Hääjärjestelyt ja ehdot vieraille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monesti tätä palstaa lukiessa herää kysymys, että millaisia ystäviä ja sukulaisia ihmisillä on kun suututaan ja loukkaannutaan milloin mistäkin. Kummallista hommaa, että aikuiset ihmiset kiukuttelee toisilleen.

Meillä oli lapsettomat häät, koska juhlat jatkui myöhään (viimeiset vieraat lähti aamuviideltä, mukaan lukien kaksi äiti-ihmistä) ja se juhlien alku syömisineen sun muineen on aina sellaista hästäystä että ei siinä ehdi vieraiden kanssa vaihtaa montaakaan sanaa ja sitten lasten kanssa tulevat jo lähteekin. Musta oli ihana seurustella rauhassa sellastenkin vieraiden kanssa, joita en ole nähnyt pitkään aikaan. Kukaan vieraista ei valittanut asiasta edes kautta rantain vaan suurin osa perheellisistä oli sitä mieltä, että ihana kun on tällainen hyvä syy jättää lapset hoitoon.

Olen ollut monissa häissä, osa lapsettomia osa ei. Yksissäkään häissä ei lapset ole olleet häiriöksi.

Tämä riippuu paljon vanhemmista. Olen ollut hautajaisissa missä 2kk vauva aloitti huudon samaan aikaan kun kukkienlasku alkoi. Oli riipaisevaa katsoa kun iäkäs leski laskee kukkia miehensä arkulle ja lausuu viimeiset jähyväiset, sen olisin toivonut olevan arvokkaampi hetki. Lapsi ei tehnyt mitään väärää, mutta toisen vanhemman olisi ekasta rääkäisystä pitänyt ymmärtää lähteä kirkosta sauhoittelemaan lasta ( ei ollut edes lähipiiriä)

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkeetä!;28010515:
Tosi positiivistä että joku tunnustaa, että se sulhanen on häissä vain pakollista rekvisiittaa!

Ai miten minä tuossa tunnustin, että miestä en sinne kaipaa? Siellähän juhlitaan meidän yhteisen elämämme virallista alkua! Se on meidän päivämme, eikä vain mun. Mutta juhlista kun puhutaan, niin en kyllä menis edes naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka väkertää hääjuhlia ja -karkkeja innostuneemmin kuin minä... :laugh:

Mutta se, että mieheni on valmis olemana päivän prinssinä mun toiveesta, kertoo mun mielestä ennen kaikkea siitä että hän rakastaa mua ihan tosissaan ja laittaa omat maistraattihaaveensa mun haaveiden taakse. :)

Aika erikoista. Lahjan tarkoitushan on kuitenkin ilahduttaa sen saajaa. Jos saajan mielestä raha on lahja ja hän sitä toivoo, on todella itsekästä ajatella vain että "minun käsitykseni lahjasta on erilainen, joten en halua ilahduttaa lahjan saajaa vaan jumitun omiin mielipiteisiini". Silloin sinun tarkoituksesi saajan ilahduttamisen sijaan onkin täyttää oma normisi siitä mikä on Oikea ja Sovelias Lahja.

Samoin juhlien tarkoitus on ilahduttaa sen päähenkilöitä. Oli sitten kyseessä synttärisankari tai hääpari. Jos hääpari kokee parhaiksi juhliksi sellaiset joissa on vain aikuisia, on lapsellista (!) ja itsekästä ajatella että "MINUN mielestäni juhliin kuuluu lapsia, joten nämä ovat huonot juhlat". Hyvä juhla kun on sellainen, joka ilahduttaa sen järjestäjiä! Ja vieraat ovat siellä ilahduttamassa HEITÄ, eivät itseään.
Rahalahjass aon se huono puoli etttä sitten verrataan sitä et toi antoi vaan 50 kun kummin kaima antoi sentään 100, Sama pätee tässäkin, kaikki antaa varojensa mukaan.

