no jos noi on vaihtohdot niin meneepäs vaikeeksiParantaa tapansa tai on rankkua tiedossa :whip:
no jos noi on vaihtohdot niin meneepäs vaikeeksiParantaa tapansa tai on rankkua tiedossa :whip:
aivan, työt vai palstano jos noi on vaihtohdot niin meneepäs vaikeeksi
kyllä toi aika autenttiselta näyttää mulle joka en ole syntyperäinen lappilainen enkä puhu hoon päällesateleekos pohojosessa lunta?
sanotaanko tuo noin siellä?
Nääh, taitaapa ruutis haluta rankkua :xmas:aivan, työt vai palsta
niin tai sitte parannus tai rankkuaivan, työt vai palsta
ai niin, unohdin tuon : /kyllä toi aika autenttiselta näyttää mulle joka en ole syntyperäinen lappilainen enkä puhu hoon päälle
ja on satanut koko päivän
niin, vaihtoehtoja tosiaan onniin tai sitte parannus tai rankku
Sattaako pohojosessa lunta?sateleekos pohojosessa lunta?
sanotaanko tuo noin siellä?
luulen kanssa niin :xmas:Nääh, taitaapa ruutis haluta rankkua :xmas:
niin joo, sattaakoSattaako pohojosessa lunta?
Täällä pk-seudulla sitä tulloo enemmänko laki sallii.
Mulla on vissii tylsää, ko mää sitte sisustin olokkarin ja makkarit uusiksi. Mielessäni siis. Sinne palo abauttiarallaa 2 500e.
Aika halavalla (no ei niinkää) pääsis, ku aattellee, jotta olokkarin kalusto iliman sohovaa ja sitte makkariin uutta vaatekaappia. Pitäs muutenki keksiä lisää säilytystilaa
vaihtelu virkistää
taidan sekä syödä että säästää: ensin jermuilen ja saan siitä rankkua mutta aikani sinniteltyäni pyydän armoa ja lupaan tehdä parannuksen :saint:niin, vaihtoehtoja tosiaan on
kallistuuko rankun puolelle
Oot nää kans yks sutki :stick:taidan sekä syödä että säästää: ensin jermuilen ja saan siitä rankkua mutta aikani sinniteltyäni pyydän armoa ja lupaan tehdä parannuksen :saint:
Oulun murteelle olis vielä tyypillistä inessiivin päätteen lyhyt variantti -(s)sA.Sattaako pohojosessa lunta?
Täällä pk-seudulla sitä tulloo enemmänko laki sallii.
ylimaissa puhuttiin tosta Oulun murteesta ennen että "merimaitten levijää"Oulun murteelle olis vielä tyypillistä inessiivin päätteen lyhyt variantti -(s)sA.
Eli [sattaako pohojosesa lunta]
Terveisiä suomen kielen laitokselta
Joo, nii on. Muttako mulla on nää murret sekasiOulun murteelle olis vielä tyypillistä inessiivin päätteen lyhyt variantti -(s)sA.
Eli [sattaako pohojosesa lunta]
Terveisiä suomen kielen laitokselta
Täällä satoi päivällä vettä.
heissan :wave:Hyvvee päivää !
Omaisuudet riidelty ja pari tuntia istuttu koneella paperitöiden parissa.
Kyllä mä olen synnynnäinen myyntimies, tykkään mennä ja puhua, mutta nämä konetyöt ovat kyllä pitkäveteisiä.
Sitäpä hyvinkin =)ylimaissa puhuttiin tosta Oulun murteesta ennen että "merimaitten levijää"