Sinä joka olet, tai olit toinen nainen

• Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti
Joo-o, olin. Tai miten sen ottaa, mies kertoi jo ensitapaamisella, että on jättämässä nykyistään. Tapaamisemme jälkeen kävi kerran eksällään, tapaamassa lastaan, eikä ole sen koommin muutoin kuin lapsen vuoksi yhteydessä ollut. Ja joo, kimpassahan me ollaan yhä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27970962]Mun mielestä se kolmas osapuoli ei ole mitenkään syyllinen omaan käytökseensä, varsinkin jos sattuu olemaan itse sinkku. Kukaan muu ei riko kenenkään liittoa kuin siinä liitossa olevat, eli ihan turhaa viskoa kiviä sitä kolmatta osapuolta kohti. Jos mies on niin mulkku, että pettää, niin ihan oma vikansa ja itse en kattelis tuollaista kuspäätä päivääkään. Mutta sitä toista naista en lähtis siitä syyttämään, ainoastaan sitä miestä. Se mieshän mulle on valansa vannonut ja lupaukset tehnyt, se outo nainen ei ole luvannut mulle yhtikäs mitään eikä ole mulle tilivelvollinen yhtään mistään.[/QUOTE]

Jaahas, että lompakon saa varastaa jos se lojuu tiellä vapaana? Tai ottaa rahat ottomaatista, jos joku on ne siihen vahingossa jättänyt? Ja noukkia suhteessa olevan miehen jos se olis tyrkyllä?

Minun moraalikäsitys ei annan ihan tippaakaan periksi tuossa asiassa. Toisen oma on toisen oma ja piste. Ja aikuinen ihminen kyllä luulisi pystyvän tekemään vastuullisia päätöksiä, jonka alueella on myös muut lähellä olevat ihmiset ja niiden hyvinvointi, eikä vain oma napa.

En ikipäivänä koskis tikullakaan varattuun mieheen. Jos mies on niin munaton luuseri, ettei pysty pitämään lupausta olla pettämättä niin hyi olkoon mikä paskakasa! Siis kuka nainen vapaaehtoisesti olisi sellaisen kanssa? Siis pettäjän kanssa? Luuleeko että sellainen ihminen muuttuisi?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27978254]Jaahas, että lompakon saa varastaa jos se lojuu tiellä vapaana? Tai ottaa rahat ottomaatista, jos joku on ne siihen vahingossa jättänyt? Ja noukkia suhteessa olevan miehen jos se olis tyrkyllä?

Minun moraalikäsitys ei annan ihan tippaakaan periksi tuossa asiassa. Toisen oma on toisen oma ja piste. Ja aikuinen ihminen kyllä luulisi pystyvän tekemään vastuullisia päätöksiä, jonka alueella on myös muut lähellä olevat ihmiset ja niiden hyvinvointi, eikä vain oma napa.

En ikipäivänä koskis tikullakaan varattuun mieheen. Jos mies on niin munaton luuseri, ettei pysty pitämään lupausta olla pettämättä niin hyi olkoon mikä paskakasa! Siis kuka nainen vapaaehtoisesti olisi sellaisen kanssa? Siis pettäjän kanssa? Luuleeko että sellainen ihminen muuttuisi?[/QUOTE]

Rinnastat miehen lompakkoon? Tai rahaan? Joka on tahdoton ja sieluton esine? No, sullahan kuulostaa olevan ajattelevainen ja hyvä mies :LOL:

Ketään ei voi omistaa, aikuinen ihminen pystyy pitämään housut jalassaan jos haluaa pysyä kumppaninsa kanssa yhdessä, vaikka se toinen tulis alasti hajareisin hyppien vastaan.

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="...";27978233]"Mielestäni pelkkä parisuhdekokemus ei anna paljon enempää pätevyyttä kertomaan mielipiteitään. Jos ei ole kokemusta pettämisestä."

Sanoo ihminen, joka neuvoo kasvatusasioissa ÄITEJÄ, joilla on omia lapsia. Olet joskus kirjoittanut, että koska olet opiskellut kasvatustieteitä, niin tiedät kasvatuksesta jopa paljon paremmin kuin monet äidit, jotka sitä konkreettisesti tekevät joka päivä.
Nyt sitten tässä olet sitä mieltä, että täytyy olla kokemus, ennenkuin voi tulla edes MIELIPIDETTÄÄN sanomaan.
Kun itse olet ihan jankannut jo asiaa ja väittänyt TIETÄVÄSI asioista paremmin, eli se ei enää ollut edes mielipide.
(Ja nuo kaikki sinun kommenttisi on luettavissa esimerkiks siinä "miten uskallatte nukuttaa noin yksivuotiasta lasta vielä pinnasängyssä?" ellet ole sitten jo häpeissäsi niitä poistanut tms.)

Joo-o.[/QUOTE]

:LOL: Miksiköhän vaivaudun edes vastaamaan viestiin, jossa ihminen laittaa sanoja toisen suuhun eikä osaa lukea, mihin on vastannut. MINÄ en ollut se, jonka mielestä täytyy omata henk.koht kokemusta avatakseen suunsa. Minusta ei tarvitse olla parisuhdekokemusta kertoakseen mielipiteensä tähän. Jos sitä kuitenkin vaaditaan, voisi yhtä lailla vaatia kokemusta pettämisestä.

Siinä olet oikeassa, että on olemassa surkeita kasvattajia eikä äitiys tee kenestäkään automaattisesti hyvää kasvattajaa. :)

[QUOTE="vieras";27978369]Rinnastat miehen lompakkoon? Tai rahaan? Joka on tahdoton ja sieluton esine? No, sullahan kuulostaa olevan ajattelevainen ja hyvä mies :LOL:

Ketään ei voi omistaa, aikuinen ihminen pystyy pitämään housut jalassaan jos haluaa pysyä kumppaninsa kanssa yhdessä, vaikka se toinen tulis alasti hajareisin hyppien vastaan.[/QUOTE]

Oli miten oli, en tunne yhtäkään ihmistä, joka tietoisesti iskisi varattuja ihmisiä ja omaisi muuten korkean moraalin. Kyllä sellainen käytös siis moraalista kertoo (ja itsekkyydestä...).

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27978422]Miten muistelen, että tytsillä olisi ollut jotain kolmaspyörä-kuvioita parinkin palstalaisen kanssa, vai oliko ne jotain perättömiä kiusausketjuja.[/QUOTE]

Juu ei ole ollut. Siis en ole seurustellut tai sekaantunut varattuun.

"vieras"
Oli miten oli, en tunne yhtäkään ihmistä, joka tietoisesti iskisi varattuja ihmisiä ja omaisi muuten korkean moraalin. Kyllä sellainen käytös siis moraalista kertoo (ja itsekkyydestä...).
Ja entä sitten? Miksei sinkku sais olla itsekäs, itseään vartenhan tuo elää eikä ole lupauksia tehnyt kenellekään? Joillakin ihmisillä on löyhempi moraali, mutta toisaalta löyhin moraali ja itsekkäin tyyppi pettämisjutussa on se pettäjä, ei se kolmas pyörä.

Sinä olet tyypillinen tuleva petetty, sori nyt vaan. Ja vieläpä sellainen, joka käyt sitten sen pahapahan kolmannen pyörän kimppuun kuin sika limppuun.

[QUOTE="vieras";27978499]Ja entä sitten? Miksei sinkku sais olla itsekäs, itseään vartenhan tuo elää eikä ole lupauksia tehnyt kenellekään? Joillakin ihmisillä on löyhempi moraali, mutta toisaalta löyhin moraali ja itsekkäin tyyppi pettämisjutussa on se pettäjä, ei se kolmas pyörä.

