Pilaanko laihduttamisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
En ehdi syömään kun aamupalan kunnolla eli ainakin puuroa ja kahvia ja koko päivän siis olen käytännössä syömättä. Näin menee ainakin 3-4 päivänä arkisin. Vettä juon aina lasillisen kun esim ehdin vessaan. Illalla enää voi ottaa kiinni päivän menetettyjä kaloreita ja edes viitsisi tankata silloin enää 1000-12000 kalorilla vaan syön sitten yleensä munakkaan ja salaattia. Meneekö kaikki nyt ihan pipariksi kun en syö riittävästi? Syömättömyys kun ei ole oikea tapa laihtua sen toki tiedän. Tämä kiire ei siis ikuista ainoastaan 3-4 viikkoa. Nyt mennyt näin toista viikkoa.

Miten ihmeessä syömättömyys pilaisi laihduttamisen? Jos pystyt pitämään tuon ilta-aterian aisoissa etkä vedä silloin esim. 3000 kcal, niin mikä ongelma? Säästöliekkiä ei ole olemassakaan.

[QUOTE="Jenis";28077755]Miten ihmeessä syömättömyys pilaisi laihduttamisen? Jos pystyt pitämään tuon ilta-aterian aisoissa etkä vedä silloin esim. 3000 kcal, niin mikä ongelma? Säästöliekkiä ei ole olemassakaan.[/QUOTE]

Nimenomaan, mitä vähemmän syöt, sitä enemmän laihdut.

Menee. Menetät lihasta niin että soi. Nahka jää roikkumaan ja olet laiha läski lopulta. Kehon pitäisi saada monta kertaa päivässä proteiinia jotta lihashävikki estetään. Syöt myös alle toivotun kalorivajeen eli lihashävikkiä ei voi mitenkään estää. Haluat kai laihtua läskistä etkä lihaksista? Sitten sun pitää toimia toisin.

[QUOTE="vieras";28077773]Nimenomaan, mitä vähemmän syöt, sitä enemmän laihdut.[/QUOTE]

Ja MENETÄT LIHAKSESI. Halutaanko sitä laihtua vaa'alla vain polttaa sitä ylimääräistä rasvaa pois?

[QUOTE="Jenis";28077755]Miten ihmeessä syömättömyys pilaisi laihduttamisen? Jos pystyt pitämään tuon ilta-aterian aisoissa etkä vedä silloin esim. 3000 kcal, niin mikä ongelma? Säästöliekkiä ei ole olemassakaan.[/QUOTE]

Tyypillisimmät nopeasta laihduttamisesta koituvat terveysongelmat ovat huimaus, sydämen rytmihäiriöt, päänsärky, veren sokeri- ja suolatasopainon heittelyt sekä väsymys. Tiukka dieetti aiheuttaa myös ns. sisäsyntyistä kannibalismia, jossa elimistö menettää alkuun kaikkea muuta paitsi sitä mitä ihminen haluaisi eli rasvaa.

Nopea laihdutus on terveysriski | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi

Menee. Menetät lihasta niin että soi. Nahka jää roikkumaan ja olet laiha läski lopulta. Kehon pitäisi saada monta kertaa päivässä proteiinia jotta lihashävikki estetään. Syöt myös alle toivotun kalorivajeen eli lihashävikkiä ei voi mitenkään estää. Haluat kai laihtua läskistä etkä lihaksista? Sitten sun pitää toimia toisin.

3-4 viikossa tulee peruuttamatonta damagea lihaksille, vai? Ei nyt taida ihan noin mennä. Ja mikään ei estä treenaamasta niitä lihaksia takaisin, kun kiire hellittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Väärin;28077791:
Tyypillisimmät nopeasta laihduttamisesta koituvat terveysongelmat ovat huimaus, sydämen rytmihäiriöt, päänsärky, veren sokeri- ja suolatasopainon heittelyt sekä väsymys. Tiukka dieetti aiheuttaa myös ns. sisäsyntyistä kannibalismia, jossa elimistö menettää alkuun kaikkea muuta paitsi sitä mitä ihminen haluaisi eli rasvaa.

Nopea laihdutus on terveysriski | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi

OK. Eli vlcd-dieetit tappaa, vai? En nyt jaksa alkaa jotain Iltalehteä kahlata "tietoa" etsiäkseni ;)

Ja edelleen, nyt oli kyse 3-4 viikosta...

[QUOTE="Jenis";28077792]3-4 viikossa tulee peruuttamatonta damagea lihaksille, vai? Ei nyt taida ihan noin mennä. Ja mikään ei estä treenaamasta niitä lihaksia takaisin, kun kiire hellittää.[/QUOTE]

Ai että se kestää vain tuon 3-4 viikkoa? Sanoiko ap että nyt muuttuu ääni kellossa?

Jos et tajua laihdutuksen anatomiaa niin parempi kun et kommentoi. Laihduttaminen on nimenomaan sitä että poltetaan rasvaa. Kaikki muu on itsensä huijaamista.

Ai että se kestää vain tuon 3-4 viikkoa? Sanoiko ap että nyt muuttuu ääni kellossa?

Jos et tajua laihdutuksen anatomiaa niin parempi kun et kommentoi. Laihduttaminen on nimenomaan sitä että poltetaan rasvaa. Kaikki muu on itsensä huijaamista.

