Miten päästä narsistista eroon lopullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja romuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

romuna

Vieras
Hyviä vinkkejä kiitos niiltä joilla kokemusta tällaisista sairaalloisista tapauksista. Hän on jopa niin sairas, että seuraa minua tänne keskustelupalstalle kiusaamaan ja tällä tavoin koittaen saada minut "vainoharhaiseksi" jota hän onkin jo toitottanut niin kutsutuille ystävilleen.
Tämä ovela liero osaa näytellä ja puhua. Osaa käyttäytyä ja käsitellä ihmisiä niin että saa uskottavuutta.
Oli jopa kunnallisehdokkaana ja kirkollisvaaleissa ja tekee työtä sairaalassa. Tämä samainen tapaus on tehnyt minusta lähes hullun, ja siihen hän pyrkiikin.
Ei tunnusta edes paria rattijuopumustaan, koska ei ole jäänyt kiinni.
Häpeän että olen koskaan erehtynyt tuon otuksen saaliiksi ja jopa saanut lapsia hänen kanssaan :(
Minä erehdyin hakemaan perhetyötä avuksi tilanteeseemme koska olin jo niin pohjalla masennuksessani. Mutta eipä tätä henkilöä kiinnostanutkaan muutos parempaan. Seläntakana sai käännettyä sosiaalityöntekijät minua vastaan ja uskoteltua ties mitä. Meinasi viedä lapset ja oli jo hommannut itselleen ja heille asunnon.
Ja vielä senkin jälkeen minä hullu otin tuon paskiaisen takaisin elämääni!

Nyt puhukaa mulle järkeä että en enää tuohon ansaan mene!

Ja jos sinä SIKA tämän vielä luet niin tajua nyt jo vihdoin se mitä olet tehnyt. Pilasit juhannuksen, heitin sut pihalle. Luikersit takaisin kuin käärme. Pilasit joulun. Enää et tule pilaamaan muuta kuin oman loppuelämäsi. Jätä jo minut ja lapset rauhaan, edes HE ovat ansainneet parempaa elämää kuin mitä sinä voit koskaan antaa. Kiitos!

jos asutte samalla paikkakunnalla niin ainakin muutto kauas auttaa.
tietysti asiaa vaikeuttaa se jos teillä on yhteishuoltajuus.
puhelin numero ja osoite salaiseksi.
elämään on tehtävä raju muutos, että pääset parantamaan haavasi kuntoon ja olemaan taas onnellinen.
voi kun voisin auttaa sua jotenkin. rohkeutta ja voimia.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Itse erosin ja oli tosi vaikeaa pitkän aikaa... Kuinka ollakaan vuosi erosta miehen kiinnostus alkoi loppua sillä asui jo uuden uhrin kanssa jonka kanssa väsäävät nyt uusia lapsia...
Näkee enää harvakseltaan lapsia, onneksi. Alussa vaati että saisi heidät joka toinen viikko, sitten että joka toinen viikonloppu ja uhkasi poliisilla jos en heitä antanut jne. Nyt ei vastaa enää edes puhelimeen eli kiinnostus lapsiinkin loppunut.

Voimia! Eipä siihen auta valitettavasti kuin se että mies löytää uuden uhrin :( Itse en ole varoittanut tätä uutta naista, ei ole minun asia jos haluaa elämänsä sotkea. Luulee raukka löytäneensä täydellisen miehen jolla vaan sattuu olemaan hullu ex-vaimo!

Tosi raskasta on narsistista eroon pääseminen...kokemusta on,täällä kamppailen edelleen.Rehellisesti sanottuna toivon joka päivä hänen kuolemaansa-se olisi pelastus kaikille hänen touhuistaan kärsiville!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Tosi raskasta on narsistista eroon pääseminen...kokemusta on,täällä kamppailen edelleen.Rehellisesti sanottuna toivon joka päivä hänen kuolemaansa-se olisi pelastus kaikille hänen touhuistaan kärsiville!!!!!

Lissän vielä,että hän on jo pari vuotta epätoivoisesti yrittänyt etsiä uutta uhria,mutta ei vaan kelpaa niille joita itse haluaa-vähän on liian korkealle laittanut oman arvonsa...heh heh!!! Kaikki eivät ole näin tyhmiä kuin minä,sen karvaan totuuden olen tässä oppinut!

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Itse erosin ja oli tosi vaikeaa pitkän aikaa... Kuinka ollakaan vuosi erosta miehen kiinnostus alkoi loppua sillä asui jo uuden uhrin kanssa jonka kanssa väsäävät nyt uusia lapsia...
Näkee enää harvakseltaan lapsia, onneksi. Alussa vaati että saisi heidät joka toinen viikko, sitten että joka toinen viikonloppu ja uhkasi poliisilla jos en heitä antanut jne. Nyt ei vastaa enää edes puhelimeen eli kiinnostus lapsiinkin loppunut.

Voimia! Eipä siihen auta valitettavasti kuin se että mies löytää uuden uhrin :( Itse en ole varoittanut tätä uutta naista, ei ole minun asia jos haluaa elämänsä sotkea. Luulee raukka löytäneensä täydellisen miehen jolla vaan sattuu olemaan hullu ex-vaimo!

Siis ihan kuin minun näppiksestäni! Sillä erotuksella vain, että ex oli tämän uutensa kanssa jo silloin kun olimme yhdessä. Meillä vielä koettaa minua kiusata lastemme välityksellä, mutta toivon että innostus olisi hiipumaan päin kun hänellä on nyt omiaan toisaallakin.
Ja aivan kuten joku muukin kirjoitti, välillä toivon jopa eksän kuolemaa, sillä tuntuu että se on ainoa keino millä sen ihmisen kiusanteon saa loppumaan.

Ap: hiukan on hankalaa sinua neuvoa näin, koska jos miehesi käy täällä lukemassa.. mutta tee järjestelyt salassa, ei avoimesti mitään. Hanki ehdottomasti yksinhuoltajuus, älä suostu yhteishuoltajuuteen. Ota yhteys lastenvalvojaan tai muihin, jotka sinua voivat auttaa. Itse olen saanut kullan arvoisia toimintaohjeita omalta kriisiterapeutilta, hän toimii järkeni äänenä silloin kun eksän kanssa koetut kauhut pukkaa pintaan.
Voimia.

Aika faktana ihmiset ottaa jos joku tulee kertomaan että "mieheni on narsisti". Se on kuitenkin diagnoosia edellyttävä sairaus, ei mikään "mieheni on kusipää"-tyyppinen mielipidekysymys.

Mutta jos diagnooseja lähdetään heittelemään ilmaan, niin mikäs se olikaan se sairaus jossa ihmiset vainoavat perässä jopa nettiin, seuraavat kaikkia keskusteluja, puhuvat pahaa selän takana, ihmiset liittoutuvat salaliittoihin selän takana, kaikki kääntyvät vastaan....

Voihan näitä aina miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Aika faktana ihmiset ottaa jos joku tulee kertomaan että "mieheni on narsisti". Se on kuitenkin diagnoosia edellyttävä sairaus, ei mikään "mieheni on kusipää"-tyyppinen mielipidekysymys.

Mutta jos diagnooseja lähdetään heittelemään ilmaan, niin mikäs se olikaan se sairaus jossa ihmiset vainoavat perässä jopa nettiin, seuraavat kaikkia keskusteluja, puhuvat pahaa selän takana, ihmiset liittoutuvat salaliittoihin selän takana, kaikki kääntyvät vastaan....

Mä en voi käsittää miksi näihin ketjuihin tullaan aina vääntämään naama tästä asiasta. Kyllä sen kuule ihan tasan tarkkaan tietää, jos on sattunut lyöttäytymään narsistin matkaan. Ei heti, mutta myöhemmin.
Vai koetko itsesi jollain tapaa uhatuksi, kun pitää tulla ivaamaan näitten hirviöiden uhreja?

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Mene pois:

Mä en voi käsittää miksi näihin ketjuihin tullaan aina vääntämään naama tästä asiasta. Kyllä sen kuule ihan tasan tarkkaan tietää, jos on sattunut lyöttäytymään narsistin matkaan. Ei heti, mutta myöhemmin.
Vai koetko itsesi jollain tapaa uhatuksi, kun pitää tulla ivaamaan näitten hirviöiden uhreja?

Ei, huvittaa vaan kun "narsistista" on tullut uusi "psykopaatti", leima jota sovitellaan kaikkiin maailman kusipäisiin eksiin.

Kaikissa terveissä(kin) ihmisissä on narsistisia piirteitä. Jopa pätevän lääkärin on kuitenkin vaikea tehdä varmuudella diagnoosia ilman pitkällistä tutkimusta.

Mut jos tässä tarkoitetaan narsistilla sellasta "mun eksä ei niinq koskaan huomioinu mun tunteita ja valehteli ihan sikana"-narsistia niin okei, ei siinä sitten mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Ei, huvittaa vaan kun "narsistista" on tullut uusi "psykopaatti", leima jota sovitellaan kaikkiin maailman kusipäisiin eksiin.

Kaikissa terveissä(kin) ihmisissä on narsistisia piirteitä. Jopa pätevän lääkärin on kuitenkin vaikea tehdä varmuudella diagnoosia ilman pitkällistä tutkimusta.

Mut jos tässä tarkoitetaan narsistilla sellasta "mun eksä ei niinq koskaan huomioinu mun tunteita ja valehteli ihan sikana"-narsistia niin okei, ei siinä sitten mitään.

Kuule. Voit luottaa siihen, että 99% me, jotka kerrommen anonyyminä täällä olevamme uhreja, olemme kokeneet pikkuisen jotain muuta kuin pelkkää kusipäisyyttä. Minun eksäni mm. käytti kaikkea mahdollista väkivaltaa, alisti, piti minua vankina kodissamme, eristi minut suvusta ja ystävistäni, kiristi minulta rahat ja sai samalla vietyä luottotietoni, uhkasi tappaa kun ilmoitin jättäväni hänet jne. Suhteen alussa hän vaikutti täydelliseltä ja erittäin hurmaavalta, mutta hänellä oli kiire edetä. Itseasiassa tähän tulisi hyvin pitkä lista kaikkea sitä, mitä eksä teki ja oli, mutta jotenkin vain tuntuu että sinulle on aivan turha siitä kertoa.

Ihan varmasti jokainen tietää että kaikissa on narsistisia piirteitä. Ja ihan varmasti jokainen, joka on narsistiin törmännyt, tietää sen ilman mitään lääkärin diagnooseja.

Miksi tämä asia ahdistaa sua noin paljon? Jos nainen raiskataan, mutta ei mene lääkäriin ja saa todistusta sieltä asiasta, raiskausta ei ole koskaan tapahtunut, niinkö? Sulla on mielenkiintoinen logiikka, mutta mä en oikeasti jaksa alkaa kenenkään sunlaisen kanssa alkaa vääntämään narsisti-asioista. Mä en ymmärrä sua, etkä sä näemmä ymmärrä/usko mua tai ketään muutakaan, jonka eksä on narsisti tai psykopaatti. Joten olkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Samat ajatukset täälläkin,se olisi ainoa varma loppu tälle helvetille.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Kuule. Voit luottaa siihen, että 99% me, jotka kerrommen anonyyminä täällä olevamme uhreja, olemme kokeneet pikkuisen jotain muuta kuin pelkkää kusipäisyyttä. Minun eksäni mm. käytti kaikkea mahdollista väkivaltaa, alisti, piti minua vankina kodissamme, eristi minut suvusta ja ystävistäni, kiristi minulta rahat ja sai samalla vietyä luottotietoni, uhkasi tappaa kun ilmoitin jättäväni hänet jne. Suhteen alussa hän vaikutti täydelliseltä ja erittäin hurmaavalta, mutta hänellä oli kiire edetä. Itseasiassa tähän tulisi hyvin pitkä lista kaikkea sitä, mitä eksä teki ja oli, mutta jotenkin vain tuntuu että sinulle on aivan turha siitä kertoa.

