No selvennä mulle mitä en älynnyt. Mikä oli houkkamaista tai ylimielistä?
Asetat ainakin oman uskosi muiden yläpuolelle ikäänkuin muut eivät olisi juurikaan ajatelleet, miten ovat näkemyksiinsä päätyneet.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No selvennä mulle mitä en älynnyt. Mikä oli houkkamaista tai ylimielistä?
Luepa uudelleen ja ajatuksella. Yritä edes ymmärtää. Kerroin jo, että mikä estikään uskovia toimimasta. Kaikki tämä muu elämä joko innostaa liikaa (sinänsä hyvä että osaa iloita elämästä) tai väsyttää. Jokaisella uskovalla on ei-uskovien tapaan miljoona asiaa päivässä hoidettavana tai keskityttävänä. Arki on ihanaa, rakastan tätä elämää mielettömästi, mutta tärkeimpänä päivän mittaan täytyy pitää vielä ihanampi Jumala. Jumala on antanut lahjoja mutta ne ei ole tarkoitettu koko elämän sisällöksi, on jotain vielä suurempaa.
Asetat ainakin oman uskosi muiden yläpuolelle ikäänkuin muut eivät olisi juurikaan ajatelleet, miten ovat näkemyksiinsä päätyneet.
Hmm, kiitos vinkistä.Mutta jos tiedän että Jeesus on suurin voima tässä maailmassa, niin miksi mun pitäisi syventyä siihen miksi vaikka joku muslimi valitsi Allahin, tai shintolainen oman suuntansa?
Se joka kauppaa omaa tuotettaan, kertoo miksi juuri tämä on hyvä ja uskoo tuotteeseensa. Ei kai Soneran myyjän tarvitse miettiä että miks tuo toinen käyttää Saunalahtea, sen kun kertoo omastaan ja asiakas tekee omat johtopäätöksensä? (Vähän tökkö vertaus)
Hmm, kiitos vinkistä.Mutta jos tiedän että Jeesus on suurin voima tässä maailmassa, niin miksi mun pitäisi syventyä siihen miksi vaikka joku muslimi valitsi Allahin, tai shintolainen oman suuntansa?
Se joka kauppaa omaa tuotettaan, kertoo miksi juuri tämä on hyvä ja uskoo tuotteeseensa. Ei kai Soneran myyjän tarvitse miettiä että miks tuo toinen käyttää Saunalahtea, sen kun kertoo omastaan ja asiakas tekee omat johtopäätöksensä? (Vähän tökkö vertaus)
Niin. Jos me ei elettäisi tätä elämää vaan istuttaisiin jossain pylvään nokassa, niin sitten varmaan sä syyttäisit että miksette elä normielämää?
Niin. Jos me ei elettäisi tätä elämää vaan istuttaisiin jossain pylvään nokassa, niin sitten varmaan sä syyttäisit että miksette elä normielämää?
Mulla on haaveena ottaa joskus joku Dalai Lama tai Äiti Amma rukousten kohteeksi, olisi hauskaa seurata sitä mitä heille tapahtuisi. Mutta se tarvitsisi kuukausien intensiivisen rukoilun. Ei ole itsellä mahdollisuutta, ja arjen takia ei ole proppuja.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27863861:tuolla jos sanalla lehmätkin lentää omilla siivillään.
No korjaan ettei tule sentään tuosta tule teologinen sivujuonne keskusteluun: KUN tiedän.![]()
Itseasiassa jos on hyvä Soneran myyjä niin ymmärtää ne syyt, miksi ihmiset yleensä käyttävät Saunalahtea. Toki uskoo myös omaan tuotteeseensa, mutta ymmärtää silti.
Missä tuollaista teologiaa opetetaan? Oletko koskaan kuullut esim. Kierkegaardista? Jeesuksen pointti tuskin oli rinnan röyhistely "mä oon kovempi kuin muut".
Ja sanon tämän ihan "pelkkänä" nimikristittynä, lähinnä buddhalaisuutta olevana mutta mietiskelyssä korkean tason saavuttaneena. En juuri siksi voisi kirjoittaa mitään tuollaista. Henkinen ihminen kunnioittaa elämää ja henkimaailmaa.
Mutta onko kukaan kiinnostunut siitä uskonnonvalintakriteeristä millä valitaan oikea tie? Sitä tässä ajan takaa.
Ok. Sori kun jauhan, ei ole pakko vastata seuraavaan...
Kristinuskoa ei voi käsitellä vain paperilla, sen täytyy näkyä myös käytännössä, muuten se ei olisi varteenotettava. Perustelut:
Syiden ja seurausten miettiminen on ok, mutta sitä ei voi minkään uskonnon tai uskomusjärjestelmän kohdalla tehdä loputtomiin, koska sekä kristinusko että muut uskonsuunnat sisältävät ainakin näennäisiä ristiriitaisuuksia. Jos ruotisimme jokaisen palstalaisen uskomisia läpi, niin jokaisen kohdalta löytyisi hankalia kysymyksiä ja epäloogisuuksia, myös ateisteilta.
No mikä sit auttaa? Se, että ihminen rukoilee mielessään sinnikkäästi, vaikka kuukausien ajan vain sitä ainoaa, oikeaa jumaluutta, pyytää tätä ilmestymään omaan sisimpään ja pyytää että muut äänet hiljenevät. No, en paljasta että Keneen tulee törmänneeksi...:saint:
Pohjimmiltaan on kyse eri voimista yliluonnollisessa maailmassa. Jumalan voima peittoaa muut voimat, silloin kun uskovat rukoilevat täysillä jonkin asian puolesta. Aina ei ehdi ja pysty semmoista rukoustaistelua tekemään ja parhaatkaan rukoukset eivät saa jotakuta uskoon (koska se on loppuun asti sen ihmisen oma valinta), mutta yleensä nämä esirukousten kohteena olevat ihmiset vähän ihmettelevät että mikähän on kun heidän omassa uskonnossaan ei tunnu oikein mikään voima virtaavan.
Mulla on haaveena ottaa joskus joku Dalai Lama tai Äiti Amma rukousten kohteeksi, olisi hauskaa seurata sitä mitä heille tapahtuisi. Mutta se tarvitsisi kuukausien intensiivisen rukoilun. Ei ole itsellä mahdollisuutta, ja arjen takia ei ole proppuja.
Oikea ja oikea. Miten voit tietää että se on oikea jos et tiedä muista vaihtoehdoista mitään? Oikeasti.
Juuri kerroin. Se joka heittää romukoppaan kaikki ennakko-oletukset ja ympäristön vaikutuksen ja avoimesti sanoo viikkojen, kuukausien ajan sille, öö, kaikkein olevaisimmalle Jumalalle että sinä, ja vain sinä joka oikeasti, eikä mitään muuta, niin tulee Jeesuksen kanssa tekemisiin. Se sitten on eri asia, uskaltaako tehdä Jeesuksen puoleen uskonratkaisun.
Juuri kerroin. Se joka heittää romukoppaan kaikki ennakko-oletukset ja ympäristön vaikutuksen ja avoimesti sanoo viikkojen, kuukausien ajan sille, öö, kaikkein olevaisimmalle Jumalalle että sinä, ja vain sinä joka oikeasti, eikä mitään muuta, niin tulee Jeesuksen kanssa tekemisiin. Se sitten on eri asia, uskaltaako tehdä Jeesuksen puoleen uskonratkaisun.