Hääjärjestelyt ja ehdot vieraille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei siihen vastaukseen tarvi sepitellä mitään nyyhkytarinoita siitä, miksi ei pääse paikalle. Vaihtoehdot:

a) Kiitos kutsusta, tulemme mielellämme.
b) Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse paikalle.

Typerä juhlienjärjestäjä alkaa kyselemään, että miksi ette pääse ja yhtä typerä kutsuttu alkaa selittelemään, miksi ei pääse tai halua tulla.

Peesi tälle. Kukaan ei kutsussa vaadi selittelyjä, se riittää että ilmoittaa kuka pääsee paikalle :)

Siis onko se nyt meidän vika että juhlatila on niin rajallinen?
Tottakai ensimmäisellä kutsulistojen kärjessä on niin minun kuin miehen lähimmät sukulaiset,van kun on isot perheet kaikilla niin johonkin se raja on vedettävä.
Tosin sinua se tuskin haittasi kun itse luultavsti jauhlihakeittonne teitte :D
Mutta meillä on oikeasti oikeata hääruokaa ei mitään halpaa köhäselykeittoa ja jos me otattasi jokaisen lähisukulaisenkin tenavat tuohon niin äkkiähän tuo 80 on täynnä.
Joten tietenkin mielummin annan aikuisille sen yhden ihanan hääjuhlan jossa saavat itsekin rentoutua ja nauttia kuin hoitaa jälkikasvuaan.
Ja näin ollensaamme myös kutsuttua enemmän sukulasiakin :)
Pelkästeen lapsia olisi nyt tulossa nopealla toimituksella 39 joten mietippä muutaman kerran haluatko niistä maksaa täyden ruokamaksun,
niin ethän osaa miettiä kun te luultavammin teitte itse ruuat vaiko ihan kulinarita keittoa ;) kyllä mielummin otan nekin 39 aikuisia paikalle kuin lapsia.

Ihanalta vaikuttaa tämä morsian. Me taas oltiin sen verran taloudellisesti hyvässä tilanteessa, että saatiin ns. kunnon hääruokatarjoilut koko perheille ja kunnon tilat. Häämatkakin oli sekä varattu että maksettu ennen häitä.

Ja miksi pitäis toivoa jotain tavaraa, jota ei tarvitse? Mekin ollaan yli kolmekymppisiä, asutaan omakotitalossa ja kaikki tavarat mitä tarvitaan on jo hankittu. Miksi väkisin pitäis ylimääräisiä kodinkoneita tänne roudata, sen takia että sunlaiset olis tyytyväisiä? :laugh:

No meillä oli eri tilanne kun oltiin juuri muutettu yhteen edellisenä vuonna ja silleen. Kerroin vain esimerkinomaisesti, että myöskin muut kuin rahalahjat voivat olla miellyttäviä.

Tuleva morsio on hyvä ja tekee juuri niin kuin itse tahtoo ja järjestää sellaiset juhlat millaiset haluaa. Ei siihen tarvii netistä neuvoja kysellä. Pääasia, että sunlainen on tyytyväinen :laugh:

[QUOTE="vieras";28012715]No meillä oli eri tilanne kun oltiin juuri muutettu yhteen edellisenä vuonna ja silleen. Kerroin vain esimerkinomaisesti, että myöskin muut kuin rahalahjat voivat olla miellyttäviä.

Tuleva morsio on hyvä ja tekee juuri niin kuin itse tahtoo ja järjestää sellaiset juhlat millaiset haluaa. Ei siihen tarvii netistä neuvoja kysellä. Pääasia, että sunlainen on tyytyväinen :laugh:[/QUOTE]

En minä ole täällä kysellytkään, olen vain vastaillut sen mukaan, millaiset häät me tulemme järkkäämään. :) Ja mun mielestä pääasia todellakin on, että hääpari on juhliinsa tyytyväinen. Ja me tulemme olemaan, kun saamme sinne omat rakkaat ihmiset paikalle ja saadaan juhlia heidän kanssaan aamuun asti :)

Minusta tämä asia näkyy monessa muussakin asiassa loukaannutaan milloin mistäkin, loukaannutaan siitä jos jollakin on erilaiset tavat kuin minulla, loukaannutaan siitä että joku ajattelee eritavalla kuin minä, loukaannutaan siitä että toinen loukaantuu ja pahoittaa mielensä kun sanoin oman mielipiteeni asiaan. Lopulta loukaannutaan siitä kun kukaan ei enää pidä yhteyttä, kukaan ei järjestä juhlia joihin voisin menää, kun kukaan ei käy ja ihmiset on niin tympeitä toisilleen.
Onko kanssakäymisestä pakkotehdä näin mutkikasta, eikö joskus voisi joustaa puolin ja toisin. Nyt mennää näillä säännöillä, meillä ehkä toisenlaisilla.