Sinä olet tyypillinen tuleva petetty, sori nyt vaan. Ja vieläpä sellainen, joka käyt sitten sen pahapahan kolmannen pyörän kimppuun kuin sika limppuun.[/QUOTE]

Kuka täällä elää VAIN itseään varten? Kyllä mä olen ajatellut, että ihmiset ottavat huomioon myös läheisensä ja jopa vieraatkin ihmiset jossain määrin. :O En mä ainakaan ajattele, että sinkkuus vie minulta kaiken vastuun teoistani ja saisin tehdä tässä maassa ihan mitä sattuu huvittamaan. Eikä koske vain parisuhdeasioita ja pettämistä. Ajattelin nyt asiaa laajemmin. Sinäkö sinkkuna olet täysin välinpitämätön kaikkia muita ihmisiä kohtaan? En mä ole luvannut kenellekään sitäkään, että autan hätätilanteessa. Autattaisin silti ketä tahansa, tuttua tai tuntematonta. :D En todellakaan puolustele itsekkyyttä, pettäjän tai kolmannen osapuolen. Kaikki itsekkyys ei ole tervettä itsekkyyttä. Luulet väärin, en keskittyisi kolmanteen osapuoleen millään lailla, jos kumppani minua pettäisi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Kuka täällä elää VAIN itseään varten? Kyllä mä olen ajatellut, että ihmiset ottavat huomioon myös läheisensä ja jopa vieraatkin ihmiset jossain määrin. :O En mä ainakaan ajattele, että sinkkuus vie minulta kaiken vastuun teoistani ja saisin tehdä tässä maassa ihan mitä sattuu huvittamaan. Eikä koske vain parisuhdeasioita ja pettämistä. Ajattelin nyt asiaa laajemmin. Sinäkö sinkkuna olet täysin välinpitämätön kaikkia muita ihmisiä kohtaan? En mä ole luvannut kenellekään sitäkään, että autan hätätilanteessa. Autattaisin silti ketä tahansa, tuttua tai tuntematonta. :D En todellakaan puolustele itsekkyyttä, pettäjän tai kolmannen osapuolen. Kaikki itsekkyys ei ole tervettä itsekkyyttä. Luulet väärin, en keskittyisi kolmanteen osapuoleen millään lailla, jos kumppani minua pettäisi.
Kyllä sinä juurikin keskittyisit siihen kolmanteen osapuoleen, joka on kuukausitolkulla vokotellut miestäsi ja odottanut miehen "heikkoa" hetkeä... :D Juu, minä taas en välittäis tuon taivaallista siitä kolmannesta osapuolesta, ei vois vähempää kiinnostaa. Kun ei tuo kolmas osapuoli ole mulle mitään uskollisuutta vannonut.

Enkä minäkään menis petiin varattujen miesten kanssa tietoisesti, ei ole koskaan ollut tarvetta. Mutta en taas näe järkeä alkaa moralisoida toisten valintoja, he kun eivät teoillaan omia lähimmäisiään loukkaa.

[QUOTE="vieras";27978578]Kyllä sinä juurikin keskittyisit siihen kolmanteen osapuoleen, joka on kuukausitolkulla vokotellut miestäsi ja odottanut miehen "heikkoa" hetkeä... :D Juu, minä taas en välittäis tuon taivaallista siitä kolmannesta osapuolesta, ei vois vähempää kiinnostaa. Kun ei tuo kolmas osapuoli ole mulle mitään uskollisuutta vannonut.

Enkä minäkään menis petiin varattujen miesten kanssa tietoisesti, ei ole koskaan ollut tarvetta. Mutta en taas näe järkeä alkaa moralisoida toisten valintoja, he kun eivät teoillaan omia lähimmäisiään loukkaa.[/QUOTE]

Okei, saanko mennä haukkumaan kadulle tuntemattomia kun en silloin loukkaa läheisiäni? ;) Etkä moralisoisi?

Mä en ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeaa. Odotan ihmisiltä hyvää käytöstä ja toisten huomioonottamista. Jos kaadun kadulla pahasti, odotan tuntemattoman ihmisen auttavan minut ylös. Mikäli minulta tippuu joku esine vieraan ihmisen jalkojen juureen, odottaisin hänen ojentavan sen takaisin minulle. Yhtä lailla odotan, että jos olen parisuhteessa, kunnioittavat ihmiset sitä eivätkä tietoisesti edes yritä iskeä miestäni. Totta kai tiedän, että kaikki ihmiset eivät tosiaan toimi näin, mutta ei mun tarvitse sitä hyväksyä tai olla pitämättä noita ylläolevia esimerkkejä toivottavina. Ihminen ansaitsee juuri sellaista kohtelua kuin miten kohtelee muita. Ei nuo ole mitään lupauksia vaativia asioita vaan itsestäänselviä hyviä tapoja.

