Miten te keskustelette seksitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Koska ja kuinka? Millaisiin tuloksiin olette keskustelulla päässeet? Miten saatte tuotua omat tarpeet esille loukaamatta? Olen nyt useamman kerran yrittänyt aloittaa mieheni kanssa keskustelua, koska haluaisin muutoksia meidän makuuhuoneen tapahtumiin. Aika epäonnistuneiksi yrityksiksi ovat jäänneet. Mulla jännittää ja ujostuttaa puhua asiasta ja pelottaa, että vahingossa loukkaan häntä, mikä sitten vaan pahentaa tilannetta. Olen myös hieman loukkaantunut itse, koska mies ei mitenkään hienotunteisesti ole vastannut ajatuksiini.

Esim viimeksi yritin tuoda toiveeni esille, kun olimme menossa nukkumaan ja kerroin mitä toivoisin hänen tekevän enemmän. Tilanne oli siis rauhallinen ja ei oltu juuri sillä hetkellä pantu tai alkamassa hommiin. Sain vastauksessi vain että minun pitäs tehdä itse enemmän seksin eteen. Joo tiedän että keskustelussa on tarkoitus, että molemmat kertoo toiveensa, mutta se tuntui minusta nyt vain menevän niin, että yritän sanoa mitä toivon ja mies kuittas sen ettei aijo tehdä, mutta itse olen ollut huono rakastaja ja mun pitäisi vain tehdä muutoksia.

Ei varmaan tarkoittanut sitä noin, mutta olen valmiiksi loukkaantuneessa mielentilassa, kun kaikki keskustelu yritykset päättyy noin. Loukkaa myös se että kerron mitä toivon ja tuntuu ettei toinen ota niitä ollenkaan huomioon vaan aina mennään niinkuin hän haluaa :/

Eli tämä ei nyt toimi. Luulen että vika on myös minussa, etten nyt osaa ilmaista asioita oikein. Vinkkejä?

Me vaan jutistellaan, yleensä vähän leikkisästi, kertoillaan, mikä oli kivaa ja kerrotaan, mistä tykätään.

Onko se jotain vaikeaa/outoa mitä pyydät?

Mä yleensä pyydän tosi suoraan, esimerkiksi, että pitää olla hellempi, tai miten mihinkin pitää koskea.

Jos mies tekee jotain hyvin ja oikein, kehun siitä jälkikäteen "tuntui kyllä tosi hyvältä kun teit..."

Muuten on toiminut ihan suora pyyntö, "kokeillaanko joskus...". Yleensä ihan kauppareissulla tai jossain, missä itse asia ei ole ajankohtainen.

Jos mies tekee jotain hyvin ja oikein, kehun siitä jälkikäteen "tuntui kyllä tosi hyvältä kun teit..."

Tuo toimii hyvin - olettaen, että mies tekee sellaista, mitä olisit toivonutkin. Mutta jos tilanne ei alun perinkään etene tähän asti, niin voi olla vaikea toteuttaa tuota käytännössä.

Minkälaisia asioita kaipaat? Enemmän esileikkiä tai hellyyttä? Jotain kokonaan uutta (leluja, suuseksiä, eri asentoja tms.)? Sekin voi vaikuttaa siihen, miten asia kannattaa ottaa esille.

Eikö itse homman aikana ole helppo hoitaa nämä asiat? Siirryt siihen asentoon mihin haluat/ painat miehen olkapäistä minne hänet tahdot/ siirrät käden minne sen tahdot ja sanot että nyt tehdään näin tai vaan hymyilet ja ohjaat?

Ja vastavuoroisuus toimii esim sidonnassa. Annat miehelle hoidon josta unelmoit ja ehkä ensi kerralla saat sen takaisin.

Ihan normi juttuja kaipaan :D en mitään erikoisia fantasioita. Haluaisin hänen olevan aktiivisempi ja kaipaisin enemmän esileikkiä. Meillä kaikki aloitteen teko tuntuu jäävän minulle.

Tuntuu että mies on laiskistunut sängyssä, asiat oli joskus paljon paremmin. Hän haluaisi vain nauttia siitä, että teen kaikki työt. Tai siis näin koen asian, koska en oikein ole saanut hänestä irti mitä voisin tehdä että hän innostuisi tekemään asioita enemmän minun nautinnon eteen. Kyse ei nyt ole siitä ettei hän haluaisi seksiä, luulen että hän haluaisi jopa enemmän mitä meillä nyt on.

