The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
God Morgon, Hejssan alla :D

Ruotsi menettelee, puhua osaan jonkin verran, ymmärrän sitäkin enemmän... Eikä se mun mielestä niin pahaa mongertamista ole, kun sitte taas vertaa esim. Norjan tai Tanskan kieleen. Tanskasta ei saa mitään selvää, puhuu Ruotsia peruna suussa :D

Englannilla pärjään jotenkuten, nykysin vähän paremmin, kun siskonmies on Saksalainen niin hänen kanssa tulee sit käytettyä Englantia. Saksaa en osaa ku muutaman hassun sanan, mut aina oppii lisää..

Muita kieliä en sitte osaakkaa... Paitti tietty Suomea ja murteiden eri variaatioita.
Nii ja murteesta puheenollen, Raumangiäl on ehkä hirvein murre mitä mä tiedän..
"Ol niingos gotonas, luanikast reissu jne...." :D
 
IhanaValo
Miekin olen joskus lukiossa opiskellu pari kurssia saksaa mut ne on onnellisesti jo unohtuneet, nekin vähät mitä sillon mieleen jäi..

Turussa käytiin joskus useempi vuosi sitten, kaverin miehen vanhemmat asuu siel ja voi jessus miten se kaverin miehen isä puhui..vauhtia oli niin ettei saanu selvää mitä hää oikein sano. Ja sit se murre viel teki hommasta entistä vaikeemman..
 
Miekin olen joskus lukiossa opiskellu pari kurssia saksaa mut ne on onnellisesti jo unohtuneet, nekin vähät mitä sillon mieleen jäi..

Turussa käytiin joskus useempi vuosi sitten, kaverin miehen vanhemmat asuu siel ja voi jessus miten se kaverin miehen isä puhui..vauhtia oli niin ettei saanu selvää mitä hää oikein sano. Ja sit se murre viel teki hommasta entistä vaikeemman..

Meillä joskus aikoinaan kun asuttiin vielä kotona,tuli siskon Turkulainen poikaystävä asustamaan kesäksi. Huomasi loppuaikana,että alkoi myös itselle tulla sanoihin Turun murretta joukkoon :D

Olispa mukava tietää mitä hälle nykyään kuuluu :D
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;27873044:
Meillä joskus aikoinaan kun asuttiin vielä kotona,tuli siskon Turkulainen poikaystävä asustamaan kesäksi. Huomasi loppuaikana,että alkoi myös itselle tulla sanoihin Turun murretta joukkoon :D

Olispa mukava tietää mitä hälle nykyään kuuluu :D
No tää turusta kotoisin oleva mies puhuu nykyisin vain humalassa ollessaan Turun murretta :D On siis useemman vuoden asunu ihan muualla ku Turus.
 
hmmph..kävin sitte hakemassa lisää kahvia ja ajttelin ottaa vähän kokistakin et heräis. ja mitä mä teen, kaadan lasiin kokista ja kahvia päälle :D :ashamed:
Panin kanssa kahvia, tein pari leipää ja ostin mansikkadonitsin :p

lasta käytin hammaslääkärissä (purennanohjain ollut v2007 asti) ja töihin pitäis jossain vaiheessa lähteä
ei ihan vielä kuitenkaan :)
 
Samppa Linna

Hokemat:
Ei meil mittä hauska ol et, Saa käyttä mut ei ol pakko hei, Nyt tule aivan mielenvikast läpändeerusta, Aika kuivaa, aika kuivaa

Paras kaveri:
Työkaveri Jokke

Pahin vastustaja: Em mä tier kuka o pahin vastustaja mut Puhin vastustaja ol möhköfantti. Saa käyttää mut ei ol pakko hei!

Esikuva:
Ressu

Millä aikoo voittaa:
Aiva miälenvikasel läpändeeruksella.

:xmas:
 
kahvikirahvi
Huamenta kaikki! Onk mulkukka soittanu? :D

Pikkupuolikas teki mulle aamupalaa, se lämmitti mulle omassa uunissaan villasukan paistinpannulla :heart: Muuta ei varmaan tänään tarviikkaan syödä. Ajattelin muuten laihduttaa (tai ainakin pitää painon nousun kurissa) kun oon puolessatoista kuukaudessa keränny melkein neljä kiloa :D Oon kohta ihan porsas enkä mahdu vaatteisiini :'(
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä