Lihavat valehtelevat syömisistään

  • Viestiketjun aloittaja "Susanna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No..tämä kyseinen ihminen ei peittele syömisiään muutenkaan...
Tarkoitan että tavallinen ruoka-annos on kolminkertainen, mutta hän ei itse "näe" sitä.
Mutta en todellakaan tiedä kuinka paljon näitä ihmisiä on, ketkä käyttäytyvät näin.
Tässä on kyseessä vanhempi ihminen (kummisetäni) jonka terveydestä olen todellakin huolissani.
Voisin kuvitella, että hän ei ymmärrä annoksen olevan liian suuri ja ehkä lisäksi hän ei osaa arvioida paljonko annoksessa on kaloreita, ja että paljonko hän voi esim. syödä yhdellä ateriakerralla tai saati päivässä kaloreita. Esimerkiksi 100g kypsennettyä nauta-sikajauhelijaa on helkkaristi kaloreita, mut lautasella toi määrä näyttää todella pieneltä.
 
Mä vähät välitän siitä miltä mä näytän tai mitä mä painan tms.
Mä ostan sitä ruokaa mihin mulla on varaa eli mihin rahat riittää.
Ei ole geeneissä ainakaa mulla tää lihavuus. oon ainoo suvussa joka on lihava.
 
jlkj
Alkuperäinen kirjoittaja pöhh;28049243:
Joo ei. Mutta kuuluisiko tuolla ruokavaliolla lihoa noin paljon läskiä? Tietenkään tuo ruokavalio ei ollut 100 % koko raskausaikaa, joulu ja muutamat synttärit sisältyivät raskausaikaan ja ehkä kerran kuukaudessa muuten herkuttelua.
aineenvaihdunnassa ei hirveästi ole eroja, lihominen ja laihtuminen ovat matematiikkaa..

Kyllikki syö kuukaudessa +7000kcl ylimääräistä kyllikki lihoo kuukaudessa 1kg
ja toisinpäin kyllikki on dieetillä ja syö +7000kcl vähemmän kyllikki laihtuu 1 kilon.

jos tosiaan epäilyttää oma laihtuminen tai lihominen menkää lääkäriin voihan se olla että kuulutte iihen pieneen vähemmistöön jolla noi lainalaisuudet eivät toimi.
 
Mä vähät välitän siitä miltä mä näytän tai mitä mä painan tms.
.
Miksi et välitä?
Etkö halua pysyä terveenä ja hyväkuntoisena?
Oletko sitä mieltä, että ylipainolla ei ole negatiivista merkitystä?

En tiedä minkäkokoinen olet; onko sull ne 5 ylimääräistä kiloa vai 25.
Ihmiset suhtautuvat niin eri tavoin; joku sanoo olevansa lihava herkemmin kuin toinen.
 
"Liza"
Jännä kun aina muistetaan kertoa ensin mollausten jälkeen, että by the way, olen itse normaalipainoinen :D Paskaaks oikeesti kuuluu kenellekään kenenkään toisen paino, hiustenväri, vaatetus, työ, työttömyys, opiskelu, avioliitto, sinkkuus......
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28049149]Ei lihava oikeasti välttämättä vedä koko ajan hampurilaisia ja suklaata naamaan. Nimittäin ei se, että on lihava tarkoita sitä, että lihoisi koko ajan lisää ja lisää. Voi olla, että joskus on tullut syötyä niitä herkkuja ja lihottua ja nyt syö ihan normiruokaa, mutta ei kuitenkaan niin terveellisesti, että paino putoaisi vaan paino pysyy samana.[/QUOTE]

Tämäkin täyttä paskaa.
 
[QUOTE="diipa";28049304]No hui vaan itsellesi. Paljon rohkeampaa olisi väittää, että miesten enemmistö tykkää läskeistä. Jos näin olisi, niin niissä miestenlehdissä ja leffoissa olisi tosiaan niitä läskejä pilvin pimein... :D[/QUOTE]

Jos miehille olisi TODELLA tärkeää se, että naisen pitää olla Sports Illustradetin kansikuvatyttö, niin aika vähän olisi pullukoilla aviomiehiä tässä maassa.

Nylpytän, tiedän.
 
no niinpä
Jos miehille olisi TODELLA tärkeää se, että naisen pitää olla Sports Illustradetin kansikuvatyttö, niin aika vähän olisi pullukoilla aviomiehiä tässä maassa.

