Perin outo tilanne; lastenhoitaja ei vastaa yhteydenottoihin, ei viestiin eikä puheluun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karoliina"

Vieras
Olen niin ihmeissäni, että johonkin on tämä tilanne kerrottava. Miehen kanssa ollaan tässä päämme puhki mietitty, että mitä ihmettä pitäisi tehdä. Jos jollakulla tulee ajatus tai idea, että mikä tässä voisi olla takana niin kuulisin oikein tosi tosi mielelläni..

Eli meillä lastenhoitaja jonka kanssa ei kirjallista sopimusta ole, mutta suullisesti sovimme, että hän käy meillä tiettyinä hetkinä tarvittaessa (ei säännöllisiä aikoja). Hänellä on muitakin asiakkaita kuin me ja tämä järjestely sopi hänelle erinomaisesti. Viimeksi oli meillä kuopuksen ristiäisissä auttamassa. No, sen jälkeen hänestä ei sitten olekaan kuulunut - ei edes laskua! Yleensä hän vastaa yhteydenottoihin heti ja laskuakin odotin. Nyt olen lähettänyt hänelle viestin seuraavasta keikasta ja muutaman päivän kuluttua soitin perään, mutta hän ei ole vastannut. Tiedän, ettei ole matkoilla tms. sillä näin hänen kommentoineen fb:ssa yhteisen ystävämme tilapäivitystä.

Tuntuu todella oudolta enkä ymmärrä ollenkaan koko tilannetta. Pitäisikö sitten seuraavaksi kysyä viestissä, että oletko kenties jostain pahottanut mielesi tai olemmeko tietämättämme tehneet jotain mikä on sinua loukannut?! Tuntuu vaan aika hassulta alkaa kysellä ja arvailemaan tavallaan vieraan ihmisen aivoituksia?!

Yhtään en pysty arvaamaan mistä on kyse, mutta sen verran tässä on tullut pohdittua asiaa, että tuli mieleen josko tämä yhteinen "fb-ystävämme" olisi jotain ikävää sanonut meistä. Hän nimittäin on tunnetusti pahansuopa tyyppi. En vaan keksi mitä semmoinen olisi, että lastenhoitajamme ei enää vastaisi mihinkään yhteydenottoihin tai edes ilmoittaisi ettei enää tule meille...

Voitko laittaa hänelle fb:n kautta viestin? Vaikka suoraan hänen seinälleen?

Emme ole fb-kavereita joten seinälle en voi laittaa. Inboxiin tietysti voin tai sitten lähettää ihan sähköpostia hänelle. Mutta mitä ihmettä siihen sitten kirjoitan? Kysyn että oletkohan huomannut yhteydenottojani (tietysti on) ? Olen aika ymmälläni ja kuten sanoin tuntuu tosi tosi hassulta lähteä vieraalta ihmiseltä kyselemään että oletkohan jostain suuttunut?!

[QUOTE="sss";27950706]Ehkä hänellä on vaativa elämäntilanne meneillään mistä ette tiedä mitään.[/QUOTE]

Niinpä, ehkä näin. Mutta eikö silti voisi vastata jotain? Vaikkapa että palaan asiaan ja nyt ei sovi. Kuka oikeasti jättää vastaamatta yhtään mitään ja jättää toisen miettimään että mitä on tapahtunut.

Olisin varmasti jo aika huolissanikin jos en olisi nähnyt hänen kommentoineen fb:ssa..

[QUOTE="Karoliina";27950691]Emme ole fb-kavereita joten seinälle en voi laittaa. Inboxiin tietysti voin tai sitten lähettää ihan sähköpostia hänelle. Mutta mitä ihmettä siihen sitten kirjoitan? Kysyn että oletkohan huomannut yhteydenottojani (tietysti on) ? Olen aika ymmälläni ja kuten sanoin tuntuu tosi tosi hassulta lähteä vieraalta ihmiseltä kyselemään että oletkohan jostain suuttunut?![/QUOTE]

Laita esim. että: Hei! Oletkohan saanut viestejäni? Pitäisi saada maksettua sinulle palkka. Yst.terv. jne

[QUOTE="mörtsykkä";27950736]eihän ole voinut pahoittaa mieltään siitä ettette maksaneet hänelle palkkaa edellisestä kerrasta?[/QUOTE]

Meillä on semmoinen sopimus, että jokaisen kerran jälkeen hän lähettää minun sähköpostiini laskun. Kaikki laskut on hoidettu aina ajallaan. Viimeisintä laskua vain ei koskaan tullut enkä saa häntä enää kiinni! Sanoin viime kerralla kuten aina hänen lähteissään, että laitathan taas laskun mulle.

[QUOTE="Heh";27950744]Tämä oli minunkin ensimmäinen arvaus. Tai että mies on lähennellyt tms ja nyt ei halua kuulla heistä enää mitään. Mutta outoa, että ei ole sitä laskua laittanut.[/QUOTE]

:) se oliskin helppo selitys, mutta tällaisesta ei tosiaan ole kyse.

