Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon "f"emakko;27870687:
ja hahahahhhhahhhh vai pitää naiset pystyssä maata, tuntuu että nykynaiset ei saa pidettyä kohta pystyssä edes miehensä munaa kun sekin on liian raskasta..

Sinäkö et saa itse pidettyä edes munaasi pystyssä? Voi hyvänen aika näitä nykyajan vellihousumiehiä... onneksi sentään poikkeuksiakin on.

Paino sanalle yhtälailla osallistuu, se ei ole yhtälailla jos töissäkäyvä tekee 10h päivän matkojen kanssa tulee kotiin ja joutuu siellä painamaan 17.00-22.00 samalla kuin tää kotiäiti ottaa omaa aikaa kun siellä kotona on niin rankkaa..
Oikeasti suosittelen monille sterilisaatiota ja sitä että lopetetaan se minäminäminä ajattelu ja mietitään kokonaisuutta..
Ei tulisi itselle mieleenkään että vaatisin toista tekemään kotona yhtä paljon kuin minä koti vanhempana.
Koska ei olisi sitä kotiakaan jos ei toinen kävisi töissä.
Hauskaa on sekin etten ole kuullut että yksikään koti-isä valittaisi elämän rankkuutta.

Öh, ei tietenkään ole?
Eikä täällä käsittääkseni ole hinguttukaan omaa aikaa joka päivä klo 17-22, vaan kerran-pari viikossa joku harrastus tmv.
Itse tosin soisin jokaiselle vanhemmalle kokonaisen viikonlopun omaa aikaa joka ikinen kuukausi niin halutessaan.

Minäminä-ajattelu on muotia, jokaisessa asiassa (paitsi helpoissa asioissa, jotka eivät vaadi konkreettisia ponnisteluita, esim. kolmannen maailman kansa), ei päde mihinkään tiettyyn ryhmään.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Hilla";27873770]Kiinnostaa tietää, paljonko niihin miesten töihin oikein menee aikaa päivittäin?

Vaikka me asutaan omakotitalossa, niin hyvä jos kerran kuukaudessa löytyy miehelle joku pikkuhomma, jota minä en tee.[/QUOTE]

Meillä ainakin miesten töihin menee todella paljon aikaa ja päivittäin on jotain pientä hommaa. Mutta meillä onkin puusauna ja leivinuunia lämmitetään talvella melkein päivittäin. Puutyöt, pihatyöt (tontilla kokoa 2500m2) eli lumenluonnit ja muut, remontit, auton huollot (itse tekee kaiken omassa tallissa) jne. Ja sen LISÄKSI mies tekee vielä kotitöitä samalla tavalla kuten minä, nyt enemmänkin kun olen viimeisilläni raskaana.

Mutta mulla onkin ihana mies :) Enkä ajatellut tehdä lapsia niin montaa, että alkais koskaan ärsyttää niiden kanssa oleminen. Ja siinä vaiheessa kun kotona olo alkaa olla rasittavaa, niin MINÄ MENEN TÖIHIN. Kannattaa valittajat kokeilla :)

Öh, ei tietenkään ole?
Eikä täällä käsittääkseni ole hinguttukaan omaa aikaa joka päivä klo 17-22, vaan kerran-pari viikossa joku harrastus tmv.
Itse tosin soisin jokaiselle vanhemmalle kokonaisen viikonlopun omaa aikaa joka ikinen kuukausi niin halutessaan.

Minäminä-ajattelu on muotia, jokaisessa asiassa (paitsi helpoissa asioissa, jotka eivät vaadi konkreettisia ponnisteluita, esim. kolmannen maailman kansa), ei päde mihinkään tiettyyn ryhmään.

Mä taas olen käsittänyt suurimman osan näistä viestistä noin ja en ymmärrä sitä.
vaaditaan arvotusta kotona olosta ja samalla lytätään työssäkäynti ja suunnilleen sanotaan että se on omaa aikaa ja lepoa. Samalla kuin selitetään uskomatonta tuubaa kotiäidin arjesta johon kuuluu joka ikinen päivä 7 eri ruokalajin tekeminen, pyykkäystä 3h päivässä ja siivomista 5h.

Tottakai molemmat tarvitsee omaa aika ja ansaitsee sitä kovin usein vaan tuntuu että varsinkin tän palstan äidit on iinä vaiheessa tyytyväisiä kun saavat omaa aikaa 17.00-22.00

[QUOTE="Hilla";27873861]Kun se ei tee niitä kotitöitä lainkaan, niin miksei se sitten voi elää elämää lastensa kanssa?

Kotityöt ei ukkoa kiinnosta, eikä omien lasten seurakaan kiinnosta. Tästä voimme vetää johtopäätöksen, että vain oma napa kiinnostaa.[/QUOTE]

sitten sulla on varmaan perusteita tehdä asialle jotain, väitän että suurimmalla osalla näistä vlittajista ei ole

Meillä kummankaan päivät eivät ole "omaa aikaa", vaan ne ovat ns. työpäiviä. Minulla on täällä kotona leppoisampaa vaikka teenkin kaikki kotitytöt viikolla. Viikonloppuna teemme ne melkein puoliksi, mitä niitä nyt sinne "jää". Saan kyllä viikolla siivottua ja pyykättyä ihan riittävästi, että viikonloput pyhitetään yleensä muille tekemisille.

Illat meillä jaetaan (ei nyt kuitenkaan kelloa katsomalla) niin että kumpikin saa rauhoittua omien juttujensa parissa jonkin aikaa. Eli silloin vasta kummallakin on se oma aikansa. (Meillä siis pieni vauva, isoista lapsista nyt ei paljoa hommaa olekaan).

Kyllä kummankin pitää osata arvostaa toistensa työpäiviä, tapahtuipa ne sitten muualla tai kotona.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja +0+0;27873855 Tottakai molemmat tarvitsee omaa aika ja ansaitsee sitä kovin usein vaan tuntuu että varsinkin tän palstan äidit on iinä vaiheessa tyytyväisiä kun saavat omaa aikaa 17.00-22.00[/QUOTE:
Jos nyt aloitettaisiin vaikkapa siitä, että saisi sitä omaa aikaa edes puolet siitä, mitä mies saa. Sen jälkeen voidaankin jo tavoitella fifty-fifty tilannetta. Ei ole mielestäni liikaa vaadittu.

Ja tiedoksi, minä olen työssäkäyvä äiti. 1-2 viikkoa kuukaudesta olen täysin yksinhuoltajana miehen työn takia. Tällaisena yksinhuoltajaviikkoina mies on täysin 'vapautettu' lastensa kanssa elämisestä. Vaadinko siis mielestäsi liikaa, kun edellytän, että mies tällöin tekisi edes jotain kotitöitä, kuten valmistaa ruokaa, käy kaupassa tai tyhjentää astianpesukoneen?

Tässä ketjussa menee sekaisin monta asiaa.

Joka tapauksessa luulen ap;n pointin olevan se, että mies ei tosiaankaan tajua millaista on olla kotona.
Ei siinä auta muu kuin antaa miehelle esimerkki. Jätä se viikonlopuksi yksin lasten kanssa, ja katso sitten mitä sanoo.

Ja vähintäänkin törkeetähän se on, että mies väittää ettei kotiäiti tarvitse omaa aikaa. Kotiäiti jos KUKAAN juuri tarvitsee omaa aikaa. Työssäkäyvät saavat sitä omaa aikaa pelkästään jo työmatkallaan ja lounastauollaan. Kotiäiti ei välttämättä saa.

Mutta siis kusipäiseltä mieheltä kyllä vaikuttaa, oletko harkinnut eroa ap? Selvästi miehesi ei sinua arvosta.

eri mieltä.. jos vaihtoehto on ero tai tapojen muutto

Niin, mutta silloinkin se tahto tulee miehen puolelta, jos ei haluakaan erota. Monesti tuokaan ei kyllä toimi kuin jonkun aikaa, kunnes pöly on taas laantunut, niin mies palaa entiseen toimintamalliinsa. Ei tietysti aina, mutta vähän skeptinen olen näiden omanapaisten kanssa. Sen verran on matkan varrella tullut nähtyä.

[QUOTE="vieras";27873910]Tässä ketjussa menee sekaisin monta asiaa.

Joka tapauksessa luulen ap;n pointin olevan se, että mies ei tosiaankaan tajua millaista on olla kotona.
Ei siinä auta muu kuin antaa miehelle esimerkki. Jätä se viikonlopuksi yksin lasten kanssa, ja katso sitten mitä sanoo.

