No, voihan jooseppi sentään...

Poika sai kutsun eskarikaverinsa syntymäpäiville. Synttäreihin on vielä viikko, mutta stressaa lahja jo nyt. Itse en tunne tyttöä, enkä tämän vanhempia. En tiedä mitään tyttöjen mieltymyksistä. Olin itse lapsena urheilullinen ja luova. En tykännyt nukeista, enkä perinteisistä tyttöjen leluista, rakastin yleisurheilua ja maalasin, piirsin, ja kirjoitin. APUA! Kysymyksiä:

- Mistä 7v. tytöt YLEENSÄ tykkäävät?
- Miten paljon satsaatte 7v. lapsen lahjaan, jos ette ole perhetuttuja, eikä lapsi ole lastenne läheisimpiä ystäviä?

Eivät kuulema leiki juurikaan yhdessä, eikä poikani esim. tiennyt millaisilla leluilla se tyttö yleensä eskarissa leikkii, eikä osannut vaatteiden väristäkään sanoa muuta kuin "ne vaihtelee". En siis tiedä edes lapsen lempiväriä. Silti poika haluaa tosi kovasti mennä.

Sen takia noita kutsuja satelee, kun tahdotaan taata lapselle tunne, että tällä on paljon ystäviä. Siksi kesteille kutsutaan kaikki mahdolliset lapset siinä toivossa, että joku edes tulee, ja sitten siellä pyörii näitä pikkuisia, jotka ovat vain täytettä valokuvissa. Vaikka lapsi tahtoisi kutsua vain ne parhaat ystävänsä, vanhemmat usuttavat laittamaan kutsun naapurin Joosepillekin, vaikka Jooseppi olisi kymmenen vuotta vanhempi ja viihdyttää itseään ampumalla päivänsankaria kumijousipyssyllä ja runkkaamalla isäntäperheen parisängyssä. No, toki vanhemmat tahtovat tarjota lapselleen myös mahdollisimman paljon lahjoja ilman, että tarvitsee itse niitä lahjoja maksaa. En mitenkään muuten kykene järkeistämään sitä, että lapsi kutsuu synttäreilleen koko eskariluokkansa, vaikka leikkii vain muutaman eskarilaisen kanssa.

Lapseni ovat käyneet päiväkoti-/koulukavereiden synttäreillä kutsuttuna. Mielestäni synttäreiden järjestäminen on aika kallista, etenkin, jos varattu jotain erikoisempaa (esim. tanssiope, sirkuskoulu, talvipuutarha, huvipuisto) enkä ole koskaan ajatellut, että kukaan kutsuisi ketään huvikseen vain vieraslaumaa paisuttaakseen parin euron lahjan tähden.

Itse olen pitänyt kattona 10 euroa mitä lahjoihin tulee lukuunottamatta sitten joitain poikkeuksia, esim. bestiksen lahja voi olla isompi tuntuvasti.

Jos lahjan valinta epäilyttää, niin sitten voi yrittää neutraalimpaa linjaa. Harva panee pahakseen askarteluvälineistä tai vaikka kirjasta. Mieheni suosii leffalippua neutraalina lahjana.

[QUOTE="Terhi";27857107]Taidat olla melkoinen idiootti! Meinasin ensin asiallisesti vastata sulle vaan tuon runkkari-jutun kohdalla päätin vastata näin.[/QUOTE]

On paljon hauskempaa olla idiootti, jolla on huumorintajua kuin idiootti, jolla ei sitä ole :D

reilua
Oho, taas yllätti ajatuksenjuoksu. Koko eskariluokka kutsutaan, koska ketään ei saa jättää ulkopuolelle. Mun ala-asteen luokalla kaikki teki näin ja se oli ihanaa :) Sillon tosin tarjottavana oli aina vaan kakkua ja mehua, ei siis tullu kalliiksi.

"mii"
Väritys kirja ja kyniä on aina varma lahja niin pojalle kuin tytöllekin, niistä löytyy molemmille sopivaa aihepiiriä :) Karkkipussi ja hiuspompulat :) Jotku mushimonster ukkelit tai petsopit on ton ikäisten tyttöjen suosikkeja.... 10e on sopiva max sen hintainen on meillä kaverisynttäreiden lahja.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Oho, taas yllätti ajatuksenjuoksu. Koko eskariluokka kutsutaan, koska ketään ei saa jättää ulkopuolelle. Mun ala-asteen luokalla kaikki teki näin ja se oli ihanaa :) Sillon tosin tarjottavana oli aina vaan kakkua ja mehua, ei siis tullu kalliiksi.
Lähinnä heitin tuossa huumoria ja vähän provosoinkin tarkoituksella ;) Kivahan se on, että poika on kutsuttu.

Yhteistyössä