Ihan varmasti jokainen tietää että kaikissa on narsistisia piirteitä. Ja ihan varmasti jokainen, joka on narsistiin törmännyt, tietää sen ilman mitään lääkärin diagnooseja.

Miksi tämä asia ahdistaa sua noin paljon? Jos nainen raiskataan, mutta ei mene lääkäriin ja saa todistusta sieltä asiasta, raiskausta ei ole koskaan tapahtunut, niinkö? Sulla on mielenkiintoinen logiikka, mutta mä en oikeasti jaksa alkaa kenenkään sunlaisen kanssa alkaa vääntämään narsisti-asioista. Mä en ymmärrä sua, etkä sä näemmä ymmärrä/usko mua tai ketään muutakaan, jonka eksä on narsisti tai psykopaatti. Joten olkoon.

Miksi sulla on sitten niin voimakas tarve alkaa vääntää mun kanssa tästä asiasta? Miksi sulle on niin tärkeetä, että sun eksäs on nimenomaan narsisti, eikä kyseessä oo jokin muu mielenterveyden sairaus? Ootko jotenkin vähemmän uhri, jos sun eksällä oli mielenterveyden ongelmia, vaikka epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, eikä se ollutkaan muodikkaasti narsku?

Noin YKSI prosentti väestöstä on narsisteja. Silti kun tänne aloittaa jonkun "eksäni on narsisti, onko kokemuksia" -tyyppisen ketjun, paikalle löytää minuuteissa jopa kymmeniä "narskun" uhreja. Koitapa samaa vaikkapa rajatilapersoonallisuudella, löytyykö yhtä paljon? Miksei?

Narsismin häiriintyminen lienee osa kaikkia psyyken ongelmia. Tämä ei silti tee kaikista mielenterveyden häiriöistä narsistisia häiriöitä. Vain pieni vähemmistö mielenterveysongelmista on luonteeltaan narsistisia.

Mielenkiintoinen linkki sulle:

http://www.muotiala.fi/lehti/jutut/20060529_nars_mai_3.php

Vihainen narsistin uhri ei halua tukea kiusaajasta irrottautumiseen. Hän ei halua myötätuntoa. Hän ei edes halua, että häntä uskotaan. Hän haluaa kuulla olevansa oikeassa: "Kumppanisi on tosiaan aivan sietämätön tyyppi." Tämän hän haluaisi kuulla yhä uudelleen.

Paremman puutteessa hän puhuu siitä itse. Hän voi juuttua toistuvasti kertomaan kokemistaan vääryyksistä ja epäoikeudenmukaisuuksista, jos joku vain jaksaa kuunnella. Muunlaisen asenteen hän tulkitsee herkästi ymmärtämättömyydeksi - ja vahvistukseksi sille, että hän on huono ihminen, jota ei uskota.

Uhrin asemasta on mahdollista nousta. Huonojen kokemusten kertaamisen sijasta on keskityttävä oman itsenäisyyden kehittämiseen ja rakentavampien ihmissuhteiden etsimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Peesi!!

Ja miten mikään lääkäri voi tehdä diagnoosia narsistista, kun narsisti osaa olla niin helvetin hurmaava, normaali yms kaikkien muiden kuin uhrinsa seurassa!!

• Tykkää
Olkoon diagnoosi mikä tahansa nimeltään,mutta minä ainakin olen narsistin nimen antanut itsekkään,ilkeän,epäluotettavan,omaa mielihyväänsä kaikessa toteuttavan, tunnekylmän ja toisia hyväksikäyttävän ja manipuloivan, fyysistä väkivaltaa ja äänekästä pelottelua ja uhkailua,kiristystä ja toisen omanarvontunnon ja henkistenvoimien riistämistä kaikin keinoin,LISÄKSI rahallista hyväksikäyttöä ja piittaamattomuutta omaavalle miehelleni. Hän käy vieraissa,käyttää rahamme ja siis minunkin rahani itsensä hemmotteluun. Hänestä on oikeasti hyvin vaikea päästä eroon koska uutta uhria ei vielä ole löytänyt ja pitää itsensä koossa minun energiani avulla. nyt ei ole kyse siitä ettenkö haluaisi apua,vaan kenelläpä oli rahaa makssa minut ulos tästä velkakierteestä.