Ja vähintäänkin törkeetähän se on, että mies väittää ettei kotiäiti tarvitse omaa aikaa. Kotiäiti jos KUKAAN juuri tarvitsee omaa aikaa. Työssäkäyvät saavat sitä omaa aikaa pelkästään jo työmatkallaan ja lounastauollaan. Kotiäiti ei välttämättä saa.

Mutta siis kusipäiseltä mieheltä kyllä vaikuttaa, oletko harkinnut eroa ap? Selvästi miehesi ei sinua arvosta.[/QUOTE]

just toi asenne voi helvetti, kotiäiti nukkuu lasten kanssa koton kun meikä vetää loskassa 200km matkaa ja se on sitä omaa aikaa :)

Tää on kyl hyvä palsta pari pv seurannu ja kyllä oman vaimon arvostus on kasvnut ihan kauheasti :) ps: teen myös kotitöitä.

[QUOTE="Hilla";27873745]Miksei se ukko sitten voi iltaisin elää sitä E-l-ä-m-ä-ä niiden lastensa kanssa?[/QUOTE]

Toki voi, ja varmasti elääkin. Iso kysymys on se, kuka perheessä määrittelee, mitä e-l-ä-m-ä-ä-n, vapaa-aikaan ja kodin välttämättömiin huoltotöihin kuuluu.

Nyt työssäkäyvänä olen huomannut, miten surullisen vähän aikaa lasten kanssa jää. Siksi tuntuu käsittämättömältä, miten jollekulle tyyliin automatka omien lasten kanssa on yhtä tuskaa. Sehän on aivan mahtavaa kuulla, miten kaksivuotias on taas keksinyt uusia omia sanoja.

Itse olen yhtä aikaa vähän kateellinen miehelleni, joka on päivät kotona, ja yhtä aikaa todella iloinen siitä, että saan käyttää vähän vapaa-aikani perheen kanssa ulkoiluun ja yhdessäoloon sen sijaan, että töistä tultuani mieheni sanelisi minulle kotitöiden to do -listan ja häippäisisi harrastuksiin. (yksi viikoittainen harrastus hänellä on, minullakin olisi jos raaskisin käydä)

Meillä se imuroiminen tosin tuleekin prioriteettilistalla häntäpäässä.

[QUOTE="Vieras";27868469]Voi luoja teitä kotimammoja! Mihin saatte tuon kaiken ajan kulumaan vai siivoatteko te koko ajan neuroottisesti ja kuljette täytyi kädessä?! Itse olen töissä siis palkkatyössä ma-pe joka päivä 8 tuntia ja siihen työmatkat päälle ja kerran viikossa kauppareissu. Laitan joka aamu aamupalan eikä mitään muroja. Sitten päiväkotiin, töihin ja sitten taas kotiin ja sen jälkeen joka päivä ten ruuan. Kotiruokaa, tiskit, pyykit, iltaharrastukset ja muut, iltapala, pesu, iltasatu joka ilta ja nukkumaan. Viikonloppuina askarrellaan, ollaan pihalla, harrastetaan ym. ja teen tämän kaiken YKSIN! Koen että mulla on silti omaa aikaa tarpeeksi iltaisin kun lapset nukkuu....[/QUOTE]

Sinun elämäsi kuulostaa erittäin helpolta!
Katsos, monet sanoo että jaksaa paljon paremmin kotona iltaisin, kun saa ensin päivällä toteuttaa itseään töissä, saa aikuista seuraa, ja jopa juoda kahvikupin rauhassa:)
Kotiäidin elämä voi olla ihan muuta:(
Ja vaikka haluaakin kasvattaa omat lapsensa kotona, ei se tarkoita että se olisi aina hirmuisen nautinnollista ja kivaa, on siinä se oma rankkuutensa, josta vain kotiäidit tietävät. Sinä et selvästikään tiedä millaista se on, joten turhaan kommentoit. Ja sulla on jopa energiaa viettää sitä omaa aikaa kun lapset iltaisin nukkuu, kotiäidit on yleensä niin puhki, etteivät jaksa...Yritä nyt vaan ymmärtää.

