Taas ärsyttää koiraIHMISET! Onko ihan pakko kusettaa ja paskottaa koirat ihmisten postilaatikoille?!

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
en taaskaan ymmärrä
hahaa, eli kymmenessä vuodessa ei voida olettaa kunnan saavan hankittua roskiksia? :D Silloin kun mä hankin koiran niin ei edes ollut mitään kakansiivoamisvouhotusta.

Yhtä lailla, miksi pitää hankkia lapsi tai pulkkailla sen kanssa, jos ei osaa väistää kakkoja. yhtä lailla se koira saa kävellä siinä tiellä. Turha vinkua jos ei osannut vahtia. Jos tälle linjalle kerran haluat.
Siis wtf?!? Ei ne mun lapset sotke muiden kulkureittejä. Miten mun lasten hankinta liittyy siihen, että sä olet hankkinut koiran tajuamatta, mitä se sulta vaatii. Kyllä mäkin olen lastensaantini suunnitellut siten, että olen miettinyt jaksanko kaikki niistä aiheutuvat hommat hoitaa ja pärjäänkö. Samaa ei ilmeisesti koiranomistajat tee, kun ei jakseta 200 metriä kauempaa kantaa kakkapussia tai vaihtoehtoisesti on hankittu niin monta koiraa, että ei kädet riitä.

Eli sun mielestä 10 v sitten oli ihmisistä ihan mukavia ne kikkareet siinä tiellä? Ja kunnan vikahan se sun oma viitsimättömyytesi on?

Enkä mä ymmärrä, miten koiranomistajat itsekään viitsivät talsia niissä kakoissa ja katsella niitä tienvierillä?

+++
Alkuperäinen kirjoittaja en taaskaan ymmärrä;27900313:
Siis wtf?!? Ei ne mun lapset sotke muiden kulkureittejä. Miten mun lasten hankinta liittyy siihen, että sä olet hankkinut koiran tajuamatta, mitä se sulta vaatii. Kyllä mäkin olen lastensaantini suunnitellut siten, että olen miettinyt jaksanko kaikki niistä aiheutuvat hommat hoitaa ja pärjäänkö. Samaa ei ilmeisesti koiranomistajat tee, kun ei jakseta 200 metriä kauempaa kantaa kakkapussia tai vaihtoehtoisesti on hankittu niin monta koiraa, että ei kädet riitä.

Eli sun mielestä 10 v sitten oli ihmisistä ihan mukavia ne kikkareet siinä tiellä? Ja kunnan vikahan se sun oma viitsimättömyytesi on?

Enkä mä ymmärrä, miten koiranomistajat itsekään viitsivät talsia niissä kakoissa ja katsella niitä tienvierillä?
Vaikka ihan mielenosoituksena sille ettei ole roskiksia.

"vieras"
Jos postilaatikoiden vierustalla on kusta, kannattaa "rotat" hävittää. Kun sillä paikalla alkaa löytymään rotanmyrkyllä kyllästettyjä nakinpaloja, niin lupaan ettei siinä ole kusta enää kauaa.

rietas
En näe.

Kädet riittää puhelimessa puhumiseen, oven avaamisen ja parin sadan metrin kävelyyn koirat yhdessä kädessä. Tämä mulle ok. Pointtini oli siinä tosiasiassa, että kun niitä roskiksia ei ole niin sitä kakkapussia pitäisi kantaa vaikkapa nyt tunnin verran ennen roskiksen löytymistä. Tämä taas on mulle liikaa. Mun ongelma joo, mutta tuntuu häiritsevän muitakin.
Rehellisesti: monenko tunnin lenkkejä koiriesi kanssa kerralla yleensä teet? Kuinka pitkiä matkoja? Kuinka pitkät on oikeasti roskisten välit sillä reitillä?