[QUOTE="Minä vaan";28011305]Olen ollut monissa häissä, osa lapsettomia osa ei. Yksissäkään häissä ei lapset ole olleet häiriöksi.

Tämä riippuu paljon vanhemmista. Olen ollut hautajaisissa missä 2kk vauva aloitti huudon samaan aikaan kun kukkienlasku alkoi. Oli riipaisevaa katsoa kun iäkäs leski laskee kukkia miehensä arkulle ja lausuu viimeiset jähyväiset, sen olisin toivonut olevan arvokkaampi hetki. Lapsi ei tehnyt mitään väärää, mutta toisen vanhemman olisi ekasta rääkäisystä pitänyt ymmärtää lähteä kirkosta sauhoittelemaan lasta ( ei ollut edes lähipiiriä)[/QUOTE]

Miksi? Ei se vainaja sitä tiedä kuka hänt on hyvästelemässä. Oletko varma että vainaja ei olisi tykänyt ssitäe tä siellä on mukaan lapsia. elämä jatkuu vaika joku kuoleekin.

Miksi? Ei se vainaja sitä tiedä kuka hänt on hyvästelemässä. Oletko varma että vainaja ei olisi tykänyt ssitäe tä siellä on mukaan lapsia. elämä jatkuu vaika joku kuoleekin.

No kuka sanoikaan, että se vainajaa häiritsee? Mun mielestä tosi typerää antaa lapsen rääkyä hautajaisissa, kun sen voi kiikuttaa pihallekin. Jotain kunnioitusta surevaa leskeä ja muita kohtaan.

Mä nautin kyllä vieraana tosi paljon lapsettomista häistä :) ihana päästä juhlimaan hääparia ilman et joutuu samalla kaitsea omaa jälkikasvua! Saa syödä rauhassa hyvää ruokaa, juoda ja nauttia oman miehen ja ystävien seurasta :) me ei päästä paljoakaan mihinkään kaksin, häät on jo mummollekin "pakollinen" syy ottaa lapset hoitoon :D

Rahalahja on ihan jees, mielummin vien sen kun ostan jotain mitä hääpari ei tarvitse. Meillä ei oo ollu kauheesti ylimääräistä ja kaveri tietää sen, en oo ainakaan kuullu nurinaa 50€ rahalahjasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;28011764:
En tiedä tänäkään päivänä, kuka antoi ja paljonko...ollu muutakin tekemistä, kuin väsätä exell-taulukkoa, jossa nimi ja summa...

ei siihen selaisita tarvikaan. ainkin monissa häissä kaaso kertoo mikä lahja on keneltäkin jopa laitttaa kortin lahajn viereen. kun me mentiin naimisisn ei kerrottu kelekkän ei edes meidän lapsille. Eipä tullut ainkaan kellekkän sellista tunetta että mun lahjasta ei pidetä, kun ei ollut juhliakaan. Tia oli seurakuntatalolla, joss akaikki hääparit sai kakkukahvit, mentiin naimiisin 10.09.2010, joloin vihittävänä oli muitaki pareja. yhtäaikaa meitä pareja oli alttarilla muistaakseni viisi. Silti jokaisella ehdittiin pitämän OMA puhe =)

Alkuperäinen kirjoittaja tässä syy;28009589:
Kyllähän lasten kutsmatta jättämiselle OIKEASTI on selvä syy ;)
HE EIVÄT OLE ns: MAKSAVIA ASIAKKAITA ;)
Mielummin maksetaan aikuisista kuin 10 lasta,
ajattele mikä määrä sillä saadaan häälahjalistaa kartutettua kun laitetaan niille 10 aikuiselle mielummin kutsu ja kielletään näiden 5 perheen lapsein tulevan häihimme :)
Ja ainahan voidaan leikkiä että tilanpuute tai alkotarjoilu ja aikuseen makuun ruoka,
kyllä nämä nyt vaan on TEKOSYITÄ ;)

