ihanaa soitin tänään uutta verokorttia

• Viestiketjun aloittaja "jes"
  • Ensimmäinen viesti
oot varmaan tollanen ihminen läheisilleski, eli kusipää paska? kun niin ihanaa ja helppoa täällä netissä vittuilla... siis kyllä mä tiedän paljonko mä tienaan, mutta kun tulot on muuttunu ku en oo nyt töissä, niin en ihan oikeasti sitä nyt handlaa, jos se on sun maailmassa tyhmän ihmisen merkki niin olkoon! (ja keskittyminen muutenkaan ei nyt onnistu ku tässä muutaki puuhaa) ja edelleen sitä mä painotan, että se vitun lappu jo oli mulla, ja ne tiedot oli siinä, niin miksei voi muka soittaa että voitteko kiltit lähettää tismalleen saman uuden!!
Eli ihan oikeasti luulet että vaikka et ITSE tiedä paljonko tienaat, niin silti se veroviraston virkailija sen tietää. Hah, uskomatonta kyllä :D. Varmasti ottaa päähän koko elämä jos on älynlahjat sillä tasolla että verotuskin on mielestäsi moista henkimaailman touhua :D.

ja kysyyhän se muutaki että paljonko tienaat, esim ennakonpidätys saadusta bruttotulosta, eli blö blaa saadusta liipalaapasta :D noin paljo mä tajuan tuostaki!! *hekottaa* joo no ei jaksa tapella täällä, pitäs itekki vissiin ostaa elämä..

hhm
Ap:sta en tiedä, mutta itseni on pakko (tai oli ainakin kun viimeksi tarkistin) tilata korttini puhelimitse, sillä teen työtä, jossa tarvitsee sivutulo- tai free-verokorttia.

Vaikea uskoa kenenkään sinne huvikseen soittelevan, ei se niin hauskaa ole.

Helppo homma
Kuules Irski. Siinä kotiin tulevassa verokortissa on ARVIO, joka perustuu aiempiin tuloihin. Jos sinulla on vastikään tulot muuttuneet, niin verotoimisto EI tiedä paljonko sinä nyt / tänä vuonna tienaat. Se vain ARVAA aiempiin tuloihin perustuen.

Jos siis tilasit "samanlaisen" kortin kuin se arviokortti (johon tulot on siis arvioitu aiempien tulojen perusteella, jotka nyt ovat muuttuneet), niin huonoja uutisia: se kortti ei pidä paikkaansa. Joudut joka tapauksessa tilaamaan uuden johon JOUDUT arvioimaan nämä uudet muuttuneet tulot tälle vuodelle. Tai sitten maksat sillä aiempiin tulohiin perustuvalla arviolla väärän määrän ennakkoa ja saat joko palautusta tai joudut maksamaan jälkiveroja ensi vuonna.

Näin veemäinen minä olen, että neuvon sinua kun olet jo haukkunut minut kusipääksi ;).

huheij
Tätä ketjua lukiessani tunnen itseni todella fiksuksi. Olen siis omasta mielestäni täysi tumpelo kaikissa asioissa, mutta tämän ketjun jälkeen tiedän, että oikeasti on mua tyhmempiäkin. Siis että joku ei osaa tilata verokorttia verkosta?? Kun ei osaa arvioida vuosituloja, kun ne on muuttuneet? Miten ihmeessä verovirkailija tietäisi muuttuneet tulosi, jos et niitä itsekään tiedä????

Viime vuonna mullakin oli tulot muuttuneet, kun jäin äitiyslomalta hoitovapaalle, mutta olin kai joku superlahjakkuus kun pystyin arvioimaan kuitenkin koko vuoden bruttutulot ihan itse. Tulevat äitiysrahat (ne näkee kelan sivuilta), kesälomarahat töistä (ne pystyy arvioimaan suurinpiirtein, jos tietää paljonko lomapäiviä on jäljellä) ja kotihoidontuki päälle.

Onhan toki ihmisiä, joille prosenttilaskutkin on vaikeita. Ehkä ne on niitä samoja ihmisiä, jotka ei osaa verokorttiakaan tilata netistä.

"..."
Käsittääkseni on oikeasti olemassa ihmisiä jotka luulee että verottaja näkee kaikki ihmisten tiedot. Että niillä on joku pääsy Kelan ja sossun ja työkkärin tietoihin....

Jollekin aikaisemmalle tiedoksi että mielestäni sivutulokortin saa tilattua netistä, mutta en mene vannomaan.

"jepulis"
Juu ja jotkut muuten luulee, että toisesta työstä menee aina sivutuloprosentin mukaan veroa, eikä siksi kannata tehdä toista työtä. Vaikka oikeasti sama veroprossa on kaikessa, ylimääräiset saa vain takaisin vähän viiveellä :)

joo sori oikeesti haukkumiset purin perus väsymystä ja vitutusta suhun :S joo ei tiiä unohtas koko jutun ja toivois vaan että niin muutki tekis ja rahaa tulis silti jostain tuutista :D
Kuules Irski. Siinä kotiin tulevassa verokortissa on ARVIO, joka perustuu aiempiin tuloihin. Jos sinulla on vastikään tulot muuttuneet, niin verotoimisto EI tiedä paljonko sinä nyt / tänä vuonna tienaat. Se vain ARVAA aiempiin tuloihin perustuen.

Jos siis tilasit "samanlaisen" kortin kuin se arviokortti (johon tulot on siis arvioitu aiempien tulojen perusteella, jotka nyt ovat muuttuneet), niin huonoja uutisia: se kortti ei pidä paikkaansa. Joudut joka tapauksessa tilaamaan uuden johon JOUDUT arvioimaan nämä uudet muuttuneet tulot tälle vuodelle. Tai sitten maksat sillä aiempiin tulohiin perustuvalla arviolla väärän määrän ennakkoa ja saat joko palautusta tai joudut maksamaan jälkiveroja ensi vuonna.

Näin veemäinen minä olen, että neuvon sinua kun olet jo haukkunut minut kusipääksi ;).

Nii no jos kaikkien kuuluu omata netin käytö mahdollisuus ja osata se verokortti hoitaa netin kautta niin miksi ihmeessä verotoimisto sitten työllistää ihmisiä tekemään tuota hommaa?

Edelleen Suomessakaan ei taatusti jo perheessä ole konetta,nettiä tai sitä tulostinta.
Ja vaikka olisi mahdollisuus käyttää konetta..kuinka monet vanhemmat ihmiset osaavat tuon tehdä?
Menettekö sanomaan omalle mummollenne,että hän on täys idiootti,kun ei netissä hoida asiaa vaan valittaa,kun pienestä(tai suuresta) palkastaan makselee turhaan puhelin soitosta..saa huonoa palvelua ja menettää aikaa..

Yhteistyössä