Ihan kuin lukis jotain Demin palstaa....
Mä olen Turusta. Jep, sieltä "Suomen perslävestä". Turusta väännetään vitsiä vaikka muille jakaa, mutta ei turkulaiset siitä itseensä ota. Mä luulen että helsinkiläisillä on vähän sama juttu. Monet haukkuu ja parjaa ja kutsuu ties miksi pahuuden pesäksi, mutta helsinkiläiset ottavat asian huumorilla ja ajattelevat, että "mulla on täällä ihan hyvä olla".
Vaan menepä arvostelemaan jotain pikkukylää. Ei riitä huumorintaju landevitseille tai heinänpurijakommenteille. Ja sitten ollaan taas niin helvetin koppavia kaupunkinlaisia....
Mä tykkään Helsingistä kovasti

. Käyn siellä parisen kertaa vuodessa, joskus useamminkin. Mulla ei ole koskaan asiaa muualle kuin keskustaan, joten en voi muusta osasta mitään sanoa, mutta keskustassa on helppo suunnistaa (ainakin kartan avulla

). Liikenne on ainakin yhdeltä osalta huomattavasti parempaa kuin Turussa. Kun Turun keskustassa vaihtuu liikennevalo vihreäksi, menee 3-5 sekuntia ennen kuin ensimmäinen auto lähtee liikkeelle. Aina siellä joku tonttu alkaa hakea ykköstä vasta valojen vaihtuessa. Helsingin kaduilla tuokin tuntuu sujuvan huomattavasti paremmin.
Yhden huonon puolen kyllä keksin Helsingistä. Siellä on pahuksen mukulaiset ja kuoppaiset kadut, menee nilkat jos siellä yrittää korkkareilla keikkua

.