[QUOTE="vieras";27981401]Mä luulen, että se on erittäin pieni prosenttiosuus korkeakoulutetuista, jotka menivät sinne kouluun palkan takia.[/QUOTE]
Sanoisinkin, että aika moni menee nimenomaan korkeakouluun palkan takia. Ei se tietnkään ole ainoa peruste, mutta ihan varmasti, ja ainakin mulla vaikuttaa kyllä se palkka myös.
En haluaisi olla lähihoitaja, joka tienaa jotain 1600-1800? Mitä nyt tienaakaan, koska no, sillä palkalla en saa sitä elämää, jonka haluan, kun siitä lähtee ne verotkin. Voisin hyvinkin nauttia vaikka floristin työstä. Rakastan puutarhaa, omatekoisia tomaatteja yms., mutta kun palkka niin huono, niin en mene. Parempi kouluttaa itseni, vaikka sen puutarhaliikkeen johtajaksi ja voin sitten, vaikka huvikseen tehdä niitä puutarhahommiani kotona. Tai vastaavasti jos olen kiinnostunut ihmisten terveydestä, niin kouluttautuisin mahdollisimman ylös, jotta palkka on suuri, mutta saan silti tehdä työtä sen asian eteen, mitä haluan.
En kyllä oikeasti haluaisi varmaankaan floristiksi, kuhan nyt aloin miettimään.
Lääkäri olisi unelma-ammatti, mutta kun olen aika varma, etten pääsykokeista ikinä pääsisi läpi. Toinen juttu, että pelkään piikkejä ja verta.