Te jotka vaaditte lastenne vieraita siivoamaan lelut leikin jälkeen teillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
miten huolehditte oman jälkikasvunne käytöksestä kylässä?

Meidän tyttö on ihan hermona yhden kaverin luona olosta, kun siellä äiti pitää vieraalle reippaan puhuttelun, jos leikkejä ei siivota asianmukaisesti.

Oletan että kyläpaikan vanhempi komentaa lastani jos tapana on siivota leikit eikä lapseni ryhdy oma-aloitteisesti siihen hommaan. Jos siis en itse ole mukana, kuten en yleensä ole nuorimman ollessa 5v.

Lastani saa komentaa siivoamaan ellei niin ala tehdä. Tietää kyllä että leikit siivotaan ja yleensä sen tekee. Kotonakin vieraiden kanssa sama juttu. Ettei lapselle jää kaikki siivottava vieraidenkin jäljiltä. Itse jos olen lapsen mukana, katson että siivoaa.

[QUOTE="vieras";28121424]miten huolehditte oman jälkikasvunne käytöksestä kylässä?

Meidän tyttö on ihan hermona yhden kaverin luona olosta, kun siellä äiti pitää vieraalle reippaan puhuttelun, jos leikkejä ei siivota asianmukaisesti.[/QUOTE]

jos olen mukana niin pyydään lastani auttamaan keräämään lelut pois. Eli samat säännöt.

Ihan normaalisti käsken omiani siivoamaan kylässä sotkunsa. Oon kyllä huomannut, että nyt kun osa lapsista on isompia, niin kaverit käyttävät hyväksi ja pyytävät lastani auttamaan siivouksessa. Kerrankin kun 12v tyttö oli kaverillaan kylässä, sanoi , että parituntinen meni siihen, kun olivat siivonneet (käsitin, että öiti käskenyt) ja ovathan nuo olleet lapsenvahtinakin, kun vanhemmat ovat lähteneet ryyppäämään..:(

Meillä ei yleensä vieraat siivoa. Lapset saavat leikkiä rauhassa loppuun asti ja nauttia yhdessä olosta. Samoin aikuiset. Tytär 6v. siivoa sitten itse, saatan auttaa jos on totaali kaaos. Enhän minäkään rupea tiskamaan kahvikupit kesken vierailun tai pyydän vieraat imuroimaan pöydän alta, vaikka vähän murustaisivatkin. :headwall: Sääntö että siivotaan edelliset leikit pois ennen kuin aloittaa uudet pätee myös vieraiden kanssa.

Yhteistyössä