukat, mutta katse oli kyllä sinne hihnaan / kassakoneeseen päin ja puhe sellaista mutinaa ettei ihan selvää saanut, muttei ole vaikea arvata mitä yritti solkata. Ja ei, ei edelleenkään tervehtinyt.

....
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28125010:
Kyllähän se hinnan kertoi ja kysyi laitetaanko muovipussiin purnukat, mutta katse oli kyllä sinne hihnaan / kassakoneeseen päin ja puhe sellaista mutinaa ettei ihan selvää saanut, muttei ole vaikea arvata mitä yritti solkata. Ja ei, ei edelleenkään tervehtinyt.
Oisit kysynyt mitä se sano :) ja antanut sille pari mehevää asiakaspalvelu neuvoa :) Sähän taidat olla semmonen pro noissa hommissa! onneks olkoon olette voittaneet sädekehän :)

wut
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28124991:
Kunnioitan kyllä asiakaspalvelijoita, etenkin jos he muistavat että yksittäin he luovat koko ammattikuntaa koskevaa mielikuvaa, niin tyhmä en ole että kuvittelen nyt kaikkien kassojen olevan epäkohteliaita, mutta kyllä se kolauksen aiheutti siihen upeaan käsitykseen joka tähän asti heistä oli.
Totta... Ajattelet, että koko suomi on täynnä murahtelevia neandertalilaisia :D

Pienestä on ihmisen päivä kiinni. Voi jeesus.

Oisit kysynyt mitä se sano :) ja antanut sille pari mehevää asiakaspalvelu neuvoa :) Sähän taidat olla semmonen pro noissa hommissa! onneks olkoon olette voittaneet sädekehän :)
No kyllä taidan tuohon verrattuna ollakin mutta ei kiitos, en tarvi sitä sädekehää ellet anna kiillotusainetta kaupan päälle? :) Ja johan se palaute lähti kirjallisena nyt kun on aikaakin mokomalle.

Kyllä se nyt vaan pitäisi olla selvää että kun asiakkaiden kanssa työskennellään, osataan myös käyttäytyä. Miettikää nyt vaikka ulkomaita, moniko sieltä tulee ja kertoo että oli ihanan lämpöisiä, iloisia ja kohteliaita ihmisiä? Onhan se kontrasti aika iso jos täällä riittää murahteleva ilmeetön robotti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28125049:
Kyllä se nyt vaan pitäisi olla selvää että kun asiakkaiden kanssa työskennellään, osataan myös käyttäytyä. Miettikää nyt vaikka ulkomaita, moniko sieltä tulee ja kertoo että oli ihanan lämpöisiä, iloisia ja kohteliaita ihmisiä? Onhan se kontrasti aika iso jos täällä riittää murahteleva ilmeetön robotti.
Ai siitäkö tässä olikin kyse, että millainen kuva täällä annetaan ulkomaalaisille turisteille :D Älä huoli, suurempi osa vierailee tuolla tukkimiehen tavaratalossa kuin siellä peräkylän prismassa, ja trust me, ensiksi mainitussa kiinnitetään kyllä palveluun erityistä huomiota.

Asiakas.
Tässä maassa toi kassahomma on niin alinta hommaa, että en tosiaan jaksas valittaa jos joku ei olis maailman palvelualttein. Tuntipalkka melkein orjatyötasoa, että huh huh...

Toki sitä silti moni jaksaa olla sopivan palvelualtis, hyvä niin, mutta saa olla aika pikkusielu että viittii tommosesta valittaa. Ja kaikesta tekstistä päätellen semmoinen tää aloittaja onkin.

"Vieras"
Suomalaiset...outoja juuri puusta laskeutuneita, verbaalinen kommunikointi lähinnä murahtelua. Ehkä juuri tämän eksoottisen piirteen takia ne ulkomaalaiset tänne tunkevat vaikka eivät ymmärrä pysyä kotonaansa. Pidetään tästä kansallisesta murahtelukulttuurista huolta, muuten meitä ei muisteta ulkomailla enää yhtään mistään.

