Muita palstalaisia, jotka eivät ole koskaan käyneet Hesassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nää ketjut on niin naurettavia. Esimerkiksi omista naapureistani suurin osa on muuttanut tänne jostain MAALTA. Enkä muuten tunne yhtään paljasjalkaista, jolla olisi tarvetta brassailla helsinkiläisyydellään.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";28040036]Mutta sitä en muista että se paikkakuntalainen jossa lapsi on jäänyt auton alle niin olisi alkanut syyttelemään jotain muuta kuin omaa paikkakuntalaista. hesassa se on ennemmin sääntö kuin poikkeus että ajajan sanotaan olevan jotain ulkopaikkakuntalaisia jotka on ajanut lapsen päälle :([/QUOTE]

No voi :( Missä näin on sanottu?

[QUOTE="vieras";28040036]Mutta sitä en muista että se paikkakuntalainen jossa lapsi on jäänyt auton alle niin olisi alkanut syyttelemään jotain muuta kuin omaa paikkakuntalaista. hesassa se on ennemmin sääntö kuin poikkeus että ajajan sanotaan olevan jotain ulkopaikkakuntalaisia jotka on ajanut lapsen päälle :([/QUOTE]

Suurin osahan täällä onkin ulkopaikkakuntalaisia. Onneksi en kuitenkaan tiedä yhtään joka olisi ajanut lapsen päälle.

No siellä kyllä liikkuu paljon ulkopaikkakuntalaisia ja ulkopaikkakuntalaiselle ajaminen Helsingin kaduilla ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä ihan jo pelkästään raitiovaunujen takia. Kyllä mekin miehen kanssa voidaan sanoa puolitosissaan, kun joku törttöilee täällä liikenteessä, että "no se on varmaan Naantalista" tms :).

Minun sukulaiseni on Helsingistä kotoisin ja kutsuu kyseistä kaupunkia nimellä Helsinki tai Hesa. Mutta hänpä ei olekaan näitä astrolabemaisia Helsinki-ihailijoita, joiden mielestä Helsinki on ainoa hyvä paikka ja kaikki muut kaupungit ja kunnat Suomessa hirveitä.

Alkaa jo oksettaa tuo astrolaben maaseutuviha.

[QUOTE="vieras";28040071]Jokaisessa ketjussa jossa sanotaan hesalaisen ajaneen lapsen päälle :([/QUOTE]

:( Linkkaatko sellaisia ketjuja, niin mennään yhdessä sanomaan suorat sanat!

astrolabekin on tyypillinen maalta Helsinkiin muuttanut, joka kuvittelee, että on jotenkin tosi hienoa olla helsinkiläinen. Kaikista ylimielisimmät helsinkiläiset ovat yleensä juuri nämä muualta muuttanut, jotka esittävät jotain hienompaa, kun asuvat ihan Helsingissä.

Minun sukulaiseni on Helsingistä kotoisin ja kutsuu kyseistä kaupunkia nimellä Helsinki tai Hesa. Mutta hänpä ei olekaan näitä astrolabemaisia Helsinki-ihailijoita, joiden mielestä Helsinki on ainoa hyvä paikka ja kaikki muut kaupungit ja kunnat Suomessa hirveitä.

Alkaa jo oksettaa tuo astrolaben maaseutuviha.

Helsinkiläiselle Helsinki on monesti se ainoa hyvä paikka asua ja elää. Mitä kummallista siinä on? Miksi helsinkiläinen ei saa pitää kotikaupungistaan? Muille kotiseuturakkaus on suotavaa, jopa ihailtava ominaisuus.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
astrolabekin on tyypillinen maalta Helsinkiin muuttanut, joka kuvittelee, että on jotenkin tosi hienoa olla helsinkiläinen. Kaikista ylimielisimmät helsinkiläiset ovat yleensä juuri nämä muualta muuttanut, jotka esittävät jotain hienompaa, kun asuvat ihan Helsingissä.

Nyt Akaatti sinun kannattaisi hengittää syvään ja rauhoittua. Kaikki on ihan hyvin. Ei tarvetta kiihtyä.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";28040092]Helsinkiläiselle Helsinki on monesti se ainoa hyvä paikka asua ja elää. Mitä kummallista siinä on? Miksi helsinkiläinen ei saa pitää kotikaupungistaan? Muille kotiseuturakkaus on suotavaa, jopa ihailtava ominaisuus.[/QUOTE]

Ei ole kyse siitä, etteikö saisi pitää asuinpaikastaan vaan siitä, että ollaan ylimielisiä ja haukutaan kaikki muut paikat usein valheellisin perustein vieläpä.

Siis mä en ainakaan huomannut että ko. nimimerkki olisi kirjoittanut yhtään viestiä tähän ketjuun joten miten sä hänet revit tähän mukaan?

[QUOTE="vieras";28040126]Kuka näin tekee ja missä? Tätäkin ketjua kun lukee, niin kyllä ne haukut tulevat ihan jostain muualta ja tänne Helsinkiin päin. Niinkuin yleensäkin näissä tämän aihepiirin ketjuissa.[/QUOTE]

Lue esimerkiksi nimimerkki astrolaben viestejä. Hänhän on jo monta päivää kirjoittanut tänne palstalle kuinka maaseudulla ei ole mitään järjellistä tekemistä kenellekään, kuinka Helsingissä on kaikki paremmin jne. Lisäksi hänen viesteistään paistaa katkera tyyli ja jopa viha maaseutua kohtaan.