Viimeksi muokattu:
"Siis"
Totta kai tiedän, että kaikki ihmiset eivät tosiaan toimi näin, mutta ei mun tarvitse sitä hyväksyä tai olla pitämättä noita ylläolevia esimerkkejä toivottavina.
Jos sä et "hyväksy" sitä että joku ohikulkija ei ojenna sulle sitä pudonnutta tavaraa tai ei auta sua ylös, mitä sä hyödyt siitä? Katkerana marmatat itteksesi kuinka et "hyväksy" tuollaista käytöstä, samalla kun ohikulkija jatkaa tyytyväisenä matkaansa. Jos taas sinä skitsahdat ja alat syyttää kaatumisesta sitä ohilkulkijaa ja kiljua ja huutaa sille, käyttäydyt typerästi.

Sama tilanne sen kolmannen osapuolen kannalta. Siinähän hyväksyt tai olet hyväksymättä hänen käytöstään. Et sinä sen naisen syyttelyllä mitään saavuta. Ehkä hän ois voinu käyttäytyä toisinkin mutta ei käyttäytynyt. Sinä et hyväksy, mitä sitten. Keskity siihen asiaan johon voit vaikuttaa, eli siihen miten suhtaudut siihen että miehesi petti. Hän on se kaatumisen aiheuttaja, ei se ohikulkija.

[QUOTE="Siis";27978654]Jos sä et "hyväksy" sitä että joku ohikulkija ei ojenna sulle sitä pudonnutta tavaraa tai ei auta sua ylös, mitä sä hyödyt siitä? Katkerana marmatat itteksesi kuinka et "hyväksy" tuollaista käytöstä, samalla kun ohikulkija jatkaa tyytyväisenä matkaansa. Jos taas sinä skitsahdat ja alat syyttää kaatumisesta sitä ohilkulkijaa ja kiljua ja huutaa sille, käyttäydyt typerästi.

Sama tilanne sen kolmannen osapuolen kannalta. Siinähän hyväksyt tai olet hyväksymättä hänen käytöstään. Et sinä sen naisen syyttelyllä mitään saavuta. Ehkä hän ois voinu käyttäytyä toisinkin mutta ei käyttäytynyt. Sinä et hyväksy, mitä sitten. Keskity siihen asiaan johon voit vaikuttaa, eli siihen miten suhtaudut siihen että miehesi petti. Hän on se kaatumisen aiheuttaja, ei se ohikulkija.[/QUOTE]

En mitään enkä jää mitään tommosia miettimään. :D Kunhan otin kantaa siihen, mikä on mielestäni "oikein". Musta on järkyttävää, ettei joku näe kolmannen osapuolen käytöksessä mitään vikaa. Jotenkin absurdi ajatus, että munkin olisi nyt ihan ok mennä baariin pongailemaan sormus sormessa kulkevia miehiä ja yrittää niitä eikä muka tarvitsisi edes hävetä tätä käytöstä. :D

"vieras"
Sellaiset ihmiset, ketkä sekaantuu toisten suhteisiin saa elää itse luomassaan maailmassa. Olen samaa mieltä tytsin kanssa tässä: "Ihminen ansaitsee juuri sellaista kohtelua kuin miten kohtelee muita. Ei nuo ole mitään lupauksia vaativia asioita vaan itsestäänselviä hyviä tapoja." Juurikin näin.

Eikä kyllä käy kateeks naista, joka on käynyt noukkimassa petturin. Saako mielenrauhaa siltä tosiasialta, millainen se mies on?

"vieras"
Olin n. puoli vuotta suhteessa mieheen, joka väitti olevansa sinkku. Paljastuikin sitten, että hän seurusteli myös jonkun toisenkin naisen kanssa, joka asui eri paikkakunnalla. :/ Ties sitten miten monta muuta heilaa tällä häntäheikillä oli yhteensä.