Ihan normi juttuja kaipaan :D en mitään erikoisia fantasioita. Haluaisin hänen olevan aktiivisempi ja kaipaisin enemmän esileikkiä. Meillä kaikki aloitteen teko tuntuu jäävän minulle.

Tuntuu että mies on laiskistunut sängyssä, asiat oli joskus paljon paremmin. Hän haluaisi vain nauttia siitä, että teen kaikki työt. Tai siis näin koen asian, koska en oikein ole saanut hänestä irti mitä voisin tehdä että hän innostuisi tekemään asioita enemmän minun nautinnon eteen. Kyse ei nyt ole siitä ettei hän haluaisi seksiä, luulen että hän haluaisi jopa enemmän mitä meillä nyt on.

Mitenkä tuota nyt muuten voi sanoa, kuin suoraan?

Meillä on hyvin avoin ja rehellinen suhde ja äsken juuri keskusteltiin seksistä. Sain rehellisen vastauksen ja olen hyvin tyytyväinen siihen. Mietis sitä, että teillä KUMMALLAKIN on tähtäimenä hyvä seksi ja siihen tähtääminen on teidän kummankin homma. Turhat siveellisyydet hittoon. =) Meillä on luottamuksen ja rakkauden takia aivan mahtava seksielämä. Kumpikin kunnioittaa ja kuuntelee toisiaan.

Kuulostaa, kuin mies ei osaisi ouhua seksistä ja ottaa nuo sun sanomiset heti arvosteluna. Siksi "puolustautuu" osoittamalla, ettet sinäkään täydellinen ole. Ehkä tilannetta voisi helpottaa, jos tosiaan saisit positiivistakin asiaa sanottua? Kerro, mistä pidät!

no jos ei keskustelu keskenään onnistu, on teillä suhteessanne kommunikaatio ongelma,joka saattaa vaan kasvaa, ja tuoda negatiivista jännitettä välillenne.

kehotan siis hakeutumaan pariterapiaan,ennenkuin on liian myöhästä

meillä siis oli ongelmana myös seksi: tai siis mä kärsin miehen haluttomuudesta yms ja siitä että asiasta ei voitu keskustella!!

keskustelu meni siis näin

-Minä: minusta tuntuu pahalta kun et halua minua
-mies: ei vastausta
-Minä tuntuu pahalta kun et vo iikinä sanoa että haluaisit minua/olisin haluttava
-mies:ei vastausta
-minä:tunnen omat tarpeeni ja ajatukseni yhden tekeviksi miehelle,joten huudan hänelle.
-mies: ei vastausta

ja homma jää siihen. aina sama homma vaikak ite miten yrittäis. siksi hain apua ja se kannatti

[QUOTE="heebo";28120326]Eikö itse homman aikana ole helppo hoitaa nämä asiat? Siirryt siihen asentoon mihin haluat/ painat miehen olkapäistä minne hänet tahdot/ siirrät käden minne sen tahdot ja sanot että nyt tehdään näin tai vaan hymyilet ja ohjaat?

Ja vastavuoroisuus toimii esim sidonnassa. Annat miehelle hoidon josta unelmoit ja ehkä ensi kerralla saat sen takaisin.[/QUOTE]

Tämä on meillä minusta iso onglema, koska se että teen kaikki osaamani temput maan ja taivaan väliltä ei ikinä johda siihen, että seuraavalla kerralla hän haluaisi tehdä saman minulle. Yritän kyllä pyytää ja ohjata myös homman aikana, mutta se harvoin toimii ja on pahimmillaan johtanut koko homman lopahtamiseen. Hän haluaa olla pomo makkarissa :D

[QUOTE="hmm";28120427]Kuulostaa, kuin mies ei osaisi ouhua seksistä ja ottaa nuo sun sanomiset heti arvosteluna. Siksi "puolustautuu" osoittamalla, ettet sinäkään täydellinen ole. Ehkä tilannetta voisi helpottaa, jos tosiaan saisit positiivistakin asiaa sanottua? Kerro, mistä pidät![/QUOTE]

Kyllä näin minäkin asian näkisin. Tämän takia keskustelu on vaikeaa ja pelkään pahentavani tilannetta. Kehun kyllä ja kerron mistä pidän.

