Huoh. Kaverini unohti hakea miehensä kanssa lapsen päiväkodista! Minut soitettiin hätiin! >(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27936475]Normaali ihminen ei mee nukkumaan ja unohda lasta päiväkotiin. Ja normaali ihminen herää puhelimensoittoon. Onneksi oli varahakija...
Tulee mieleen päihdeongelma pamipäissään nukkuu eikä "muista" hakea lasta :([/QUOTE]

Normaali ihminen tekee virheitä. On epänormaalia ellei tee virheitä, mutta sellaisia ihmisiä ei kyllä ole olemassakaan.

[QUOTE="vieras";27936492]No kyllä muakin vituttaisi lähteä tonne pakkaseen oman perheen ruokahommien keskeltä. Täällä ilmeisesti suurin osa vaan nauraisi. Heh heh.[/QUOTE]

Varahakijana siis? Eihän varahakijaksi ketään pakoteta. Ei siihen kannata ryhtyä ellei ole valmis lasta hakemaan kuin hyvällä säällä.

[QUOTE="Hiphei";27936277]Yövuoron jälkeen voi väsyttää aika rankasti!
Mutta onneksi ei sinua :)[/QUOTE]

Missäs kohtaa tuossa aloituksessa sanottiin että mies oli ollut yövuorossa...?

[QUOTE="Vieras";27936469]Nii joo, ettei lapsista siis pidäkkään välittää paskan vertaa niinkö?

Ihan sama koska haetaan, eihän se lapsi sitä tajua, ettei äiti/isä ookkaa tullu hakee..[/QUOTE]

Niinpä. Jo jokainen viimeisenä olo on lapselle rankka kokemus. Erityisesti sitten kun päiväkodin sulkemisajan jälkeen odotellaan ja odotellaan, kun isillä tai äitillä on ollut vähän tärkeämpää tekemistä. Ja turha sanoaka, että ammattitaitoinen hoitaja saa lapsen unohtamaan ajan kulun :D

Alkuperäinen kirjoittaja töissä päiväkodissa;27936524:
Niinpä. Jo jokainen viimeisenä olo on lapselle rankka kokemus. Erityisesti sitten kun päiväkodin sulkemisajan jälkeen odotellaan ja odotellaan, kun isillä tai äitillä on ollut vähän tärkeämpää tekemistä. Ja turha sanoaka, että ammattitaitoinen hoitaja saa lapsen unohtamaan ajan kulun :D

Joku siellä päiväkodissa on joka päivä se viimeinen lapsi, kamalat traumat varmaan. Jos oikeasti on ammattitaitoinen voi lukea vaikka lapsen kanssa kirjaa. Ei pidä sitä omaa närkästystä vanhempien myöhästymisestä kaataa viattoman lapsen niskaan. Ei se lapsen syy ole jos vanhemmilla on tullut kömmähdys.

Yövuoron jälkeen noin voisi käydä ihan kenelle tahansa, jos ei laita kelloa herättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja töissä päiväkodissa;27936524:

Mä asuin aiemmin, lapsettomana, päiväkodin vieressä. Kerran töistä tullessani kävelin siitä ohi ja siinä oli poika ja yksi hoitaja päiväkodin pihalla, poika itki "miksi mut aina haetaan viimeisenä".. Aika surulliselta kuulosti, voihan tietty olla että liioitteli, mutta.

[QUOTE="vieras";27936538]Ärsyttäisi jopa ihan äitinä, jos isä olisi luvannut mennä, mutta nukkuisikin sen sijaan.

Huii, eikö äidit saa ärsyyntyä? No, varahakijat ei ainakaan saa. Tulipa nähtyä.[/QUOTE]

Niinno, saa tietenkin. Mutta taisi olla ap:llekin ensimmäinen kerta kun tuollaista tapahtui. Mun mielestä tuo ei ollut niin pahaa ja anteeksiantamatonta ja esim. täällä kaksplussalla enimpien osalta tuskin tarjotaan olkapäätä murheen purkamiseen.

