Perhepäivähoitajan koira puri pikkutyttöä kasvoihin - Purrut aiemminkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pitäähän sitä nyt vähän kärjistää:D
En mä välttämättä edes sais tolta körmyniskalta henkeä pois vääntämällä. Tosin vois olla että nää paljon puhutut alkukantaset vaistot vois herätä jos näkisin meidän koiran pureksimassa jotakuta meidän lapsista, niin ainakin voisin yrittää:D

Eli ei mitään hyötyä on vastaus epäymmärrykseesi :)

Joo kyllä mäkin takuulla jotain yrittäisin tehdä koiralla jos olisin itse siinä tilanteessa... millähän muuten koiran saa oikeasti lopettamaan jos tuollainen tilanne tulee eteen? Ettei vaan yllytä sitä pahempaan raivoon tyyliin hakkaamalla jollain kepillä päähän.

[QUOTE="Lissu";27212840]Joo kyllä mäkin takuulla jotain yrittäisin tehdä koiralla jos olisin itse siinä tilanteessa... millähän muuten koiran saa oikeasti lopettamaan jos tuollainen tilanne tulee eteen? Ettei vaan yllytä sitä pahempaan raivoon tyyliin hakkaamalla jollain kepillä päähän.[/QUOTE]

Itse potkaisisin tuntuvasti munille!
Kaveri kertoi että sai tilanteen päättymään sillä kun hakkasi lujaa kattilankannet yhteen. Riippuu niin koirasta. Joillekin riittää vähempi toiselle ei.

[QUOTE="Lissu";27212840]Joo kyllä mäkin takuulla jotain yrittäisin tehdä koiralla jos olisin itse siinä tilanteessa... millähän muuten koiran saa oikeasti lopettamaan jos tuollainen tilanne tulee eteen? Ettei vaan yllytä sitä pahempaan raivoon tyyliin hakkaamalla jollain kepillä päähän.[/QUOTE]

Siis millainen tilanne? että näet että koira on jo purrut lasta? ei sitä silloin enään piestä tarvi, vaan mieluiten eristää vaikka johonkin huoneeseen ja rauhassa miettiä mitä kävi ja miten tilanne hoidetaan, pitääkö koirasta luopua jne.

Jos taas niin ikävästi käy että joudut tilanteeseen jossa koira hyökkää päälle eikä käskystä päästä irti (ensin siis toki kannattaa näyttää ja kuulostaa mahdollisimman isolta ja vaaralliselta, ennenkuin käy koiraan kiinni!), niin ei siinä oikein muuta voi kun puolustautua henkensä kaupalla... munat ja silmät taitaa olla herkimmät paikat.. oli kyseessä sitten ihminen tai koira. Jos siis munaskut löytyy :P mutta onhan näitä taistelukoiria, jotka ei päästä irti vaikka häntä lähtis irti... ne on niin tehty siihen hommaan. Liekkö siinä tilanteessa suurin apu rukoilemisesta, ellei kivääriä satu käteen....

[QUOTE="vieras";27212385]Koira kuitenkin tutkii suullaan niin en menisi kieltämään kokonaan. Heti jos "puraisee" niin leikki seis.[/QUOTE]

Tämä koira oli paikassa jonne ihmiset vievät omat lapsensa hoitoon. Ihmiset joilla on oikeus, painotan sanaa oikeus olettaa lastensa olevan turvassa. En löydä hoitosopimuksesta kohtaa jossa hoitopaikan koiran sallitaan purra hoidettavaa lasta, löydätkö sinä?

Toisekseen, koira joka puree noin pientä lasta kuuluu piikille. Ei siksi että koira on tehnyt väärin,vaan koska koirasta on tullut yhteiskunnalle todistettavasti vaarallinen.
Mikäli koiraa ei lopeteta kenen syy on jos se vielä puree lasta, kenties pahemmin seuraavaksi. Ei noille oikeasti löydy osaavia ottajia, katsoo tiettyjä palstoja niin sama koira voi olla viidennen kerran kierrossa. Arpapeliä koska se puree seuraavan kerran ja näykkiikö vai pureeko kunnolla.