Miten te juttelette vaikeammista jutuista? Positiivista palautetta on aina helppo antaa, mutta miten kerrotte toiselle "korjaamisesta"? On helppo sanoa, että joku juttu on ihanaa, mutta miten kerrotaan että ei ole tyytyväinen tai tarvitsi toisen tekevän jotain erillälailla?

Mä en ainakaan jaksaisi kaunistella. Aina olen suoraan sanonut ja sen takia saankin mitä haluan. En näe mitään järkeä että tuossa asiassa pitää olla varpaillaan. Jos on tossa asiassa niin herkkä, niin eihän sen harrastamisesta mitään tule. Samalla tavalla molempien pitää voida antaa palautetta.

[QUOTE="Vieras ap";28120508]Kyllä näin minäkin asian näkisin. Tämän takia keskustelu on vaikeaa ja pelkään pahentavani tilannetta. Kehun kyllä ja kerron mistä pidän.

Miten te juttelette vaikeammista jutuista? Positiivista palautetta on aina helppo antaa, mutta miten kerrotte toiselle "korjaamisesta"? On helppo sanoa, että joku juttu on ihanaa, mutta miten kerrotaan että ei ole tyytyväinen tai tarvitsi toisen tekevän jotain erillälailla?[/QUOTE]

Seksin aikana saatan ohjata miehen käden haluamaani paikkaan tai muuten ohjata miestä.

Jos on puhetta vaativa aihe, en puhu siitä seksin aikana enkä heti seksin jälkeen, vaan jonain muuna rauhallisena hetkenä. Sanon aika suoraan, mut huolehdin, et puhun omasta näkökulmastani. En sano sellaisia "totuuksia" kuin että "sinä et osaa..." vaan että "musta tuntuu...."

Aika kepeästi koetan puhua, mutta silti suoraan. Vaikea selittää. Ihan hyvin on meillä toiminut. Mutta aiemmassa suhteessani seksistä puhuminen todella oli ongelma. Mies ei oikein osannut puhua seksistä, eikä ottaa vastaan kommentteja. Koki sen arvosteluksi ja taisin itsekin puhua liian suoraan. Tai jotenkin liian arvostelevasti. Hankalaa oli.

[QUOTE="hmm";28120546]Seksin aikana saatan ohjata miehen käden haluamaani paikkaan tai muuten ohjata miestä.

Jos on puhetta vaativa aihe, en puhu siitä seksin aikana enkä heti seksin jälkeen, vaan jonain muuna rauhallisena hetkenä. Sanon aika suoraan, mut huolehdin, et puhun omasta näkökulmastani. En sano sellaisia "totuuksia" kuin että "sinä et osaa..." vaan että "musta tuntuu...."

Aika kepeästi koetan puhua, mutta silti suoraan. Vaikea selittää. Ihan hyvin on meillä toiminut. Mutta aiemmassa suhteessani seksistä puhuminen todella oli ongelma. Mies ei oikein osannut puhua seksistä, eikä ottaa vastaan kommentteja. Koki sen arvosteluksi ja taisin itsekin puhua liian suoraan. Tai jotenkin liian arvostelevasti. Hankalaa oli.[/QUOTE]

Kyllä hankalaa on :D no ehkä tämä tästä yrittämällä paranee. Kiitos kaikille joilla oli vinkkejä antaa, mun pitää nyt poistua. Jos joku on saanut korjattua tälläisen tilanteen kuulisin mielelläni kokemuksia. Tulen sitten illalla lukemaan, tuliko tänne lisää hyödyllisiä ajatuksia. Jos jollakin on kokemuksia myös siltä kantilta, että toinen on neuvonut "väärin" tai on loukkaantunut, kun seksistä on yritetty keskustella, niin mitä se toinen olisi voinut tehdä toisin?

Meillävon neljäblasta kaks tein-ikäistä ja .7 v kaksoset. Teinit on kertonut kaksosille seksistä.
Minä en hyväksy että LEIKKI ikäiset lapset saavat tietoa seksistä..... Ja kaksoset heti tietty kokeilivat harrastaa
seksiä. Minä siitä kyllä suutuin. Muttakaikkion kunnossa.:O:O

Yhteistyössä