Neiti_X
[QUOTE="Näin on";28125057]Olen vongannut kotikaupan kassatytöltä pilliua kohta 2 vuotta, mutta ei lämpene, piätisiköhän tehdä valitus kanssa.[/QUOTE]

Miten vonkaat sitä? Tai siltä? Kuullostaa siltä, että kyseessä olis seksuaalinen ahdistelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28125250:
Ai siitäkö tässä olikin kyse, että millainen kuva täällä annetaan ulkomaalaisille turisteille :D Älä huoli, suurempi osa vierailee tuolla tukkimiehen tavaratalossa kuin siellä peräkylän prismassa, ja trust me, ensiksi mainitussa kiinnitetään kyllä palveluun erityistä huomiota.
Huh, koitetaan vielä. Vertaa kauppakokemustasi Suomessa ja ulkomailla. ts. kuuntele ulkomailta palaavia lomalaisia miten kehuvat paikallisia ystävällisiksi asiakaspalvelijoiksi, mihin he vertaavat kokemustaan?

Ja joku luuli mun päivän menneen tuosta pilalle, ei suinkaan, on tässä yllin kyllin muutakin elämää. Ja valitukseni ei ollut mitään vittuilua kauppaan päin, vaan rakentava palaute mikä meni pieleen ja miten se olisi korjattu ilman suuria ponnisteluja. Tykätkööt mitä tykkäävät.

Te ette vissiin ole koskaan saaneet asiallista / rakentavaa palautetta kun pitää vetää hernepalko syvälle sieraimeen? Kurjaa se olisi jos pitäisi tyytyä itseensä just nyt kaikkine vikoineen ja unohtaa itsensä kehitys ja uusien niksien oppiminen.

wut
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28125302:
Huh, koitetaan vielä. Vertaa kauppakokemustasi Suomessa ja ulkomailla. ts. kuuntele ulkomailta palaavia lomalaisia miten kehuvat paikallisia ystävällisiksi asiakaspalvelijoiksi, mihin he vertaavat kokemustaan?
Ulkomailla normi tallaaja käy hotellinsa lähettyvillä olevissa kaupoissa ja hyvin usein näissä turistirysissä, joissa kaikki asiakkaat usein ovat turisteja. Tietenkin siellä hymyillään kuin hangon keksit, kun turistit tuovat euroja pöytään. Ulkomaillakin on eroja kaupoissa ja asiakaspalvelussa.

Huan-Pablo on yhtä hymyä kun se on myymässä normi jantterille piraattituotteita täydellä hinnalla.

eihelv
Ei niitä aspoja kiinnosta.

Ne, jotka on hyviä, on oikealla alalla ja nauttii työstään ja se näkyy. Loput on opiskelijoita hankkimassa rahaa tai kouluttamattomia, joille ei muuta työtä liikene
Naurettavaa tuo vaihda alaa-kommentointi, kun harva aspa edes kokee olevansa kyseisellä alalla, kunhan tekee kun ei muuta ole! Mikäs itku siitä syntyis, kun kaikki alanvaihdosta kuulevat aspat todells lähtis. Ei tulis hymyä, mutta ei onnistuis enää ostaminenkaan.

Aspaksi pääsee kuka vaan, palkkaus on huono, tarjolla pelkät osa-aikaisen tunnit, koulutusta ei vaadita, työssä on kiire, työporukassa aina joku urpo, ja sitten tulee näitä parannan maailmaa ja valitan aspasta kun se ei ollu iloinen ja reipas js hymyillyt. :D No ei paljon oo aihetta.

Mut onneks ite oon erilainen ja pirteä ja avulias ja palvelualtis. Päällepäin. ;)

....

Ja joku luuli mun päivän menneen tuosta pilalle, ei suinkaan, on tässä yllin kyllin muutakin elämää. Ja valitukseni ei ollut mitään vittuilua kauppaan päin, vaan rakentava palaute mikä meni pieleen ja miten se olisi korjattu ilman suuria ponnisteluja. Tykätkööt mitä tykkäävät.

