Ostokset jäi tänään kaupan kassalle kun kortti lakkasi toimimasta :-/

Olin tänään kaupassa. Korttini ei toiminut, vaikka tilillä oli rahaa. Kassa sanoi että ostokset jää tähän, mene hakemaan automaatilta rahaa. Kysyin että miten, jos kortti on sökö? Sanoi että en tiedä, mutta ei voi mitään. Jouduin ajamaan kotiin hakemaan mieheltä rahaa, jotta saan haettua ostokset, en viitsinyt niitä sinnekään jättää kun siinä oli tärkeitä juttuja.

Miten on mahdollista että jos kortti lakkaa toimimasta, kassa ei enää muka voi näpytellä kortin nroa koneelle kuten ennen, tai käyttää vanhanaikaista ns. mankelia? Itsekin olen ollut kassalla töissä joskus nuorempana, ja silloin kortit hajoilivat usein, ei se ollut mikään ongelma kun oli noita muita keinoja saada veloitettua ostos asiakkaan tililtä.

Ei tuossa sinänsä mitään, täytyy vaan vastedes pitää aina käteistä ostosten verran lompakossa, tosin vuosiin en ole pitänyt lompakossa kuin parkkikolikoita, kun en ole tiennyt että noin voi käydä.

Maanantaina vaan sitten pankkiin uutta korttia tilaamaan ja hakemaan käteistä että pärjää uuden kortin tuloon saakka...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";27823295]Jos sinulla oli henkkarit mukana kassa olisi voinut ottaa maksun kortiltas,i vaikka lukija ei korttia lukenutkaan.[/QUOTE] Ei edes kerrottu tällaisesta vaihtoehdosta, eikä kysytty onko henkkareita, olisivat ne olleet. Sanoivat vain että joudun jättämään ostokset kauppaan ja hakemaan käteistä.

Kaikista kummallisinta tässä oli se, että tuota kauppaa ennen olin juuri käynyt kirppiksellä, jossa kortti toimi normaalisti. Tuossa kaupassa ei kuitenkaan toiminut, eikä automaatilla. Ja tilillä tosiaan oli/on rahaa satasia.

"Helsky"
Mulla oli sittarissa yks päivä sama tilanne. Siru temppuillut jo muutaman päivän aikaisemmin, muualla sai maksettua käyttämällä juovaa, mut ei siel sittaris. Ja jos siru ei toimi, niin ei saa automaatilt rahaa. Mulle myös tulos uus kortti..

[QUOTE="Helsky";27823361]Mulla oli sittarissa yks päivä sama tilanne. Siru temppuillut jo muutaman päivän aikaisemmin, muualla sai maksettua käyttämällä juovaa, mut ei siel sittaris. Ja jos siru ei toimi, niin ei saa automaatilt rahaa. Mulle myös tulos uus kortti..[/QUOTE]

Joo kassa sanoi että nimenomaan siru oli mennyt, eikä ollut koskaan aiemmin temppuillut, ei edes kun käytin sitä 15 min aiemmin toisessa kaupassa.

Sanottiinko sinulle kauanko uuden kortin tulemisessa menee?

Eihän tämä mikään ongelma ole, saanhan maanantaina pankista rahaa. :) Mutta oli helv. nolo tilanne, kun takanani ihmiset tuijottivat, ja varmaan luulivat ettei tililläni ole katetta. Lisäksi uhmaikäiseni alkoi kiukutella kun tajusi ettei saakaan ale-lelua jonka olisin hänelle ostanut. Aavistuksen verran taisin punoittaa. :LOL:

• Tykkää
Reactions: lissukka.
"vieras"
Kortti suljettu pankin toimesta? Esim jos ollut jotain epailyttavaa toimintaa mika voisi viitata etta kortti joutunut vaariin kasiin/ kopioitu ja/ tai tunnuslukua kokeiltu vaarin useamman kerran?

[QUOTE="vieras";27823406]Kortti suljettu pankin toimesta? Esim jos ollut jotain epailyttavaa toimintaa mika voisi viitata etta kortti joutunut vaariin kasiin/ kopioitu ja/ tai tunnuslukua kokeiltu vaarin useamman kerran?[/QUOTE] Luitko viestini juuri, jossa kerroin että olin käyttänyt juuri tätä ennen korttia ja se oli toiminut normaalisti? Miten se olisi siinä vartin aikana suljettu, kun ei ole edes pankkipäivä?

[QUOTE="Helsky";27823426]Kyl se nyt oli vaan sii sirust johtuvaa. Juovaa käytin monta päivää. Uus kortti tulee 1-1,5vkos.[/QUOTE] En tajua miksi tuolla kaupassa ei voitu käyttää juovaa, kun kerran sanoivat että siru on rikki? :O

Kaikissa kaupoissa ei enää pystytä käyttämään magneettijuovaa tai näppäilemään sitä tunnuslukua, kun noita järjestelmiäkin on erilaisia... Meille kävi joulun alla samoin kuin sulle ap, mutta silloin kumpikaan mun tai miehen korteista ei käynyt (joku pankin vika ilmeisesti), ei kassalla eikä automaatilla. Onneksi oli sukulainen kassalla, joka veti meidän ostokset omalla kortilla ja me käytiin sirtämässä rahaa sitten verkkopankista sille takaisin.. Ärsyttäviä tuollaiset ongelmat.

Yksi syy miksi en koskaan maksa kortilla. Toinen pääsyy on se, etten edelleenkään osaa kuvitella rahan käyttöä, jos sitä en näe.

Joten olen vanhanaikainen tämän suhteen.
Joo no minä kyllä opin tästä sen, että vastedes pidän AINA kaupassa ostosten verran käteistä. Oli sen verran takana, ne tuijotukset ja lapseni kiukuttelu siihen päälle...:xmas:

Yhteistyössä