Perhepäivähoitajan koira puri hoitolasta kasvoihin.

Blue
[QUOTE="vieras";27926166]Eikö se koira hyökännyt hoitolapsen kasvoihin? Eikö se ole korrekti selitys tapahtuneesta?

Nirri pois tuollaiselta koiralta ja kyseiselle pph:lle koirienpitokielto jos aikoo harjoittaa ko. ammattiaan kotonaan.[/QUOTE]

Niin mikä on se tapahtuman nimike silloin? En kysynyt selitystä vaan nimikettä tapahtumalle jos siitä ei voi eläimen aiheuttama tapaturma-nimikettä käyttää.

Blue
[QUOTE="vieras";27926230]Siis mikä ..tun nimike? Olisko vaikka raatelu? Koiran sekoaminen? Tyhmä pph?

Ei kuitenkaan mikään tapaturma, sillä eihän mikään hyökkäys vahinko ole.[/QUOTE]

Tapaturmana se kuitenkin menee. Koira ei tarkoituksella/tietoisesti käy kiinni joten mikään pahoinpitely tms se ei ollut.

Blue
[QUOTE="vieras";27926269]Ja sekö oli sun koira? :D Kyllähän koira voi tarkoituksella ja hyvinkin tietoisesti käydä kiinni ihmiseen, onko sulla ylipäänsä koiria kun noin sanot??[/QUOTE]

Koira ei ajattele "mä tapan ton" tai "mä haluan vahingoittaa/opettaa/kouluttaa tuota". Koira on vaistojen varassa toimiva eläin joka ei kosta, anna takaisin tms. Vain ihminen pystyy tietoiseen vahingoittamiseen. Ja kyllä, mulla on koiria.

"vieras"
Koira ei ajattele "mä tapan ton" tai "mä haluan vahingoittaa/opettaa/kouluttaa tuota". Koira on vaistojen varassa toimiva eläin joka ei kosta, anna takaisin tms. Vain ihminen pystyy tietoiseen vahingoittamiseen. Ja kyllä, mulla on koiria.
Voi kuule siinä vaiheessa kun koira hyökkää lapsen kimppuun mua ei vois vähempää kiinnostaa koiran psykologia. Nirri pois ja pph:lle kielto päälle, oli sen koiran motiivit sitten ihan mitkä tahansa.

Blue
[QUOTE="vieras";27926324]Voi kuule siinä vaiheessa kun koira hyökkää lapsen kimppuun mua ei vois vähempää kiinnostaa koiran psykologia. Nirri pois ja pph:lle kielto päälle, oli sen koiran motiivit sitten ihan mitkä tahansa.[/QUOTE]

No mitä sitten alunperin lähdit mulle vastailemaan ja kyselemään..? Olisithan vain voinut vapaasti mielipiteesi tähän muutenkin kirjottaa. Mutta tokihan sen voi noinkin ilmoittaa.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27927447:
Ensimmäinen kerta menisi ehkä tapaturmana mutta koska koira on toistuvasti purrut ihmisiä niin näkisin että koiran omistaja on syyllistynyt pahoinpitelyyn tai ainakin tuottamukselliseen rikokseen.
Niin juu, sitä en ajatellutkaan että siinä vaiheessa se tosiaan on omistajan puolelta tuottamuksellista kun tietää koiran olevan suuri riski.

"vieras"
Jos ryhtyisin perhepäivähoitajaksi, hankkisin varmaan samalla pari koiraporttia niin, että koira saisi hengailla päivät keittiön ja makuuhuoneen alueella. Ei siksi, ettenkö luottaisi koiraani, vaan siksi, etten luottaisi vieraisiin pikkulapsiin. ;) Luulisi, että olisi koirallekin aika stressaavaa jos 8h päivässä monta lasta riekkuisi ympärillä. Ihan jo senkin takia minusta olisi hyvä, että koiralla ja lapsilla olisi omat alueensa.

"pph"
tää on jotenkin niin uskomaton palsta!!ja jotenkin niin ymmärrettävää että kaikki kommentoijat ovat NAISIA!! jos hoitopaikan koira pelottaa niin hoitakaa pulleronne ihan ITSE, kyllä voi oravakin purasta joku kaunis päivä takapihalla siltikin... voi veljet.....hävettää teidän puolestanne!!!

Minä annan. Ja kävipä tässä viikko sitten niin että hoitolapsi tuli hoitoon tikit naamalla. Oma koira oli purrut...
Niin no jostainhan ne asiakkaatkin on tuollaisille tapauksille löydyttävä...

Millainen koira haluaa olla lapsilauman keskellä? Pentu? Jonka käytöstä ei vielä edes tiedetä? Meillä koirat tykkää vetäytyä omaan rauhaan kun kaksi omaa lastamme leikkii ja riehuu. Jos meille tulee kylään lapsia, koiria katsotaan hetken aikaa, että vieraatkin saa paijailla, mutta sitten koirat saa olla kyllä portin toisella puolella. Ja mielellään ovatkin.