Narsisti-diagnoosia on vähän vaikea antaa henkilölle joka ei itseään millään tavalla sairaaksi tunne eikä tajua edes tarvetta hakea apua "normaalille" käytökselleen. Minullekin on sama mikä diagnoosi on, mutta terve eikä edes läheskään normaali ihminen käytä toisia hyväksi jatkuvasti ym. mitä juuri edellä oleva kirjoitti.
Kun tälläinen ihminen tekee jotain väärin, hän osaa kääntää aina syyn siihen toiseen osapuoleen ja ei tunne katumusta.

on varma. Mutta suosittelen sita ettet ole tekemisissa tyypin kaa ja jos on pakko niin mahdollisimman vahan huomiota. Se on se mika kirpaisee ja parhaassa tapauksessa alkaa itse valttelemaan sua.

Mukava huomata, että muutkin olleet/ovat samassa tilanteessa. Itse olen toivonut jo vuosia mieheni kuolemaa, koska en pääse hänestä eroon. Kun olen koittanut, aloittaa hän kiristyksen, uhkailun..Kuinka tuhota minun maine, sekä elämä. Sekoittaen siihen myös vanhempani, kummityttöni yms.
Hänellä myös kiire jostain syystä ostaa asunto kanssani, ja vaikka sain hänet juuri kiinni, kuinka hän piti peliä selän takana eksän kanssa, on hän väkisin menossa naimisiin kanssani. Ei voi ymmärtää miksi en voi tai halua. Ei ymmärrä miksi minua masentaa, väsyttää..Minulla ei enää yksinkertaisesti ole aikaa ystäville, koska minun täytyy kuskata ko.miestä jatkuvasti. Ja ystävistä puheen ollen; niitä oli ennen miestä paljon. Näin monia viikon aikana. Mies on karkottanut lähes kaikki. Kahden kanssa soittelen ehkä kerta kuussa, yhtä näen silloin tällöin tunnin, jopa kaksi jos hyvä tuuri käy. Elämä on ankeaa, ei tee mieli elää.

Vanha aloitus, mutta:
Minä vaan läksin lasten kanssa. Olin työtön ja kännykänkin ukko takavarikoi. Vuosiin mulla ei ollut mitään kontaktia oikeen mihinkään.

Pelkäsin irtiottoa just olemattoman rahatilanteen takia, mutta sitten marssin kunnanvirastoon ja kerroin tilanteeni. Ohjasivat sossuun, joka maksoi takuuvuokrani ja niin me muksujen kanssa muutettiin. Tosin siihen ihan lähistölle, mutta siitä ei tullut ongelmaa. Tykkäsin paljon siitä kodista. Sieltä lähti poikani omaan asuntoon ajan kanssa ja tyttö kauas kouluun :)

Muistan ikäni, kun kävin katselemassa meidän uutta kotia eka kerran; ihan liian iso meille, miten selviän vuokrasta, EI suihkua (oli eteisen oven takana :))

Elämäni paras päätös!

[QUOTE="vieras";28020120]Vanha aloitus, mutta:
Minä vaan läksin lasten kanssa. Olin työtön ja kännykänkin ukko takavarikoi. Vuosiin mulla ei ollut mitään kontaktia oikeen mihinkään.