[QUOTE="vieras";28039703]Mulla ei ole mitään antipatioita maalaisia kohtaan, itsekin olen joskus maaseudulta Stadiin muuttanut. Onhan täällä liikenne melko hektistä vs pikkukunnat, ja keskelle kauppakeskusta tai katua ei saa pysähtyä arpomaan että missäs suunnassa se Anttila olikaan. Ihmisillä nyt vaan tuppaa kaupungeissa olemaan kiire, ei se tarkoita sitä että ihmiset olisivat ihan vittupäitä. Olen minäkin ihan perusmukava jamppa, mutta jos joku urpo seisoo liukuportaissa vasemmalla, jää juurikin arpomaan keskelle tietä, ei osaa ajaa sujuvasti ratikoiden keskellä tms. menee mullakin hermo. Täällä vaan tottuu siihen, että kaikki sujuu pääosin suhteellisen sulavasti ja joutuisasti.

Jos sellainen elämäntyyli ei sovi teille niin asia täysin ok, mutta älkää nyt hyvä jumala leimatko kaikki stadilaisia ylimielisiksi junteiksi sen perusteella, että juuri te ette ymmärrä tällaista arkea.

Mitä Hesa/Stadi/Helsinki asiaan tulee, kun tänne muuttaa niin alkaa tuo Hesa kuulostamaan aivan älyttömän tökeröltä ilmaisulta. Siksi siis suurin osa stadilaisista puhuu Stadista, sytkäri muuttuu stendariksi ja pullo flindaksi. Ei sekään tarkoita mitään ylimielistä :)[/QUOTE]

Mä olen asunut "näillä nurkilla" vuodesta 1993, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulin sanan flinda. Mun mies on paljasjalkainen helsinkiläinen, kolmannessa sukupolvessa, ja mietti että...hmm..oisko se pullo...(kun siis kysyin).

Lue esimerkiksi nimimerkki astrolaben viestejä. Hänhän on jo monta päivää kirjoittanut tänne palstalle kuinka maaseudulla ei ole mitään järjellistä tekemistä kenellekään, kuinka Helsingissä on kaikki paremmin jne. Lisäksi hänen viesteistään paistaa katkera tyyli ja jopa viha maaseutua kohtaan.

:O Miten joku random palstalainen voi kiehuttaa sun verta noin kovasti, että liität hänet niihinkin ketjuihin joissa hän ei edes kommentoi?

[QUOTE="Mummo";28039517]Jos sieltä maalta nyt vasten tahtoanne joudutte ajelemaan Hesaan, niin tiedoksenne; moottoritien vasen kaista ei ole se ryömintäkaista, jossa madellaan maisemia ihmetellen.[/QUOTE]

ja, juu olen käynyt Helsingissä :D

[QUOTE="vieras";28039703]Mulla ei ole mitään antipatioita maalaisia kohtaan, itsekin olen joskus maaseudulta Stadiin muuttanut.

Mitä Hesa/Stadi/Helsinki asiaan tulee, kun tänne muuttaa niin alkaa tuo Hesa kuulostamaan aivan älyttömän tökeröltä ilmaisulta. Siksi siis suurin osa stadilaisista puhuu Stadista, sytkäri muuttuu stendariksi ja pullo flindaksi. Ei sekään tarkoita mitään ylimielistä :)[/QUOTE]

Itse olen paljasjalkainen ja kutsun kyllä tätä pitäjää Hesaksi. Ehkä se stadin slangi on pakkomielle muualta muuttaneille?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä "Helsinki vastaan muu Suomi" -ajattelua. Olen Helsingissä syntynyt ja siellä lapsuuteni elänyt. Helsinki on mun lapsuudenkotini ja merkittävä osa sielunmaisemaani. Mennessäni oppikoulun ekalle muutimme Helsingin maalaiskuntaan, joka pian sen jälkeen Vantaaksi julistautui. Nyt olen ollut jo 40 vuotta vantaalainen, mutta en edelleenkään tunne mitään vihamielisyyttä Helsinkiä tai helsinkiläisiä kohtaan.

Lapsuudessani vietin kaikki kesäni Keski-Suomessa Haapamäellä (nyk. Keuruun kaupunki). Tuo paikka on mielestäni kappale kauneinta Suomea ja merkittävä osa sielunmaisemaani. Pihlajavedellä on metsä, jonne aikanaan tuhkani ripotellaan.

Sielunmaisemani eivät ole millään tavalla ristiriidassa toistensa kanssa. Kun istun Kustaanmiekassa, mieleni vaeltaa Niemelänjärven rantaan. Ja kun istun Niemelänjärven rannassa, mieleni vaeltaa Kustaanmiekkaan. Koska olen syntynyt Helsingissä, elänyt lapsuuteni siellä ja sen jälkeen Vantaalla, pitäisikö mun alkaa halveksimaan haapamäkeläisiä, keuruulaisia ja pihlajaveteläisiä? Ja jos pitäisi, niin miksi ihmeessä?

Yhteistyössä