Myönnän että mielummin kutsun ensisijaisesti kaikki 80 paikkaisen juhlatilamme vain aikuisia koska maksamme pitopalvelulle ruuasta saman annosta kohden tarjoillaan se aikuiselle tai lapselle, joten miksi en saa olla itsekänja vaatia rahoilleni katetta ja ottaa ensisijaisesti aikuisia vieraita jotka antaa jotakin vastalahjaa uokaa ja juhlia vastaan.
Mitä ne muksut antaa, ei mitään.
Ja ihan 100% varmasti se 4 henkinen perhe olisi sen 50€ laittanut kuitenkin kuoreen kutsun heidän lapset mukaantai en, joten miksi en vaatisi tarjoiluun menevään ruokaan jotakin katettakin kun siihen on mahdollisuus.
Tosin jos nyt paljon jäisi tulematta häihimme tämän lapsettomat häät syyn takia niin pelasin senkin varman päälle ja pyysin viimeisimpiä sitovia vastauksi meille tulemaan 31.3 mennessä :)
Näin san vielä hyvällä omallatunnolla täyttää ne paikat jotka kieltäytyivät tulemasta häihimme ja ottaa varasijalla olevat vieraat kattamaan nekin kulut :)
Voin kuullostaa kamalalta mutta oikeasti,
kuka haluaa maksaa toisen lapsen ruokia täysihintaisina kun ei saa katetta?
Tai kuka pitää tyhji paikkoja hääpaikassaan maksaen niistä eikä ota vastaan ne ehkä ei niin ykkös sijalla olevat vieraat.
Minulle on pääasia että saan juhlapaikan täyteen ja en siis maksa turhasta :)

jotta voitte pitää moraalisaarnanne ja vetää kukkahattupäähineenne tiukemmin päähän niin en todellakaan ole poikkeus massassa :)
Harva sitä ääneen missään sanoo mutta menkääpä hääsivustoille niin siellä kyllä nopeasti opit neuvon ja tosiaan kunkäyt laskemaan niin näinhän se on kannattavaakin :)
Ihan samalla tavallahan osa porukasta pyytää vain jotkut sinne kirkkoon ja jotkut sitten juhliin ja samoin moni minunkin kavereista pääsee vain polttareihin

jotta voitte pitää moraalisaarnanne ja vetää kukkahattupäähineenne tiukemmin päähän niin en todellakaan ole poikkeus massassa :)
Harva sitä ääneen missään sanoo mutta menkääpä hääsivustoille niin siellä kyllä nopeasti opit neuvon ja tosiaan kunkäyt laskemaan niin näinhän se on kannattavaakin :)
Ihan samalla tavallahan osa porukasta pyytää vain jotkut sinne kirkkoon ja jotkut sitten juhliin ja samoin moni minunkin kavereista pääsee vain polttareihin

Siis pakko sanoa kyllä, etten minä ole ikinä edes ajatellut kutsuvani osaa vieraista ainoastaan kirkkoon/juhliin/polttareihin! Ihan hullua pyytää polttareihin, jos ei aio pyytää häihin, miksi ihmeessä?! Minä haluan polttareihini ne lähimmät naisystäväni, eli tietenkin he tulevat myös häihimme. Miksi sinä kutsut jotkut sellaiset polttareihin, joita et halua häihin? Onko sun polttareissa sitten moniakin ihmisiä, joita et laske ystäviksesi?

Siis pakko sanoa kyllä, etten minä ole ikinä edes ajatellut kutsuvani osaa vieraista ainoastaan kirkkoon/juhliin/polttareihin! Ihan hullua pyytää polttareihin, jos ei aio pyytää häihin, miksi ihmeessä?! Minä haluan polttareihini ne lähimmät naisystäväni, eli tietenkin he tulevat myös häihimme. Miksi sinä kutsut jotkut sellaiset polttareihin, joita et halua häihin? Onko sun polttareissa sitten moniakin ihmisiä, joita et laske ystäviksesi?

