kamalinta, mitä olet ikinä syönyt/juonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackDahlia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27919139:
mutta se kamalin mitä olen maistanu on tuo. voittamaton ykkönen pahassa maussa.
unicum.jpg

jeeps! en minä! pysyn turvallisessa kaljassa! aina voi kielellä kokeilla!

Pahimmat makuelämykset on saatu melkein yksinomaan Japanissa. Nattoo, eli fermentoidut soijapavut, sellaista limaista haisevaa mössöä. Umeboshi eli suolatut japaninaprikoosit. Kuivatusta umeboshista ja merilevästä tehty instant-"tee". Erilaiset kuivatut merenelävät - oikeasti, se haju on järkyttävä! Soijakastikkeella maustetut riisisipsit. Ja olis noita varmaan muitakin...

Toisaalta jotkut ihan odottamattomat asiat maistuivat yllättäen hyvältä, kuten vaikkapa raa'asta hevosenlihasta tehty "sashimi" (basashi).

Erehdyin syömään joskus 10-vuotiaana pilaantunutta valkosipulipatonkia. Oli siis patongin sisässä jotain valkosipulituorejuustotahnaa. Maistu kamalalle ja se sisus jännästi limaisesti venyi, söin silti. Tuon jälkeen en ole enää koskenutkaan mihinkään valkosipuliseen patonkiin.

[QUOTE="TMV";27919237]Pahimmat makuelämykset on saatu melkein yksinomaan Japanissa. Nattoo, eli fermentoidut soijapavut, sellaista limaista haisevaa mössöä. Umeboshi eli suolatut japaninaprikoosit. Kuivatusta umeboshista ja merilevästä tehty instant-"tee". Erilaiset kuivatut merenelävät - oikeasti, se haju on järkyttävä! Soijakastikkeella maustetut riisisipsit. Ja olis noita varmaan muitakin...

Toisaalta jotkut ihan odottamattomat asiat maistuivat yllättäen hyvältä, kuten vaikkapa raa'asta hevosenlihasta tehty "sashimi" (basashi).[/QUOTE]

Minä rakastan umeboshia! Ostan karkkini Tokyokanista (Helsinki), sieltä saa umeboshi-karkkejakin. :D Natto lienee meille yhtä ällöttävää kuin heille esim. viili? Makuasioita toki.

[QUOTE="jjj";27916064]semmonen colosteril tyhjennysjuoma (en oo varma kirjotetaanko noin) mitä otetaan ennen suolitähystykseen menoa..[/QUOTE]

Ui juku, tuota oksennuksenmakuista paskaa piti juoda yhden illan aikana vielä sen 4 litraa. Ei arvatenkaan ihan onnistunut. :whistle:

[QUOTE="hehe";27919248]Minä rakastan umeboshia! Ostan karkkini Tokyokanista (Helsinki), sieltä saa umeboshi-karkkejakin. :D Natto lienee meille yhtä ällöttävää kuin heille esim. viili? Makuasioita toki.[/QUOTE]

Makuasioita, toki. Mieheni rakastaa umeboshia, itse en voi sitä sietää. Japanilainen ystävämme, joka asui yhdessä vaiheessa Suomessa, rakastaa viiliä ja ikävöi sitä aina - kuten myös salmiakkia. (Yleensä salmiakki on ollut japanilaisten keskuudessa inhokki.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27919101:
FernetBrancaandshotG.jpg

Ruuista pahinta oli varmaan se epätoivoinen opiskelijasapuska, jota eksä teki. Siihen tuli muistaakseni paistettua (suola?)siikaa ja paistettua ruisleipää. Oli aivan saatanan pahaa, mutta nykyisin se jätkä on kai kokki.

Yllättäen (:rolleyes:) myös pahin maistamani juoma oli hänen ostamaansa.

Haha, aikanaan kun työskentelin baaritiskillä ja siihen tuli joku epämiellyttävä persoona pyörimään, joka ihan välttämättä halusi vaan tilata "no vittu jotakin", niin shottilasin reunat pyöräytettiin sitruunamehussa ja suolassa, shottiin meni 50/50 fernet-brancaa ja jägermeisteria. Ei tullu toiste :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27918959:
kaikkeahan pitäis ainakin maistaa. mutta se ruotsalaisten tynnyrissä mädätetty silakka jäi hajun takia maistamatta. :x

Minä maistoin sitäkin. Se tuote oli peltipurkissa ja oli pakko avata veden alla, koska muuten se ois lentänyt pitkin seiniä.

