Nyyttärisynttärit ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jopas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jopas"

Vieras
Enpä ole ennen ilmiöön törmännyt. Pojalle tuli kutsu tuollaisille synttäreille. Kutsussa oli pyyntö tuoda tarjottavaa tulessaan.
Siis pitänee ostaa lahja JA herkkuja ?? Vähän kummaksuttaa...

Minäkään en ymmärrä synttäreitä nyyttärimuodossa. Joko sankari tarjoaa tai sitten ei järjestä juhlia. Ei ne nyt niin kalliita voi synttäritarjoilut olla, jos on vaikka kermakakkua, popcornia, karkkia ja mehua.

Jotkut muut juhlat voi järjestää nyyttärityyliin, se sopii hyvin vaikka vappukekkereihin tai naamiaisiin. Mutta synttärit nyyttäreinä, miten pihi voi ihminen olla?

Musta toi nyt ei ole niin kauheeta. Joku sipsipussi tai kääretorttu ei maksa niin paljoa etteikö voisi viedä mukanaan.

Ja toki toi on paremmin ymmärrettävää jos perheellä on taloudellisesti tiukkaa. Mutta en sitä muutenkaan niin pahalla ajattelisi.

En tiedä huushollin talouden tilaa. Mutta joo, aattelin sit sipsipussin laittaa pojan matkaan ja lahjaan käytetään max 8 euroa. En ala sen isommin kustantamaan.
Itse en kehtaisi, en !

En oo törmännyt lasten juhlissa tähän,
mutta eikös nyyttärit ole teemajuhla siinä missä joku muukin?
Emmä nyt tota mitenkään pöyristyttävänä pidä...

Synttäreille viedään yleensä lahja. Siksi mun mielestä se että pitää viedä jotain muutakin, on vähän epäilyttävää.
Ei ne kakut ja keksit niin paljoa voi maksaa että jonkun perheen talous siihen kokonaan kaatuisi.

Jos itse leipoo täytekakun ja ostaa vaikka karkkia ja tekee mikropoppareita. Tarvitaanko juuri muuta?

Synttäreillä sankari tarjoaa herkut mitä tarjoaa ja vieraat vievät lahjan.

Nykyään en hämmästy enää mistään. Toisaalta perheellä voi olla rahasta tiukkaa ja haluaa lapselle juhlat. Meillä pojan synttäreillä oli 8 vierasta, ostin pari jätskipakettia, kastiketta, karkkia, limsaa ja sipsiä ja leivoin kaurakeksejä. Tarjoilut maksoi noin 10 e joten halvallakin pääsee. Todennut 12 vuoden aikana että puolet jää aina syömättä joten turha kovin paljoa edes laittaa.

[QUOTE="vieras";28052988]Nykyään en hämmästy enää mistään. Toisaalta perheellä voi olla rahasta tiukkaa ja haluaa lapselle juhlat. Meillä pojan synttäreillä oli 8 vierasta, ostin pari jätskipakettia, kastiketta, karkkia, limsaa ja sipsiä ja leivoin kaurakeksejä. Tarjoilut maksoi noin 10 e joten halvallakin pääsee. Todennut 12 vuoden aikana että puolet jää aina syömättä joten turha kovin paljoa edes laittaa.[/QUOTE]

Mä myös ostanut lasten kaverisynttäreille nykyään jätskiä,ei niille kakku maistu,joten turha alkaa väsäämään.

• Tykkää
Reactions: Lentokala
[QUOTE="vieras";28052981]Synttäreille viedään yleensä lahja. Siksi mun mielestä se että pitää viedä jotain muutakin, on vähän epäilyttävää.
Ei ne kakut ja keksit niin paljoa voi maksaa että jonkun perheen talous siihen kokonaan kaatuisi.

Jos itse leipoo täytekakun ja ostaa vaikka karkkia ja tekee mikropoppareita. Tarvitaanko juuri muuta?

Synttäreillä sankari tarjoaa herkut mitä tarjoaa ja vieraat vievät lahjan.[/QUOTE]

Miten sitten, kun aikuiset järjestävät esim. valmistujaisjuhlia ravintolassa,
jossa vieraat itse maksavat illalliskortin ja vievät myös lahjan valmistuneelle?
Kerran kysyin täällä palstalla kuinka tavallinen käytäntö tämä on (sain silloin itse kutsun ekaa kertaa tälläisiin) niin mut teilattiin ihan köyhäksi juntiksi kun en tälläistä tapaa tuntenut :D

Mitä eroa: vieraat maksavat sekä tarjoilun että lahjan itse- oli kyseessä sit lapsi tai aikuinen?

Alkuperäinen kirjoittaja vattulan väki;28052994:
Mä myös ostanut lasten kaverisynttäreille nykyään jätskiä,ei niille kakku maistu,joten turha alkaa väsäämään.
Näinpä. Just pojan kaverin äiti sanoi että hän laittoi kakkua,ja jätskiä, monenlaista keksiä, karkkia ja sipsejä.Jäätelö, karkit ja sipsit oli kelvanneet, kakkuun ei oltu edes koskettu.

Yhteistyössä