:saint:

---
Rehellisesti: monenko tunnin lenkkejä koiriesi kanssa kerralla yleensä teet? Kuinka pitkiä matkoja? Kuinka pitkät on oikeasti roskisten välit sillä reitillä?

:saint:
Mulla ei ole matkamittaria, mutta esim meidän alueella on tasan yksi roskis. Siis kunnan roskis = roskis jota saa käyttää ilman huutoa. varmasti köytän sitä jos koirani ei kakkaa kovin kaukana siitä.

Mun lenkkien pituus ei kuulu tähän mitenkään mutta ollaan ulkona yleensä 15min - 1,5h

---
[QUOTE="vieras";27900323]Jos postilaatikoiden vierustalla on kusta, kannattaa "rotat" hävittää. Kun sillä paikalla alkaa löytymään rotanmyrkyllä kyllästettyjä nakinpaloja, niin lupaan ettei siinä ole kusta enää kauaa.[/QUOTE]

Oletpa vitsikäs. Onnea :)

koirallinenkaan ei ymmärrä
Kun luulis että se älli on siellä narun yläpäässä tai ainakin päätäntä valta.
Meidän puol koulutetut piskitkin tottelee jos narusta nykäisee ja kieltää tekemästä! Ja ne on opetettu pienestä asti menemään ojaa pitemmälle pusikkoon. Vaikkakin niiden "hiiren" papanat haittais siinä keskellä katua vähemmän kuin niiden "norsujen" joiden annetaan paskoa keskelle tietä!

"vieras"
Aika mahtava perustelu olla siivoamatta oman koiransa ulostetta sillä verukkeella, että "no ei oo roskista tarpeeks lähellä. Hankkikaa sellainen.".

Mä oon kans aina sanonut kaupassa kun pöllin, että laskekaa hintoja niin ei tartte enää sitten pölliä. Ylinopeutta ajaessani sanon aina poliiseille, että "hei, kaupunki vois rakentaa nopeammat tieyhteydet työpaikalle, niin ei tarttis sit ajaa ylinopeutta." Viimeksi kun iskin kiven sisään lähikaupan ikkunasta, niin sanoin vaan poliisille, että "vois pitää kauppaa hei pidempään auki, niin ei tarvis tulla kiven kanssa sisälle".

:D Mahtaa aivopierua perjantaille...

"tiiti"
Alkuperäinen kirjoittaja koirallinenkaan ei ymmärrä;27900348:
Kun luulis että se älli on siellä narun yläpäässä tai ainakin päätäntä valta.
Meidän puol koulutetut piskitkin tottelee jos narusta nykäisee ja kieltää tekemästä! Ja ne on opetettu pienestä asti menemään ojaa pitemmälle pusikkoon. Vaikkakin niiden "hiiren" papanat haittais siinä keskellä katua vähemmän kuin niiden "norsujen" joiden annetaan paskoa keskelle tietä!
Kyllä mun kokemus on se, että ne pikkukoirat just kakkaa mielummin tielle jo ihan siitä syystä kun ne "hukkuu" lumihankeen. Ne "norsut" sentään pääsee sinne.

---
[QUOTE="vieras";27900350]Aika mahtava perustelu olla siivoamatta oman koiransa ulostetta sillä verukkeella, että "no ei oo roskista tarpeeks lähellä. Hankkikaa sellainen.".

Mä oon kans aina sanonut kaupassa kun pöllin, että laskekaa hintoja niin ei tartte enää sitten pölliä. Ylinopeutta ajaessani sanon aina poliiseille, että "hei, kaupunki vois rakentaa nopeammat tieyhteydet työpaikalle, niin ei tarttis sit ajaa ylinopeutta." Viimeksi kun iskin kiven sisään lähikaupan ikkunasta, niin sanoin vaan poliisille, että "vois pitää kauppaa hei pidempään auki, niin ei tarvis tulla kiven kanssa sisälle".