[QUOTE="vieras";27873964]Sinun elämäsi kuulostaa erittäin helpolta!
Katsos, monet sanoo että jaksaa paljon paremmin kotona iltaisin, kun saa ensin päivällä toteuttaa itseään töissä, saa aikuista seuraa, ja jopa juoda kahvikupin rauhassa:)
Kotiäidin elämä voi olla ihan muuta:(
Ja vaikka haluaakin kasvattaa omat lapsensa kotona, ei se tarkoita että se olisi aina hirmuisen nautinnollista ja kivaa, on siinä se oma rankkuutensa, josta vain kotiäidit tietävät. Sinä et selvästikään tiedä millaista se on, joten turhaan kommentoit. Ja sulla on jopa energiaa viettää sitä omaa aikaa kun lapset iltaisin nukkuu, kotiäidit on yleensä niin puhki, etteivät jaksa...Yritä nyt vaan ymmärtää.[/QUOTE]

Oikeasti, minkälaisen kuvan pieni lapsi saa maailmasta ja itsestään, jos hänen äitinsä ei nauti hänen seurastaan?

Nyt minulle alkaa ehkä hiljalleen selvitä, miksi suomalaiset nuoret voivat niin pahoin.

Menkää sinne töihin, pliis.

just toi asenne voi helvetti, kotiäiti nukkuu lasten kanssa koton kun meikä vetää loskassa 200km matkaa ja se on sitä omaa aikaa :)

Tää on kyl hyvä palsta pari pv seurannu ja kyllä oman vaimon arvostus on kasvnut ihan kauheasti :) ps: teen myös kotitöitä.

Anna yksi esimerkki-KUKA kotiäiti nukkuu kotona lasten kanssa????
Meillä herätään klo 6 joka aamu, lasten rytmi aina ollut sellainen, ei auta vaikka laittaisi petiin keskiyöllä,silti heräävät.

Ainoastaan imetysikäisen vauvan kanssa joku kotiäiti ottaa nokoset. Mutta tiedätkös, se imetys vie kaikki mehut sinusta. Ai niin mutta olet mies- et edes KYKENE ymmärtämään. Ajele sä vaan sitä autoa 200km, onpa rankkaa hui!

[QUOTE="hitto";27873525]Nämä valittavat kotiäidit ovat usein niitä jotka eivät itse ole Päiväkään palkkatyötä tehneen! Ja useimpi käynyt vain peruskoulunkin. Ehkä amiksessa kääntymässä vuoden. Ennen lapsikoneeksi ryhtymistä! Miten sitä voisi työn ja kodin yhdistämisestä ja sen rankkuudesta mitään tietää jos sitä ei ole kokenut!! Vituttaa ihan maksaa veroja kun raha menee näille valittajille![/QUOTE]

Äläpä yleistä. Kotihommat yhdistettynä pienten lasten hoitamiseen, kasvattamiseen kunnolla, on kyllä erittäin raskas yhdistelmä. Siihen vielä lisätään henkinen puoli kun olet yksin lasten kanssa, ei ole aikuista seuraa kuten töissä. Hienoa että se tuntuu olevan teille työäideille aivan easy cake. Teillä on ilmeisesti maailman helpoimmat lapset joilla ei ole uhmaa, jotka eivät sotke, eivät riitele. Tai sitten teille oli se homma niin tervanjuontia että pakenitte sinne työelämään, jonka edelleen väitän olevan helpompaa, jo henkisestikin ;)

Datalle joka kehui koti-isyytensä olleen niin lunkia aikaa sanoisin että yleensä miehet ottavat asiat lunkisti. Ja yleensä se tarkoittaa myös sitä, että asiat tehdään hutiloiden, vähän sinnepäin. Ei siis stressata mistään. Laatu ei välttämättä ole sama mitä ehkä jonkun huolellisemman äidin. Tai sitten sinullakin oli huippuhelpot lapset ja muijas siivosi jälkenne kuitenkin. Tuskin oli paikat tiptop kun muija töistä kotiutui ;)

Piti vielä kommentoida tuohon ap:n tapaan "näpäyttää". Jotenkin kuulostaa, että se on yhtä tehokas kuin se, että kieltäisi rangaistukseksi jälkiruokajäätelön lapselta, joka ei pidä jäätelöstä, tai ei ainakaan siitä erityisemmin välitä. Ehkä miestä ei haittaa sekasotku, ja silloin siisteydestä pitävä hajottaa vain omaa päätään kostamalla siten, ettei siivoa.

