Voisitko sinä rakastua halvaantuneeseen mieheen?

• Viestiketjun aloittaja pohdiskelija.
  • Ensimmäinen viesti
Ihanaa kuinka sä lausuit ton elämäntotuuden mielipiteesi tueksi. Sulta tulee aina niin syvällisiä viisauksia joista kaikista kuultaa läpi sun pitkä ja vankka elämänkokemus.
No voiko sitä sitten mielestäsi valita, että tuohon rakastun, tuohon en rakastu...? Aika erikoisen kuuloista mielestäni.
(Tuolla oli muuten edellä puolentusinaa muutakin joka "lausui elämäntotuuden mielipiteensä tueksi", jollet huomannut... aattelin vaan mainita jos haluat pistää heillekin noottia :eek:)

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
No voiko sitä sitten mielestäsi valita, että tuohon rakastun, tuohon en rakastu...? Aika erikoisen kuuloista mielestäni.
(Tuolla oli muuten edellä puolentusinaa muutakin joka "lausui elämäntotuuden mielipiteensä tueksi", jollet huomannut... aattelin vaan mainita jos haluat pistää heillekin noottia :eek:)
Ihme mies on varmasti minua pätevämpi sanomaan, voisinko MINÄ rakastua halvaantuneeseen mieheen. :D Tässä jos jossain voi vastata omasta näkökulmastaan.

"vieras"
Ihme mies on varmasti minua pätevämpi sanomaan, voisinko MINÄ rakastua halvaantuneeseen mieheen. :D Tässä jos jossain voi vastata omasta näkökulmastaan.
Et voi tietää sitä vielä itse, kun olet niin nuori ja kokematon, eikä sinulla ole lapsia. Mitä ylipäänsä teet tällä palstalla, jossa suurin osa on äitejä? Ja onko pakko kääntää kaikki keskustelut aina itseesi, tässähän ei ollut kyse sinusta.

Nyt tuo on sanottu, joten kenenkään ei tarvitse enää toistaa. Annetaan siis Tytsin nyt ihan rauhassa kertoa, miten hän asian kokee. Niinkai kaikki muutkin saavat tehdä.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Maaseutu kun on sellanen paikka jossa asutaan paikoitellen tosi harvassa, niin ei siellä nyt todellakaan mitään asvaltteja ja pyörätuoliramppeja yms. aleta tekemään joka puolelle eikä niitä kaivatakaan sinne. Eri asia tietysti omat pihat yms.

Mutta itse kysymykseen: Kyllä voisin, totta kai, ihminen kokonaisuutena on se mikä saa mut rakastumaan, ei se onko sillä täydellinen ulkonäkö tai toimiiko sen jokin ruumiinosa.
Vai ei maaseudulle edes kaivata esteetöntä kulkemista? Viedäänkö siellä vammaiset suoraan saunan taakse vai häädetäänkö ne kaupunkiin asumaan? Totta kai maallekin niitä kaivataan ja sielläkin niitä pitäisi olla. Kaupoissa, pankeissa, virastoissa jne. Kertokaa mulle mikä niissä maaseudun rakennuksissa on niin paljon erikoisempaa, että niihin ei pysty ramppeja rakentamaan? Ymmärrän tietysti sen, että ei keskelle metsää tai peltoa mitään asvalttia laiteta, mutta minkä takia maaseutu muka on paikka, jossa liikuntavammainen ei voi asua?

noup
En voisi, se on tosiasia. En voi rakastua mieheen joka ei pystyisi käytännössä toimimaan ja tekemään asioita. En vain ole sellainen. Mulle kun ei pelkkä höpöttelevä mies riitä. Mutta jos rakastamani mies halvaantuisi, se olis eriasia koska olisin jo rakastanut häntä terveenä.

haaaa
Olen aina voinut valita rakastunko. Ihastumisvaiheessa voi laittaa jarruja päälle kun haluaa! En edes hyväksy sitä, että mennään "rakastumaan" varattuun, kun ei muka mitään voida.

............
Ap:n kysymyksen muuttaisin toiseksi "kuinka moni nainen rakastuu halvaantuneeseen mieheen?", sillä naiset todellakin rakastuvat hoivattaviin miehiin tulisestikin. Ja ovat mustasukkaisia.

