Nyt v*tuttaa.

Ostin huuto.netistä rattaat. Päälle 200e ja noutokaupat.
Rattaat oli kaikinpuolin päällepäin kunnossa. Tekniset ominaisuudet kunnossa ja ikää vähän päälle 2v.

Kun kotiin pääsin, aloin irroittelemaan kankaita pesuun. Ensiksi nenään osui pistävä haju, kun siinä lähellä kuomua hääri. Ja kappas vaan, ihan homeessahan se kuomu oli =( Ei siis mitään pientä pintahometta, vaan täysin homeessa. Hajuineen kaikkineen.

Pistin myyjälle kuvaviestin kera tietoa asiasta. Myyjä pahoitteli ja kysyi, haluanko purkaa kaupat vai hyvitystä hinnasta. Halusin purkaa kaupat.
Sen jälkeen myyjä laitteli viestiä, että jospa kuitenkin pesisin rattaat etikalla, piimällä ja sitruunahapolla. Ne kuullemma tekee ihmeitä aikaan.
Ilmoitin, että en tahdo ottaa riskiä, vaan purkaa kaupat. Myyjä ehdotti, että jospa hän hyvittäisi hinnasta 35 euroa!! En suostunut, halusin purkaa kaupat. Nyt myyjästä ei mitään enää kuulukkaan =(

Hitsi soikoon, olis se vaan pitäny tajuta sitten siellä raotella kuomun kankaita, jotta todellisuuden olisi nähnyt. Tosiaan kun rattaat on vielä mustat, niin ei sitä äkkiseltään siitä huomannut. Ja noutokin tapahtui pihalla, niin ei hajua huomannut.
Sinnekkö se pari sataa euroa meni ja sain vain homekasan tilalle :(

[QUOTE="vieras";27851863]ensi kerralla oot viisaampi.[/QUOTE]

Joo niin täytyy olla.
Tästä lähtien muistakaa aina tarkistaa kuomujen kankaat! On se hämärää kun päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä, mutta sisältä sitten läpimätä :(

tekisin
törkeää. mä uhkaisin myyjää rikosilmoituksella, jos on kerran täysin kunnossa olevina kaupannut homeisia vaunuja. petoshan tuo on kun myy 200eurolla mätiä vaunuja!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;27851897:
Tällaisessa tapauksessa sinulla ei ole mitään mahdollisuutta saada rahoja takaisin.Myyjältä HARVINAISEN hieno ele että oli valmis hyvittään 35euroa,nyt kun torjuit tarjoksen et varmaan saa mitään.
Tuo mikään harvinaisen hieno ele ole, kun olet myynyt toiselle 200 eurolla homeiset rattaat! Ensin varmaan "tarjoutui purkamaan kaupan" ihan vain silmänlumeeksi, ettei ostaja heti kilahtaisi.

[QUOTE="vieras";27851925]Pese kloriitilla, niin home kuolee ja saat ihan ok rattaat.[/QUOTE]

Olen tietoinen kyllä näistä homepesu nikseistä. Silti en itse luota siihen, että homeitiöt kuolevat kokonaan. Enkä taas vastasyntynyttä tahdo altistaa tieten tahtoen homeelle, joten tämä ei ole minulle se vaihtoehto..

törkeää. mä uhkaisin myyjää rikosilmoituksella, jos on kerran täysin kunnossa olevina kaupannut homeisia vaunuja. petoshan tuo on kun myy 200eurolla mätiä vaunuja!
Puuttuuko yksityisten väliseen kauppaan vaan kukaan?
Odotan tämän illan vielä viestiä myyjältä, ja huomenna pitää viestitellä sitten itse uudestaan ellei muuta kuulu :/
Mies kyllä kilahti asiasta myös ja sanoikin, ettei aio jättää tätä tähän..

"vieras"
Odotan tämän illan vielä viestiä myyjältä, ja huomenna pitää viestitellä sitten itse uudestaan ellei muuta kuulu :/
Siis miksi ei puuttuisi ??
Ei ole kauaa aikaa kun lööpistä luin parikin eri juttua missä myyjä myynyt ihan ei oota ja jotain ihan muuta kuin piti.

Voihan siitä syytteen nostaa petoksesta, mutta aikalailla ainoa asia mitä voi tehdä. Se poikiiko se ikinä mitään, poliiseilla kun on tärkeämpiäkin asioita pohdittavana.

Kuluttaja-asiamies ei käsittääkseni ikävä kyllä tuohon puutu millään tapaa kun kyse kahden yksityisen välisestä kaupasta.

näin se menee
Kyllä vain on aivan laillista myydä vaikka mitä sontaa. Jos aloittaja on nähnyt tuotteen, tutkinut sen haluamansa verran ja suostunut kauppaan, on aivan turhaa itkeä myöhemmin!