Saa kyllä olla tarkkana noitten muksujen ja elukoitten kanssa. Toki hyvä että lapsi saa tutustua elukoihin ja toistepäin, mutta aikuisilla pitäs olla järki ja mukana!

Mulla on pieni koira ja kokonsa vuoksi sitä ei kai pidetä vaarallisena. Juuri eilen oltiin miehen ja koiran kanssa vaunulenkillä, niin joku äiti tuli vastaan n. 2 vuotiaan taaperon kanssa. Äiti ei sanonut mitään kun lapsensa tuli kovaa vauhtia meidän koiraa kohti ja kumartui koiran naaman eteen, tuijottamalla sitä suoraan silmiin! naureskeli vaan että onkos se pikkuhaukku kiva. Koko tilanne kävi niin äkkiä että molemmat miehen kanssa oltiin vaan suut ammollaan. Mahtaako sama äiti päästää mukulansa noin myös esim. vieraan rottiksen luokse..... meidän hiiri nyt on niin kiltti ja pelkuri että se vaan pisti korvat luimuun ja heittäytyi maahan loppujen lopuks.

Jokunen viikko sitten olin koiran kanssa kaksin lenkillä, jossain vaiheessa perään ilmestyi isä kahden lapsen kanssa. Toisella oli pyörä ja toinen juoksi, ja ne tuli kovaa vauhtia mun ja koiran perään ja kulki _perseessä kiinni_ pitkän matkaa. Koira taas kuikuili pelokkaana taaksepäin kun toiset heiluu siinä selän takana puolen metrin päässä koiraa pällistellen. Ja itse menin korvat sauhuten eteenpäin. Isä ei tokikaan sanonut mitään, jutteli vaan matkapuhelimeensa. Huoh, olisinpa vaan saanut suuni auki, kaipais noikin vähän jotain tapaopetusta. Meidän koira ei ole mikään yleinen halinalle. Kyllä se lapsiin on tottunut, mutta vieras lapsi on vieras, eikä se tajua jos sitä tullaan suunnilleen kaulailemaan takaapäin kusilenkillä. Kyllä lapsillekkin pitäisi opettaa miten se vieras koira kuuluu kohdata. Onneksi suurin osa tajuaa kysyä saako koiraa silittää, ja sitten ohjeistan aina että anna haistaa kättä ensin jnejne. Ne tilanteet on mukavia kaikille osapuolille, lapsille ja koiralle.

[QUOTE="vieras";27213609]Siis millainen tilanne? että näet että koira on jo purrut lasta? ei sitä silloin enään piestä tarvi, vaan mieluiten eristää vaikka johonkin huoneeseen ja rauhassa miettiä mitä kävi ja miten tilanne hoidetaan, pitääkö koirasta luopua jne.

Jos taas niin ikävästi käy että joudut tilanteeseen jossa koira hyökkää päälle eikä käskystä päästä irti (ensin siis toki kannattaa näyttää ja kuulostaa mahdollisimman isolta ja vaaralliselta, ennenkuin käy koiraan kiinni!), niin ei siinä oikein muuta voi kun puolustautua henkensä kaupalla... munat ja silmät taitaa olla herkimmät paikat.. oli kyseessä sitten ihminen tai koira. Jos siis munaskut löytyy :P mutta onhan näitä taistelukoiria, jotka ei päästä irti vaikka häntä lähtis irti... ne on niin tehty siihen hommaan. Liekkö siinä tilanteessa suurin apu rukoilemisesta, ellei kivääriä satu käteen....[/QUOTE]

Niin siis tarkoitin että jos on se tilanne että koira on kiinni lapsessa eikä lopeta... toivottavasti en ikinä joudu siihen tilanteeseen.

Yhteistyössä