Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

onnea äiti maa!! <3 aattelinkin että teillä on varmaan pieni syntynyt kun et ole parina päivänä ollu linjoilla..

otin saman linjan kun neiti-81. Pitäs pestä lattiat mut istun sohvalla jalat ylhäällä =D =D jos sitte myöhemmin... ;) eipä oo tänää ollu yhtään napakkaa supistusta, muutama hassu masun kovettuminen mutta ei muuta. No jos sitten illalla tulis ees pari jotka jo tekis sit jotain avaavaa työtäänkin tuolla alakerrassa.
mut jos nyt vaikka kahvia vähän... :)

hiippis ja muru 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Onnea, onnea Äiti maa!

Ihan uskomatonta, että joillakin on se oma vauva jo sylissä. Tuntuu edelleen niin etäiseltä ajatukselta, vaikka ihan kohta se itselläkin jo on.

Täällä on tänään jopa saatu jotain aikaseksi, vaikka kieltämättä tekisi mieli nostaa jalat ylös. Turvotusta on niin paljon, että pää on ihan kuin pyöreä pallo, mutta pakko silti jaksaa, kun anoppi pamahtaa huomenna tuomaan kehtoa. Raivaustoimenpiteitä olen siis oikein urakalla suorittanut eikä loppua vielä näy. Illalla pitää vielä leipoa muffinsseja siskontytön huomisille syntymäpäiville. Mutta sitten varmasti maistuu uni!

Keltakukka 38+6
 
Äiti Maalle isot onnittelut Nyytistä:heart:

oih, mäkin niiiiiin jo haluisin omani:heart:
Onneks on noi 3 muuta jota paapoa kauheessa hellyys ja hoivavietissä:heart::D
Esikoinen ja keskimmäinen just totes kun sanoin että ovat mulle vaaaaaaaaaaaaltavan rakkaita ja pussailin (lähtivät isänsä luo viikonlopuksi) et äiti miks sä aina hoet tota ja pussaat meidän ihan märäksi:D:heart:

Mä notkun koneella..
plaah, siivosin keittiön kaapit ja hyllyt jo tässä, nyt on muuten tylsää. Vaik kuopuskin hereillä jo. se katsoo piirrettyä :D
Mitäs sit siivois:popcorn:
 
onnea paljon äitimaa! :heart:

onnea paljon myös vauvoista omppuf :heart:

Itku pääsi täälläkin kun helmikuu tuli. Huomenna on ihan oikeasti siis minun laskettu aika! Ei voi olla? Vastahan tein plussatestin? Ihanaa :heart:

Neuvolassa oli eilen kaikki taas hyvin. :)

Nyt syömään!!

Bettis ja rakas 39+6 :heart:
 
Hei helmikuu:wave: sepäs tulikin kulman takaa, linnutkin jo laulaa..

Kiitos pinosta!

Onnea äiti maa! :flower:

Neuvolassa tuli kävästyä, pika visiitti kun muksut oli mukana. Th kertoi että lääkäri haluaa ultrata uudestaan ensiviikolla, oli laittanut jonkun yli ajan vielä mulle. Olin ihan mitähähtäh :confused: ja yritin kysellä että miksi, mutta th ei tiennyt eikä koneella näkynyt muuta kun että on ylhäällä ja hiljainen niin sitä th tarjosi syyksi. No nyt sitten on taas huolesta soikeana, lapsetkin huomasi että äiti on surullinen :ashamed: :| no kaikki oli ihan ok muuten, sf 33, vaikka vauva siis ylhäällä niin silti 2/4cm vähemmän kun edellisissä raskauksissa. Turvotusta on, sukat painuu jalkoihin, sormukset kaapista sitten maaliskuussa takaisin.

Oma napaista taas mutta navan sisäpuoli kun on huolen aiheena niin tämmöistä tulee.

Taikamyrsky 37poks.

laihdutusryhmään voisin osallistua minäkin, sikäli mikäli kerkiää sitten synnytyksen jälkeen. Sen verran näitä kiloja kertyy, ja projekti jäi kesken joten sinne miinus miinus kiloille pitäisi päästä.
 