[QUOTE="Vieras";28012709]Ihanalta vaikuttaa tämä morsian. Me taas oltiin sen verran taloudellisesti hyvässä tilanteessa, että saatiin ns. kunnon hääruokatarjoilut koko perheille ja kunnon tilat. Häämatkakin oli sekä varattu että maksettu ennen häitä.[/QUOTE]

Ihan on kuule omilla säästöllämme mekin nuo maseltu, ainut joka maksamatta on vielä pitopalvelusta se loppuosa koska ei tiedä paljonko menee lopulta ruokaa
Ja kyllämeillä se häämatkakin on varattu ;) että ei tässä ihan tyhjän päällä olla.
Sepä se kun me ei olla mikään sosiaalitoimisto joka ruokkii jokiasen perheen ruokotkin vaan ollaan aina oltu tarkkoja rahasta.

Ihan on kuule omilla säästöllämme mekin nuo maseltu, ainut joka maksamatta on vielä pitopalvelusta se loppuosa koska ei tiedä paljonko menee lopulta ruokaa
Ja kyllämeillä se häämatkakin on varattu ;) että ei tässä ihan tyhjän päällä olla.
Sepä se kun me ei olla mikään sosiaalitoimisto joka ruokkii jokiasen perheen ruokotkin vaan ollaan aina oltu tarkkoja rahasta.

Pointti on se ettei kannata niin rehvastella tarjoiluillaan toiseen verraten, kun aina on joku, joka voi vetää paremmaksi (kuten me teihin verrattuna, sori vaan). Eli isotellessasi, että muut voi pitää isommat häät, kun on köyhemmät tarjoilut, oli pakko todeta, että on meitäkin, joilla on isommat häät, tarjoilut koko porukalle, 11 hengen orkesterit, matkat etc, ilman lainaa, ilman katkeruutta (ja tätä lukuunottamatta muille kerskumatta).

Mä en muista edes sitä, mitä meidän omissa häissä oli tarjolla, saatikka sitä, mitä muissa häissä on ollut...

minäkän en muista serkuni häistä kuin sen että oli alkoholittoma. OSa porukasta purnasi kun sitä ei olut kutsussa mainittu, mutta ne oli kivat häät . Tietenkin oi mukana niitä joilla oli se oma pulo autona takaluukussa, niitä on aina, mutta oli todella lapsiystävälliset häät , mutta silti ihan kivat ja hienot. Parilla itsellään ei vielä olut lapsia, toisn morsian odotti, viakka sitä ei vielä oltu kerrottu muille.

Ainoastaan yksien häiden ruokailut ovat erottuneet muiden häiden vastaavista. En mä niitäkään tarjoiluja kunnolla muista, mutta ne ovat ainoat häät missä on kirkon jälkeen ollut juhlapaikassa cocktailtilaisuus ja itse hääateria jälkiruokineen ja hääkakkuineen tarjoiltiin pöytiin.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="Vieras";28012861]Minä muistan vaan että yksissä häissä loppui kakku kesken, siis kesken eka kierroksen jo. Tosin pari erosikin jo puolen vuoden jälkeen :([/QUOTE]

Ei riittänyt kakku eikä rakkaus :(.

Ihan tässä vaan huomautan muutamille yleistäjille, että IHAN kaikki naiset ei halua (eikä ole koskaan halunneetkaan) olla "päivää prinsessana". Mun henkilökohtainen helvetti olis se, että mut puettaisin johonki kermakakkuhörhellykseen, kampaaja laittais jonku pikku timantein koristellun törttökuohkeuden mun päähän ja meikkaaja vetelis "näyttävän juhlameikin" naamalle. Sitte kaikki puhuis koko päivän vaan MINUSTA, katsois ja kuuntelis vaan MINUA ja MINÄ määräisin, mikä on kivaa ja mikä ei.

