[QUOTE="vieras";28039703]Mulla ei ole mitään antipatioita maalaisia kohtaan, itsekin olen joskus maaseudulta Stadiin muuttanut. Onhan täällä liikenne melko hektistä vs pikkukunnat, ja keskelle kauppakeskusta tai katua ei saa pysähtyä arpomaan että missäs suunnassa se Anttila olikaan. Ihmisillä nyt vaan tuppaa kaupungeissa olemaan kiire, ei se tarkoita sitä että ihmiset olisivat ihan vittupäitä. Olen minäkin ihan perusmukava jamppa, mutta jos joku urpo seisoo liukuportaissa vasemmalla, jää juurikin arpomaan keskelle tietä, ei osaa ajaa sujuvasti ratikoiden keskellä tms. menee mullakin hermo. Täällä vaan tottuu siihen, että kaikki sujuu pääosin suhteellisen sulavasti ja joutuisasti.
Jos sellainen elämäntyyli ei sovi teille niin asia täysin ok, mutta älkää nyt hyvä jumala leimatko kaikki stadilaisia ylimielisiksi junteiksi sen perusteella, että juuri te ette ymmärrä tällaista arkea.
Mitä Hesa/Stadi/Helsinki asiaan tulee, kun tänne muuttaa niin alkaa tuo Hesa kuulostamaan aivan älyttömän tökeröltä ilmaisulta. Siksi siis suurin osa stadilaisista puhuu Stadista, sytkäri muuttuu stendariksi ja
pullo flindaksi. Ei sekään tarkoita mitään ylimielistä

[/QUOTE]
Mä olen asunut "näillä nurkilla" vuodesta 1993, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulin sanan flinda. Mun mies on paljasjalkainen helsinkiläinen, kolmannessa sukupolvessa, ja mietti että...hmm..oisko se pullo...(kun siis kysyin).