:heart: Omppuf:lle onnittelut kaksosista! :heart:
:heart: Äiti maalle onnittelut pikkuisesta tyttösestä! :heart:

Ja Cannesille kiitokset uudesta pinosta! :)

Täällä ollaan edelleen kotona supistusten kanssa kärvistelemässä, eilen illalla shoppailureissun jälkeen supisteli tosi napakasti, pitkiä supistuksia ja välit 5-10 minuuttia, mutta aamuyöllä sitten laantuivat kuitenkin. Saa nähdä montako päivää nämä supistukset vielä jatkuvat, ennen kuin tositoimiin päästään. Hitaampaa hommaa selvästi, kuin aiemmilla kerroilla, vaikka yleensähän synnytyksillä on tapana nopeutua...

Tällaista täällä siis tänään.
Bliss ja Poikanen 39+0
 
Oi onnea Äiti maa!

Laihdutuspino kyllä kiitos! Taidan kyllä häiriköidä frendiä, joka on personal trainer, koska kiloja on lähdettävä ja reippaasti. Satanen paukkui rikki edellisellä nlakäynnillä, painoa tullut nyt sitten se 14kg raskauden aikana... Järkyttävää. Alkuun oli jo ihan liikaa, nyt aion niin pitää huolena, että läskit lähtöö ja oon loppuvuoteen mennessä siinä omassa ihannepainossa, joka on 70kg +-2kg. Sekin vielä lievän ylipainon puolella painoindeksin mukaan, mutta ihanne siitä syystä, että se on ylläpidettävissä ilman turhia jojoiluja. :)

Onnittelut muuten synttäreitä viettävät tänään! :)

Hitsiläinen, kun yritän täs miettiä, mitä tekis, kun tuo mies täyttää 30 maaliskuun alussa... Ajattelin, jos oisin juoninut appiukon kanssa miehelle kalliin lipun lätkämatsiin ja siihen perään vielä hotelliyön niin saisi olla hetken ihan itsekseen, tulee todennäköisesti tarpeeseen vauva-arjen keskellä. Ainakin se lippu lätkämatsiin jostain vip-puolelta ehdottomasti. :) luulen vain, että ei se malta sitä matsia kauempaa olla pois kotoa, kun on viime aikoina ollut sellainen niin kuin tulevat isät yleensä ovat - niin kovin innoissaan ja jopa odottaa kovasti, että saa vauvan syliin. Pääseehän sitten etulyönnille vauvan kanssa kun minä olen heräämössä. Toivon vain, että ehdin nähdä miehen ilmeen, kun saa vauvan syliinsä... Alkaa jo pelkkä ajatus itkettää. :) kuumeisesti miettii jo, miten tekee sitten viikon päästä maanantaina - lähteekö kuinka aikaisin kotiin vai vasta myöhällä ja missä vaiheessa tulee tiistaina takaisin jajajaja. On noi miehet vaan niin :heart:

Niin kuin uumoilinkin, tuli meille sittenkin viikonloppu kaksin - paras ystävä keräsi koko sarjan, tulehdukset keuhkoissa, korvassa ja poskionteloissa, eikä toinen frendi sitten viitsi lähteä yksin ajelemaan möhönsä kanssa, kun ei tuo kelikään ole ihan mikään loistava. Noh, sinänsä ei haittaa - mun suunnitelmat ei niin suuresti muutu. :D
Tylsyyttä ja saamattomuutta täälläkin... Ensi viikolla vasta. Mä en uskalla tehdä vielä noita loppujuttuja, ettei tule lähtöä aiemmin.

Joku taisi muuten jossain vaiheessa kysellä noista sairaaloiden vierastsydeemeistä ja meillähän on niin, että puoliso/tukihenkilö saa olla osastolla 8-20 ja isovanhemmat sekä sisarukset muistaakseni 16-19. Huoneet ovat ilmeisesti niin pieniä ja ahtaita, että kovin isosti ei voi vieraita olla paikalla. Typerää sinänsä, kun tylsäähän siellä osastolla tulee. Mä ainakin ajattelin ihan kylmästi heittää, että mun parhaat kaverit on mun siskoja niin pääsevät katsomaan osastolle vaikka joka päivä, kun asuvat melko lähellä ja voivat tulla samalla kyydillä. Isovanhemmatkin kun tulevat kaikki 100km päästä niin tuskin on niin justiinsa tuo aikataulu. Velipoika onneksi asuu kanssa kaupungissa niin päässee useamminkin paikalle, ettei ihan riuduta tylsyydessä. :) näin siis toimin, jos sattuu olemaan sellainen huone, missä ei ole kauheammin muita. Sitten tietysti eri asia, jos on täysi huone.

