Mies suuttui kun ehdotin että anoppi voisi tarkastuttaa kuulonsa

  • Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Siinä se otsikossa tulikin.
Mies soitti keskiviikkona äidilleen, aina 2-3kertaa viikossa pyritään sottamaan koska on tuota välimatkaa ja anopilla noita vaivoja.
Taas kerran anopilla huutaa täysillä siellä taustalla tv ja jokatoiseen sanaan anoppi huutaa että MITÄÄ en kuule.
Tosi hankala jutella ihmiselle jolla on siellä taustalla tosi kovalla joku niinkuin nyt tv, jos siitä sanot ei hän sitä hiljennä kun ei kuule.
Samaan aikaan kertoo kuinka juoksee milloin mistäkin vaivasta lääkärissä joten minä sitten miehelleni ehdotin josko voisi samalla tarkistuttaa sen kuulonsa kun oikeasti on hankala jutella ja pitää yhteyttä kun ei voi kilpaa puhelimeen huutaa telkkarin kanssa,
ja kun ihminen ei kerran suostu edes puhelun ajaksi sitä mölytoosaa sulkemaan.
Sama juttu jos anoppi meille tulee, laittaa hän tv:n niin lujalle että varmasti kuuluu ulos asti :(
Tosin meillä minä aina sitä hiljennän ja piilotan kaukosäätimen (julma olen)
Ja silloin ainekin olen huomannut että anoppi heti valittaa kun ei kuule :(

Kuinka sanoa nätisti tästä vaikka anopille suoraan?
Mies tosiaan veti herneenpalkoja nenään kun ehdotin että anoppi voisi kuulonsa tarkistuttaa.
Jopa anopin naapurit on valittaneet kuinka lujalla hänellä on tv/radio
(asuu rivarissa)
En siis pahalla, vaan ajattelin ihan sitä että anopin omakin elämä helpottuu kun ei tarvisi huutaa :)
 
Miksi suuttui?Selittikö mitenkään asiaa?

Kyllä mä ymmärrän,että vaikea hyväksyä,kun oma äiti tai isä vanhenee ja haluaa ehkä sulkea silmänsä siltä..
Mutta kyllä tuossa tilanteessa olisi se kuulo hyvä käydä tarkastuttamassa.
 
jljjklh
Jos onkin kuulossa vikaa, niin saa kuulolaitteen, jos kerran naapuritkin jo kärsii. Ehkä sanoit sen kireällä äänensävyllä, kun mies suuttui mutta oli asiassa perääkin, pitää vaan sanoa hienotunteisemmin. Olen myös oppinut siihen, että taustamelu yleensä hiljennetään puhelun ajaksi. Lapsia tosin on joskus hankala hiljentää ja tosi hankalaa on keskustella sellaisen kanssa, jolla huutaa lapsi korvan juuressa koko ajan.
 
"a.p"
Sepä se kun mies koetti monta kertaa kysellä ja jutella äitinsä kanssa ja laitto puhelimen kaiuttimenkin päälle mutta ei saa anopin sanoista selkoa kun tv huutaa täysillä vieressä, ja mies kun koetti jotakin jutella ei anoppi saanut selkoa vaan huutaa että mitää mitää ja kolmannen kerran kun mies toistaa eikä anoppi kuule lopetti mies asian kertomisen ja totesi ei mitään.

Sanoin tuon siis ihan normaalilla äänellä, en mitenkään kireästi tai keljuillessani vaan aidosti huolissani.
Nyt mietin josko itse ottaisin asian anopin kanssa esiin jos mies tosiaan vetää moiset herneenpalot nenään :(
 
Mun faijalla on sama, tai siis tosi huono kuulo. Talonyhtiöstä sanoivat, että maksavat jopa kuulotarkastuksen yksityisellä, no sai kuulolaitteen, muttei sitä käytä koska "se lääkäri oli sellainen pojankloppi, ei se mitään voi tietää"...
Ja mun mutsi vaan hyssyttelee koko tilannetta ja käyttää itse korvatulppia kotona ollessaan, kun ei kestä sitä jatkuvaa telkkarimeteliä.
 
"a.p"
Mun faijalla on sama, tai siis tosi huono kuulo. Talonyhtiöstä sanoivat, että maksavat jopa kuulotarkastuksen yksityisellä, no sai kuulolaitteen, muttei sitä käytä koska "se lääkäri oli sellainen pojankloppi, ei se mitään voi tietää"...
Ja mun mutsi vaan hyssyttelee koko tilannetta ja käyttää itse korvatulppia kotona ollessaan, kun ei kestä sitä jatkuvaa telkkarimeteliä.
:( voi ei, ei kiva tilanne teilläkään.
 
[QUOTE="a.p";28069607]:( voi ei, ei kiva tilanne teilläkään.[/QUOTE]

Mutta täysin yhdenmukaista heidän muuhun elämään.
Meitä ei nappaa, välimatkaa sen reilu 500km.

Mutta meille kun tulevat, niin telkkari on käyttökiellossa.
 
"vieras"
Onko anopilla tinnitusta, jos sen takia pakko kuunnella jotain koko ajan ja kovalla?
Kuulolaitteet auttavat tinnitukseen. Itselläni oli ensin vain toisessa korvassa kuulolaite. Helpotti, kun sain toiseenkin korvaan laitteen, niin tinnitus ei enää häiritse.

Minkähän takia mahdollinen kuulo-ongelma on miehelle niin kova paikka, että siitä pitää suuttua. Jos on kuulo-ongelma, niin se olisi hyvä saada hoitoon, koska huonokuuloisuus eristää ihmisen vähitellen. Mutta mitenkähän hankala aihe on anopille, kun se on pojallekin noin ylitsepääsemätön.
 
Miksiköhän se noin suuttuu? Eikö oo sinut sen kanssa että vanhemmat ikääntyvät? Meillä jankattiin isän kanssa siitä että kävisi korvalääkärissä. Hän on niitä vanhankansan juntturoita. No nyt on kuulokoje ja töllössä kuulokkeet. Kuulokkeita ei käytä ja kuulokojetta ei aina. Selvästi paremmin kuulee kojeen kanssa mutta ei. Piti kaatuakin pari kertaa kunnolla ennenkun suostui rollaattorin käyttöön. Vierailut on rasittavia kun töllö huutaa eikä pakoonkaan pääse sulkeutumatta makuuhuoneeseen.
Mulla on sen tyylinen anoppi että voisin hänelle itse sanoa kuuloasiastakin eikä tarvis miestä tyrkkiä kysymään.
 

Yhteistyössä