[QUOTE="vieras";27916124]Siskonmakkarakeitto. Muistan vielä elävästi kuinka jouduin ekalla luokalla yrittämään syödä sitä. Sitä ei yhtään helpottanut se, että luokan hulivilipoika vilautti ainakin kerran sitä pippeliään luokassa ja ihan samannäköinen oli kuin ne siskonkikkelit siinä keitossa. Mulle tulee niistä makkaroista aina kikkeli mieleen varmaan noista koulutraumoista ja se hajukin on jo oksettava.[/QUOTE]

:D :D heeehee

[QUOTE="vieras";27918280]otin hyvän hörpyn tuhkiksena käytetystä tölkistä. Oksensin saman tien ja väri hävisi kasvoilta kolmeksi tunniksi[/QUOTE]

Been there, done that, too :))))

Ala-asteen vetinen maksalaatikko. Sissussaatana. Vedonlöynnin hävinneenä tonnikala+suklaavanukanukkaan sekotus, hyhhyh. 2kk vanhaa riisivanukasta. Join pienenä tiivistemehua huonekärpäsillä, isosiskon korviinasti levinnyt hymy keskeytti tämän. Mutsilla luulin syöväni keitettyä kukkakaalia, mutta olikin jotain ruotoista kalaa. Enempää en muista näitä.

Miehen ystävien luona Virossa jotain venäläisherkkua kohteliaisuudesta yritin maistaa:
sellasia 3 x 3 senttisiä kuutioita paksua nahkaa, jossa oli puolet ihraa ja suolaliemessä liotettu.
Nahassa oli karvatkin tallella :x Siitä olis ensin pitäny kuoria "herkut" päältä eli ihrat ja sit pureskella sitä paksua nahkakimpaletta :/

Ala-asteen vetinen maksalaatikko. Sissussaatana. Vedonlöynnin hävinneenä tonnikala+suklaavanukanukkaan sekotus, hyhhyh. 2kk vanhaa riisivanukasta. Join pienenä tiivistemehua huonekärpäsillä, isosiskon korviinasti levinnyt hymy keskeytti tämän. Mutsilla luulin syöväni keitettyä kukkakaalia, mutta olikin jotain ruotoista kalaa. Enempää en muista näitä.

sahtia! :)..sitä on koulu ruoka gurmeena!

ompa inha ketju :D

juomista sellanen mikä ei pysy alhaalla on kräutersaft eli se rautavalmiste. sellanen mitä toivon etten enää (on muitakin tyhjennysaineita, huh) edes joudu pitämään alhaalla on jo pariin kertaan mainittu colonsteril. nauratti se jonkun kiljuvertaus :laugh:

ruoista pahimmat on olleet ne kaikki jänteet ja rustot, joita on pyörittänyt suussa ja yrittänyt olla yökkimättä. no joo ja pinaattikeitto ja maksa.

yllättäen tosi monen inhokit on just mun lemppareita, kuten esim. unicum.

Miehen ystävien luona Virossa jotain venäläisherkkua kohteliaisuudesta yritin maistaa:
sellasia 3 x 3 senttisiä kuutioita paksua nahkaa, jossa oli puolet ihraa ja suolaliemessä liotettu.
Nahassa oli karvatkin tallella :x Siitä olis ensin pitäny kuoria "herkut" päältä eli ihrat ja sit pureskella sitä paksua nahkakimpaletta :/

Yääh, ällöttävää!

Tulee mieleen Espanjassa vahingossa tilattu keitetty siankorva... rustoläpsykän päällä limaista, ruskeanharmaata nahkaa, hyi yäk. :x

ompa inha ketju :D

juomista sellanen mikä ei pysy alhaalla on kräutersaft eli se rautavalmiste. sellanen mitä toivon etten enää (on muitakin tyhjennysaineita, huh) edes joudu pitämään alhaalla on jo pariin kertaan mainittu colonsteril. nauratti se jonkun kiljuvertaus :laugh:

ruoista pahimmat on olleet ne kaikki jänteet ja rustot, joita on pyörittänyt suussa ja yrittänyt olla yökkimättä. no joo ja pinaattikeitto ja maksa.

yllättäen tosi monen inhokit on just mun lemppareita, kuten esim. unicum.

tarkotettu vaan että jos juot niin et juo toista kertaa!oxota!

En tiedä mitä se oli mutta kaverin filippiiniläinen äitipuoli teki aikanaan sellaista valkoista hyytelöä jonka seassa oli maissia. Se oli jotain niin kamalaa... Sen piti olla jälkkäri. Yleensä pystyn pykimättä syömään kohteliaisuudesta mitä vaan mutta tuosta tuli oksennus kurkkuun.

Hauskaa miten jotkut kuvailevat makuelämyksiään esim. vanhaksi kengänpohjaksi, ruosteisiksi nauloiksi, kertaalleenmärehdityksi puliukon oksennukseksi, jne, mistä te tiijätte mille ne maistuu? XD

korvavaikun jälkeen ehkä semmoinen vadelman makuinen juotava jugurtti, jota koulussa sai välipalaksi 80-luvulla ajoittain. Ylös se tuli ihan itse, vaikka yritin selittää itselleni että hyväähän tämä. Siinä vain oli joku oksennuksen sävy jo valmiiksi mukana.

Ja minä olen sentään rautasielu, jonka mielestä veripalttu on herkkua kuin myös tilliliha.

Yhteistyössä