[QUOTE="Karoliina";27950718]Kuka oikeasti jättää vastaamatta yhtään mitään ja jättää toisen miettimään että mitä on tapahtunut.[/QUOTE]

Tämä nyt ei varsinaisesti tähän tapaukseen kuulu, mutta itselle kävi vähän samanlainen tapaus.
Minulle kävi noin yhden naisen kanssa, jota olin ehtinyt tapailla jonkin aikaa. Yhtäkkiä hän ei vastannut enää puheluihin, viesteihin eikä mihinkään. Ikävä tapa pistää juttu poikki. Jotkut vaan voi lopettaa yhteydenpidon täysin.

[QUOTE="Karoliina";27950750]Meillä on semmoinen sopimus, että jokaisen kerran jälkeen hän lähettää minun sähköpostiini laskun. Kaikki laskut on hoidettu aina ajallaan. Viimeisintä laskua vain ei koskaan tullut enkä saa häntä enää kiinni! Sanoin viime kerralla kuten aina hänen lähteissään, että laitathan taas laskun mulle.[/QUOTE]

Jospa hän on laittanut laskun, ja se on jostain syystä jäänyt tulematta (joutunut vaikka sähköpostisi roskapostikansioon tms.), ja nyt hän on vähän herne nenässä kun et ole edellistä kertaa maksanut ja kehtaat kysellä uutta keikkaa?

[QUOTE="Ehkäpä";27950807]Jospa hän on laittanut laskun, ja se on jostain syystä jäänyt tulematta (joutunut vaikka sähköpostisi roskapostikansioon tms.), ja nyt hän on vähän herne nenässä kun et ole edellistä kertaa maksanut ja kehtaat kysellä uutta keikkaa?[/QUOTE]

Voi olisikin näin! Mitenhän tuota kysyisi hienotunteisesti, ettei toinen menetä kasvojaan? Että niin olitkohan lähettänyt laskun kun en semmoista ole saanut..?

[QUOTE="vera";27950797]Suhde sanon minäkin tai että sinun miehesi on lähestynyt tätä naista.[/QUOTE]

Joo mun 30-vuotias mies on aivan taatusti lähennellyt meidän 47-vuotiasta lastenhoitajaa :) Vaikka mies olisi edes etäisesti sen tyylinen että näin saattaisi toimia niin en tuohon yhtälöön uskoisi.

[QUOTE="Karoliina";27950824]Voi olisikin näin! Mitenhän tuota kysyisi hienotunteisesti, ettei toinen menetä kasvojaan? Että niin olitkohan lähettänyt laskun kun en semmoista ole saanut..?[/QUOTE]

No miten ihmeessä kukaan nyt menettäisi kasvonsa siitä, että kysyt että hei, me ei vielä saatu sun laskua, mahtoiko unohtua? Mun mielestä ennemmin te menetätte kasvonne jos tiedät että olette velkaa ettekä edes ilmoita ettei laskua ole tullut.

Montako lasta teillä on ja onko ne vaikeahoitoisia? Tota noin, jos ne oli sen mielestä ihan kauheita kauhukakaroita muttei kehtaa sanoa, miksi ei halua enää jatkaa työsuhdetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Siis mitä;27950884:
No miten ihmeessä kukaan nyt menettäisi kasvonsa siitä, että kysyt että hei, me ei vielä saatu sun laskua, mahtoiko unohtua? Mun mielestä ennemmin te menetätte kasvonne jos tiedät että olette velkaa ettekä edes ilmoita ettei laskua ole tullut.

No lähinnä mietin sitä herneen vetämistä, että joutuu ikävään tilanteeseen jos on JO suuttunut ja ilmoitan ettei laskua ole edes tullut. Mutta joo, ymmärrän pointtisi ja olen erittäin kiusaantunut siitä että ole ylipäätään velkaa! Inhoan semmoista :( ja haluan poikkeuksetta tietysti hoitaa velat pois.

Mitä jos kysyt suoraan, menet vaikka hänen kotiovelleen, mistä kiikastaa jos jo edellä mainitsemasi keinot eivät ole tuottaneet useammankaan yrityksen jälkeen tulosta. Ei tämä palsta ole oikea paikka ihmissuhteissa tapahtuneiden sotkujen, erehdyksien ja muiden vastaavien sattumusten pähkäilyyn.

[QUOTE="vieras";27950898]Montako lasta teillä on ja onko ne vaikeahoitoisia? Tota noin, jos ne oli sen mielestä ihan kauheita kauhukakaroita muttei kehtaa sanoa, miksi ei halua enää jatkaa työsuhdetta?[/QUOTE]

2 lasta, ihan tavallisia ja jos haluaisi päättää työsuhteen niin voisi vedota esim. opiskeluunsa.

Yhteistyössä