Muita palstalaisia, jotka eivät ole koskaan käyneet Hesassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";28039351]Niille Helsinkiä ja helsinkiläisiä haukkuville. Ottakaapa suurennuslasi käteenne ja lukekaa omat tekstinne, jos helsinkiläiset ovat epäystävällisiä, niin samoin näytätte myös olevan te, erittäin epäkohteliaita, epäystävällisiä ja töykeitä. Ja kyllä niiden tekstien perusteella tulee kirjoittajistaan myös todella typerä kuva.[/QUOTE]

Jep, tän ketjun perusteella vois väittää, että tamperelaiset on tosi vittumaisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Mutta koska en oikeasti tunne kuin yhden ihmisen joka on tampereelta, ja hän on ihan helvetin mukava, niin paha mennä tekemään yleistyksiä. Mutta ehkä ap on tavannut jokaisen helsinkiläisen ja tietää mistä puhuu.

- On syytä kiinnittää tähän velkaantumiseen huomiota. Pidemmän päälle on ihan selvää, että meidän velkaantuminen pitää saada tasaantumaan, sanoo Helsingin kaupungin rahoitusjohtaja Tapio Korhonen.
Nyt ilman maailman talouden uhkakuvien toteutumistakin Helsingin velkataakka kasvaa nykyisestä noin 2100:sta yli 4100:aan euroon asukasta kohden vuoteen 2015 mennessä.
http://yle.fi/uutiset/helsinki_karsii_menoja_ja_velkaantuu/6322165

Helsinkiläiset eivät usko kaupunkinsa talousahdinkoon
Kaikki helsinkiläiset eivät osta ajatusta kotikaupunkinsa rahapulasta.
http://yle.fi/uutiset/helsinkilaiset_eivat_usko_kaupunkinsa_talousahdinkoon/6322055

[QUOTE="vieras";28039418]- On syytä kiinnittää tähän velkaantumiseen huomiota. Pidemmän päälle on ihan selvää, että meidän velkaantuminen pitää saada tasaantumaan, sanoo Helsingin kaupungin rahoitusjohtaja Tapio Korhonen.
Nyt ilman maailman talouden uhkakuvien toteutumistakin Helsingin velkataakka kasvaa nykyisestä noin 2100:sta yli 4100:aan euroon asukasta kohden vuoteen 2015 mennessä.
Helsinki karsii menoja ja velkaantuu | Yle Uutiset | yle.fi

Helsinkiläiset eivät usko kaupunkinsa talousahdinkoon | Yle Uutiset | yle.fi[/QUOTE]
Kokeillaan.

[QUOTE="vieras";28039418]- On syytä kiinnittää tähän velkaantumiseen huomiota. Pidemmän päälle on ihan selvää, että meidän velkaantuminen pitää saada tasaantumaan, sanoo Helsingin kaupungin rahoitusjohtaja Tapio Korhonen.
Helsinki karsii menoja ja velkaantuu | Yle Uutiset | yle.fi

Helsinkiläiset eivät usko kaupunkinsa talousahdinkoon | Yle Uutiset | yle.fi[/QUOTE]

Helsingin velkaantuminen loppuisi siihen, kun maalle ei enää lapioitaisi rahaa täältä. Mutta maalaisten onneksi Helsinki elättää teidätkin, vaikka sitten velkarahalla.

[QUOTE="vieras";28039444]Helsingin velkaantuminen loppuisi siihen, kun maalle ei enää lapioitaisi rahaa täältä. Mutta maalaisten onneksi Helsinki elättää teidätkin, vaikka sitten velkarahalla.[/QUOTE]

Älä nyt suuria kuvittele. Laita linkkiä missä näkyy miten hesalaiset elättää kehätien ulkopuolella asuvia? Miksi helsinki velkaantuu jos se tekee nettoa itselleen?

[QUOTE="Lotta";28038808] Sen sijaan ei löydy Tampereelta hesalaisten epäystävällisyyttä ja jatkuvaa kiirettä rahan orjina.[/QUOTE]

Et ole koskaan käynyt Helsingissä, silti yleistät kaikki helsinkiläiset tuolla tavalla? Just. Mihin faktaat perustat väitteesi? Pelkkään oletukseen? Anteeksi mutta pikkuisen nyt tuppaa naurattamaan. :D

Jos sieltä maalta nyt vasten tahtoanne joudutte ajelemaan Hesaan, niin tiedoksenne; moottoritien vasen kaista ei ole se ryömintäkaista, jossa madellaan maisemia ihmetellen.

[QUOTE="Mummo";28039517]Jos sieltä maalta nyt vasten tahtoanne joudutte ajelemaan Hesaan, niin tiedoksenne; moottoritien vasen kaista ei ole se ryömintäkaista, jossa madellaan maisemia ihmetellen.[/QUOTE]

Ei kannata yleistää tällääsiä koskemaan kaikkia maalaasia. :)

Vaikka itte asun pienellä paikkakunnalla niin lähin moottoritie löytyy alle 100km:n päästä ja ihan jo autokoulus opetetaan se miten moottoritiellä toimitaan.