Hitsin selkä ja ärsyttävän turpeat sormet ja jalkapöydät... Selkään onneks auttaa toi Para-Tabs, mut saiskohan ton turvotuksen jollain pois? On niin orpo olo ilman sormuksia...
 
Oikein paljon Onnea kaikille vauvan saaneille!!! =)

Täällä ollut ihmeen energinen päivä ja siivoillessa ja lenkkeillessä menny...tyttö 4 päivää kuumeessa mut tulehusarvot ok...on siis ollu kotona miun seurana ku kouluun ei oo voinu mennä.

Ei tullu siis tammivauvaa mut helmivauva tulee varmasti =)

Laihdutus ryhmästä olen myös minä kiinnostunut! Nyt painoa 72kg ja tavoite ois ensin alle 60kg ja katsotaan sit viel tartteisko muutama kilo lisää saada pois =)

Nyt tekemään pirtelöö ;)

äitx2 ja riesa rv 38+3.
 
J+
Poika syntyi maanantaina, suunnitellusti sektiolla. Hieman oli alkuvaikeuksia hapen kanssa, ja sokereitten.
Lisämaidolla mentiin sairaalassa, mutta lopetettiin päivää ennen kotiutumista.

Nyt kotonakin poika imee edelleen heikosti rintaa, maitoa on mutta hänellä eiriitä mielenkiinto. Lisäksi luulen ettei maitoni ole kovin korkealuokkaista vaikka sitä tuleekin. Kun poika saattaa roikkua hissukseen rinnalla tunnin ja vaatii uutta imetystä jo 45-60 min päästä. Ja kovin lyhyiksi jäävät mulla unet muuten. Kun en makuultaan halua/voi imettää. Rinnat sen malliset että istualteen näkee parhaiten.

Imee siis rintaa, ja saa välillä 20-30ml minun maidonkeräämän jäämiä ja korviketta. Maanantaina on onneksi neuvola niin saan terkkarilta kyseltyä enemmän mitä tehdä. Ja kun mies ruokki pojan tutilla 40ml niin poika nukkui 3h kun tukki. Eli...oisko oma maito pelkkää lirua?

Kokoa pojalla 3430g pituus 49cm ja päivämääräksi vielä tuo 28.1.2013 :)
 
Onnea vauvoista Äiti maa, Omppuf ja J+:heart: Synnytyskertomuksia odotellen:)

J+ Eiköhän sun maito ihan hyvää ole, toi imetys vaatii kyllä omansa. Mä oon kaikkia imettäny vauvan tahtisesti ja se valitettavasti on välillä tarkottanu tota tissillä roikkumista koko ajan. Oon kyllä täysimettänyt 6 kk ja osittaisimettänyt siitä sitten 1v6kk- 2v3kk ikään noita kolmea. Tarkoitus olisi tämänkin kanssa. Mutta varsinkin esikoisen kanssa oli imetystukilistan ja muutkin vinkit enemmän kuin tarpeen:) Mutta hyvä, että maanantaina on jo neuvola niin näet sitten miten paino on noussut vauvalla. Tsemppiä imetykseen ja vauvan hoitoon muutenkin! Sulle ja toki muillekin!

Neiti-81 Uskomatonta, että sulla on niin paljon tullut painoa odotusaikana! Näytät meinaa noissa masukuvissa hoikalta! Ihan siis pelkästään hyvällä tän sanon:)
Laihdutusryhmä muakin ehkä kiinnostaa. Mulla on nyt tullut 7 kg koko raskausaikana( joista 1 kg rv 24 jälkeen) tiukan sokrudieetin takia. Eli voi olla, että oon ihan omissa mitoissa jo sitten synnytyksen jälkeen. Mut saas nähdä! Se raskauden jälkeinen tukivyö kyllä pitäis saada aikaseks tilata.

Bliss muakin supisteli toissa yön, eilisen päivän ja alkuyön suht kivasti. Ei tosiaankaan säännöllisesti eikä edes kovin kivuliaasti, mut napakammin kuin harkkasupistukset. Nyt mä sitte taas jännään sitä, et jos ne kumminki on kypsyttäny kohdunkaulaa/suuta, että se loppurutistus on sittenkin todella nopea! Eli jos sullakin on sitten tosi nopea, kunhan kunnolla käynnistyy! Ei tällaisia supistuksia luulisi montaa päivää voivan ollakaan! (Ainakaan uudelleen synnyttäjillä?!?) Tsemppiä loppukoitokseen:)

Ai niin, mun onki pitänyt kattoo, et mikä on Taysin vierailu-käytäntö.

Ja tosiaan, kiitos cannes tästä uudesta meidän oman kuun pinosta:) Ja kiitos keltakukalle edellisistä:)

kiikkalainen 38+5 (esikoinen syntyi 38+6, toinen 40+4 ja kuopus 39+3)
 
vierailuajoista sairaalassa. Täällä vauvan isä ja sisarukset saavat vierailla osastolla vapaasti päiväaikaan. Vauvan isovanhemmat saavat vierailla päiväsalissa 17.30-19. Täällä ei pääse esim. äidin sisarukset sairaalaan vierailulle osastolle, toki kanttiiniin voi mennä. Tämä sen takia että on haluttu rauhoittaa ne ensipäivät. Käytäntö alkoi lintuinfluenssan aikaan ja todettiin hyväksi joten sitä käytäntöä jatkettiin. Musta on ihan hyvä ettei sairaalassa ramppaa kauheesti väkeä, mutta kukin toki tykkää tavallaan =) . Toivottavasti ei nyt jouduta olemaan muutamaa päivä pidempää, viimeks oltiin 5päivää vaikkei mitään ongelmia ollu.

J+ hirmusti onnea pienestä nyytistä!! Kyllä meilläkin toi poika sillon heti synnyttyään viihtyi tissillä pitkät ajat ja vähän väliä. Maitoa tuli yli äyräiden ja poika kasvoi hyvin, oli vaan sellai tissitakiainen. ja sit oli tietty niitä tiheänimun kausia. Mäkin täysimetin sen 6kk, kuten olikos se
kiikkalainen. Sitten jatkoin osittain imetystä sinne asti kun poika täytti vuoden :). Toivottavasti onnistuu nytkin =)

hiippis ja muru 39+3
 
:heart: J+:lle onnittelut pojasta! :heart: Nyt vaan luotat siihen omaan maitoon ja imetyksen onnistumiseen, muistat juoda itse paljon ja tietysti syödä ja levätä. Useimmilla kuitenkin imetys onnistuu oikein hyvin, kun vaan alkuun päästään. :) Ja tosiaan, tuo tiheä imeminen on ihan normaali juttu, kunhan maito vaan pääsee kunnolla nousemaan, imemisajat ja muut tasoittuvat kyllä. Liikaa ei tietenkään pidä stressiä imetyksestäkään ottaa, korvikkeellakin kasvaa ihan terveitä ja onnellisia vauvoja silläkin. Mutta älä kuitenkaan heti luovuta! :) :flower:

Kiikkalainen, juu, josko tosisaan loppuvaihe olisi tällä kertaa sitten pikaisempi kuin aiemmissa. On nämä supparit kuitenkin ihan kunnon kamaa olleet ja selvästi alkaa nyt taas iltaa kohden tihentymään ja voimistumaan. Tänään en kyllä jaksa enää lähteä mihinkään juoksentelemaan, supistuksia lisätäkseni, väsyttää pelkkä ajatuskin. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut taas vauvan saaneille, oi että kun oon kade kun ei jaksaisi ootella! :)

Vierailuajoista LAS:issa tehty tän vuoden alussa päätös että vierailijoita vain klo. 18-19 jotta rauhoitetaan osastolla oloaika. Isä ja sisarukset tottakai saa vierailla vapaasti. Mua aluksi harmitti, mutta eihän se oo kun pari päivää kun siellä osastolla oleilee, eiköhän se mee vauvaan tutustuessa ja kaiken uuden opettelussa? Ainaki näin ensikertalaisena! :)

Laihdutustukea mäki todella kaipailen keväällä, tullut melkein 20 kg painoa raskauden aikana, ja sitä ennenkin jo 10 kg ylimääräistä... Huh! :|

Täällä ollut viikon sisällä n. joka toinen päivä jonkunlaisia tuntemuksia sukkapuikkokivuista muutamiin supistuksiin ja tuskaisiin liitoskipuihin (tai ilmeisesti siihen kun vauva punkee päätänsä lantioon). Neuvolatäti kertoi että vauva on jo erittäin hyvissä "syöksyasemissa"... Sais sit tulla jo, en malta odottaa. Tänään oon laitellu, pessy ja jäejestelly kaikki viimesen päälle valmiiksi vauvaa vartem, jos se auttais?! :p

Leina + Herne 39+0
 
Onnittelut vauvoista taas sellaiset syliin saaneille!

Hihi, en ollukaan tietääkseni vielä vauvaa saanut - piti ihan alas mahaa kattoa ja varmistaa tilanne. :LOL:
Sattuuhan noita sekaannuksia eikä haittoa yhtään. ;) ei oo niin vakavata tämä.
 
Hihi, en ollukaan tietääkseni vielä vauvaa saanut - piti ihan alas mahaa kattoa ja varmistaa tilanne. :LOL:
Sattuuhan noita sekaannuksia eikä haittoa yhtään. ;) ei oo niin vakavata tämä.
Testailin vain, että onko porukka hereillä... ;)

Onnea uusista vauvoista kaikille!! Ihanaa, nyt niitä sitten tulee! :D

cannes ja piskuinen 38 (POKS POKS POKS!!!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja MrsR
Heippa Helmikuu ja onnea Ompulle ja Äitimaalle Ja Jiille ja ja ja... Nyt niitä peipejä sitten satelee :heart:

Tänään oli neuvola ja kaikki mitat ok. Äitipolille sain ajan painoarvioon ensi viikolle. Ihan pienesti keskikäyrän yläpuolella kasvaa.

Kampaajalla kävin piristään olemusta ja ostoksilla, kappahallin liivejä tarttui mukaan neljät parilla kympillä (kiitos vain vinkistä). Tiedä sit ovatko oikeaa kokoa, sen näkee..

Huomenna pitäisi jaksaa päivän reissu Ikeaan ja muihin Haaparannan kauppoihin, yksi ihana lastentarvikeliike siellä ois.

Kovin systemaattinen laihdutus ei multa tule onnistumaan, meinaan vaunutella ja syödä säännöllisesti ja oikein että maitokin ois hyvää. Aika näyttää kun jaksan salikortin taas hommata. Mutta vauvaryhmä kiinnostaisi kyllä, niinkuin joku ehdotti.

Halibut 36+6
 
Onnea J+:lle, Äiti maalle ja OmppuF:lle!! <3

Täällä tullut nyt kahdesta asti vartin välein supistuksia, saapa nähdä kehkeytyykö tästä jotain. Aika napakoita on alkanut olemaan ja aikakin on tällä hetkellä 7-15min. Jos lähtis käymään saunassa ja yrittäs vielä nukkua.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Hellurei!

Paljon Onnea kaikille jo vauvan saaneille :) Ja tsemppiä niille, joilla koitos on vielä edessä :)