Elämässä sattuu ja tapahtuu. Aika hankalaksi sen elämän itselleen tekee jos takertuu liikaa joka epäkohtaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mulle kävi kans niin että unohdin hakea lapsen. Rupesin laittamaan ruokaa, huutelin likkaa eikä löytyny,siinä kohtaa tajusin etten ollut muistanut sitä hakea. Hain n. tunnin myöhässä

[QUOTE="vieras";27936554]Mä asuin aiemmin, lapsettomana, päiväkodin vieressä. Kerran töistä tullessani kävelin siitä ohi ja siinä oli poika ja yksi hoitaja päiväkodin pihalla, poika itki "miksi mut aina haetaan viimeisenä".. Aika surulliselta kuulosti, voihan tietty olla että liioitteli, mutta.[/QUOTE]

O.K, mutta pakko sanoa, että tuo ei liity tähän aloitukseen mitenkään.

[QUOTE="vieras";27936554]Mä asuin aiemmin, lapsettomana, päiväkodin vieressä. Kerran töistä tullessani kävelin siitä ohi ja siinä oli poika ja yksi hoitaja päiväkodin pihalla, poika itki "miksi mut aina haetaan viimeisenä".. Aika surulliselta kuulosti, voihan tietty olla että liioitteli, mutta.[/QUOTE]

no, se varmaan vietiin myös päiväkotiin viimeisenä.

kaikilla työvuoro ei lopu klo 16

Tarpeeksi väsyneenä se puhelin ei yhtään välttämättä herätä. Kuten ei muakaan. Jos on pakko herätä ja kamala väsy ni laitan kellon ja puhelimen hälyttämään. Mut soittoon en reagoi. Mistäs me tiietään miten väsy se mies oli ja miksi.

Mä lopetin vuosi sitten työt ja lähdin sovitusti toisen tytön kanssa kaupoille. Kaupassa sain puhelun naapurilta että lähtisikö meidän toinen tyttö leikkimään sinne. Sanoin että soitan miehelle kotiin että lähettää tytön sinne naapuriin. Soitin miehelle ja sanoin asian. Pitkän hiljaisuuden päästä mies sanoi että eikös sun pitänyt hakea tyttö eskarista?? Juu, pitihän mun, sillä samalla kauppareisulla...

No kauppakeskuksesta autoon ja autolla eskariin. Ihan normaaliin aikaan olin tyttöä hakemassa kun olin lopettanut työt aiemmin sinä päivänä. Kukaan ei olisi huomannut yhtään mitään jos mun omatuntoni ei olisi kolkuttanut niin pahasti että ekana tunnustin että unohdin hakea lapseni. :ashamed: No hyvät naurut sai tädit.

Mutta ei oikeastaan mikään ihme että unohdin, yleensähän mun lapset on aina kotona. Vain eskariin menevät päikkyyn. Mutta että kyllä näitä sattuu, lastenhoitajillekin...

[QUOTE="vieras";27936475]Normaali ihminen ei mee nukkumaan ja unohda lasta päiväkotiin. Ja normaali ihminen herää puhelimensoittoon. Onneksi oli varahakija...
Tulee mieleen päihdeongelma pamipäissään nukkuu eikä "muista" hakea lasta :([/QUOTE]

:D Minä unohdin!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mikä kenellekin normaali;27936508:
Missäs kohtaa tuossa aloituksessa sanottiin että mies oli ollut yövuorossa...?

Yövuoroja on tullu tehtyä jopa 7 pv putkia, mutta niin sikeesti en oo ikinä nukkunu, etten hakis lasta päiväkodista tai heräis puhelimen ääneen... enkä oo keltään työkaveriltakaan kuullu moisista "unenlahjoista"..

