Näin häissä!!!! Hävettää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-vieraat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miettikääs oisko niiden häiden hinnalla voinut vaikka ostaa sen astianpesukoneen tai tehdä häämatkan. Minusta on törkeää hääparin päättää, että haluamme pelkästään rahaa. Sen verran saisi vieraat päättää mitä tuovat, lahjan tai rahan...

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei noin:
On TODELLA junttia viedä jotain lahjoja jos hääpari on pyytänyt rahaa. Huoh!

Ja vielä juntimpaa kerjätä rahaa. Jos ei halua lahjoja voi vaikka vinkata jostain hyväntekeväisyyskohteesta.

Mitä junttia siinä on? Jos vaikkapa haluavat mennä häämatkalle ja extra-raha siihen tarkoitukseen on aina tarpeen tai jos on joku muu isompi hankinta tiedossa. Sama se minusta on raijaanko jonkun astiaston lahjaksi vai annanko sen summan rahana heille.

Nimenomaan! Häämatkalle lähti mun sisko ja sen mies, ja mielellään laitettiin rahaa kun tiesi, kuinka tarpeeseen loma tuli mun siskolle, joka tekee raskasta kolmivuorotyötä.

Pirun tekopyhää siellä jeesustella hyväntekeväisyyksistä! Mä annoin ne rahat miljoona kertaa mieluummin mun siskolle ja sen miehelle, kuin johonkin keräykseen! Nehän oli jumalauta niiden HÄÄT!

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Miettikääs oisko niiden häiden hinnalla voinut vaikka ostaa sen astianpesukoneen tai tehdä häämatkan. Minusta on törkeää hääparin päättää, että haluamme pelkästään rahaa. Sen verran saisi vieraat päättää mitä tuovat, lahjan tai rahan...

Siksi monella onkin jonkinlainen lahjalista olemassa myös sen rahatoiveen lisäksi jossa on muutama tavara joita voivat kuvitella tarvitsevansa ja saavat mahdutetuksi asuntoon vanhojen tilalle.

Toisaalta kuitenkin jos ei tarvitse yhtään mitään tavaraa ja ennestäänkin sitä on liikaa niin kiltimpää sitä on rahaa toivoa kuin että hankkiutuu lahjoista eroon koska niille ei ole käyttöä eivätkä mahdu mihinkään.

1. pisti silmään tuo "muut katsoivat kieroon" (vai mitä siinä nyt luki) kun teillä ei ollut lahjaa?! Eikös se ole ihan yleistä häissä,vaikkei kutsussa ole rahaa toivottukaan,että moni tuo kortin kirjekuoressa joka sitten sujahtaa sulhasen povitaskuun muiden kuorien joukkoon? Monesti ainakin me olemme vieneet "lahjaksi" juuri jonkin lahjakortin tai rahaa, harvemmin mitään tavaraa.

2. Itse odotin toista lastani mennessämme naimisiin,olimme viettäneet kihlajaiset muutama vuosi sitten,jonne jokainen toi jotain kippoa ja kappoa,liinavaatetta ja pyyhettä ym.. Häissä lahjat olivatkin suurimmaksi osaksi rahaa, vaikkemme sitä erikseen toivonutkaan. Lahjapöytä olikin koomisen näköinen, sillä kaikkein lähimmät olivat ostaneet oikeasti tarpeellista tavaraa: Tikkaat, uuden kiukaan, talomaalia ym ym ym :D
Eli monesti juurikin ihmisiä helpottaa, jos tietää mitä pari toivoo. Fiksu veto on myös häälahjalista, joka on tietysti joidenkin mielestä kerjäämistä. Muistelisin,että joku kesä saimme kutsun häihin,ja kutsussa oli nettiosoite,missä oli häälahjatoiveita. sieltä sai sitten klikata, mitä ostaa ja tavara poistui listalta. ei tullut kolmea silitysrautaa ja kymmentä mehumaijaa B)

Mun mielestä ihan järkevää (ja muuten ympäristöystävällistä useinkin...) pyytää rahaa lahjaksi :) Meillä tässä maassa kuitenkin on tapana avustaa hääpari yhteiselle taipaleellensa tavalla tai toisella. Ennen annettiin kippoja ja kattiloita, nykyään kerätään yhdessä häämatkarahat tai remonttirahastoa tms. Oikein kiva tapa :) Tai no jos on varakas, vanhempi pari menossa naimisiin niin olis outoa jos rahaa haluaisivat :D Silloin on ihan passelia pistää jonku hyväntekeväisyysjärjestön tilinro.

Nyt on pakko kommentoida! Jos kortissa on häätilin numero siis tilinumero niin sitä rahaahan laitetaan sinne tilille eikä kirjekuoressa anneta sulhaselle! Miksi siinä olisi sitten muuten lukenut tilinumero?????????? Ei viety korttia häihin,koska sitä ei muistettu kaikessa hötäkässä ostaa,mutta tilille laitettiin huomattava summa euroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-vieraat:
Nyt on pakko kommentoida! Jos kortissa on häätilin numero siis tilinumero niin sitä rahaahan laitetaan sinne tilille eikä kirjekuoressa anneta sulhaselle! Miksi siinä olisi sitten muuten lukenut tilinumero?????????? Ei viety korttia häihin,koska sitä ei muistettu kaikessa hötäkässä ostaa,mutta tilille laitettiin huomattava summa euroja.

Mä laitoin kavereilleni varmaan viikko häiden jälkeen rahat, ei ollut korttiakaan tai mitään :laugh: Toisaalta sen verran läheisiä ystäviä, ettei ne sellasesta välittäny, eivät varmaan odottaneet multa mitään mutta laitoin kokonaisen satasen heille...

mun mielestä todella älykäs systeemi tuo rahahomma. itseäni vituttaa lahjojen arpominen ihmisille, ja voisin kuvitella että hääpariakin vituttaa kun jengi tuo ties mitä vedenkeitintä ja strutsinvahainta.

lahjanantajan ei tarvitse vaivata päätään + hääpari ei saa turhaa romua

= profit.

Alkuperäinen kirjoittaja dechs:
mun mielestä todella älykäs systeemi tuo rahahomma. itseäni vituttaa lahjojen arpominen ihmisille, ja voisin kuvitella että hääpariakin vituttaa kun jengi tuo ties mitä vedenkeitintä ja strutsinvahainta.

lahjanantajan ei tarvitse vaivata päätään + hääpari ei saa turhaa romua

= profit.

juu onhan tuossa ihan itua! =)

Yhteistyössä