Alan olemaan toipumaan päin, ääni kulkee vihdoin (ympäristö kiittelee :D ) ja antibioottikuurikin loppuu tänään :) Maito on noussut ihan kivasti ja hainkin jo sairaalasta tehopumpun, että pääsen maanantaina luovuttamaan maitoa jo sitä tarvitseville. Kukas täällä pohdiskeli maidon riittävyyttä ja laatua, niin voin lohduttaa, että maidon laatu on juuri hyvää, koska kenenkään muun maito ei ole omalle lapselle niin hyvä kuin juuri sinun! Sehän on tosiaan se huono puoli, että tissillä voi mennä hyvinkin vaikka koko päivä... etkä tosiaan sitten ehdi muuta tekemään. Mutta sillä keinoin vauva sen maidon tilaa, niin ärsyttävää kuin se välillä onkin. Siksi meillä tahtoo olla sitä äitiyslomaa, jotta olisi aikaa... kyllä tässä on saanut lasten kanssa vähän totutella uuteen elämään, mutta hyvin ovat ottaneet ja mitä enempi ovat saaneet olla 'mukana' vauvan hoidossa ja ollaan vältytty mustasukkaisuuksilta ainakin toistaiseksi :) kaikki siis valtakunnassa hyvin, vauva on hyväntuulinen, joskin lähinnä nukkuu ja kakkaa ja syö, mutta välillä saattaa vetaista jopa 3h unta kaaliin laakista :) Jännä, miten sitä oppii nukkumaan pätkissä öisin...

Tässäpä sitten sen synnytyksen kulusta, synnytys itsessään taisi olla se kevyin koitos sitten loppujen lopuksi:

Keskiviikkona olin jo pari päivää vaan maannut kuumeen kourissa ja päättelin, että varmaan on kuule angiina. Huimas ja kaikkee, en saanu edes autoa käyntiin. Mies lähti viemään terkkariin otattaan angiinatestiä ja ne laitto mut siihen neuvolasängylle makoilemaan, yhtäkkiä tuntui siltä, että tuleekohan pissa housuun... no täti naureskeli, että se on ihan normaalia, kun on noin jo viikot ja kipeenä,
tulehdusarvot oli yli 170 ja sitten osoittautui, että onpas melkoinen rakko, jos se kaikki olis ollu pissaa :D kyl se ihan lapsivettä oli. Vauva taisi pelastaa meidät; mentiin taysiin, jossa nuiva hoitsu oli sitä mieltä, että ei täällä kyllä flunssapotilaita hoidella ja ilmoitti lääkärille, että muka joku lapsivesiepäilys... lääkäri dumppas sormensa tonne alapäähän ja muljautti silmiään ja totes, että ei tämä kyllä mikään epäilys oo, täältähän tulee tavaraa vaikka ja kuinka. Äkkiä pyörätuolilla röntgeniin keuhkokuviin ja sitten tippaa suoneen ja kädet ristiin, ettei syntyisi kovin äkkiä. En olis jaksanu siinä kunnossa synnyttää edes, kuumetta oli 39.7. Osastolle eristyksiin varmuuden vuoksi, mistä syystä sain sitten nukkua miehen kainalossa, kun eivät voineet muita samaan huoneeseen laittaa.

Torstaina vauva kakkasi veteensä, mutta onneksi vain kerran, joten odoteltiin vain, että alan voimistumaan. Lääkäri purki eristyksen, kun analysoi keuhkokuvat ja keuhkokuumelöydös se sitten oli. Tuli sellasia lastujakin keuhkoista yök. Räkä irtoo oikeestaan vasta nyt sillain paremmin. Lääkäri oli sitä mieltä, että olisi hienoa, jos vauva lähtisi itsestään syntymään, mutta koska minulla ei ole yksikään synnytyksistä edennyt ilman oksitosiinitippaa, epäilimme, ettei sitä tapahdu nytkään. No, to iltana kaveri tuli sitten kävelyttään mua, että josko alkais itsestään supistukset, mutta ne loppuikin sitten kyllä itsestään viideltä aamulla... kasilta lähdettiin sitten saliin, kohdun kaulaa oli se normit 3cm kuten joka kerta ja vain sormelle auki... tippa suoneen suunnitellusti ja vähän väliä annostusta lisäiltiin. Ilokaasut naamariin, niin että hävettää ehkä vieläkin ne jutut :D Mies oli kuulemma pyöritellyt silmiään kätilön kanssa, kun oli suusta tullut pelkkää puuta heinää :D jonkun särkylääkkeenkin ne laitto ja sitten pyysin jo epiduraalia ehkä joskus parin tunnin päästä. Kätilö oli sitä mieltä, ettei vielä kannata, mutta laittoivat sitten kuitenkin. Vajaa puoli tuntia epiduraalista ilmoitin kätilölle, että etsä viittis vilkasta vähän tonne alas, kun tuntuu vähän siltä ja mieskin oli röökillä just. Se hommaili jotain ja sitten sanoin uudestaan, että katos nyt ja kätilö meni ja katto ja pyöräytti silmiään, että aikookos se sun mies osallistua tähän nyt, kun tää nyt ois niinku tässä, että älä ponnista, jos haluut sen mukaan :D