[QUOTE="vieras";27936654]Yövuoroja on tullu tehtyä jopa 7 pv putkia, mutta niin sikeesti en oo ikinä nukkunu, etten hakis lasta päiväkodista tai heräis puhelimen ääneen... enkä oo keltään työkaveriltakaan kuullu moisista "unenlahjoista"..[/QUOTE]

No sitten sellaisia ei tietysti voi olla olemassa :rolleyes:

[QUOTE="vieras";27936544]Joku siellä päiväkodissa on joka päivä se viimeinen lapsi, kamalat traumat varmaan. Jos oikeasti on ammattitaitoinen voi lukea vaikka lapsen kanssa kirjaa. Ei pidä sitä omaa närkästystä vanhempien myöhästymisestä kaataa viattoman lapsen niskaan. Ei se lapsen syy ole jos vanhemmilla on tullut kömmähdys.

Yövuoron jälkeen noin voisi käydä ihan kenelle tahansa, jos ei laita kelloa herättämään.[/QUOTE]

Jaa, et sitten ymmärtänyt lukemaasi, kun laitoin että turha ehdotella kirjan lukemisia ym. Ammattitaitoinen hoitaja tietää kaikki keinot ja käyttää niitä, mutta yksin odottelu on ikävä kokemus lapselle kaikista taikatempuista huolimatta.

Lapsen niskaan ei kaadeta tippaakaan närkästystä, mutta lapsi on fiksumpi olento kuin vanhemmat luulevatkaan. Haikeus ja paha mieli alkaa heti, kun muut on haettu, vaikka tehdään mitä.

Kenellekään lapsen hakemisvuorossakaan olevalle huoltajalle ei saa käydä niin, että jättää herätyksen laittamatta. Jos noin ajattelee, vauva kanssa yön valvonut voi nukahtaa hakemisajan ohi, kuka tahansa voi unohdella... jne.

Mun mummo toimi mun lapsuudessa pph:na ja minä olin siellä siskon kanssa hoidossa. Yhtä tarhakaveria ei tullu kukaan hakemaan... äiti oli lähteny merille seilaamaan hetken mielijohteesta :( palas muutaman viikon kuluttua kreku käsipuolessa. Lapsi sijoitettiin tilapäisesti mun mummille kun ei sukulaisiakaan löytyny. Tää oli siis 70-luvulla.

[QUOTE="vieras";27936654]Yövuoroja on tullu tehtyä jopa 7 pv putkia, mutta niin sikeesti en oo ikinä nukkunu, etten hakis lasta päiväkodista tai heräis puhelimen ääneen... enkä oo keltään työkaveriltakaan kuullu moisista "unenlahjoista"..[/QUOTE]
Niinpä. Yleensä noin sikeästi nukkuu teini-ikäiset, joita ei kiinnosta herätä kouluun.
Veikkaan että ko. ukko on vaan miettinyt, että en jaksa herätä, lapsen äiti tai varahakija saa hoitaa homman. Meikä nukkuu,

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa töissä;27936661:
Jaa, et sitten ymmärtänyt lukemaasi, kun laitoin että turha ehdotella kirjan lukemisia ym. Ammattitaitoinen hoitaja tietää kaikki keinot ja käyttää niitä, mutta yksin odottelu on ikävä kokemus lapselle kaikista taikatempuista huolimatta.

Lapsen niskaan ei kaadeta tippaakaan närkästystä, mutta lapsi on fiksumpi olento kuin vanhemmat luulevatkaan. Haikeus ja paha mieli alkaa heti, kun muut on haettu, vaikka tehdään mitä.

Kenellekään lapsen hakemisvuorossakaan olevalle huoltajalle ei saa käydä niin, että jättää herätyksen laittamatta. Jos noin ajattelee, vauva kanssa yön valvonut voi nukahtaa hakemisajan ohi, kuka tahansa voi unohdella... jne.

Kyllä, ihminen ei ole robotti eikä 100%erehtymätön. Ei saisi käyä tolleen, mutta ihminen on inhimillinen.

Yhteistyössä