Vieraista lapsista ei tiedä miten osaavat olla koirien kanssa, kun ei sitä tiedä omistakaan. Lapset on lapsia, täynnä mielikuvitusta ja keksivät keskenään kaikkea uutta. Ja koira on eläin, joka reagoi nappaamalla hampailla kiinni jos siihen sattuu kovasti, ja jos ne hampaat on isot ja kohde pieni, niin siinä sattuu. En ole koiravihaaja, ikäni olen erilaisten eläinten kanssa ollut, mutta en odota koiran osaavan ajatella kuten ihminen. Pitää kunnioittaa koiraa koirana.

Viimeksi muokattu:
ws harmaana
Koira on eläin, yhteenkään eläimeen ei voi luottaa ( ei ihmiseenkään ) 100% . Se rakas koira voi vaikka yllättävän kivun, säikähdyksen tms takia ottaa ja purra. Siksi meidän aikuisten on pidettävä huolta ettei näin pääsisi käymään. Kyllä se ihmislapsi on tärkeämpi...

"jepjep"
[QUOTE="pph";27928457]tää on jotenkin niin uskomaton palsta!!ja jotenkin niin ymmärrettävää että kaikki kommentoijat ovat NAISIA!! jos hoitopaikan koira pelottaa niin hoitakaa pulleronne ihan ITSE, kyllä voi oravakin purasta joku kaunis päivä takapihalla siltikin... voi veljet.....hävettää teidän puolestanne!!![/QUOTE]

Jestas mitä logiikkaa. Jos joku poika potkaisisi päiväkodissa teidän lasta päähän, niin tuumailisitko vain, että "no täytyy sitten vissiin ottaa mukula pois hoidosta ja hoitaa itse, kun pelottaa viedä hoitoon"?

"jepjep"
[QUOTE="husky";27927821]Peesi tälle. Tämä mammojen koiraviha on ihan uskomaton.[/QUOTE]

Itse kyllä ymmärrän koiravastaisuuden todella hyvin. Ihan järkyttävän näköistä kulkea talvella kävelyteitä pitkin, kun kaikki tien laidat ovat aivan kusessa ja vähintään 50 metrin välein on jonkun pökäleet keskellä tietä. Oikeasti melko kuvottavaa. Jos ihmiset pissailisivat tuolla tavoin teiden varret keltaiseksi, olisivat kaikki aivan kauhuissaan, mutta jostain syystä kun sen tekee joku kirppukasa, niin se pitäisi hyväksyä.

....
[QUOTE="vieras";27926230]Siis mikä ..tun nimike? Olisko vaikka raatelu? Koiran sekoaminen? Tyhmä pph? [/QUOTE]

Kai nyt jokainen tajuaa että jos rotikan kokoinen koira "sekoaa" tai raatelee kasvoja, niin lapsi ois todellakin ollut joko kuollut tai sitten henkihievereissä.

On jotenkin huvittavaa aina lukea näitä että koira saa aikaseks haavan, niin heti se on raatelua ja sekoamista.

Mitä jos kissa kynsäsee syvän haavan (mikä tapahtuu tosi helposti), onko sekin hullu sekopääelukka joka pitäis ampua? Tai jos joku jyrsijä tikkasee sormeen. Sekosiko se?

....
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27927447:
Ensimmäinen kerta menisi ehkä tapaturmana mutta koska koira on toistuvasti purrut ihmisiä niin näkisin että koiran omistaja on syyllistynyt pahoinpitelyyn tai ainakin tuottamukselliseen rikokseen.
Eikö aamulehessä lukenut että saman hoitajan toinen koira oli purrut samaa lasta.

Nyt saan tietysti p*skaa niskaan, mutta jos 2 koiraa puree yhtä ja samaa lasta (eli valitsevat lapsiryhmästä tämän tietyn lapsen), niin melkeimpä sanoisin että jotain se lapsi teki joka ärsytti niitä koiria.
Edelleen tietysti on hoitajan vika kun ei vahtinut tarpeeksi hyvin. Mutta jotain väärää se lapsikin teki. Sitä ei tosin voi syyttää mistään koska ei ole tehnyt mitään tarkoituksella kun on kuitenkin niin pieni lapsi kyseessä.

"jepjep"
Eikö aamulehessä lukenut että saman hoitajan toinen koira oli purrut samaa lasta.

Nyt saan tietysti p*skaa niskaan, mutta jos 2 koiraa puree yhtä ja samaa lasta (eli valitsevat lapsiryhmästä tämän tietyn lapsen), niin melkeimpä sanoisin että jotain se lapsi teki joka ärsytti niitä koiria.
Edelleen tietysti on hoitajan vika kun ei vahtinut tarpeeksi hyvin. Mutta jotain väärää se lapsikin teki. Sitä ei tosin voi syyttää mistään koska ei ole tehnyt mitään tarkoituksella kun on kuitenkin niin pieni lapsi kyseessä.
Tai sitten ko. emäntä ei osaa kouluttaa koiria.
Täytyy kyllä ihmetellä vanhempia, jotka vievät lapsensa hoitoon tuollaiseen paikkaan.

Yhteistyössä