Lapsilla ON oikeus isään prkl

  • Viestiketjun aloittaja ei-yh
  • Ensimmäinen viesti
ei-yh
Ihan kamalaa katsoa miten tällä palstalla ollaan yleisesti sitä mieltä että isälle ei kuuluis yhtäläinen oikeus lapsiin kuin äidille erotilanteessa. Mies ei muka pysty hoitamaan lapsia, ja että äidilä on siihen muka joku isompi oikeus, kun rakastaa niitä yli kaiken. Mites se miehen rakkaus?

Oma mieheni ainakin rakastaa lapsia aivan yhtä paljon kuin minä, osaa hoitaa, ja osallistuu hoitoon. Käyttää neuvolassa ja vaihtaa vaipat. Hän on itse ollut isänsä kasvattama, erossa äitinsä antoi huoltajuuden isälle. Ja sen voin sanoa että tuskin olisin tuon miehen kanssa jos olisi äitinsä huollettavaksi jäänyt, olis varmaan niin eri ihminen.

Ehkä miesten hoitotavat ei ole kaikin osin samanlaisia kuin keskiverto palstamamman. (ja vain yksi oikea tapahan hyväksytään). Mutta se ei vähennä sitä isän osuuden tärkeyttä olla mukana lasten elämässä. Joko ensisijaisena huoltajana, viikonloppuisänä tai tasavertaisena huoltajana.
 
  • Tykkää
Reactions: KULTAPIENI89
des
Juu, lapsilla on oikeus mutta isällä ei ole velvollisuutta nähdä lapsia... Kas kun harrastukset ja muu seuraelämä kiinnostaa eronkin jälkeen eniten.

Mielestäni minulla on enemmän "oikeus" lapsiini. Olenhan kantanut heitä mahassani, synnyttänyt ja kärsinyt kivut. Olen jättäytynyt sivuun vuosiksi työelämästä jotta mies on voinut panostaa uraan. Olen hoitanut lapset kaiket illat kun mies on harrastanut.

Ja sama meno jatkuu avioron jälkeen. Todellakin toivon että isä tapaisi lapsia enemmän!!
 
Mulle ainakin oli ilmiselvää eron tullen, että ainut millä on mitään merkitystä on LAPSEN PARAS. Jos lapsen paras olisi ollut jokin muu kuin olla minun kanssani, en olisi estellyt. Olen tarpeeksi nöyrä myöntämään tosiasiat ja sellainen on, että jos jostain syystä Datan kanssa tulisi ero, jäisi lapsi hänelle. Hoitotavat, kasvatus yms. eroavat ja pidän omia käytäntöjäni käytännöllisempinä, mutta kokonaisvaltainen lapsen paras toteutuisi silti paremmin Datan huoltajuudessa. Enkä siltikään pidä itseäni huonona äitinä, tunnustan vain että Data isyydessään on vielä parempi kuin minä äitinä.
 
"heluna"
juu mutta yleisesti ottaen useimissa perheissä se ukko ei tee nitte lasten eteen juuri mitään/ei tee lasten kanssa mitään, makaa vaan sohvalla!

mutta jos mies on osallistunut lapsen hoitoon,niin tokihan hän on yhtä tärkeä lapsilleen.

toki lapsilla on oikeus isään.

itse koin tässä eron,niin että mies jätti, rikkoi perheen lapsiltakin(ja vieläpä sellaisten asioiden vuoksi joille olisi voinut tehdä jotain,vaan mies mielummin luovutti,kuin olisi yrittänyt oikeesti) joten minä olen sitä mieltä että koska isän vuoski lapset itkevät ja itkevät, juoksevat kahden paikan väliä. niin sen vuoksi isä ei ole ansainnut yhtäkään lastansa!

houkutus jättää isä täysin ulkopuoliseksi oli suuri, ja tästä varmaan useammat huoltajuus kiistat onkin lähtöisin. minä en kuitenkaan voinut tehdä sitä lapselle, joka itki isän perään, joten näinollen lapsi on isänsä luona niin paljon kuin se isälle sopii ja toistaiseksi isä onkin saanut päättää nämä ajat.

toki mä ärähdin hänelle että kun ei olla yhdessä ja lapsi asuu mun luona niin sähän sovit mun kanssa etukäteen asioista etkä vaan hae hoidosta ja pidä lasta 2vrk. mutta sen jälkeen on kysynyt ja minä olen myöntynyt.
 
"vieras"
Kyse on tavallisesti siitä, että isä on alkoholisti tms. joka ei kykene olemaan selvänä silloin kun lapsen kanssa. Silti vain isä haluaa olla lapsen kanssa ja tavata häntä humalassa ja syyttää minua lapsen vieroittamisesta, kun en humalaiselle anna.
 
"argh"
Just ja isällä on oikeuksia muttei velvollisuuksia! jos isä haluaa tavata eron jälkeen lapsia niin hänelle on pakko suoda tämä mahdollisuus mutta jos lapset haluavat tavata isää jota ei v*ttuakaan kiinnosta niin mikään ei velvoita isää tapaamisiin..että se niistä lasten oikeuksista,selitäppä sitte lapsille miksei isi halua nähdä..
 
On se väärin huudella Äidin paremmuudesta hoitajana tai siitä että Isällä olisi oikeus tavata lapsiaan vain viikonloppuisin, jos Isä sitä haluaa on hänellä siihen yhtälainen oikeus kuin Äidillä.
Mitäs jos Isä ei halua, tai haluaa vain tehdäkseen kiusaa Äidille?
Olen itse pohtinut myös sitä miten tuntuu että Äidiltä harvoin kysytään haluatko tai jaksatko etc.. Tuntuu usein että Isä voi valita kuinka paljon haluaa nähdä lapsia, ja Äidin taas oletetaan hoitavan lapset sehän on itsestään selvyys koska he ovat olleet raskaana ja ovat hoitaneet lapset kotona tai rakastavat lapsia muka enemmän!
 
Siinävaiheessa jos lapsien hoito ei ole yhdessäoloaikana kiinnostanut, niin miksi pitäisi ymmärtää että se kiinnostaisi nyt? Ihan sama vaikka kuinka rakastaisi lapsiaan, mutta jos ei ole niiden kanssa ikinä ollut tai niitä hoitanut niin saa jäädä erossakin ilman!
Suuriosa Suomalaisista miehistä ikävä kyllä on juuri näitä, joita alkaa kiinnostaa lapset vasta sitten kun niillä saa kiusattua vaimoa eron jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Peppari
miten
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27915599:
On se väärin huudella Äidin paremmuudesta hoitajana tai siitä että Isällä olisi oikeus tavata lapsiaan vain viikonloppuisin, jos Isä sitä haluaa on hänellä siihen yhtälainen oikeus kuin Äidillä.
Mitäs jos Isä ei halua, tai haluaa vain tehdäkseen kiusaa Äidille?
Olen itse pohtinut myös sitä miten tuntuu että Äidiltä harvoin kysytään haluatko tai jaksatko etc.. Tuntuu usein että Isä voi valita kuinka paljon haluaa nähdä lapsia, ja Äidin taas oletetaan hoitavan lapset sehän on itsestään selvyys koska he ovat olleet raskaana ja ovat hoitaneet lapset kotona tai rakastavat lapsia muka enemmän!
musta tuntuu että helvetin monet äidit tykkää tehdä asiat hankaliksi isälle, esim oma rakas exäni yritti järjestää lasten hoitovuorot sillain että aina alkaa joko yövuoron jälkeen tai lomani keskellä ;) ja mikään muu ei hänelle sopinut..
enkä todellakaan ole ainut isä kuka kertoillut samanlaisia asioita
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
miten jatkaa
oli muuten yksi elämäni parhaista hetkistä kun tää kusipää väänsi ääli itkua lastenvalvojalla kun isä ei välitä lapsistaan etc etc..
lastenvalvoja katto sitä nenänvartta pitkin ja sano että katos ny peiliin kuka ne ongelmat aiheuttaa :)
 
Mä en todellakaan antais lastani isälleen viikonlopuksi jos yhtäkkiä pyytäis. Lapsi on mun lapseni käytännössä. Eri asia jos ensin tutustuu lapseensa.
Tuntuuko susta koskaan siltä, että jossain vaiheessa tulee se hetki, kun isän on ns. liian myöhästä enää edes tutustua?

Voisin hyvin kuvitella, että tossa tilanteessa minä ajattelisin niin - jos lapsi ei kerran ole kiinnostanut x vuoteen ollenkaan, ei auta, että yhtäkkiä alkaakin sitten kiinnostaa. Kokisin tilanteen kaikkea muuta kuin luonnolliseksi lapsen kannalta, jos vaikkapa 10-vuotiaan elämään paukkaisi äkkiä joku "isä", jota ei ole aiemminkaan ollut.

Tämä nyt ei varsinaisesti edes liittynyt aiheeseen. :)
 
"vieras"
Ne huutelijathan on juuri niitä typeryksiä, jotka on tehneet lapsensa kelvottamalle miehelle. Ihan oma häpeä, en tunne kyllä minkäänlaisia sympatioita muita kuin niitä lapsia kohtaan.

Jos meillä tulis mieheni kanssa ero, niin ihan yhtälaiset oikeudet hänellä säilyisi lapsiin kuin minulla. Mutta hän onkin ihana isä lapsille ja ihana puoliso minulle, eikä tule tuosta mihinkään muuttumaan vaikka eroaisimmekin. Myös lapset on ihan yhtä iskän perään kuin mun. Parempaa tilannetta ei minulle, miehelleni eikä lapsille voi edes kuvitella :)
 
Tuntuuko susta koskaan siltä, että jossain vaiheessa tulee se hetki, kun isän on ns. liian myöhästä enää edes tutustua?

Voisin hyvin kuvitella, että tossa tilanteessa minä ajattelisin niin - jos lapsi ei kerran ole kiinnostanut x vuoteen ollenkaan, ei auta, että yhtäkkiä alkaakin sitten kiinnostaa. Kokisin tilanteen kaikkea muuta kuin luonnolliseksi lapsen kannalta, jos vaikkapa 10-vuotiaan elämään paukkaisi äkkiä joku "isä", jota ei ole aiemminkaan ollut.

Tämä nyt ei varsinaisesti edes liittynyt aiheeseen. :)
No joo. Voin myöntää että jos isä alkais kiinnostua lapsesta kun lapsi on 10v niin kyllä se tympäsis tavallaan. Jos hän yhtäkkiä rupeais olemaan kaveria lapselle ja lapsi olis ihan innoissaan "isästä" jonka yhtäkkiä sais. Tuntisin ehkä hieman mustasukkasuuttakin.
 
"vieras"
Siinävaiheessa jos lapsien hoito ei ole yhdessäoloaikana kiinnostanut, niin miksi pitäisi ymmärtää että se kiinnostaisi nyt? Ihan sama vaikka kuinka rakastaisi lapsiaan, mutta jos ei ole niiden kanssa ikinä ollut tai niitä hoitanut niin saa jäädä erossakin ilman!
Suuriosa Suomalaisista miehistä ikävä kyllä on juuri näitä, joita alkaa kiinnostaa lapset vasta sitten kun niillä saa kiusattua vaimoa eron jälkeen.
Eli suurin osa yksinhuoltajaäideistä on typeriä naisia, kun ovat väsänneet lapsensa tuollaisille idiooteille. Sitähän se on, vois yh-naiset kattella peiliin vaan.
 
musta tuntuu että helvetin monet äidit tykkää tehdä asiat hankaliksi isälle, esim oma rakas exäni yritti järjestää lasten hoitovuorot sillain että aina alkaa joko yövuoron jälkeen tai lomani keskellä ;) ja mikään muu ei hänelle sopinut..
enkä todellakaan ole ainut isä kuka kertoillut samanlaisia asioita
Sivusta seuranneen kokemuksella voisin sanoa että tätä "ilmiötä" esiintyy sekä naisten että miesten keskuudessa.
Toisaalta mites sitten jos ex-vaimosi tekisi myös yövuoroa, hän hoitaa lapset myös tämän jälkeen ja myös kesken loman!
 
miten
Siinävaiheessa jos lapsien hoito ei ole yhdessäoloaikana kiinnostanut, niin miksi pitäisi ymmärtää että se kiinnostaisi nyt? Ihan sama vaikka kuinka rakastaisi lapsiaan, mutta jos ei ole niiden kanssa ikinä ollut tai niitä hoitanut niin saa jäädä erossakin ilman!
Suuriosa Suomalaisista miehistä ikävä kyllä on juuri näitä, joita alkaa kiinnostaa lapset vasta sitten kun niillä saa kiusattua vaimoa eron jälkeen.
En kyllä allekirjoita tota viimeistä lausetta tunnen niin satanasti isäpuolia ja tasan 1 on tuollainen.
 
miten
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27915696:
Sivusta seuranneen kokemuksella voisin sanoa että tätä "ilmiötä" esiintyy sekä naisten että miesten keskuudessa.
Toisaalta mites sitten jos ex-vaimosi tekisi myös yövuoroa, hän hoitaa lapset myös tämän jälkeen ja myös kesken loman!
paskat se niitä hoida vieny kerhoon ja hoitoon AINA kun mahdollista toiin kuin minä ;)
 
"just just"
Mulle ainakin oli ilmiselvää eron tullen, että ainut millä on mitään merkitystä on LAPSEN PARAS. Jos lapsen paras olisi ollut jokin muu kuin olla minun kanssani, en olisi estellyt. Olen tarpeeksi nöyrä myöntämään tosiasiat ja sellainen on, että jos jostain syystä Datan kanssa tulisi ero, jäisi lapsi hänelle. Hoitotavat, kasvatus yms. eroavat ja pidän omia käytäntöjäni käytännöllisempinä, mutta kokonaisvaltainen lapsen paras toteutuisi silti paremmin Datan huoltajuudessa. Enkä siltikään pidä itseäni huonona äitinä, tunnustan vain että Data isyydessään on vielä parempi kuin minä äitinä.
Aikaisempien lasten etu ei kuitenkaan ole ollut etusijalla....
 
miten
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27915839:
No jos sun ex-muija on on noin paska niinkuin annat ymmärtää niin haeppa vaikka niitten lasten huoltajuutta! ;)
tää toimii nykyään ihan ok kun hän ymmärsi että voi käydä niinkin ikävästi jos vittuilu ei lopu niin tulonlähteet (lapset) siirtyvät minulle :)
 

Yhteistyössä