Mies tuli tupakoimasta ja oli ihan ihmeissään, kun aloin saman tien sitten ponnistelemaan. En vain tuntenut minkäänlaista tarvetta saati tiennyt miten se tapahtuu, joten otin palan paperia ja niistin hänet ulos :D Tyylihän se on sekin kai synnytellä :D 3 h 56 minsaa meni siinä taivaallisessa tapahtumassa, ihan totta, mä voisin synnyttää vaikka heti perään uudestaan Vaikka kunto oli heikko sen jälkeen, jaksoin kuiteskin ja kaikki oli ihan järkyttyneitä, koska ne oli valmentautuneet ainakin 10 tunnin sessioon.

Ainoa, mikä harmitti, oli, että saliin rynni synnytyksen jälkeen ihan uusi kätilö, kylmä kuin kala. Paiskasi mulle vaatteet kouraan, että mee suihkuun ja hän antaa vauvalle nyt lisämaitoa rdb:n takia. En olisi halunnut antaa lisämaitoa enkä pysynyt pystyssä, että olisin omin avuin päässyt edes suihkuun. Kätilö hoki vaan, että on niin kiire ja että äkkiä nyt. Sitten kun mies avusti suihkun ja olin syönyt tuodun 'välipalan', mies meni ilmoittamaan, että valmista tuli, niin kätilö ilmoitti, että hänpä ei olekaan vielä valmis... :D että se siitä kiireestä. Mutta kaikin puolin muuten oli todella mukava kokemus koko synnytys :)

Viivi+ihana pikku mies tasan viikon vanhana :)

PS. painosta piti sanoa, älkää nyt vaan sitten masentuko, kun eihän mulle sitä ehtinyt paljoa edes kertyä - tosin ennestäänhän en mikään pakkasen raiskaama pulkannaru kyllä ollutkaan, niin kaikki jäi kyllä laitokselle melkein, 800g näyttää vaaka, että olisi jäljellä. Mahamakkara tulee olemaan varmaan tovin jos toisenkin - en ajatellut tehdä asialle kyllä oikeastaan yhtikäs mitään. Mutta ilmeisesti tuo imettäminen - valvominen - yliväsyneenäkin oleminen on sellainen laihdutusyhdistelmä. Neuvolan täti kävi tänään tarkastamassa vauvan ja hän oli saanut 40g vaille syntymäpainonsa takaisin :) samalla piti mulle luentoa, kuinka mun täytyisi levätä enemmän, että paranen paremmin synnytyksestä. Kuulemma äidit ovat vähän hurmoksessa synnytyksen jälkeen ja tulee tehtyä yli omien voimien näitä hommia... nolona voin kyllä tunnustaa, että ihan samanlaista elämää olen viettänyt kuin tähänkin asti ja kun pysähdyn, niin onhan se totta, että alavatsaa kivistelee :(
 
Viimeksi muokattu:
Saapa nähdä tuleeko tänä yönä lähtö sairaalaan. Iltapäivästä lähtien on supistellut, ensin kivuttomasti ja nyt alkaa pikkuhiljaa jo hieman tuntumaankin joltain. Ei kyllä mitenkään toivottoman kipeältä, mutta menkkakipua kovemmin kuitenkin tuntuu.
Pitkät, yli 10h yöunetkin tuli nukuttua joten energiaakin riittäisi. Joten saisi tuo mahanvaltaaja tulla oikein hyvillä mielin ulos :) Perheen kisutkin ovat olleet jotenkin ihan outoja tänään, yksi näistä on seurannut mun toimintaa koko päivän. Koko ajan hyppii viereen eikä lähde läheltä pois ollenkaan. On ollut aina sellainen pikkuinen kullanmuru :)
Tänään olis viikkoja kasassa 39+6, vuorokausi kun näköjään juuri vaihtui.
 

Yhteistyössä