[QUOTE="vieras";28020327]Onpa paljon kysymyksiä, mutta koetan vastata. Voin kyllä kirjautuakin
Erohan oli ensin ihan raastava. Mulla kun ei ollut töitä ja pelkäsin 'hypätä tyhjyyteen'. Koti oli ensin aika tyhjää täynnä ja haalin huonekaluja sieltä ja täältä. Monta kertaa kävin kissankin hakemassa entisestä kodista; se vaan hyppäs parvekkeelta ja kipitti sinne, missä mies asui.
Meni puoli vuotta ja sitten mies tuli eka kerran katsomaan meidän uutta kotiamme. Joskus yöpyikin meillä, mutta kun "raivoaminen" alkoi niin näytin ovea. Vielä pari vuotta sitten hän lähti täältä (ostin isäni perinnöllä asunnon) ovet paukkuen. En vaan enää siedä komentelua.
Olen varmasti jotenkin outo, mutta rakastan häntä edelleen ja olen huolissani hänen terveydestään kuin myös hän minun. Soitellaan monta kertaa viikossa ja esim. joulu vietetään yhdessä lasten perheiden kanssa.
Pojalleni (oli 3-vuotias tavatessamme) hän on aina ollut enemmän isä kuin bioisä.
Mitähän muuta... Joka tapauksessa saan nyt huokasta helpotuksesta, kun se kaikki ahdistus ja pelko ja paha olo ja kipuilu on mennyttä elämää. Lapsistakaan ei tarvii enää olla huolissaan.[/QUOTE]
Kiitos! Eli ainoa vaihtoehto ei ole, että laittaa kaikki välit poikki. Kuulostaa tutulta, välitän myös mieheni terveydestä (pelkään jopa että hänen terveytensä romahtaa kun ero on tulossa), ja hänen suhteensa lapsiin on voimakas, en haluaisi riistää tätä häneltä. Mutta epäilen, että hän koskaan lopettaisi raivoamista ja kohtelisi minua ystävällisesti, kun käytös on tähänmennessä ollut niin arvaamatonta. Välillä tietenkin hyviäkin hetkiä. Mietin että kuinka asiallinen hän tulee olemaan minua kohtaan jatkossa. Kohteleeko enemmän raivolla, koska jätin hänet, vai rauhoittuuko koskaan?
Eikö miehesi ollut sinulle raivoissaan että lähdit? Olitteko eron alkuvaiheessa yhteydessä, vai vasta tuon puolen vuoden jälkeen?
Miksi et kestäisi häntä yhtä vuorokautta pidempään? Millaista hänen käytöksensä esim jouluna on, jos kuitenkin voitte viettää juhlta yhdessä?