[QUOTE="vieras";28039536]Edelleen, jos Helsinki lopettaisi rahan lapioimisen maalle, niin olisiko velkainen vieläkin?[/QUOTE]

Edelleenkin näyttäisi olevan. Velat koostuu ylläpidosta ei mistään naapurikuntien elämisen maksamisesta. Eduskunnassakin asiaa puitiin vuosi takaperin ja ihmeteltiin miksi hesa velkaantuu niin paljon, ei siinä ollut mitään naapuri kuntien elättämisestä vaan omasta holtittomasta rahankäytöstä kyse.

[QUOTE="vieras";28039567]Edelleenkin näyttäisi olevan. Velat koostuu ylläpidosta ei mistään naapurikuntien elämisen maksamisesta. Eduskunnassakin asiaa puitiin vuosi takaperin ja ihmeteltiin miksi hesa velkaantuu niin paljon, ei siinä ollut mitään naapuri kuntien elättämisestä vaan omasta holtittomasta rahankäytöstä kyse.[/QUOTE]

Mutta jos sen muualle Suomeen menevän rahan voisi käyttää omiin kuluihin, niin 1+1.

[QUOTE="vieras";28039611]Jos oletat että hesa velkaantuu sen takia kun se maksaa veroja valtiolle niin missähän se vika sitten on? Kannattaa lukasta tuo aika tuore juttu helsingin velkaantumisesta. Helsingin velkaantuminen jatkuu – terveyskeskusmaksu säilyy - Helsinki - Kotimaa - Helsingin Sanomat[/QUOTE]

Vika on varmaan Suomen taloustilanteessa noin yleensä. Nyt kuitenkin oli kyse Helsinki vs. maaseutu. Yksinkertaista matematiikkaa. Jos minä annan sinulle joka kuukausi 100e ja joudun itse ottamaan vielä velkaa 50e omiin kuluihini, niin eihän se hyvältä kirjanpidossa minulle näytä. Houkuttaisi varmasti jättää se 100e antamatta sinulle ja käyttää se omiin kuluihini. Mutta näillä mennään.

Mulla ei ole mitään antipatioita maalaisia kohtaan, itsekin olen joskus maaseudulta Stadiin muuttanut. Onhan täällä liikenne melko hektistä vs pikkukunnat, ja keskelle kauppakeskusta tai katua ei saa pysähtyä arpomaan että missäs suunnassa se Anttila olikaan. Ihmisillä nyt vaan tuppaa kaupungeissa olemaan kiire, ei se tarkoita sitä että ihmiset olisivat ihan vittupäitä. Olen minäkin ihan perusmukava jamppa, mutta jos joku urpo seisoo liukuportaissa vasemmalla, jää juurikin arpomaan keskelle tietä, ei osaa ajaa sujuvasti ratikoiden keskellä tms. menee mullakin hermo. Täällä vaan tottuu siihen, että kaikki sujuu pääosin suhteellisen sulavasti ja joutuisasti.

Jos sellainen elämäntyyli ei sovi teille niin asia täysin ok, mutta älkää nyt hyvä jumala leimatko kaikki stadilaisia ylimielisiksi junteiksi sen perusteella, että juuri te ette ymmärrä tällaista arkea.

Mitä Hesa/Stadi/Helsinki asiaan tulee, kun tänne muuttaa niin alkaa tuo Hesa kuulostamaan aivan älyttömän tökeröltä ilmaisulta. Siksi siis suurin osa stadilaisista puhuu Stadista, sytkäri muuttuu stendariksi ja pullo flindaksi. Ei sekään tarkoita mitään ylimielistä :)

[QUOTE="vieras";28039660]Vika on varmaan Suomen taloustilanteessa noin yleensä. Nyt kuitenkin oli kyse Helsinki vs. maaseutu. Yksinkertaista matematiikkaa. Jos minä annan sinulle joka kuukausi 100e ja joudun itse ottamaan vielä velkaa 50e omiin kuluihini, niin eihän se hyvältä kirjanpidossa minulle näytä. Houkuttaisi varmasti jättää se 100e antamatta sinulle ja käyttää se omiin kuluihini. Mutta näillä mennään.[/QUOTE]

hesassa taitaa nytkin olla 18,5% veroprosentti. Muualla se on enemmän, liki 20%. Oma vikahan se on jos ei osaa verotuloillaan pitää kaupunkia kuosissa. Omavarainen se ei missään tilanteessa voisi olla, ei vaikka ei tarvisi maksaa veroja ollenkaan.

Ihan oikeasti, täällä on niin paljon porukkaa ja joka paikasta että ei kukaan oikeasti töllötä jos ei osaa tasan tarkkaan liukuporasetikettiä tai sanoo "Hesa". Niin minäkin sanon, mutta eipä mun muukaan puhe noudata vallallaolevia muotivirtauksia :D. En mä tiedä, ehkä se on kiinni niistä piireistä missä täällä pyörii, mutta en minä sellaiseen stadilaiseen "maalaisjuntti"asenteeseen törmää oikeasti ikinä. Kiva kaupunki tämä ja maailman metropoleihin verrattuna turvallinen ja leppoisakin. Mun mielestä on oikeasti asiallista (erityisesti huomatessaan omaavansa ennakoluuloja) raahata ahterinsa paikanpäälle että on sitten pääkaupunki nähty.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä