Mitä ajattelet tästä myyjän käytöksestä???

  • Viestiketjun aloittaja "Cafe"
  • Ensimmäinen viesti
"Cafe"
Jotta viestiä ei heti pyyhitä pois ilmoitan tapahtumapaikaksi vain erään kahvilan Kampin kauppakeskuksessa.

Olin siellä seurueen kanssa 31.12.2012 noin kello 18.
Juttelin juuri sisareni kanssa kun kesken lauseen tuli tiskillä minun vuoro ja myyjä (ulkomaalainen nainen) sanoi hei.
Sanoin mitä halusin tilata ja käännyin takaisin sisareni puoleen. Myyjä sanoi taas hei ja luulin ettei hän kuullut tilaustani joten toistin sen. Hän sanoi taas hei ja etten voi tilata mitään ennenkuin tervehdin häntä.
Normaalisti toki tervehdin tai vastaan tervehdykseen mutta nyt myyjä keskeytti lauseeni sisareni kanssa enkä huomannut niin tehdä.
Mielestäni myyjä ei saa kuitenkaan vaatia asiakasta tervehtimään tai kohdella häntä kuin viisivuotiasta kakaraa ja nolata häntä. Tai kieltäytyä myymästä jos asiakas ei tervehdi.
 
"vieras"
Ihan hyvä että joku opettaa sullekin tapoja. Käyttäydyit idioottimaisesti. Ei se myyjä siinä kassan takana mikään saneluautomaatti ole. Ja ihan itse sinä itsesi nolasit, ei myyjä.
 
------
Jos siis vaikka puhut juuri tärkeää puhelua ja myyjä keskeyttää puhelusi ja ajatuksesi etkä huomaa häntä tervehtiä niin hän saa kieltäytyä palvelemasta sinua? Niin varmaan...
 
[QUOTE="Cafe";27838656]Jotta viestiä ei heti pyyhitä pois ilmoitan tapahtumapaikaksi vain erään kahvilan Kampin kauppakeskuksessa.

Olin siellä seurueen kanssa 31.12.2012 noin kello 18.
Juttelin juuri sisareni kanssa kun kesken lauseen tuli tiskillä minun vuoro ja myyjä (ulkomaalainen nainen) sanoi hei.
Sanoin mitä halusin tilata ja käännyin takaisin sisareni puoleen. Myyjä sanoi taas hei ja luulin ettei hän kuullut tilaustani joten toistin sen. Hän sanoi taas hei ja etten voi tilata mitään ennenkuin tervehdin häntä.
Normaalisti toki tervehdin tai vastaan tervehdykseen mutta nyt myyjä keskeytti lauseeni sisareni kanssa enkä huomannut niin tehdä.
Mielestäni myyjä ei saa kuitenkaan vaatia asiakasta tervehtimään tai kohdella häntä kuin viisivuotiasta kakaraa ja nolata häntä. Tai kieltäytyä myymästä jos asiakas ei tervehdi.[/QUOTE]

Sinähän se moukka olet, miksi juttelit vielä siskosi kanssa vaikka olit tilaus vuorossa?
Oli varmaan muiden jonossa olevien kiva odotella, kun ämmät vaan kälättää kun pitäis tilailla sapuskaa
 
ja kuinka yleistä on esim. mennä sisään johonkin pikku putiikkiin puhumaan puhelimeen!!!! yksikin mamma sanoi kännyynsä, että hän tuli nyt kauppaan sisälle, kun kadulla ei kuule mitään autojen huristellessa kadulla...
haloo! missä käytöstavat?
ja siellä se myyjä sit on "valmiustilassa" palvelemaan asiakasta, vaikka myyjä oli just juuri ihan hilkulla päästä keittiöön kahville...
 
Blue
Siis jos olet kassajonossa niin sinulla on velvollisuus lopettaa muut hommat silloin kun on sinun vuorosi. Siis sinä keskeytät juttusi siskosi kanssa ja asioit myyjän kanssa jotta saadaan hommat eteenpäin.

Kyllä, on erittäin fiksua tervehtiä jokaista ihmistä joiden kanssa on tekemisissä. Se on kunnioittamista toisten kunnioittamista, ja toisen työn kunnioittamista, ei se että vain sihahdetaan tilaus orjalle...

Propsit myyjälle siitä että yrittää opettaa asiakkaita kohteliaisuuteen. Tosin taistelee tuulimyllyjä vastaan koska niitä ihmisiä riittää jotka eivät koskaan opi.
 
------
Täällä on niin hirveän kohteliaita ihmisiä jotka kutsuvat heti ihmistä taukiksi, että heidän sopiikin tähän vastailla ja haukkua ettei ap:llä ole käytöstapoja!!!
 
kukku
Minulla ei olisi ollut pokkaa alkaa ojentamaan asiakasta, mutta aivan varmasti olisin ottanut seuraavan jonossaolijan tilauksen ensin.
Puheluahan on epäkohteliasta keskeyttää ja puhuja ei selvästikään ole valmis tilaamaan, kun on muuta kesken. :)
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
just
[QUOTE="Vieras";27838789]Puhelimessa juoruamisen takiaa! Oikeesti, käytöstavat.. Onko sulle koskaan opetettu semmosia? Ilmeisesti ei...[/QUOTE]

Ei taukki vieläkään osannut lukea ettei ap puhunut puhelimessa vaan vieressä seisovan ihmisen kanssa.
 
"vieras"
Myyjä teki ihan oikein,kyllä asiakaspalvelijaakin täytyy kohdella kunnioittavasti ja käytöstavat ne on jokaisella oltava!

On hirveän tylyä olla tervehtimättä takaisin, varsinkin kasvokkain tapahtuvassa palvelutilanteessa.
 
Ap.
Minulla ei olisi ollut pokkaa alkaa ojentamaan asiakasta, mutta aivan varmasti olisin ottanut seuraavan jonossaolijan tilauksen ensin.
Puheluahan on epäkohteliasta keskeyttää ja puhuja ei selvästikään ole valmis tilaamaan, kun on muuta kesken. :)
Jonoa ei ollut yhtään. Tiskillä olivat vain ap ja hänen sisarensa.
Että se siitä muiden kiusaamisesta omalla kälätyksellään.
 
kukku
[QUOTE="vieras";27838858]Myyjä teki ihan oikein,kyllä asiakaspalvelijaakin täytyy kohdella kunnioittavasti ja käytöstavat ne on jokaisella oltava!

On hirveän tylyä olla tervehtimättä takaisin, varsinkin kasvokkain tapahtuvassa palvelutilanteessa.[/QUOTE]

Tosi outo asenne muutenkin, että rahalla saa olla tyly ja töykeä! Ei eletä enää orjayhteiskunnassa, jossa se kellä on rahaa saa kohdella toisia miten sattuu.

Keskeytti ap:n lauseen tervehtimällä! No voi kamalaa, kyllä se myyjä saa odottaa että jonossa seisova ihminen haluaa jotakin tilatakin. :D
 
Ihan OT, mut mun äiti on sellanen et ei sano hei tai jos sanoo ni mumisee sen jotenkin (partaansa). Mua sit hävettää aina tosi paljon ja suunnilleen huudan siin vieres heit äidinkin puolesta ja kiitokset sun muut. En tajua miks on niin vaikeeta.
 

Yhteistyössä