Toiminko väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säälittää

Vieras
Olenko liian ankara kun en anna lapsen (kohta 4v) mennä meidän sänkyyn nukkumaan? Hän siis väittää pelkäävänsä että mörkö tulee syömään ja joka ilta on ihan valtavaa taistelua tuo nukkumaan meno. Tänäänkin vaan tyynenä käveli meidän sänkyyn muka muina miehinä. Passitin omaan sänkyyn tai siis talutin suoraan sanottuna. Kamala raivoaminenhan siitä seurasi. Yöllä saa tulla viereen jos pelottaa, silloin en todellakaan häädä pois, mutta en kyllä koe tarpeelliseksi totuttaa lasta siihen että saa mennä valmiiksi meidän sänkyyn nukkumaan siinä pelossa että näkee painajaisia. Onko siis liian julmaa/tarpeetonta toimia näin ikävästi? Miten te toimitte?

Et minusta. Mutta voisitte tehdä jotain mörön karkoitus loitsuja tai esineitä? Tai taikasanan jolla möröt katoaa? Mulla ei riittänyt kärsivällisyys vaan kävin viereen nukkumaan tai muuta vastaavaa, että ei mörköpelkoinen pitäs koko huushollia hereillä. Ois vissiin pitänyt olla jämäkämpi.

Sinähän sen lapsesi parhaiten tunnet.

Itse olen ollut todella mielikuvituksekas lapsi, ja minulle on jäänyt aikuisiälle saakka pelkotiloja juurikin nukkumaan käymisestä, vaikka vanhempani eivät edes olleet erityisen kylmiä tai julmia.

Oma kaksivuotiaani nukkuu toistaiseksi vanhempiensa vieressä, siirtyy pois kun tahtoo.

siis periaatehan mulla tulee tässä asiassa vastaan. Pelkään että kasvatan tytöstä semmoisen mikä saa kaiken tahtonsa läpi jos aina saa alkaa meidän sänkyyn nukkuu. Mua ei haittaa se sinänsä yhtään, tykkään kun yöllä tulee viereen. Mutta onko typerää antaa periksi?

[QUOTE="vieras";27834464]Minäkään en nuku yksin.[/QUOTE]

En ole ikinä ymmärtänyt että miksi pienten lasten pitäisi nukkua yksin kun vanhemmat saavat nukkua kahdestaan. Lapsilla pelot voivat olla suuria, aikuisilla tuskin mitään pelkoja on tai jos on niin osaavat käsitellä niitä toisin kuin lapset.

• Tykkää
Reactions: Äitikissa
[QUOTE="aloittaja";27834485]siis periaatehan mulla tulee tässä asiassa vastaan. Pelkään että kasvatan tytöstä semmoisen mikä saa kaiken tahtonsa läpi jos aina saa alkaa meidän sänkyyn nukkuu. Mua ei haittaa se sinänsä yhtään, tykkään kun yöllä tulee viereen. Mutta onko typerää antaa periksi?[/QUOTE]

Typerää on kieltää lapselta asioita ihan vain omaa epävarmuuttaan.

Meillä toimitaan ihan samoin. Välillä laulan mörön karkotuslaulun tai loruilen ym., tarvittaessa paijataan ja höpötellään sängyn vieressä hetki normaalia pidempään. Yöllä saa tulla viereen (ja tuleekin joka yö...), mutta jokainen nukahtaa omaan sänkyynsä.

musta on kyllä tosi hankala nukkua jos nuo molemmat lapset nukkuis vieressä. oma uni alkaa kärsiä, ja se oma uni on mulle todella tärkeetä että jaksan olla töissä ja hoitaa kotihommat. poikkeuksia toki on, että saa tulla nukkumaan viekkuun, esim. mökillä ja lomilla. mutta musta ei ole yhtään paha opettaa lapsi nukkumaan omassa sängyssä. välillä meilläkin on mörkökausia ja silloin yleensä sanon "että hus möröt mettään ja huiskin ne pois kaapista jne"

[QUOTE="aloittaja";27834485]siis periaatehan mulla tulee tässä asiassa vastaan. Pelkään että kasvatan tytöstä semmoisen mikä saa kaiken tahtonsa läpi jos aina saa alkaa meidän sänkyyn nukkuu. Mua ei haittaa se sinänsä yhtään, tykkään kun yöllä tulee viereen. Mutta onko typerää antaa periksi?[/QUOTE]

Höpö höpö. Meillä 4-vuotias saa nukkua vieressä, jos haluaa (ja useimmiten haluaa...). Eikä tuo todellakaan saa "kaikkea tahtoaan läpi" vain sillä perustein, että päästän viereen nukkumaan :D

En ole ikinä ymmärtänyt että miksi pienten lasten pitäisi nukkua yksin kun vanhemmat saavat nukkua kahdestaan. Lapsilla pelot voivat olla suuria, aikuisilla tuskin mitään pelkoja on tai jos on niin osaavat käsitellä niitä toisin kuin lapset.

milloin harrastetaan seksiä? Meillä sitä on kuitenkin useamman kerran viikossa, yleensä vain ja ainoastaan kun lapset ovat menneet nukkumaan. Ei paljon onnistuisi, jos muksut nukkuisi samassa sängyssä.

Vai eikö teillä ole pikkulapsi aikana ollenkaan seksiä?

[QUOTE="aloittaja";27834560]että tulee taas huonoäiti fiilis ku tajuaa että on toiminut "väärin"...[/QUOTE]

Mieti jos sulla ois 5 sen ikäistä lasta, että voisivat olla halukkaita tulemaan viekkuun nukkumaan... ja kaikkia vuorollaan pelottais ihan hirveesti möröt. Ei se oo paha juttu, jos pitää nukahtaa omaan sänkyyn. Täytyy vaan tehdä siitä omasta sängystä turvallinen paikka. Jos ei muuten niin ostaa kaupasta tai tilaa netistä vaaleanpunaisen mörönkarkoitus huovan tai yöpaidan. Möröt nimittäin kammoksuu vaaleanpunaista/vaaleansinistä.

Mun mielestä tuo on oikein. Meillä lapset ovat saaneet alkuun nukkua vieressä, mutta lopulta siitä tavasta oli pakko luopua. Esikoinen sai nukkua yli 3-vuotiaaksi, mutta nuoremmila stoppi laitettiin jo reilusti alle 2-vuotiaana. Olin ehdoton siinä, että viereen ei tulla. Tarvittaessa lattialle laitettiin patja, jolla sai nukkua. Mielestäni se rauhoitti öitä, koska lapsetkin nukkuivat paremmin, kun öitä ei tarvinnut käyttää vaelteluun. Ehkä sinäkin voisit kokeilla laittaa varapaikan lattialle, jos yöt ovat muuten hankalia. Lattialle nukkuminen ei ollenkaan niin houkuttelevaa kuin vieressä nukkuminen. Siksi siitä tavasta pääsee helpommin eroon kuin vieressä nukkumisesta.

[QUOTE="Riina";27834657]milloin harrastetaan seksiä? Meillä sitä on kuitenkin useamman kerran viikossa, yleensä vain ja ainoastaan kun lapset ovat menneet nukkumaan. Ei paljon onnistuisi, jos muksut nukkuisi samassa sängyssä.

Vai eikö teillä ole pikkulapsi aikana ollenkaan seksiä?[/QUOTE]

ootko tosissas?

jos nii onko teillä yksiö?

[QUOTE="Riina";27834657]milloin harrastetaan seksiä? Meillä sitä on kuitenkin useamman kerran viikossa, yleensä vain ja ainoastaan kun lapset ovat menneet nukkumaan. Ei paljon onnistuisi, jos muksut nukkuisi samassa sängyssä.

Meillä esmes on muitakin huoneita, ja niissä huonekaluja.
Sitten meillä on lattia, ja siinä mattoja. Sitten on seinää ja ja ja...

Alkuperäinen kirjoittaja säälittää;27834423:
Olenko liian ankara kun en anna lapsen (kohta 4v) mennä meidän sänkyyn nukkumaan? Hän siis väittää pelkäävänsä että mörkö tulee syömään ja joka ilta on ihan valtavaa taistelua tuo nukkumaan meno. Tänäänkin vaan tyynenä käveli meidän sänkyyn muka muina miehinä. Passitin omaan sänkyyn tai siis talutin suoraan sanottuna. Kamala raivoaminenhan siitä seurasi. Yöllä saa tulla viereen jos pelottaa, silloin en todellakaan häädä pois, mutta en kyllä koe tarpeelliseksi totuttaa lasta siihen että saa mennä valmiiksi meidän sänkyyn nukkumaan siinä pelossa että näkee painajaisia. Onko siis liian julmaa/tarpeetonta toimia näin ikävästi? Miten te toimitte?

teillä se aikuisen juttu...mitäs jos antasit tulla vaan..ihmettelet mitä sanoo? Kun aina kielto!

No meillä harrastetaan seksiä lasten ollessa joko yö- tai päiväunilla. Paikaksi käy mikä vain paitsi se nimenomainen huone, jossa nukkuu lapsia.

Minusta voisit aivan hyvin antaa lapsen nukkua sängyssäsi jos se ei sinua haittaa. Pienillä se mielikuvitus voi tehdä tepposet ja jos pelottaa oikeasti, niin on tosi huonoa lapsen psyykelle että tärkeä aikuinen ei piittaa siitä että pelottaa ja ahdistaa.

Sitten kun vaihe on ohi, niin kokeilette viettää yön omassa sängyssä ja siitä vaikka joku rohkeuspalkinto tms. Mörköjenkarkotusloitsut jne ovat myös hyvä idea.

Meillä lapset on saanu nukkua samassa huoneessa vanhempien kanssa aina halutessaan enkä oo koskaan kokenu sitä ongelmana. Sääntöjä on silti riittävästi ja periksi ei monessa muussa asiassa anneta, tämä ei oo ollu mulle taistelun aihe. Vanhin on nyt seitsemän, sitten viisi, kohta neljä ja kaksi ja aina on sen verran patjoja saatu lattialle, että kaikki halukkaat on päässy.....lähtökohtasesti jokainen nukkuu omassa sängyssä, mutta itsekin nautin, kun saan olla samassa huoneessa jonkun muun kanssa, miksei pienet lapseni! Hyvin harvoin muuten tällä periaatteella kukaan tulee pois sängystään, kaikki menevät samaan aikaan nukkumaan ja homma toimii.