Valitettavasti me ei saatu isompaa paikkaa vuokrattua ja häät itse juhla on nyt 80 ihmiselle, me kyllä kutsutaan samat ihmiset niin juhliin kuin kirkkoon mutta sanoin vain näille kukkahattu täydellisille mammoille että jotkut toimii näinkin ja ihan hääpalstoilla monelta muultakin morsiamelta siihen tulee siunaus eikä tätä toimintaa kummastella.
Minä jouduin valitettavasti osan ystävistäni jättämään kutsuitta, ja siksi kutsuimme polttareihin (tai kaaso kutsuu)
Jos tulee juhlapaikan ykköskierroksellaolevista peruutuksia niin sitten aletaan minun ystävistäni ottamaan varasijalle vieraita ja ehkä jotain miehenkin ystäviä.

[QUOTE="vieras";28009550]Tämä bridezillahan on ryhtynyt kehittämään häätunnelmaa jo oikein ajoissa...

Itse en tule häihin, johon ei ole koko perhe tervetullut, koska häät ovat perhejuhla. Olen työn takia jo paljon poissa kotoa, joten vapaa-aikani haluan viettää perheeni kanssa enkä jättää lapsia millekään lastenhoitajille. En ymmärrä noita teidän tekosyitä miksei lapset saa tulla. Uskon, että oikea syy on se, että olette niin köyhiä tai nuukia, ettei ole rahaa/halua kutsua koko perheitä. No thanks tällaisille WT-häille.[/QUOTE]

jos aikuisia vieraita on vaikka 50, joista noin puolella on lapsia 2-3kpl, niin laskeppa montako tenavaa sinne juhliin tulee?

Meillä oli sukulaiset etusijalla, kaikki toivat lapsensa, tästäkin kertyi lapsilaumaa jo 30kpl, jos vielä lukuisat ystäväparimme olisivat ottaneet lapsensa mukaan, niin johan olisi ollut hulinaa.
Häät on tosiaan perhejuhla, sillä tarkoitetaan kyllä useinkin sitä hääparin perhettä, ei ystävien :)

Myönnän että mielummin kutsun ensisijaisesti kaikki 80 paikkaisen juhlatilamme vain aikuisia koska maksamme pitopalvelulle ruuasta saman annosta kohden tarjoillaan se aikuiselle tai lapselle, joten miksi en saa olla itsekänja vaatia rahoilleni katetta ja ottaa ensisijaisesti aikuisia vieraita jotka antaa jotakin vastalahjaa uokaa ja juhlia vastaan.
Mitä ne muksut antaa, ei mitään.
Ja ihan 100% varmasti se 4 henkinen perhe olisi sen 50€ laittanut kuitenkin kuoreen kutsun heidän lapset mukaantai en, joten miksi en vaatisi tarjoiluun menevään ruokaan jotakin katettakin kun siihen on mahdollisuus.
Tosin jos nyt paljon jäisi tulematta häihimme tämän lapsettomat häät syyn takia niin pelasin senkin varman päälle ja pyysin viimeisimpiä sitovia vastauksi meille tulemaan 31.3 mennessä :)
Näin san vielä hyvällä omallatunnolla täyttää ne paikat jotka kieltäytyivät tulemasta häihimme ja ottaa varasijalla olevat vieraat kattamaan nekin kulut :)
Voin kuullostaa kamalalta mutta oikeasti,
kuka haluaa maksaa toisen lapsen ruokia täysihintaisina kun ei saa katetta?
Tai kuka pitää tyhji paikkoja hääpaikassaan maksaen niistä eikä ota vastaan ne ehkä ei niin ykkös sijalla olevat vieraat.
Minulle on pääasia että saan juhlapaikan täyteen ja en siis maksa turhasta :)
onko siis tarkoitus että VIERAAT maksavat juhlanne? Onpas itsekästä. Kyllä mä kutsun vieraat ihan muuten, en siksi että Maksvat mun juhlat :O

[QUOTE="kyllästynyt";28008363]Miksi se on sallittavampaa että hääpari rajaa vierailleen ehdon (vain raha kelpaa ja ilman lapsia)
Sitten kun joku ilmoittaa syyksi ettei tule juhliin ja sanoo rehellisesti että lapset, en saa niitä hoitoon enkä todellakaan tule ilman puolisoani.
Tästä vedetään herneet nenään :(
Samalla tavalla ne sinun hääsi ei ole minulle maailman napa kuten ei minun lapsenikaan sinulle joten jos rajaat näin niin miksi suuttua.
Samoin jos hääpari toivoo rahaa ja joku ei sitä tuo vaan on keksinyt lahjan vaikka heillä ei lahjalistaa olisikaan.
Tästäkin vedetään herneet nenään :(
Mikä oikeus hääparilla on tehdä rajat ja ehdot jos vieraalla siis kutsutuilla ei ole oikeutta kieltäytyä kutsusta :(
Koska kutsuista on tullut "pakko osallistua" juhlia?

Tuli vain mieleeni kun ystävä järjestelee häitään ja on kutsunut näillä rajauksilla ihmiset ja nyt vuodatti minulle sydäntään kun se ja se ei tule kun ei muka saa lapsia hoitoon kun me ei anneta niiden tulla meidän häihimme ja
se ja se mummo kysyy jos toisi jotakin tavaraa ja eivät tajua ei millään että me ei haluta muuta kuin rahaa jne.[/QUOTE]

Minusta on hyvin epäkohteliasta olla niin rahanahne. En olisi voinut kuvitellakaan, että omissa häissäni olisin laittanut samanlaiset ehdot.

Tosin meillä oli jo naimisiinmennessä yksi lapsi. Mukavaa oli kun lapset leikkivät keskenään ja tunnelma oli eloisa.

En olisi millään kehdannut vaatia pelkkää rahaa häälahjaksi. Ei meillä varsinaista lahjalistaakaan ollut. Jotkut kyselivät etukäteen mitä me tarvitaan ja toivat sitten niitä. Jotkut yllättivät tuomalla jotain tarpeellista, jota emme osanneet etukäteen ajatellakaan. Se oli ihan kivaa. Paljon parempi ja omaperäisempi kuin pelkkä raha.

Serkkuni vietti häitään vuosi meidän häiden jälkeen. Lahjatoiveissa oli raha "myöhemmin tehtävää häämatkaa varten". Sitaateissa sen vuoksi koska on tarkka lainaus. No niistä häistä on nyt kulunut jo 3,5 vuotta, eikä mitään matkaa ole tehty. Koko homma muutenkin vaikutti enemmänkin rahankeräysjuhlalta.

Valitettavasti me ei saatu isompaa paikkaa vuokrattua ja häät itse juhla on nyt 80 ihmiselle, me kyllä kutsutaan samat ihmiset niin juhliin kuin kirkkoon mutta sanoin vain näille kukkahattu täydellisille mammoille että jotkut toimii näinkin ja ihan hääpalstoilla monelta muultakin morsiamelta siihen tulee siunaus eikä tätä toimintaa kummastella.
Minä jouduin valitettavasti osan ystävistäni jättämään kutsuitta, ja siksi kutsuimme polttareihin (tai kaaso kutsuu)
Jos tulee juhlapaikan ykköskierroksellaolevista peruutuksia niin sitten aletaan minun ystävistäni ottamaan varasijalle vieraita ja ehkä jotain miehenkin ystäviä.

Kyllä varmaan morsiamet hyväksyvät, niistä vieraista en olisi niinkään varma.

Mun mielestä häät eivät ole sen enempää perhejuhla kuin mikään muukaan juhla. Häitä voi olla hyvin monenlaisia ja hääpari itseoikeutetusti päättää juhlien luonteen. Kutsuttujen on ihan turha vetää herneitä nenään siitä, jos koko perhettä ei olekaan kutsuttu. Sitten vaan kieltäydytään kutsusta ja sillä sipuli. Jos oikeasti haluaa sinne häihin mennä, sitten tekee niin kuin hääpari on toivonut. Hääparin taas pitää kuitenkin hyväksyä se, että kaikki kutsutut eivät välttämättä paikalle saavu, syystä tai toisesta.

Mut kutsuttiin työkaverini häihin ilman miestäni. Musta se oli ihan oikein, eihän hääpari edes tuntenut miestäni millään lailla ja minut kutsuttiin sinne työkaverina, ei perhetuttuna tms. Menin, ja mulla oli todella kiva ilta :). Sitä paitsi, jos miehet saisivat ihan itse päättää, osallistuvatko kaikkiin kissanristiäisiin vai ei, juhlissa näkyis varmasti aika lailla enemmän naisia ilman puolisoa ;). Mun mies oli lähinnä helpottunut, kun ei tarvinnut mennä vieraiden ihmisten häihin pönöttämään.

Mun paras ystävä meni naimisiin, kun tyttö oli parivuotias. Kutsu oli osoitettu meille kaikille, mutta päätimme lähteä ilman tyttöä. Häät oli parinsadan kilometrin päässä ja tulimme siihen tulokseen, että tytölläkin on kivampaa olla tätinsä luona hoidossa ja yökylässä kuin istua tuntitolkulla autossa ja hääpaikalla. Meillä oli ihana reissu miehen kanssa ja tytöllä oli ollut hauskaa tätinsä kanssa :). Kaikki siis tyytyväisiä!

Jos meille tulisi hääkutsu, joka olisi osoitettu vain mulle ja miehelleni, se ei todellakaan kaataisi mun maailmaani. Mun mielestä perhe ei ole sellainen instituutio, missä ihan kaikki pitää tehdä yhdessä. En mäkään änkeä lapseni kavereiden lastenkutsuille, koska "me tehdään aina kaikki yhdessä ja jos mua ei ole kutsuttu niin sitten ei tyttökään osallistu". Meidän häissä oli paljon lapsia ja lapset olivat tervetulleita. Mutta kyllä mua silti aika lailla sieppas, kun esim. miehen kummitädin puheesta ei saanut mitään selvää, kun yksi taapero sai kiukkukohtauksen eikä kukaan älynnyt poistua sen kanssa jonnekin siksi aikaa. Jos kaikki lapset käyttäytyisivät hyvin, tai oikeastaan, jos kaikkien lasten vanhemmat ymmärtäisivät, miten lasten kanssa juhlissa toimitaan, tämä "lapsiviha" lieventyisi huomattavasti. Mutta kun vanhemmilla ei ole mitään tilannetajua ja lapset tekevät mitä haluavat, niin väkisinkin haluaa ne keskenkasvuiset jonnekin muualle.

• Tykkää
Reactions: chrissy
[QUOTE="vieras";28012596]Minusta on hyvin epäkohteliasta olla niin rahanahne. En olisi voinut kuvitellakaan, että omissa häissäni olisin laittanut samanlaiset ehdot.

Tosin meillä oli jo naimisiinmennessä yksi lapsi. Mukavaa oli kun lapset leikkivät keskenään ja tunnelma oli eloisa.

En olisi millään kehdannut vaatia pelkkää rahaa häälahjaksi. Ei meillä varsinaista lahjalistaakaan ollut. Jotkut kyselivät etukäteen mitä me tarvitaan ja toivat sitten niitä. Jotkut yllättivät tuomalla jotain tarpeellista, jota emme osanneet etukäteen ajatellakaan. Se oli ihan kivaa. Paljon parempi ja omaperäisempi kuin pelkkä raha.

Serkkuni vietti häitään vuosi meidän häiden jälkeen. Lahjatoiveissa oli raha "myöhemmin tehtävää häämatkaa varten". Sitaateissa sen vuoksi koska on tarkka lainaus. No niistä häistä on nyt kulunut jo 3,5 vuotta, eikä mitään matkaa ole tehty. Koko homma muutenkin vaikutti enemmänkin rahankeräysjuhlalta.[/QUOTE]

Ja miksi pitäis toivoa jotain tavaraa, jota ei tarvitse? Mekin ollaan yli kolmekymppisiä, asutaan omakotitalossa ja kaikki tavarat mitä tarvitaan on jo hankittu. Miksi väkisin pitäis ylimääräisiä kodinkoneita tänne roudata, sen takia että sunlaiset olis tyytyväisiä? :laugh:

Me laitamme toivomukseksi juurikin rahaa, jos haluavat jotkut meitä muistaa. Pakko ei ole, jos ei halua. Raha sen takia, että saadaan kustannettua vaikka sitten se häämatka. Tosin häämatkalle lähdetään eniveis, eli ei sekään riipu vieraiden kukkarosta :)

onko siis tarkoitus että VIERAAT maksavat juhlanne? Onpas itsekästä. Kyllä mä kutsun vieraat ihan muuten, en siksi että Maksvat mun juhlat :O

Siis onko se nyt meidän vika että juhlatila on niin rajallinen?
Tottakai ensimmäisellä kutsulistojen kärjessä on niin minun kuin miehen lähimmät sukulaiset,van kun on isot perheet kaikilla niin johonkin se raja on vedettävä.
Tosin sinua se tuskin haittasi kun itse luultavsti jauhlihakeittonne teitte :D
Mutta meillä on oikeasti oikeata hääruokaa ei mitään halpaa köhäselykeittoa ja jos me otattasi jokaisen lähisukulaisenkin tenavat tuohon niin äkkiähän tuo 80 on täynnä.
Joten tietenkin mielummin annan aikuisille sen yhden ihanan hääjuhlan jossa saavat itsekin rentoutua ja nauttia kuin hoitaa jälkikasvuaan.
Ja näin ollensaamme myös kutsuttua enemmän sukulasiakin :)
Pelkästeen lapsia olisi nyt tulossa nopealla toimituksella 39 joten mietippä muutaman kerran haluatko niistä maksaa täyden ruokamaksun,
niin ethän osaa miettiä kun te luultavammin teitte itse ruuat vaiko ihan kulinarita keittoa ;) kyllä mielummin otan nekin 39 aikuisia paikalle kuin lapsia.

Ei siihen vastaukseen tarvi sepitellä mitään nyyhkytarinoita siitä, miksi ei pääse paikalle. Vaihtoehdot:

a) Kiitos kutsusta, tulemme mielellämme.
b) Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse paikalle.

Typerä juhlienjärjestäjä alkaa kyselemään, että miksi ette pääse ja yhtä typerä kutsuttu alkaa selittelemään, miksi ei pääse tai halua tulla.

Siis onko se nyt meidän vika että juhlatila on niin rajallinen?
Tottakai ensimmäisellä kutsulistojen kärjessä on niin minun kuin miehen lähimmät sukulaiset,van kun on isot perheet kaikilla niin johonkin se raja on vedettävä.
Tosin sinua se tuskin haittasi kun itse luultavsti jauhlihakeittonne teitte :D
Mutta meillä on oikeasti oikeata hääruokaa ei mitään halpaa köhäselykeittoa ja jos me otattasi jokaisen lähisukulaisenkin tenavat tuohon niin äkkiähän tuo 80 on täynnä.
Joten tietenkin mielummin annan aikuisille sen yhden ihanan hääjuhlan jossa saavat itsekin rentoutua ja nauttia kuin hoitaa jälkikasvuaan.
Ja näin ollensaamme myös kutsuttua enemmän sukulasiakin :)
Pelkästeen lapsia olisi nyt tulossa nopealla toimituksella 39 joten mietippä muutaman kerran haluatko niistä maksaa täyden ruokamaksun,
niin ethän osaa miettiä kun te luultavammin teitte itse ruuat vaiko ihan kulinarita keittoa ;) kyllä mielummin otan nekin 39 aikuisia paikalle kuin lapsia.

jataitaa olla parempi laittaa tietokone poispäältä kun häävini käykin päähän :P
on muuten hyvää ;)

Yhteistyössä