Anteeks nyt vaan tulevat frouvat, mutta musta tää hääskitsoilu on jo ajat sitte menny ihan twilight zonen puolelle ja haudannu alleen sen, MIKSI ylipäätään häitä järjestetään; Siinä kaksi ihmistä juhlistaa rakkauttaan sitoutumalla lain ja todistajien edessä toisiinsa. Toisille siinä on erinäisiä jumalolentoja mukana todistamassa, toisilla ei. Mutta se, minkäväriset servetit on pöydässä ja monellako eurolla naapurin Aliisa niiden pippaloiden rahottamiseen osallistuu EI niinq ole siinä se juttu.

Koko tää ketju on todella outo ja pelottava. Ja voin vaan kuvitella, että jossain "bridzilla" -palstalla se on vielä astetta jäätävämpää.

Joo, ja olen naimisissa.

Ihan tässä vaan huomautan muutamille yleistäjille, että IHAN kaikki naiset ei halua (eikä ole koskaan halunneetkaan) olla "päivää prinsessana". Mun henkilökohtainen helvetti olis se, että mut puettaisin johonki kermakakkuhörhellykseen, kampaaja laittais jonku pikku timantein koristellun törttökuohkeuden mun päähän ja meikkaaja vetelis "näyttävän juhlameikin" naamalle. Sitte kaikki puhuis koko päivän vaan MINUSTA, katsois ja kuuntelis vaan MINUA ja MINÄ määräisin, mikä on kivaa ja mikä ei.

Anteeks nyt vaan tulevat frouvat, mutta musta tää hääskitsoilu on jo ajat sitte menny ihan twilight zonen puolelle ja haudannu alleen sen, MIKSI ylipäätään häitä järjestetään; Siinä kaksi ihmistä juhlistaa rakkauttaan sitoutumalla lain ja todistajien edessä toisiinsa. Toisille siinä on erinäisiä jumalolentoja mukana todistamassa, toisilla ei. Mutta se, minkäväriset servetit on pöydässä ja monellako eurolla naapurin Aliisa niiden pippaloiden rahottamiseen osallistuu EI niinq ole siinä se juttu.

Koko tää ketju on todella outo ja pelottava. Ja voin vaan kuvitella, että jossain "bridzilla" -palstalla se on vielä astetta jäätävämpää.

Joo, ja olen naimisissa.

Oletko miettinyt, että joku voi kutsua itseään prinsessaksi ihan sen takia, että haluaa kärjistää? Minä tulen olemaan 37-vuotias morsian, kahden lapsen äiti ja mieheni 39. En todellakaan ole mikään prinsessa omissa häissäni, enkä laita kruunua :laugh:

Mutta siltikin haluan, että olen morsian ja erotun hääjoukosta. Haluan häämekon ja ehdottomasti juhlavan kampauksen ja meikin. Itseasiassa olen häävieraanakin ollessa käynyt aina kosmetologilla meikissä ja kampaajalla kampauksen laitossa, se nyt vaan mun mielestä kuuluu juhlaan. Ja sen voi tehdä tyylillä, kermakakkumorsiamia tuskin tänä päivänä yli parikymppisistä kovin montaa löytyy :)

Ja mitä tuohon koristeluun tulee, niin itsemme näköiset häät tehdään. Ei laiteta pinkkiä, mutta koristellaan silti pöydät sellaisiksi, että niitä on kiva katsoa. Väreinä todnäk. musta, hopea ja harmaa. Vaikka kaikki tietää ettei se ole häiden "niinqu se juttu", niin onhan se juhlavampi kuin syödä pöydässä, jonka keskellä on avattu pakka Ikean servettejä... :D

[QUOTE="Vieras";28012709]Ihanalta vaikuttaa tämä morsian. Me taas oltiin sen verran taloudellisesti hyvässä tilanteessa, että saatiin ns. kunnon hääruokatarjoilut koko perheille ja kunnon tilat. Häämatkakin oli sekä varattu että maksettu ennen häitä.[/QUOTE]

Me halusimme tietyn paikan ja sillä ei ollut rahan kanssa mitään tekemistä. Ja sinne paikkaan mahtui tietty määrä ihmisiä.

[QUOTE="Vieras";28012836]Pointti on se ettei kannata niin rehvastella tarjoiluillaan toiseen verraten, kun aina on joku, joka voi vetää paremmaksi (kuten me teihin verrattuna, sori vaan). Eli isotellessasi, että muut voi pitää isommat häät, kun on köyhemmät tarjoilut, oli pakko todeta, että on meitäkin, joilla on isommat häät, tarjoilut koko porukalle, 11 hengen orkesterit, matkat etc, ilman lainaa, ilman katkeruutta (ja tätä lukuunottamatta muille kerskumatta).[/QUOTE]

Siis mitä h-e-l-v-e-t-t-i-ä? :laugh: Siinä taas kypsä mamma on opastamassa nuorempiaan. Ja hei, isot häät ei tarkoita sitä että ne olisi välttämättä kalliimmat ja hienommat. Toiset panostaa laatuun, toisen määrään, joten naurettavaa kerskua isommilla häillä :D

Joo, sori hei :) kävi tuo viini eilen päähän kun neljää eri niin puna kuin valkoviini lajiketta pikkasen maistelimme ja tyttöjen iltaa vietimme :) ja tähän kuohuvat pääle, arvatkaa mikä jysäri minulla on :laugh:

Ei ollut tarkoitus rehvastella,
ja nyt hävettää moinen kerskuminen teille :(
Mutta itseasiassa se mitä tässä koitan nyt sanoa, meillä on meidän näköiset häät meidän ehdoilla ja jos jollekin vieraalle se ei sovi niin ei voi minkää ;)
En minä ala ehtojani muuttamaan sen takia että Pertti serkun perheessä on 5 lasta ja he ei saa nyt lastenhoitajaa tai Niina kummilla on 3 lasta ja heillä sama juttu, ei saa lapsenvahteja.
Jos meidän ehdot ei sovi niin en voi minkään.
Tosin kyllähän se harmittaa kun heidät ykkössijalla kutsun ja hyvssä ajoin joten tietenkin miksi en saisi toivoa että minun ja sulhoni päivä olisi heillekin niin tärkeä että he hankkisi vaikka maksullisen lapsenvahdin ja tulisi häihimme :)

[QUOTE="vieras";28013858]Ja on siis ihan mahdotonta panostaa SEKÄ laatuun ETTÄ määrään :)?[/QUOTE]

Ei vaan on naurettavaa että vanhempi(?) muija tulee kommentoimaan että "niin mut kun meillä olis IIIISOMMAT häät kuin teillä" ikään kuin se tarkoittaisi automaattisesti parempia ja kalliimpia :D

Joo, sori hei :) kävi tuo viini eilen päähän kun neljää eri niin puna kuin valkoviini lajiketta pikkasen maistelimme ja tyttöjen iltaa vietimme :) ja tähän kuohuvat pääle, arvatkaa mikä jysäri minulla on :laugh:

Ei ollut tarkoitus rehvastella,
ja nyt hävettää moinen kerskuminen teille :(
Mutta itseasiassa se mitä tässä koitan nyt sanoa, meillä on meidän näköiset häät meidän ehdoilla ja jos jollekin vieraalle se ei sovi niin ei voi minkää ;)
En minä ala ehtojani muuttamaan sen takia että Pertti serkun perheessä on 5 lasta ja he ei saa nyt lastenhoitajaa tai Niina kummilla on 3 lasta ja heillä sama juttu, ei saa lapsenvahteja.
Jos meidän ehdot ei sovi niin en voi minkään.
Tosin kyllähän se harmittaa kun heidät ykkössijalla kutsun ja hyvssä ajoin joten tietenkin miksi en saisi toivoa että minun ja sulhoni päivä olisi heillekin niin tärkeä että he hankkisi vaikka maksullisen lapsenvahdin ja tulisi häihimme :)

Ihan rehellisesti kysyen, miksi oletat, että sinun ja sulhosi päivä olisi niin tärkeä jollekin muulle (kuinka 'ykkösvieras' sinun listassasi tahansa onkin)? Mikä tekee teidän päivästänne niin spesiaalin jollekulle muulle?

Yhteistyössä