Sama kysymys pitäisi tehdä miehille kuinka moni rakastuisi halvaantuneeseen naiseen? Olen satavarma, että naisia huomattavasti vähemmän.

"vieras"
En voisi. Jos mieheni halvaantuisi nyt, niin en tietenkään ottaisi eroa hänestä, häntä rakastan terveenä niin miksen sairaanakin. Mutta en voisi rakastua pyörätuolissa olevaan mieheen, vaikka kuinka olisi itsenäinen.

hellsbells
No jos mietitään niin, että ; Jos oma mieheni olis ollut pyörätuolissa sillon kun häneen rakastuin, niin mikä jottei. Ja jos hän nyt joutuisi pyörätuoliin, niin minkäs sillekään mahtais. Ei se mun rakkautta poistais.

"Vieras"
Halvaantunut ei olisi lopulta kokonaisuutena sen toistaitoisempi kuin käveleväkään. Ajattelin tässä vain, että avomieheni ei osaa moniakaan asioita, joita pyörätuolissa istuva henkilö voisi osata. Aika oleellista arjen iloa siis. Mieheni ei koskaan kanna minua, ja vain harvoin raskaita tavaroita apuna.

Mitään arjen sujumisen kannalta kovin oleellista ei siis edes puuttuisi. Ennen kaikkea elämäni tärkein ihmissuhde on minulle keskustelemista, ja siihen se "höpöttelevä mies" pystyy ihan hyvin. Jos siis sattuu olemaan sopiva höpöttelijä noin muuten.

Kokemus
Olin vuoden päivät suhteessa miehen kanssa, joka vakavan onnettomuuden seurauksena oli joutunut mm. opettelemaan kävelemään uudelleen eikä ole koskaan täysin toipunut. Ei käytä pyörätuolia, mutta keppiä kyllä.

Rakastin tuota miestä ja meillä oli ihana suhde. Seksi toimi upeasti ja viihdyttiin muutenkin hyvin yhdessä. Mutta...meidän suhteemme oli kumminkin hankalaa, koska mies ei suostunut ottamaan apua vastaan missään ja tästä riideltiin moneen otteeseen. Halusi pärjätä itse kaikessa. Lisäksi voimat olivat hänellä usein vähissä ja lääkitys vahva kipujen takia. Olen kuullut monelta taholta, että liikuntaesteisille on korostetun tärkeää pärjätä itse, ja se vaatii pitkää pinnaa puolisolta ja läheisiltä. Yritin ymmärtää, mutta mies oli usein pahalla päällä ja purki kiukkuaan ja turhautuneisuuttaan minuun.

Luulen, että en aloita enää suhdetta kuin "terveen" ihmisen kanssa koska yllättävän paljon toisen liikuntaesteisyys kuitenkin rajoittaa elämää, vaikkei pyörätuolia edes käytä. Itse olen hyvin liikkuvaa sorttia ja arvostan sitä että mies jakaa harrastukset kanssani, lähtee iltakävelyille ja on muutenkin aktiivinen.

Nämä ovat asioita jotka voivat nousta yllättäen suhteessa isoiksikin, vaikkeivat ne alunperin siltä vaikuta.

Loppukaneetti: en tietenkään jättäisi rakastamaani miestä siksi että hän on liikuntaesteinen.

Hyvin olisin voinut. Ei kaikkien pyörätuolissa elävien elämä ole niin hankalaa kuin normaalisti kävelevät kuvittelevat, eivätkä heidän puolisonsa mitään orjia ole :kieh: Riippuu vamman laadusta ja vakavuudesta, tietysti, mutta että orjia. Hoh.

"eee"
Kai sitä ihastua voisi, mutta ihan helpolla en kyllä suhdetta aloittaisi. Tekisin ennemminkin kaikkeni päästäkseni eroon siitä ihastumisen tunteesta.

Eri asia, jos esim. nykyinen miesystäväni halvaantuisi. Silloin tottakai pysyisin hänen rinnallaan jos vain mitenkään pystyisin.

Yhteistyössä