Se taas on jo kolmas erillinen aihe, että erilaisten vaatimustasojen sovittaminen yhteen tuntuu olevan ratkaisematon ikuisuuskysymys. Jos toinen haluaa imuroida ja pestä lattiat päivittäin, väkertää pikkutarkkoja salaatteja huolellisesti tasapainotettujen aterioiden kaveriksi ja silittää kaikki vaatteet, ja toiselle riittää summittainen imurointi parin viikon välein ja se, että vaatteet eivät ole aivan likaisia, ja jotain saa mättää lautaselleen suunnilleen ruoka-aikaan, vaaditaan aika paljon joustoa ja sumplimista. Toinen ei voi luistaa kaikesta perustellen sillä, ettei kiinnosta, mutta ei toisaalta rennommin ottavaa voi pakottaa jatkuvaan siivoamiseen siksi, että toinen haluaa supersiisteyttä. Tätä aloittaja nyt ei vaatinutkaan, mutta kommenttina tuohon näpäytystapaan - vaikuttaa, ettei miestä pieni sekasotku edes haittaisi.

[QUOTE="Höh";27873986]Oikeasti, minkälaisen kuvan pieni lapsi saa maailmasta ja itsestään, jos hänen äitinsä ei nauti hänen seurastaan?

Nyt minulle alkaa ehkä hiljalleen selvitä, miksi suomalaiset nuoret voivat niin pahoin.

Menkää sinne töihin, pliis.[/QUOTE]

Kuka niin on sanonut? Että äiti ei nauti lapsen seurasta?

Kaiken voi näköjään ymmärtää väärin, jos haluaa.

P.s. luuleln että nuoret voivat pahoin, kun äidit on tehnyt niska limassa töitä koko lapsuuden , eikä aikaa ole jäänyt lapselle....Mut sähän haluat kääntää kaiken juuri päinvastoin...

[QUOTE="vieras";27873988]Anna yksi esimerkki-KUKA kotiäiti nukkuu kotona lasten kanssa????
Meillä herätään klo 6 joka aamu, lasten rytmi aina ollut sellainen, ei auta vaikka laittaisi petiin keskiyöllä,silti heräävät.

Ainoastaan imetysikäisen vauvan kanssa joku kotiäiti ottaa nokoset. Mutta tiedätkös, se imetys vie kaikki mehut sinusta. Ai niin mutta olet mies- et edes KYKENE ymmärtämään. Ajele sä vaan sitä autoa 200km, onpa rankkaa hui![/QUOTE]

kelpaaks koti-isä? jos kelpaa niin minä nukuin usein lasten kanssa :) ja emäntä kyl nukkuu kanssa nykyään.
täl hetkel 4v ja 1v heräävät 07.30-09.00 ja kohta emäntä menee nukkuun niien kanssa, amulla oltiin luistelemassa.

[QUOTE="vieras";27873988]Anna yksi esimerkki-KUKA kotiäiti nukkuu kotona lasten kanssa????

Ainoastaan imetysikäisen vauvan kanssa joku kotiäiti ottaa nokoset. Mutta tiedätkös, se imetys vie kaikki mehut sinusta. Ai niin mutta olet mies- et edes KYKENE ymmärtämään. Ajele sä vaan sitä autoa 200km, onpa rankkaa hui![/QUOTE]

Sinun elämäsi on varmasti rankkaa aina ja kaikissa puitteissa, eikä kukaan ikinä ymmärrä sen rankkuutta.

Mutta jotenkin tuntuisi inhimillisemmältä, että olisit töissä ja valittaisit kohtuuttomasta pomosta ja kaksinaamaisista työkavereista, kuin että olet kotona ja valitat omista lapsistasi.

Meillä muuten muu perhe jäi nukkumaan, kun lähdin ulko-ovesta yhdeksän aikaan ulos.

Mä kyllä saan nukkua tuon parikuukautisen kanssa suut ja silmät täyteen jos haluan. En voi sanoa että olisi raskasta. Tosin nyt kun yötkin menee max kahdella syötöllä, niin en tarvitse enää unta sen jälkeen kun vauva herää aamulla joko klo 7 tai joskus jopa vasta klo 9.

Viikonloppuisin annetaan toistemme nukkua jos on tarvis. Ollaan kyllä molemmat aamu ihmisiä, ja klo 7 ylhäällä. Nykyään tuon vauvan hyvien unien kanssa aletaan taas päästä tähän normaaliin rytmiimme, että ollaan ylhäällä jo aikaisin.

Helppoa.

Yhteistyössä