Eikös se 3-4 viikkoa lukenut ap:n ekassa viestissä? Siis että huono syöminen kestää sen aikaa. Ja mä olen kyllä laihduttanut aika satsin itsekin (ja pitänyt sen läskin myös poissa), eli "anatomiasta" olen siltä osin perillä :)

VLCD-dieetti ei tapa jos se hoidetaan hallitusti. Mutta siinäkin on laskettuna kaikki ravintoaineet ja lihashävikki on selviiö kuten aina liian matalilla kaloreilla (sanoo mainostaja mitä vain). s

[QUOTE="Jenis";28077829]Eikös se 3-4 viikkoa lukenut ap:n ekassa viestissä? Siis että huono syöminen kestää sen aikaa. Ja mä olen kyllä laihduttanut aika satsin itsekin (ja pitänyt sen läskin myös poissa), eli "anatomiasta" olen siltä osin perillä :)[/QUOTE]

No oletko sä pitänyt lihaksesi? Totuushan on että voit painaa vaikka 60kg ja silti elimistösi rasvaprossa voi olla korkea. Ja tämähän on tulosta yleensä siitä että on laihdutettu suuria määriä pienillä kaloreilla ja väärillä makrojakaumilla.

Luin ekan viestin uudelleen. Huono syöminen on 3-4 PÄIVÄNÄ VIIKOSSA ja kestää yhteensä 3-4 VIIKKOA. Ei liene hengenvaarallista eikä myöskään tuhoa lihaksia, vai mitä?

Se on jännä että laihduttamisen vaaroista ja säästöliekistä täällä kyllä vaahdotaan, mutta siitä ei saa sanoa mitään, mitä vahinkoa esim. pelkkä roskaruuan vetäminen ja hillitön ylipaino saa aikaan - se kun on syyllistämistä ja siitä tulee paha mieli ;)

[QUOTE="sss";28077840]No oletko sä pitänyt lihaksesi? Totuushan on että voit painaa vaikka 60kg ja silti elimistösi rasvaprossa voi olla korkea. Ja tämähän on tulosta yleensä siitä että on laihdutettu suuria määriä pienillä kaloreilla ja väärillä makrojakaumilla.[/QUOTE]

Mikään ei piristä päivää niin hyvin, kuin jonkun kiihkouskovan kilahtelu keskustelupalstalla, kiitos päivän nauruista :) :)

[QUOTE="Jenis";28077843]Luin ekan viestin uudelleen. Huono syöminen on 3-4 PÄIVÄNÄ VIIKOSSA ja kestää yhteensä 3-4 VIIKKOA. Ei liene hengenvaarallista eikä myöskään tuhoa lihaksia, vai mitä?

Se on jännä että laihduttamisen vaaroista ja säästöliekistä täällä kyllä vaahdotaan, mutta siitä ei saa sanoa mitään, mitä vahinkoa esim. pelkkä roskaruuan vetäminen ja hillitön ylipaino saa aikaan - se kun on syyllistämistä ja siitä tulee paha mieli ;)[/QUOTE]

?? Nyt en ymmärtänyt miten tuo toinen kappale liittyi tähän ketjuun.

[QUOTE="sss";28077840]No oletko sä pitänyt lihaksesi? Totuushan on että voit painaa vaikka 60kg ja silti elimistösi rasvaprossa voi olla korkea. Ja tämähän on tulosta yleensä siitä että on laihdutettu suuria määriä pienillä kaloreilla ja väärillä makrojakaumilla.[/QUOTE]

Olen pitänyt lihakseni, ainakin kehonkoostumusmittausten ja omien silmien perusteella :) VLCD-kuuri ei kestä ikuisesti, ja aika moni laihduttaja motivoituu siitä että alussa pudotus on nopeaa. Itse tosin en laihduttanut noilla valmisteilla, vaan ravitsemusterapeutin tekemällä ruokavaliolla ja kunto-ohjaajan tekemällä kunto-ohjelmalla. Kalorit oli siinä 1000 kcal lepopäivinä, 1200 treenipäivinä.

[QUOTE="vieras";28077846]Mikään ei piristä päivää niin hyvin, kuin jonkun kiihkouskovan kilahtelu keskustelupalstalla, kiitos päivän nauruista :) :)[/QUOTE]

Tuollainen on juuri tyypillisen ylipainoisen ihmisen kommentti:)

[QUOTE="Jenis";28077850]Olen pitänyt lihakseni, ainakin kehonkoostumusmittausten ja omien silmien perusteella :) VLCD-kuuri ei kestä ikuisesti, ja aika moni laihduttaja motivoituu siitä että alussa pudotus on nopeaa. Itse tosin en laihduttanut noilla valmisteilla, vaan ravitsemusterapeutin tekemällä ruokavaliolla ja kunto-ohjaajan tekemällä kunto-ohjelmalla. Kalorit oli siinä 1000 kcal lepopäivinä, 1200 treenipäivinä.[/QUOTE]

No tuohan ei ole sitä tyypillistä keittokuuria jossa mennään 500-600 kaloreilla per päivä. Siinä mielessä kuulostaa ihan ok jutulta.

[QUOTE="vieras";28077857]Painoindeksi 18, eli väärällä suunnalla ollaan...[/QUOTE]

Kuule, ihan vinkkinä ei tuo sun BMI ole kovin terveellisellä pohjalla vaikka oletkin käyrän toisessa päässä.

Mun kokemuksella laihdutus onnistuu noin just hyvin että unohtaa syödä. Mä aloin laihduttamaan 10.päivä tätä kuuta ja oon juurikin unohdellut syödä ihan tarkoituksella ja vahingossakin. Eli koko päivä mene usein syömättä. Paino oli alussa 64.5kg ja nyt se on jo 61.2 kg eli hyvin sujuu laihdutus kun oon normaalipainoisena saanut pudotettua reilu 3kg reilussa viikossa.

[QUOTE="sss";28077863]Kuule, ihan vinkkinä ei tuo sun BMI ole kovin terveellisellä pohjalla vaikka oletkin käyrän toisessa päässä.[/QUOTE]

Juu, ei, siksi ollaankin väärällä suunnalla...

Yhteistyössä