Rikosilmoituksella uhkaaminen tekee aloittajasta narrin. Kotimyynnissä ei ole palautusoikeutta, JOS tuotteen on saanut nähdä ja tutkia ennen ostoa. Home rattaissa on nähtävissä oleva vika, jonka aloittaja olisi voinut nähdä, jos olisi sitä hiemankin katsonut tarkemmin.

Voihan siitä syytteen nostaa petoksesta, mutta aikalailla ainoa asia mitä voi tehdä. Se poikiiko se ikinä mitään, poliiseilla kun on tärkeämpiäkin asioita pohdittavana.

Kuluttaja-asiamies ei käsittääkseni ikävä kyllä tuohon puutu millään tapaa kun kyse kahden yksityisen välisestä kaupasta.
Miten minulla on sellainen mielikuva, että kuluttaja-asiamies on ratkonut myös yksityisten välisiä kiistoja? Vai liittyikö ne asuntokauppaan, hmm.

Ap:lla huono säkä, mutta minusta sinä et mitään väärää ole tehnyt. Tarkistit kunnon niin hyvin kuin siinä tilanteessa tajusit tarkistaa. Jos myyjä on tiennyt rattaiden olleen homeessa niin hän teki tosi väärin, mutta millä sitä sitten lähtee todistamaan? :(

En siis ole ollenkaan varma, onko myyjä oikeasti ollut tietoinen homeesta vai ei.
Ainakin itse pahoitteli asiaa ja oli valmis kaupan purkamaankin. Ja yhtäkkiä sitten kuitenkin koitti suostutella minut muuhun keinoon..
Rattaita ei oltu pesty siis, joten voi tosiaankin olla sekin, ettei myyjä vain ole hometta huomannut. Tai sitten.. En tiedä. Kyllä nyt harmittaa vaan :/

[QUOTE="Vieras";27852141]Onkohan se sama huijarimyyjä josta joskus oli juttua etttä ostaa huonolaatuista ja myy priimana kalliiseen hintaan...[/QUOTE]

Ainakin nimimerkki oli eri, mutta mistä sitä oikeasti tietää? Eipä se niin vaikeaa ole tehdä vaikka 10 erilaista huutisnickiä.

"vierailija"
Tottakai puuttuu, ei tuollainen laillista ole.
Kuka/mikä taho puuttuu? Kyllä nämä täytyy ostajan ja myyjän välillä sopia. Riidan voi periaatteessa viedä oikeuteen, mutta sielläkään ei taida olla toivoa voittaa kun on kerran noutanut tuotteen itse, eli päässyt tarkistamaan tavaran kunnon ja hyväksynyt sen.

Ikävä juttu kyllä, vituttaisi ketä tahansa. Ehkä kannattaa vielä pyytää myyjältä sitä hinnan alennusta.

Oliko tunnistautunut myyjä? Millainen palautehistoria myyjällä oli?
Itse ostin pari vuotta sitten ns hyväkuntoiset ja sisällä säilytetyt Brio Race - rattaat, olivat vain kuulemma likaiset säilytyksen jäljiltä. Mies ne nouti ja kankaat irrroitettuamme istumalauta oli aivan homeessa ja myös kankaassa oli hometta ja kuomussa. Nämä näki vasta kankaat pestya. Tässä tapauksessa myyjä suostui kaupan purkuun ja oli aidosti pahoillaan tuotteen kunnosta.
Huono tsägä sulla ja maksoit vaunuista vielä noin paljon.

Oliko tunnistautunut myyjä? Millainen palautehistoria myyjällä oli?
Itse ostin pari vuotta sitten ns hyväkuntoiset ja sisällä säilytetyt Brio Race - rattaat, olivat vain kuulemma likaiset säilytyksen jäljiltä. Mies ne nouti ja kankaat irrroitettuamme istumalauta oli aivan homeessa ja myös kankaassa oli hometta ja kuomussa. Nämä näki vasta kankaat pestya. Tässä tapauksessa myyjä suostui kaupan purkuun ja oli aidosti pahoillaan tuotteen kunnosta.
Huono tsägä sulla ja maksoit vaunuista vielä noin paljon.
Ei ole tunnistautunut. Positiivista palautetta on saanut, tosin ollut ostajana.. Myyntiä hällä ei ole. Myynnissä toki on vielä jotain, mm. kodinkoneita ja keittiökalusteita ym.. Kuulostaa kun olisi muuttoa tekemässä ja koittaa päästä eroon tarpeettomasta. Sikälikin uskon, että ihan inhimillinen erehdys myyjältäkin tuo home, ettei tarkoituksella ole homeisia tahotonut myydä.. Nyt vaan taitaa se 230e taskunpohjalla poltella liikaa.
Ja tiedostan senkin, että oma vikahan se on kun kuitenkin noutamalla kaupat hoidettu. Ei vaan tosiaan tule mieleen siinä alkaa kankaita irroittelee. Kun päällisin puolin kuitenkin kaikki kunnossa, rattaat toimii moitteettomasti, eikä rattailla ole ikääkään kuitenkaan paria vuotta enempää.

Yhteistyössä