:D Mahtaa aivopierua perjantaille...[/QUOTE]

jälleen huono vertauskuva. Vai minkä takia sun mielestä olis ylivoimasta hankkia niitä roskiksia?

+++
Alkuperäinen kirjoittaja en taaskaan ymmärrä;27900368:
Siis kenelle osotetaan mieltä? Sille naapurin äidille, joka kulkee lasten kanssa päiväkotiin siinä aamupimeässä ja joutuu sit päiväkodilla pesemään pulkan ja kengät siitä paskasta?
No aina mene tasan onnen lahjat. Kyseisessä tapauksessa toivon että se äitikin ottaisi osaa ja kertoisi eteenpäin että roskiksia kiitos meidänkin alueelle.

Sorsasalo
Kylläpäs nyt valitetaan sellaisesta ongelmasta, joka kumminkin poistuu nopeasti ajan kuluessa. Entäs nämä ympäristön pilaamiset ties millä myrkyllä?

En minäkään anna koiran ihan joka paikkaan tehdä. :p

koirallinenkaan ei ymmärrä
[QUOTE="tiiti";27900353]Kyllä mun kokemus on se, että ne pikkukoirat just kakkaa mielummin tielle jo ihan siitä syystä kun ne "hukkuu" lumihankeen. Ne "norsut" sentään pääsee sinne.[/QUOTE]

No meillä kahlaa! Kun se on siihen opetettu!
Väkisin on mentävä vaikka näillä pakkasilla tuleekin pika käännytys kun tassut ja maha paleltuu.
Onpa niille saanut tampata valmiin reitinkin kun siihen tielle ei vaan voi tehdä! Samalla tavalla kuin toinen näistä ei voi kusasta jos joku (sopiva ja tarkkaan harkittu) ei ole ensin kusassut!

en taaskaan ymmärrä
No aina mene tasan onnen lahjat. Kyseisessä tapauksessa toivon että se äitikin ottaisi osaa ja kertoisi eteenpäin että roskiksia kiitos meidänkin alueelle.
Näin just! Eli koiranomistajat sysää vaan vastuun kaikille muille. Kunhan saa vaan nauttia omasta fifistään ja ei tarvitse niin kauheesti nähdä vaivaa sen eteen. Eli jatketaan vaan tätä paskassa kulkemista, että koiranomistajat saavat harrastaa (ilman vastuuta ja velvollisuuksia, kun aina se on jonkun muun vika ja jonkun toisen pitäisi asia hoitaa).

en taaskaan ymmärrä
Kylläpäs nyt valitetaan sellaisesta ongelmasta, joka kumminkin poistuu nopeasti ajan kuluessa. Entäs nämä ympäristön pilaamiset ties millä myrkyllä?

En minäkään anna koiran ihan joka paikkaan tehdä. :p
No ei mun ainakaan tarvitse päivittäin väistellä jotain myrkkyjä tässä kulkureiteilläni, mutta niitä kikkareita täytyy, kun niitä on oikeesti ihan keskellä kävelytietä ja vähintään 5 metrin välein siinä reinassa.

"vieras"
jälleen huono vertauskuva. Vai minkä takia sun mielestä olis ylivoimasta hankkia niitä roskiksia?
Ei ziisus mikä vitun pelle!! Minunko ne roskikset sulle pitää hankkia ja maksaa?! Ostatko sinä mulle uuden ruohonleikkurin? Hä? Miksi mun pitäisi millään muotoa maksaa siitä että sinä haluat pitää koiraa? Mä voin ennemmin tappaa sen sun hurttas ku maksaa jostain roskakorista. Jos SINÄ tarvit roskista, niin hanki sellainen tai kanna paskat housun taskussasi tai tapa koko koira. Ei kiinnosta mua!

Veraus on täysin oikea. Sinä väität että muiden pitää tehdä jotain, tai sinä toimit väärin. Esimerkit oli juuri siihen viittaavia. Mitäpä jos mä sanon, että maksa mulle se ruoholeikkuri, ettei mun tartte vetää sua vitun käkättimeen pelle!!