Te ette vissiin ole koskaan saaneet asiallista / rakentavaa palautetta kun pitää vetää hernepalko syvälle sieraimeen? Kurjaa se olisi jos pitäisi tyytyä itseensä just nyt kaikkine vikoineen ja unohtaa itsensä kehitys ja uusien niksien oppiminen.
Hiukkasen naivia ajattelua tuo ulkomailla kaikki on paremmin. Olen asunut saksassa pari
vuotta, ja voin sanoa ettei vaatimasi asiakaspalvelu ollut siellä mitenkään sen ihmeellisempää
kuin suomessa. Ainakin naiset olivat aika tylyjä ja ruokakaupoissa kassoilla saatettiin jopa patistaa
asiakasta pakkaamaan tavarat nopeammin.
Niihin verrattuna suomessa saa yleensä rehtiä ja kunnollista palvelua :)
Niin ja ne turistipaikat ulkomailla...tokihan siellä ollaan mielinkielin ja hymyillään :) täytyyhän
niiden ressukoiden pitää turisteista kiinni, että työpaikka pysyy :)

"Vieras"
Asiakaspalvelu ulkomailla? Kokemuksia Ruotsista ja Belgiasta. Ruotsi: hyvin meni siihen asti kunnes myjä kekkas asiakkaan olevan suomalainen. Hymy ja hyvä englanninkielen taito vaihtui tasan ruotsin kieleen ja nyrpeään ilmeeseen. Brysseli: Yrität asioida englanniksi ja saat vastauksen ranskaksi. Yritän sitten siin muutaman osaamani ranskan sanan avulla hoitaa asiani.

Jos sulle on toisen ammatillinen kehittyminen noin tärkeää, niin miksi ihmeessä et mene prismaan töihin perehdyttämään uusia myyjiä? Vai onko se liian paskaa hommaa sulle? Tärkeintä sulle taisi tänään olla, että pääsit näpäyttämään kassaa, joka ei toiminut sinun asettamiesi standardien mukaan.

bud
Kassalla on tullut oltua itsekin. Se on kiireessä niin liukuhihnatyötä, että joskus ei muista, kun asiakas tulee kohdalle, että onko hetki sitten jo sanonut hei. Joskus tuli sanottua siis kahteen kertaan, joskus ei varmasti ollenkaan, kun luuli jo sanoneensa.

eihelv
Jos oot joskus ollut töykeä sille?

Minä muistan edelleen kymmenen vuotta sitten käyneen asiakkaan, joka ollessani aloittelija sai kohtuuttoman raivarin pikkumokasta, jota pyysin heti anteeksikin. Siellä se nykyäänkin käy, eikä kyseisellä miehellä ole aavistustakaan, että se kasvoton myyjä on sama ja muistaa kyllä. Kyseisen miehen vitseille en koskaan naura, vaikka muuten olrn asiallinen.

Vielä puolitoista vuotta ja saan opinnot loppuun ja pääsen vaihtamaan alaa. On tää kivaakin ollut ja oppinu oon paljon, myös ihmisvihaa ja sitä, miltä tuntuu kun on pakko hymyillä sillonkin kun itkettää.

eijei
Ei tulis mieleenkään tehdä valitusta tuollaisen takia, jos on yksittäinen tapaus. Kuulostaa ihan mun anopilta, joka lähettelee harva se viikko valituksia kauppoihin, kun hänelle ei ole hymyilty, sanottu päivää tarpeeksi kovaa tms. Anoppi on huono ihmistuntija, joka ei näe eroa epäkohteliaisuuden ja jörön/ujon luonteen välillä.
Paljon asiallisempaa olisi lähettää Prismalle yleistä palautetta myyjien käytöksestä.

"vieras"
Ihana taas kerran lukea keskustelua, joka muistuttaa minua siitä, että täällä ulkomailla on asiat hyvin. Mä en käsitä miten voi normaali ystävällisyys olla niin vaikeaa ja vastenmielistä ihmisille Suomessa? Ei ihme, että itsemurhaluvut ovat niin korkeita.

Musta kuuluisi kyllä olla jonkinlainen kunnioitus työntekijällä sitä hakemaansa ja saamaansa työtä kohtaan, vaikkei mikään uranhuippu olisikaan. Voihan joku hapannaama yhden kerran onnistua pääsemään asiakaspalvelutöihin, mutten itse ainakaan palkkaisi uudelleen.

Yhteistyössä