"vieras"
syytönhän nainen on ja mies on syyllinen kun pettää. Mutta jos asetutaan vaimon ja petetyn rooliin niin voidaan varmaan ymmärtää että tuleva exvaimo on todella loukkaantunut. Miksi sitten vaaditaan että tuleva exvaimo kohtelee toista naista kunnioittavasti ja tukee esim lasten, isän ja tämän uuden tyttöystävän tapaamisia ym? Sehän on selvä asia että ei voida odottaa että exvaimo haluaisi olla välttämättä tekemisissä tämän uuden tyttöystävän kanssa! Lopulta se exvaimo on se katkera ja ymmärtämätön ja kehtaa käyttää vielä lapsia välikappaleena isäänsä vastaan, vaikka ei muuta halua kuin että ei tarvitsisi koskaan olla exmiehen tyttöystävän kanssa tekemisissä. Tätä ei kukaan tajua! Pettäjän pitäisi ottaa vastuu omista tekemisistään ja hyväksyä ettei se exvaimo halua olla uuden tyttöystävän kanssa tekemisissä, eikö?

"vieras"
Mä en ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeaa. Odotan ihmisiltä hyvää käytöstä ja toisten huomioonottamista. Jos kaadun kadulla pahasti, odotan tuntemattoman ihmisen auttavan minut ylös. Mikäli minulta tippuu joku esine vieraan ihmisen jalkojen juureen, odottaisin hänen ojentavan sen takaisin minulle. Yhtä lailla odotan, että jos olen parisuhteessa, kunnioittavat ihmiset sitä eivätkä tietoisesti edes yritä iskeä miestäni. Totta kai tiedän, että kaikki ihmiset eivät tosiaan toimi näin, mutta ei mun tarvitse sitä hyväksyä tai olla pitämättä noita ylläolevia esimerkkejä toivottavina. Ihminen ansaitsee juuri sellaista kohtelua kuin miten kohtelee muita. Ei nuo ole mitään lupauksia vaativia asioita vaan itsestäänselviä hyviä tapoja.
Uskotko, että tunteitaan pystyy hallitsemaan.
Uskotko, että ihminen saa sellaista kohtelua, minkä ansaitsee.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27979075]syytönhän nainen on ja mies on syyllinen kun pettää. Mutta jos asetutaan vaimon ja petetyn rooliin niin voidaan varmaan ymmärtää että tuleva exvaimo on todella loukkaantunut. Miksi sitten vaaditaan että tuleva exvaimo kohtelee toista naista kunnioittavasti ja tukee esim lasten, isän ja tämän uuden tyttöystävän tapaamisia ym? Sehän on selvä asia että ei voida odottaa että exvaimo haluaisi olla välttämättä tekemisissä tämän uuden tyttöystävän kanssa! Lopulta se exvaimo on se katkera ja ymmärtämätön ja kehtaa käyttää vielä lapsia välikappaleena isäänsä vastaan, vaikka ei muuta halua kuin että ei tarvitsisi koskaan olla exmiehen tyttöystävän kanssa tekemisissä. Tätä ei kukaan tajua! Pettäjän pitäisi ottaa vastuu omista tekemisistään ja hyväksyä ettei se exvaimo halua olla uuden tyttöystävän kanssa tekemisissä, eikö?[/QUOTE]

Ja sen exvaimon tulee ymmärtää, että jos on yhteisiä lapsia exän kanssa, niin väkisinkin sen uuden tyttöystävän kanssa pitää olla tekemisissä. Se on vaan nieltävä ylpeys ja ajateltava lapsia, vaikka vituttais kuinka. Se on AIKUISMAISTA käytöstä. Lasten käyttäminen välikappaleena, kiristys ja muunlainen käytös eron jälkeen on totaalisen lapsellista touhua.

kyllä..
..olen toinen nainen ja mikäs olisikaan ikisinkulle parempi vaihtoehto kuin ukkomies? Voi kuoria kermat päältä ja silti olla itsenäinen ja mennä oman mielen mukaan. Äijä ei halua rikkoa perhettään, käy vain tarjoamassa/saamassa uskomatonta seksiä, ei pyöri jaloissa eikä kitise tai vingu vaan säästää ne kotiin. Jos äijä alkaa olla liian riippuvainen tai ehdottelee enemmän kuin mitä on alun alkaen sovittu, saa lähtöpassit.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä..;27979337:
..olen toinen nainen ja mikäs olisikaan ikisinkulle parempi vaihtoehto kuin ukkomies? Voi kuoria kermat päältä ja silti olla itsenäinen ja mennä oman mielen mukaan. Äijä ei halua rikkoa perhettään, käy vain tarjoamassa/saamassa uskomatonta seksiä, ei pyöri jaloissa eikä kitise tai vingu vaan säästää ne kotiin. Jos äijä alkaa olla liian riippuvainen tai ehdottelee enemmän kuin mitä on alun alkaen sovittu, saa lähtöpassit.
Ja sinkuistako ei löydy pelkkää seksiseuraa?

[QUOTE="vieras";27979128]Uskotko, että tunteitaan pystyy hallitsemaan.
Uskotko, että ihminen saa sellaista kohtelua, minkä ansaitsee.[/QUOTE]

En usko vaan tiedän, että tunteita voi hallita vain jossain määrin, mutta tekojaan ja käytöstään hyvinkin paljon. Toka lause ei tietysti pidä paikkaansa kirjaimellisesti, mutta monissa tilanteissa kyllä.

Ja sinkuistako ei löydy pelkkää seksiseuraa?
Mun kokemuksen mukaan ne(kin) tyypit, jotka kovasti puhuvat vain ns fuckbuddy-systeemistä alkavat jossain vaiheessa haluta jotain enemmän. Vingutaan sittenkin sen suhteen perään, vaikka alkuun muuta sovittiin.. Että sellaisen kai varatusta saa helpommin.
Mutta silti en ole sen nuoruuden vikatikin jälkeen varattuja ottanut omaan käyttööni.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27979279]Ja sen exvaimon tulee ymmärtää, että jos on yhteisiä lapsia exän kanssa, niin väkisinkin sen uuden tyttöystävän kanssa pitää olla tekemisissä. Se on vaan nieltävä ylpeys ja ajateltava lapsia, vaikka vituttais kuinka. Se on AIKUISMAISTA käytöstä. Lasten käyttäminen välikappaleena, kiristys ja muunlainen käytös eron jälkeen on totaalisen lapsellista touhua.[/QUOTE]

Ja en käytä lapsia välikappaleena mutta tein exmiehelleni selväksi että tapaamisista pidetään kiinni puolin ja toisin ja hoidan kaikki lapsiin kuuluvat asiat exmieheni kanssa. Udden tyttöystävän kanssa en ole missään tekemisissä koska en halua lähipiiriini moraalisesti arveluttavaa henkilöä. Eli en vastaa hänen viesteihin, puheluihin yms...kaikki lapsiin liittyvät jutut tapahtuvat meidän vahempien välityksellä. Onneksi uudella tyttöystävällä ei ole mitään laillisia oikeuksia joten en katso että minun tarvitsi olla hänen kanssaan tekemissä. Lapsilla ei ole mitään asian kanssa tekemistä, eivätkä lapset asiasta kärsi, koska riitaa ei ole

huhkamala
Alkuperäinen kirjoittaja tässä olen;27970786:
Minulla on suhde varattuun naiseen, ja olen siis itsekin nainen. Mutta ei kai se tässä ole se pääasia.

Itse olen sinkku, hänellä on mies ja lapsia. Itsellänikin on yksi lapsi. Suhdetta on kestänyt pari vuotta. Itse en edes halua elämänkumppania, vaan tämmösen romanssin ja seksiseuraa. Toki meillä on muutakin.. yhdessäoloa, hellyyttä ja romantiikkaa. Näemme myös usein lasten kanssa kuten normaalit ihmiset ihmisten ilmoilla :D Ja voin käydä heillä kylässä myös ihan tavallisesti jne. Hän on samalla paras ystäväni. Meille tämä sopii.
Hyi kamala. Oikein pahaa tekee naisen miesparan puolesta, kun varmaan ei voi kuvitellakaan että oma muija muhinoi "ystävänsä" kanssa.

Yhteistyössä