Siis onko työttömyyskorvaus oikeesti noin suuri???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työn raskaan raataja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työn raskaan raataja

Vieras
Mikä hiton järki tässä töissäkäymisessä on???

Laskinpa huvikseni, kuulun kyllä liittoon eli oma korvaukseni olisi tätäkin suurempi, mutta siis, josko saisin vain peruspäivärahaa:

Olen kahden lapsen yh, tällä hetkellä nettopalkka 1600 euroa. Maksan toisesta lapsesta 100 euroa päivähoitomaksuja, työmatkakustannukset kk:ssa on n. 250 euroa. Eli 350 euroa kuussa tulee näistä. Vuokra 600 euroa. Elämiseen jää siis 700 euroa (plus lapsilisät ja elarit, mutta en laske näitä, koska saisin nämä myös työttömänä ollessani).

Työttömyyskorvaus bruttona n 840 euroa kuussa eli nettona n.670 euroa. Vuokrasta jäisi maksamista enää n.200 euroa koskapa saisin asumistukea. Eli elämiseen jäisi 470 euroa (plus lapsilisät ja elarit). Eli tuo mun työssäkäynti "kannattaa" mulle alle 300 euroa??? 40 tuntia viikossa + työmatkat yhteensä 7,5 tuntia viikossa. VUHUU, mikä korvaus!

Voi helvetin helvetti. Lataisen lättyyn seuraavaa valittavaa työtöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja työn raskaan raataja;27810119:
Mikä hiton järki tässä töissäkäymisessä on???

Laskinpa huvikseni, kuulun kyllä liittoon eli oma korvaukseni olisi tätäkin suurempi, mutta siis, josko saisin vain peruspäivärahaa:

Olen kahden lapsen yh, tällä hetkellä nettopalkka 1600 euroa. Maksan toisesta lapsesta 100 euroa päivähoitomaksuja, työmatkakustannukset kk:ssa on n. 250 euroa. Eli 350 euroa kuussa tulee näistä. Vuokra 600 euroa. Elämiseen jää siis 700 euroa (plus lapsilisät ja elarit, mutta en laske näitä, koska saisin nämä myös työttömänä ollessani).

Työttömyyskorvaus bruttona n 840 euroa kuussa eli nettona n.670 euroa. Vuokrasta jäisi maksamista enää n.200 euroa koskapa saisin asumistukea. Eli elämiseen jäisi 470 euroa (plus lapsilisät ja elarit). Eli tuo mun työssäkäynti "kannattaa" mulle alle 300 euroa??? 40 tuntia viikossa + työmatkat yhteensä 7,5 tuntia viikossa. VUHUU, mikä korvaus!

Voi helvetin helvetti. Lataisen lättyyn seuraavaa valittavaa työtöntä.

Ja laskin sit jo väärin... Eihän elämiseen jääkkään tällä hetkellä kuin 650 eli voitto työssäkäynnistä on reilu 200 euroa :D

[QUOTE="aapee";27810153]Ai nyt se on iso raha, mutta iso osa täällä oli sitä mieltä, että työkkärin harjoittelut on riistoa, kun niistä kulukorvausta saa VAIN 180 euroa kuussa :D[/QUOTE]

Eihän nuo kulukorvaukset edes riittäisi sinun työmatkakuluihisi. Lisää vielä ruoka päälle niin työtön on tappiolla harjoittelun takia.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Ja huom! Työttömänä saisit muuttaa aikast isoon asuntoon, kahden lapset yyhoona sulle pitäis jäädä tonni käteen vuokran yms jälkeen, eli luultavasti saisit vielä sossustakin rahaa

Ongelma ei ole työttömyyskorvauksen suuruudessa, vaan sinun palkkasi pienuudessa. Mikä siinä on, että pienipalkkaiset vaativat palstoilla aina tukien pienentämistä - jotta joku muu saisi vielä vähemmän? Eihän se itseä auta yhtään taloudellisesti. Onko porukka niin höynäytettyä ja nöyrää, etteivät edes tajua ajatella, että itse voisi saada TYÖSTÄ kunnon korvauksen, eikä tällöin se pointti ole ollenkaan se, että voi ainakin ajatella saavansa enemmän kuin naapurin työtön. Herätkää nyt!

No sähän saat verotuksessa ihan hitosti takaisin työmatkakuluja. Voit miettiä, et säästät pienestä palkastasi sen ainaensi vuodelle ;)

No en saa, koska verottajan mukaan voisin kulkea julkisilla, vaikka todellisuudessa se on mahdotonta (lapselle tulisi 12 tunnin hoitopäivä, päiväkotikaan ole niin kauaa auki)... Verottajalle vaan eivät nuo lapsen hoitopaikkasyyt kelpaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27810182:
Ongelma ei ole työttömyyskorvauksen suuruudessa, vaan sinun palkkasi pienuudessa. Mikä siinä on, että pienipalkkaiset vaativat palstoilla aina tukien pienentämistä - jotta joku muu saisi vielä vähemmän? Eihän se itseä auta yhtään taloudellisesti. Onko porukka niin höynäytettyä ja nöyrää, etteivät edes tajua ajatella, että itse voisi saada TYÖSTÄ kunnon korvauksen, eikä tällöin se pointti ole ollenkaan se, että voi ainakin ajatella saavansa enemmän kuin naapurin työtön. Herätkää nyt!

Ja minäkö olen syyllinen palkkani pienuuteen? Saan reilusti yli TES:in mukaisen alani palkan. Ja tiesin kyllä alaa valitessani, että tämä on huonosti palkattu ala. Olen kuitenkin valinnut alan, josta varmasti saa töitä (enpä ole päiväkään työttömänä ollut). Ilmeisesti olisi kannattanut valita toisin :D

[QUOTE="aapee";27810199]Ja minäkö olen syyllinen palkkani pienuuteen? Saan reilusti yli TES:in mukaisen alani palkan. Ja tiesin kyllä alaa valitessani, että tämä on huonosti palkattu ala. Olen kuitenkin valinnut alan, josta varmasti saa töitä (enpä ole päiväkään työttömänä ollut). Ilmeisesti olisi kannattanut valita toisin :D[/QUOTE]

No hae työpaikka lähempää? Et tarvitse autoa ja aikaa säästyy.

[QUOTE="aapee";27810153]Ai nyt se on iso raha, mutta iso osa täällä oli sitä mieltä, että työkkärin harjoittelut on riistoa, kun niistä kulukorvausta saa VAIN 180 euroa kuussa :D[/QUOTE]

No riippuu varmaan, mitä työtä tekee. Jos on kiva ja mielekäs työ, joka antaa itsellekin jotain, silloin se on ihan jees. Ei se toki HYVÄ palkka ole, sinänsä, eikä iso raha, mutta kuitenkin sen luultavasti valitsee mieluummin kuin työttömyyden. Sitten taas, jos työ on tylsää, raskasta, epämiellyttävää ja huonot työajat ja työehdot, niin silloin se on ihan naurettava korvaus uhratusta vapaa-ajasta.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Nyt? Aina ollut - minun mielestäni.

Mieti kuitenkin sitä, että kerrytät eläkettäsi ja työkokemusta. Työ näyttää huomattavasti paremmalta cv:ssä kuin työttömyys.

Mä en oikeasti tajua näitä ihmisiä jotka kadehtii PIENItuloisia.

• Tykkää
Reactions: chrissy
[QUOTE="Minea";27810225]Mieti kuitenkin sitä, että kerrytät eläkettäsi ja työkokemusta. Työ näyttää huomattavasti paremmalta cv:ssä kuin työttömyys.

Mä en oikeasti tajua näitä ihmisiä jotka kadehtii PIENItuloisia.[/QUOTE]

Ei, minä kadehdin ihmisiä, joilla on enemmän aikaa lapsilleen. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa käydä lenkillä. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa tehdä ruoka alusta loppuun muulloinkin kuin viikonloppuisin... Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa.

[QUOTE="aapee";27810239]Ei, minä kadehdin ihmisiä, joilla on enemmän aikaa lapsilleen. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa käydä lenkillä. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa tehdä ruoka alusta loppuun muulloinkin kuin viikonloppuisin... Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa.[/QUOTE]

Työttömänä vastoin tahtoasi taas kadehtisit ihmisiä joilla on töitä.

[QUOTE="aapee";27810239]Ei, minä kadehdin ihmisiä, joilla on enemmän aikaa lapsilleen. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa käydä lenkillä. Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa tehdä ruoka alusta loppuun muulloinkin kuin viikonloppuisin... Minä kadehdin ihmisiä, joilla on aikaa.[/QUOTE]

Luuletko ihan tosissaan, että jokainen työtön nauttii kun saa olla vain kotona. Moni kokee sen todella stressaavana tilanteena.

Yhteistyössä