Ehkäisyrengas unohtui ottaa pois, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmyri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmyri

Vieras
Hei, mulla olisi tälläinen ongelma, johon en löytänyt vastausta netistä. Eli olin merkannut kalenteriin että mun täytyisi ottaa nyt huomenna ehkäisyrengas pois, mutta tänään kun laskeskelin viikkoja niin tajusin että rengashan olisi pitänyt ottaa jo viikko sitten pois! Eli nyt se on ollut minulla n. 4viikkoa. Mitä teen, pidänkö nyt normaalisti viikon tauon, ja vaihdan tätä tauon aloituspäivää, vai pidänkö vain yhden päivän taukoa, ja laitan huomenna normaalisti uuden renkaan ? Auttakaa tyhmää :(

ota tänään pois ja laita uus rengas. mulla gyne neuvoi pitämään 4 viikkoa rengasta, koska ehkäisyteho riittää koko ajaksi. tuo 3 viikkoa on vaan rahastusta. käytän 6kk putkeen renkaita ja annan tulla menkat.

olet unohtanut poistaa renkaan

Jos rengas on ollut emättimessä yli 3 mutta enintään 4 viikkoa, ehkäisyteho on yhä riittävä. Pidä tavanomainen viikon tauko ja aseta sen jälkeen uusi rengas.
Jos rengas on ollut emättimessä yli 4 viikkoa, ehkäisyteho voi olla heikentynyt ja raskaaksi tuleminen on mahdollista. Ota yhteyttä lääkäriin ennen kuin asetat uuden NuvaRing-renkaan.

Niin paljon sanotaan että ehkäisyteho on sen 4viikkoa, mutta olen juuri se ärsyttävä ihminen, joka tekee kaiken kuin on käsketty :) en tosiaan ole valmis äidiksi tässä elämänvaiheesa, joten mieluummin noudatan lääkärin neuvoja kuin rupean säätämään itse, mutta kiitos neuvostasi. Laitan siis uuden renkaan heti tänään ja jätän tauon pitämättä :)

Niin paljon sanotaan että ehkäisyteho on sen 4viikkoa, mutta olen juuri se ärsyttävä ihminen, joka tekee kaiken kuin on käsketty :) en tosiaan ole valmis äidiksi tässä elämänvaiheesa, joten mieluummin noudatan lääkärin neuvoja kuin rupean säätämään itse, mutta kiitos neuvostasi. Laitan siis uuden renkaan heti tänään ja jätän tauon pitämättä :)

kopioin tuohon edelliseen viestiin nuvaringin ohjeista.

[QUOTE="hhh";28030491]kopioin tuohon edelliseen viestiin nuvaringin ohjeista.[/QUOTE]

Niimpä olikin, kiitos sinullekin neuvostasi. Varmistin vielä asian neuvolasta, niin sanoivat siellä myös että pidä vain nyt normaali tauko :)

Kuinka moni oikeasti pitää sitä rinkulaa neljä viikkoa? Oon ite kerran pitänyt, kun halusin siirtää menkkoja. Oon siis ite pitänyt aina 3+3 viikkoa ja sit tauko? Silloin kerran ajattelin, että otan tietoisen riskin kun pidän neljä viikkoa. Mut se kieltämättä houkuttelis pitämään aina 4+4 kun ovat niin pirun kalliita! Mulle neuvolasta ohjeistettiin tuo että pitää aina kolme viikkoa yhtä ja kaksi rengasta putkeen, niin en ole sit uskaltanut muuttaa sitä. Mut jos jonkun neuvola on sanonut, et neljä viikkoa on ok, niin ehkä sitä uskaltais.

Yhteistyössä