Pelkäsin irtiottoa just olemattoman rahatilanteen takia, mutta sitten marssin kunnanvirastoon ja kerroin tilanteeni. Ohjasivat sossuun, joka maksoi takuuvuokrani ja niin me muksujen kanssa muutettiin. Tosin siihen ihan lähistölle, mutta siitä ei tullut ongelmaa. Tykkäsin paljon siitä kodista. Sieltä lähti poikani omaan asuntoon ajan kanssa ja tyttö kauas kouluun :)

Muistan ikäni, kun kävin katselemassa meidän uutta kotia eka kerran; ihan liian iso meille, miten selviän vuokrasta, EI suihkua (oli eteisen oven takana :))

Elämäni paras päätös![/QUOTE]

Mutta...kysymys olikin että miten päästä eroon kokonaan? Eikö miehesi tavannut eron jälkeen lapsia koskaan?

[QUOTE="pelokas";28016793]Mukava huomata, että muutkin olleet/ovat samassa tilanteessa. Itse olen toivonut jo vuosia mieheni kuolemaa, koska en pääse hänestä eroon. Kun olen koittanut, aloittaa hän kiristyksen, uhkailun..Kuinka tuhota minun maine, sekä elämä. Sekoittaen siihen myös vanhempani, kummityttöni yms.
Hänellä myös kiire jostain syystä ostaa asunto kanssani, ja vaikka sain hänet juuri kiinni, kuinka hän piti peliä selän takana eksän kanssa, on hän väkisin menossa naimisiin kanssani. Ei voi ymmärtää miksi en voi tai halua. Ei ymmärrä miksi minua masentaa, väsyttää..Minulla ei enää yksinkertaisesti ole aikaa ystäville, koska minun täytyy kuskata ko.miestä jatkuvasti. Ja ystävistä puheen ollen; niitä oli ennen miestä paljon. Näin monia viikon aikana. Mies on karkottanut lähes kaikki. Kahden kanssa soittelen ehkä kerta kuussa, yhtä näen silloin tällöin tunnin, jopa kaksi jos hyvä tuuri käy. Elämä on ankeaa, ei tee mieli elää.[/QUOTE]

Jos sulla ei ole vielä lapsia hänen kanssaan, ei yhteistä asuntoa etkä ole naimisissa, on helpompi lähteä kuin myöhemmin. Älä usko hänen pelotteluaan, ei hän voi tehdä mitään sulle. Jos on vähääkään väkivaltainen, soita poliisit. Nyt hommaa oma asunto ja vaivihkaa lähde.

• Tykkää
Ei narsistista/psykopaatista pääse koskaan lopullisesti eroon muuten kuin kuoleman kautta. Se on lohduton tosiasia. Eksänikin oli välillä jopa vuosia "hiljaa" ja antoi meidän elää rauhassa, kunnes "aktivoitui" jostakin ja aloitti piinaamisen uudelleen. Koko ajan sai elää varpaillaan ja pelätä koska se päivä koittaa että hän taas tekee jotain. Mulla oli varasuunnitelma seuraavalle kerralle, jos hän olisi taas alkanut kiusaamaan. Ja se varasuunnitelma oli se, että mä ja lapset oltaisiin kadottu lopullisesti. Mulla oli mietittynä uudet nimet, uusi paikkakunta, uusi työ, uusi elämä. Toivoin että sitä kautta oltaisiin saatu elää rauhassa.
Onneksi tätä varasuunnitelmaa ei koskaan tarvinnut ottaa käyttöön, eksäni kuoli. Eikä kukaan voi ymmärtää millainen helpotus se oli. Mulla onsellainen olo, kuin olisin vapautunut vankilasta, ihan kuin vihdoin ja viimein olisin alkanut elää ja vain taivas olisi rajana kaikelle sille mitä voin nyt tehdä. En ollut aiemmin edes tajunnut, miten paljon eksä vielä rajoitti elämäämme vaikka olikin fyysisesti poissa.

[QUOTE="vieras";28020130]Mutta...kysymys olikin että miten päästä eroon kokonaan? Eikö miehesi tavannut eron jälkeen lapsia koskaan?[/QUOTE]
Kyllä tapasi ja jostain kumman syystä meidän välit tuli paremmaksi. Ollaan nykyään parhaat kaverit ja asutaan lähekkäin. Ehkä hän sen eron jälkeen käsitti, mitä melkein menetti.

Yhteistyössä