Nylpytän, tiedän.
No niin nylpytät, todellakin! Yllättyisit, jos tietäisit kuinka tärkeää naisten ulkonäkö keskimäärin on miehille. :)

Mutta siihenhän sitä pitää tyytyä, minkä saa. Ihan samoin, kuin niitä johnnydeppejä ei riitä ihan joka naiselle, niin ei riitä niitä unelmanaisiakaan ihan joka miehelle. :)
 
"Harmaja"
Ei välttämättä S I:n kansityttö mutta ei varmaan mikään 150kg keijukainenkaan siellä villeissä päiväunissa suurimmalla osalla pyöri. Uskallan väittää, että ei edes 100kg. Kyllä se ihra vaan on epäeroottista mutta osa miehistä on tarpeeksi fiksuja pitämään mölyt mahassa ettei saanti lopu kokonaan. Ja niin moni tyytyy siihen perusjormaankin mutta tuskin sen kaljamahasta fantasioi. :)
 
"hmmm"
Ehkä se unohti ostaa ne? Muisti vasta kun oli jo lähtenyt ja meni takaisin ostamaan mitä unohtui. Niin kuin sinäkin teit kahvin kanssa ;) Varo vaan, nyt se juoruilee ympäri kyliä että esitit hänelle ettet ole kofeiininarkkari mutta paljastuit kun hiippailitkin salaa ostamaan KAHVIA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no niinpä;28049378:
Yllättyisit, jos tietäisit kuinka tärkeää naisten ulkonäkö keskimäärin on miehille. :)
Tää on ihan totta, ainakin miesten puheissa...
Mutta toisaalta kauneus on katsojan silmässä.
Ja sitten kun ikää on 4-kympin korvilla niin miehet toteaa ettei se vaihtamalla enää parane vaik on lihonnutkin ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28049325]Tämäkin täyttä paskaa.[/QUOTE]

Millähän perusteella? Ihminen voi syödä ihan tavallista kotiruokaa, mutta silti olla laihtumatta tai lihomatta.
 
"Siis"
[QUOTE="vieras";28049520]Millähän perusteella? Ihminen voi syödä ihan tavallista kotiruokaa, mutta silti olla laihtumatta tai lihomatta.[/QUOTE]
Sitä tavallista kotiruokaakin voi syödä liikaa, tai liian vähän. Samoin kuin se tavallinen kotiruoka on yhdelle terveellistä ja monipuolista kotona tehtyä ruokaa, yhdelle läskiä, rasvaa ja valkoista hiilaria.

Sitten ihmetellään kun lihotaan vaikka syödään "tavallista kotiruokaa".
 
[QUOTE="vieras";28049529]Good for you. Haluaisin nähdä, ja jopa koskea.[/QUOTE]

Haahaa. Mulle ois sopiva paino 54kiloa, sillon oon ollu tyytyväinen peilikuvaan ja oloon. Sairasteluitten myötä paino on kävässy siellä neljänkympin pinnassaki ja minusta ei ollu yhtään kaunista läpipaistavat luut ja lommoset posket.
Lääkitysten takia pääsin jopa 59 kiloon välistä mutta turvotusta oli ko katos aika äkäseen... Läskistyyn en ole onnistunu vuosien yrityksestä huolimatta. Paino sanalla LÄSKIstyminen.
 
Huomattua
Olin kerran erään lihavan ystävän luona pari vuorokautta ja hän sanoi tarjoavansa ruoat. Ruoantarjoilu oli aika vähäistä, olisin kaivannut enemmän syötävää. Välillä autoin häntä ruoanlaitossa ja huomasinkin, että kaapeissa oli kyllä isot määrät kaikkea purtavaa ja naposteltavaa, vaan eipä hän niitä edes minulle tarjonnut. Ilmeisesti itsekseen sitten napostelee niitä kun muut eivät näe..

Olen itse hyvin hoikka ja syön hyvin, mutta herkkuja vähemmän. Moni ihmettelee, kun ruokaravintolassa syön alkupalat, pääruoat, jälkkärit ja juhlissakin napostelen vaikka kuinka - että "miten pysyt noin hoikkana". Heiltä taitaa unohtua se, että se oma naposteluni tapahtuukin lähinnä poikkeustilanteissa eikä salaa toisilta.
 

Yhteistyössä