Sinä monen koiran ulkoiluttaja, nyt oikeesti. Hanki vaikka pikalukko ja kahvallisia kakkapusseja. Pikalukko kiinni hihnaan tai taskuun ja kakkapussit kahvasta kiinni siihen lukkoon.

Ja jos olet noin käsi niiden koiriesi kanssa, niin älä herranjumala ainakaan flexejä hanki.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
koiran kasvattaja
Jokainen koiransa väärään paikkaan kusettava koiranomistaja voi mun puolesta sitoa flexin kaulaansa ja hinata ittensä lipputankoon. Te pilaatte suurimman osan koiranomistajien maineen!!

vierass
[QUOTE="vieras";27900442]Ei ziisus mikä vitun pelle!! Minunko ne roskikset sulle pitää hankkia ja maksaa?! Ostatko sinä mulle uuden ruohonleikkurin? Hä? Miksi mun pitäisi millään muotoa maksaa siitä että sinä haluat pitää koiraa? Mä voin ennemmin tappaa sen sun hurttas ku maksaa jostain roskakorista. Jos SINÄ tarvit roskista, niin hanki sellainen tai kanna paskat housun taskussasi tai tapa koko koira. Ei kiinnosta mua!

Veraus on täysin oikea. Sinä väität että muiden pitää tehdä jotain, tai sinä toimit väärin. Esimerkit oli juuri siihen viittaavia. Mitäpä jos mä sanon, että maksa mulle se ruoholeikkuri, ettei mun tartte vetää sua vitun käkättimeen pelle!![/QUOTE]

sä tartteet terapiaa. Hyvä ettei suonet pullistu päästä.

isojen koirien omistaja
Kyllä mua ainakin ottaa päähän se, että niitä paskoja ei viitsi kerätä. Täällä lähes kaikki jättää keräämättä. Eikä sekään paljon auta jos talvella koira paskoo siihen penkalle, kun aura vetää hetken päästä ne jonnekin kasalle, sepä vasta kaunis näky.

Ite kerään aina meidän koirien paskat, vaikka onhan se aika hupaisaa esim. tuossa läheisellä kävelytiellä, jossa ulkoilutetaan päivittäin koko naapuruston koirat on tällä hetkellä koiranpaskaa niin, ettei ehdi montaakaan askelta ottaa, kun taas on uusi läjä. Vieressä on myös lasten leikkikenttä.

Täällä ei ole koko paikkakunnalla yhtään koirankakkaroskista, muutamaa omakotitaloa lukuunottamatta, joiden laatikkoon on liimattu koirankakkaroskis-tarra. Itse olen ratkaisut paskapussi ongelman niin, että jos koira paskoo jo saman tien kun lähdetään, että nappaan paskan pussiin pussi solmuun ja tien pieleen jonnekin vähän piiloon ja takaisin tullessa pussi otetaan mukaan ja laitetaan omaan roskikseen. Ei tarvi koko lenkkiä kulkea heiluvien paskapussien kanssa, ja meillä niitä on vielä useita pussillisia, kun on kaksi isoa koiraa ulkoilutettavana.

Ei se paskan kerääminen ainakaan mun arvoani mitenkään laskenut.

chihun ulkoiluttaja
Just katsoin ikkunasta lapsen kanssa autoja niin joku koiran ulkoiluttaja paskatti koiransa tuohon meidän roskisten viereen, kumartui hieman, luulin jo että ryhtyy noukkimaan niitä mutta kumartuikin vaan hämärässä katsomaan missä ne paskat on ja lappas jalalla lunta päälle....

Minusta tää on sit se VIIMEINEN KEINO. Ne jätetyt sentää näkee ja voi varoa, mutta kiva tuollaiset piilossa olevat paskayllärit.... :D

^^^
Ikuinen riita tämä koiranpaska/pissa ongelma.
Oma koira osaa kyllä mennä kauaksi tiestä paskalle ja jos tekee paikkaan missä se varmasti häiritsee, kerään sen.
Totta on että roskiksia on harvassa ja ärsyttää välillä kantaa sitä pussia monta kilometriä kädessä, mutta kyllä se roskis aina vastaan jossain vaiheessa tulee. Kysymys on omasta asenteesta.
Itseäni myös ärsyttää rikotut pullot ja roskat teiden varsissa. Kuka ne kerää? Kuka niistä vastaa?
Loputon kiista, koirattomat vastaan koiralliset. Eiköhän me kaikki tänne samaan maailmaan mahdu, kunhan kaikki ottavat kaikki muutkin huomioon. Väärin on se, että ruvetaan mustamaalaan kaikkia koiranomistajia. Kuitenkin suurin osa noudattaa "sääntöjä."

"vieras"
[QUOTE="tiiti";27900353]Kyllä mun kokemus on se, että ne pikkukoirat just kakkaa mielummin tielle jo ihan siitä syystä kun ne "hukkuu" lumihankeen. Ne "norsut" sentään pääsee sinne.[/QUOTE]

Jaahas mitähän kokemusta sulla tästä on sitten? Omia pikku fifejä, jotka kakkaa tielle?

Mulla on 6,5kg painava koira ja kyllä se tasan mielummin menee mahdollisemman kauas tieltä paskalle. Se ei huku lumihankeen vaan nimenomaan kulkee lumessa todella ketterästi. Ehkä joskus harvoin on niin paljon lunta, että kakkaaminen ei ole helppoa, mutta sitten etsii toisen paikan.

Ja joo, joskus kakkahädän sattuessa kakkaa tien vierelle tai lähelle ja silloin kakat poimin pussiin. Olenpa joskus ollut itse polvia myöten lumessa hakiessa kakkoja pois, mutta nykyään se ei innosta, koska saattaa itse olla pian paskassa. Täällä ei nimittäin monetkaan kerää kakkoja pois.

en taaskaan ymmärrä
Ikuinen riita tämä koiranpaska/pissa ongelma.
Oma koira osaa kyllä mennä kauaksi tiestä paskalle ja jos tekee paikkaan missä se varmasti häiritsee, kerään sen.
Totta on että roskiksia on harvassa ja ärsyttää välillä kantaa sitä pussia monta kilometriä kädessä, mutta kyllä se roskis aina vastaan jossain vaiheessa tulee. Kysymys on omasta asenteesta.
Itseäni myös ärsyttää rikotut pullot ja roskat teiden varsissa. Kuka ne kerää? Kuka niistä vastaa?
Loputon kiista, koirattomat vastaan koiralliset. Eiköhän me kaikki tänne samaan maailmaan mahdu, kunhan kaikki ottavat kaikki muutkin huomioon. Väärin on se, että ruvetaan mustamaalaan kaikkia koiranomistajia. Kuitenkin suurin osa noudattaa "sääntöjä."
Siis koirattomienko niitä kakkoja pitäis alkaa keräilemään? Ja meidän alueella ei todellakaan suurinosa noudata sääntöjä, kun sitä kakkaa on niin paljon. Ei ole vaan parista koirasta kyse. Koirat omistajineen mahtuu tänne vallan mainiosti, jos omistajat vaan huolehtivat niistä koiristaan ja niiden jätöksistä. Ei mulla itse koiria vastaan mitään ole. Tykkään koirista. Meillä ei ole näkynyt rikottuja pulloja eikä roskiakaan missän, mutta koirankakat koristaa kauniisti jalkakäytäviä. Varmasti joukossa on moni omistaja, joka kerää kakat, mutta valitettavasti ne toiset pilaa niidenkin maineen. Niin se vaan menee.

Yhteistyössä